20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 46612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #240 på: 16. Des. 2007, 19:07 »
Syntes vi hvertfall kan begynn å bruke to ordentlige kanter. Når Geremi spiller har vi ikke med noen høyreving. Han ligger som en litt skev sentral midtbanespiller store deler av kampen og derfor skapte vi nesten ingen ting på høyresiden mot Fulham. Syntes vi kan sette inn Enrique og så sette Zog opp på vingen og Milner over på høyre. Mot Derby må vi gå mer offensivt ut og prøve og skape mer. Da er det vi som spiller hjemm og vi som skal bestemme. Hvis vi greier det tar vi etter all sannsynlighet vår 3. seier på rad.
« Siste redigering: 16. Des. 2007, 19:13 av fredd »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 16. Des. 2007, 19:38 »
Flott med vår andre seier på rad. For tiden er det omtrent det eneste som betyr noe. For all del, alle vil gjerne se det fantastiske spillet fra Keegans dager og Robsons dager. Nå kommer vi neppe til å få se et like offensivt anlagt Newcastle under Allardyce, for han har en litt annen tilnærming til spillet. Men jeg mener likevel ikke at vi spiller så utpreget Bolton som alle vil ha det til. Men jeg mener vi må tåle såpass, hvis vi bare får resultater. I mine øyne er det viktigste nå å ha tålmodighet med laget og spillet. Vi må ha tålmodighet med Big Sam, og vi må gi laget muligheten til å spille på seg selvtillitt, før de begynner å slå seg litt mer løs.

Den nøyaktige årsaken til at Enrique ble vraket etter Liverpool-kampen vet bare Big Sam. Men det er ikke fraværet av Enrique på backen som hindrer oss i å spille slik vi ønsker. Det har litt med spillermaterialet å gjøre, det har litt med motstanderen å gjøre, og det har litt med den totale sammensetningen av laget å gjøre. Vi har en klar mangel på høyrevinger. Vi har Milner, som er omtrent like god på begge sider, og ellers har vi egentlig bare to venstrevinger i Duff og Zog. Og Duff er som kjent ikke spilleklar ennå. Samtidig så ønsker ikke Big Sam å ta unødvendige risikoer defensivt, og han mener at vi vil ha lettere for å etablere angrep, om vi kan starte dem høyt oppe på banen. Det får vi til gjennom den lange pasningen.

I går spilte vi mot verdens kjedeligste fotballag på verdens kjedeligste bane. Da var kampen dømt til å bli kjedelig. Det er ikke enkelt å spille ut Fulham på deres egen hjemmebane. Og jeg tror ikke Big Sam ønsket å la spillerne prøve på det heller. Mye på grunn av at han ikke vil ta unødvendige risikoer, spesielt ikke på bortebane. Han liker å spille på det trygge og kjente. Vi supportere kan kanskje synes det er kjedelig, men mot Fulham, så blir det veldig fort sånn, nettopp fordi de overhodet ikke ønsker å spille fotball på egen hjemmebane.

Jeg er av den klare formening at vi ønsker å spille mer gjennom ledd enn vi gjør, men litt på grunn av de spillerne vi har til rådighet, og litt på grunn av mangelen på selvtillitt som preger spillerne, så blir det slått langt flere lange baller enn det som kanskje på forhånd var planlagt.
Jeg vet ikke hvordan Big Sam tenker i forhold til Barton-Emre, og jeg vil ikke engang prøve å gjette, men det er en kjent sak at han er opptatt av defensiv trygghet, og du får ikke veldig mye defensiv trygghet av å spille med Milner - Barton  - Emre - Zog på midtbanen. Nøyaktig hvorfor han ikke prøver for eksempel Barton -  Butt  - Emre vet jeg ikke, så det får han heller svare på selv.

Mot Derby på lille julaften forventer jeg at vi prøver å ta kommandoen fra start og at vi skaper flere gode sjanser som følge av godt kollektivt spill. Men om spillet etableres gjennom korte pasninger gjennom ledd, fra forsvar til angrep, eller om det kommer etter en lang pasning, er nøyaktig det samme for meg, så lenge vi spiller godt kollektivt når ballen først er kommet på motstanderens halvdel. Om vi scoret ett eller fem mål er underordnet, så lenge vi vinner kampen komfortabelt.

Det som er gledelig fra denne kampen er at vi tar tre poeng, aldri er nevneverdig truet defensivt, og scorer det ene målet som er nødvendig for å vinne. Om straffesparket var billig eller ei, vil ikke historien si noen ting om. Vi har fått billige straffespark før. Så lenge vi scorer er jeg fornøyd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #242 på: 16. Des. 2007, 19:43 »
Synes det er latterlig mye sutring her. Ser innlegg fra personer som gren som faen over alle tapene vi har hatt denne sesongen. Når vi begynner å vinne igjen så er dette ikke bra nok for da må vi gjøre det med stil. Henger ikke på greip for min del.

Vi er en klubb i motgang, den kamikazefotballen som Newcastle hadde med Robert og Solano går ikke ann å bruke i dagens PL. Vi slapp jo inn latterlig mange baklengsmål på den tiden. Ikke rart slik som newcastle spilte...

Nå har vi fått fingern ut bak, holdt nullen for første gang på 200 år og vi hanker inn poeng på en dårlig dag.

Se på Liverpool i dag. Spilte mot et skikkelig kompakt forsvar og slet med å skape sjangser.... Klarte ikke å dra opp tempoet i kampen nok og spillerne gjorde seg ikke spillbare. Henger igjen i alle PL lag.

Nå håper jeg at Newcastle bygger på en positiv desember-måned og tar det med inn i julestriden slik at vi får heng på uefa-cup plassene. Bedre kan vi ikke få det denne sesongen
"The first 90 minutes are the most important"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 16. Des. 2007, 21:00 »
Syns ikke det var så ekstremt med langballer i denne kampen, jeg. Syns vi prøvde på masse spill langs bakken, spesielt når vi hadde spillet i førsteomgang. I andreomgang styrer Fulham, og vi får ikke satt noe spesielt spill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 16. Des. 2007, 21:06 »
Syns ikke det var så ekstremt med langballer i denne kampen, jeg. Syns vi prøvde på masse spill langs bakken, spesielt når vi hadde spillet i førsteomgang. I andreomgang styrer Fulham, og vi får ikke satt noe spesielt spill.

Men vi kom jo ikke fremover!! Man scorer ikke mål med å spille kortpasninger på egen halvdel, tydelig at vi manglet spillertypen til å finne muligheten fremover på banen...Spissene våre fikk neste ingen gode baller å jobbe med..Langballene kom litt for ofte og litt for panisk, og ikke minst før vi rakk å flytte frem folk.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #245 på: 16. Des. 2007, 21:11 »
Synes det er latterlig mye sutring her. Ser innlegg fra personer som gren som faen over alle tapene vi har hatt denne sesongen. Når vi begynner å vinne igjen så er dette ikke bra nok for da må vi gjøre det med stil. Henger ikke på greip for min del.

Vi er en klubb i motgang, den kamikazefotballen som Newcastle hadde med Robert og Solano går ikke ann å bruke i dagens PL. Vi slapp jo inn latterlig mange baklengsmål på den tiden. Ikke rart slik som newcastle spilte...

Nå har vi fått fingern ut bak, holdt nullen for første gang på 200 år og vi hanker inn poeng på en dårlig dag.

Jeg er forsåvidt enig i mye av det du sier, men folk må få bruke forumet til å ytre sin mening, hva det nå enn måtte være:)

Når det gjelder fotballen Newcastle spiller om dagen, er det jo naturlig nok en sterk kontrast til hva vi gjorde for kun få år siden. Det er dog sannsynligvis en byttehandel de fleste av oss ville ha lettere for å akseptere om det faktisk ga oss bedre resultater enn hva vår såkalte "kamikaze" stil gjorde før. Kan si mye rart om det, men for å si det rett ut, det var forbanna morsomt å se fotballkamp på den tiden. Vi scoret jo som oftest fler enn vi slapp inn:)

Det er naturligvis litt lett å si, siden alle fotballkamper lever sitt eget liv, men hadde vi møtt et bedre lag enn fulham(som for øyeblikket er relativt klare kandidater til bunnstrid) hadde vi ikke kommet langt med det spillet vi presterte på lørdag. Og det har vel generelt kjennetegnet sesongen sett under ett. Vi kan slite oss til enkelte seire, men vi har veldig veldig sjelden vunnet en kamp på en måte som skulle tilsi at vi er i ferd med å ta et steg videre. Og der ligger nok kjernen av problemet, ambisjonsnivået i en klubb som Newcastle er mye høyere enn hva vi presterer for øyeblikket. Og da spesielt hos supporterene som fortsatt ønsker og mener at vi bør utfordre til CL og minimum uefa cup med de ressursene som er tilgjengelig. Om vi da samtidig spiller ræva fotball samtidig som resultatene uteblir er det mørkt som natta.

Misforstå meg rett dog, jeg er strålende fornøyd med 0-1 borte mot fulham. Og at vi presterte å holde nullen borte er jo nærmest en historisk begivenhet. Over all forventning personlig, men det betyr ikke at vi ikke spilte ræva fotball

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 16. Des. 2007, 21:12 »

Men vi kom jo ikke fremover!! Man scorer ikke mål med å spille kortpasninger på egen halvdel, tydelig at vi manglet spillertypen til å finne muligheten fremover på banen...Spissene våre fikk neste ingen gode baller å jobbe med..Langballene kom litt for ofte og litt for panisk, og ikke minst før vi rakk å flytte frem folk.

Det og det faktum at bevegelsene i laget var stor mangelvare.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #247 på: 16. Des. 2007, 21:23 »

Jeg er forsåvidt enig i mye av det du sier, men folk må få bruke forumet til å ytre sin mening, hva det nå enn måtte være:)

Ja og jeg har rett til å være uenig i den meningen folk ytrer :)
"The first 90 minutes are the most important"

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #248 på: 16. Des. 2007, 21:27 »

Enig i dette. Virker rett og slett som spillerene ikke har noen som helst ide om hva faen de skal gjøre med ballen når de skal angripe. Vi mangler generelt sett angrepsmønstre og bevegelse. Spesielt tenker jeg da på å komme etter med midtbanen. Barton gjorde en brukbar jobb på dette igår, faktisk årsbeste av han fra mitt perspektiv i sofaen.
Det er vel og bra å hente innpå Emre og eventuelt andre "kreative" midtbanespillere, men det hjelper ikke hvis alle andre bedriver ballwatching.

Selvsagt Laddy :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 16. Des. 2007, 21:52 »
Støttes. For at vi skal skape flere sjanser må bevegelsen også bli bedre og syntes ikke spissene våre var sælige gode til det i denne kampen. Det er ofte for lite gode initativ og hvis prestasjonen skal bli bedre mot Derby er det viktig at flere prøver på dette. Særlig høyreiden vår er jo helt borte. Hvis Geremi hadde kommet på flere gode løp hadde hangarantert kommet mer med i spillet. Uansett må de rette passningene komme og det er selvfølgelig større sjasne for at de kommer fra Emre enn fra Geremi eller Butt. 

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 16. Des. 2007, 22:05 »

Enig i dette. Virker rett og slett som spillerene ikke har noen som helst ide om hva faen de skal gjøre med ballen når de skal angripe. Vi mangler generelt sett angrepsmønstre og bevegelse. Spesielt tenker jeg da på å komme etter med midtbanen. Barton gjorde en brukbar jobb på dette igår, faktisk årsbeste av han fra mitt perspektiv i sofaen.
Det er vel og bra å hente innpå Emre og eventuelt andre "kreative" midtbanespillere, men det hjelper ikke hvis alle andre bedriver ballwatching.

Selvsagt Laddy :)

Fra min sofa synes eg han ikke har vert dårligere enn da han kom innpå mot Spurs.... :-\

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #251 på: 16. Des. 2007, 22:42 »
Godt med seier på en dårlig dag. Nå er vi kun 5 poeng opp til Liverpool på 5.plass og 10 poeng og vel så det til nedre del og bunnlagene så dette lover godt før julekampene begynner.... 8)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 17. Des. 2007, 00:56 »
Uansett er jeg fornøyd. Vi viste at vi kunne være tøffe og vinne kampen på en "stygg måte". Dette har vært mangelvare lenge, og det er faktisk mye å hente der.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 17. Des. 2007, 08:40 »
bevegelsene i laget er super dårlig. Men har trua på at det kan endres når vi får duff på ene kanten og milner på andre. De to er i stand til å skape bevegelse. Så må de to som spiller sentralt danne sitt eget mønster med hvem som skal møte og trekke opp mellom motstanderens forsvar og midtbane.
Andreas Martins

Morphern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #254 på: 17. Des. 2007, 10:56 »
Defensiv trygghet er selvfølgelig viktig. Likevel er det det klare faktum at vi spiller med 3 midtbanespillere som pr. dags dato ikke skaper noen verdens ting. 1: Barton jobber bra, og blir bedre fra kamp til kamp. 2) Butt er helt katastrofalt dårlig. Geremi på høyrekanten virker mer som høyre indreløper for min del. Han søker inn i banen og eneste han gjør er å kaste langt.

Spissene våre kan vi si mye om, likevel er det 2 spillere vi vet holder et høyt nivå vanligvis. Martins skaper lite, men for faen, han får ballen 3-4 ganger i løpet av en kamp... Jeg mener personlig vi bør gjøre følgende grep: Få inn emre istedenfor Butt, og spill med emre og barton sentralt på midten hvis vi skal fortsette med 4-4-2. Sett zoggy opp på venstrekanten og skyv milner over på høyre. Enrique inn på venstrebacken. Geremi må dessverre flytte seg enda lenge ut på høyre kant, nærmere bestemt helt ut på benken.

Alt vi skaper mot Fulham, det lille det er kommer fra venstre. Geremi spiller65 minutter uten å skape en døyt.