20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 46709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #195 på: 15. Des. 2007, 21:41 »
Håper virkelig Big Sam tørr å gå ut skikkelig offensivt mot Derby! Inn med Enrique og Emre, ut med Butt og Geremi!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 15. Des. 2007, 21:41 »
Martins skal ihvertfall ikkje ha noko mindre kritikk enn Geremi og Butt, fekk ingenting til. Mannen er jo totalt blotta for speleforståelse virka det som. Kan noken lære han å starte et løp i det duellen går og ikkje fem sekund etterpå????

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #197 på: 15. Des. 2007, 21:43 »
Synes ikke Martins gjør en særlig god kamp nei, ikke av det jeg så. Han er vel ute av form, i tillegg til at de lange ballene til Sam ikke passer Martins særlig godt. Har intrykket av at Martins trenger flere sjanser for å få til noe, og de får han ikke med den spillestilen som blir brukt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 15. Des. 2007, 21:51 »
Eg tror at Oba kommer mer til sin rett om han får spille med Viduka. Da får han mange fleir stikkere i bakrom eller stusser. Sånn som vi spilte i dag, så tror eg det ville passa best med:
-----------------Smith----------------
Zog--------------------------Milner

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 15. Des. 2007, 21:52 »
Newcastle har klar fordel av ballen og Milner får skutt? Smith får sendt pasningen han prøver på. Var ikke denne straffen billig så fins det ikke billige straffer! Hadde aldri protestert hadde det ikke blitt straffe for å si det slik!
Må si meg helt enig med deg her, Åsmund! Hadde ikke klaget hvis Webb hadde brukt fordelsparagrafen der. Milner fra skyte upresset fra 14 meter, noe som må sies å være en stor sjanse!

Et straffespark er vel tross alt en større fordel enn en avslutning fra 14 meter og litt skrått hold. Dessuten kjenner en "tidspresset" uansett når ballen ikke er "død".

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 15. Des. 2007, 21:53 »
Martins fikk ikke til noenting i dag.....vi bare panket opp og mistet ballen stort sett HVER gang....Når vi spiller slik blir naturligvis svært vanskelig å være spiss, og med en midtbane som er så blottet for kreativitet så bleknet spesielt Martins...men Smith hadde heller ingen stor dag, de var omtrent like hjelpesløse..de få gangene Smith klarte å holde oppe ballen, kom det heller ikke nok folk etter.

Owen ville selvsagt ikke klart noe mer enn Martins i dag, for skal vi spille så mye langt og destruktivt kan vi likesågodt bruke SMith og Viduka på topp..det var NULL arbeidsforhold for en bakromsspiss i dag, det var kun duellspill som gjaldt i dag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #201 på: 15. Des. 2007, 21:56 »
Martins fikk ikke til noenting i dag.....vi bare panket opp og mistet ballen stort sett HVER gang....Når vi spiller slik blir naturligvis svært vanskelig å være spiss, og med en midtbane som er så blottet for kreativitet så bleknet spesielt Martins...men Smith hadde heller ingen stor dag, de var omtrent like hjelpesløse..de få gangene Smith klarte å holde oppe ballen, kom det heller ikke nok folk etter.

Owen ville selvsagt ikke klart noe mer enn Martins i dag, for skal vi spille så mye langt og destruktivt kan vi likesågodt bruke SMith og Viduka på topp..det var NULL arbeidsforhold for en bakromsspiss i dag, det var kun duellspill som gjaldt i dag.

Owen ville iallefall utfordret den siste forsvarsspilleren imotsetning til Martins som stoppet og spilte støtte til Geremi.
an sparker ikke Bobby Robson??

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 15. Des. 2007, 22:11 »
Vil si at dommeren gjør riktig uansett hva han hadde gjort i straffe situasjonen. Hvis han hadde valgt å se an situasjon og latt oss få fordel hadde dette vært rikitg siden Milner da ville fått en brukbar sjanse. Men når han velger å blåse er også dette riktig siden Smith faktisk blir felt.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 15. Des. 2007, 22:29 »
Som mange har nevnt var ikke dette akkurat glitrende fotball.

Ofte fungerer ikke laget som et 'lag'.
Pasningsspillet er helt på trynet innimellom og det virker tidvis som de er redde for å holde på ballen mer enn to trekk av gangen...

Vi sliter fælt på midtbanen og i angrep.
Jeg velger å se det positive i denne kampen.

Det viktigste: Det ble tre poeng!!!!
Og de klarte endelig å holde nullen.
Hadde nesten glemt sist gang det skjedde...

7 poeng på de tre siste kampene er bra.

Nå skal vi ta revansje på Derby...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #204 på: 15. Des. 2007, 22:31 »
Gratulere m seier folkens (og skål!!)
;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 15. Des. 2007, 22:48 »
Martins fikk ikke til noenting i dag.....vi bare panket opp og mistet ballen stort sett HVER gang....Når vi spiller slik blir naturligvis svært vanskelig å være spiss, og med en midtbane som er så blottet for kreativitet så bleknet spesielt Martins

Det var dette jeg med fler sa da du og en del andre kritiserte Owen for å ikke komme til sjanser og ikke få til noenting! Allikevel nektet du å innse fakta, men nå som du har fått sett Martins i en del kamper mens Owen har vært skadet ender du opp med samme argument som "oss" som fremdeles har tro på Owen!!
Forskjellen er vel at Owen spilte i en tid da NUFC og Allardyce var meget hardt presset, mens Martins nå har spilt i noen kamper der vi har hatt litt mer flyt. Men nok om det.......

Uansett, greit at kampen idag ikke var noe særlig å se på, men vi hadde bortebane og var kun ute etter poeng. Vi fikk maks med 3 poeng med oss hjem. Spiller vi like trygt på bortebane og klarer å kapre med oss poeng så skal jeg overleve at spillestilen og underholdningen blir deretter, så får vi heller fortsette på hjemmebane slik vi har gjort de siste kampene, med publikum i ryggen! Da skal vi nok klare å kapre nok poeng til å klatre sakte men sikkert nærmere lagene som ligger over oss på tabellen!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 15. Des. 2007, 22:57 »
Given 7

Beye 7,5
Cacapa 8
Roz 7,5
Zog 7

Geremi 5,5
Butt 6
Barton 6

Martins 5
Smith 6
Milner 6

Vi starter lovende i 1. omgang, men den ebber ut i kjedelighet. I andreomgang er vi det minst skapende laget, men det er alikevel fint å se at vi holder så bra bakover. God defensiv kamp, og det må vi se veldig positivt på. Forsvaret var rett og slett bra i dag, og jeg syns Milner og Barton spiller bra førsteomgang.
Alt i alt godt å vinne på en dårlig dag. Slike må vi også kunne ha iblant! Pluss alt vi holdt nullen! Geremi skuffer igjen, og Martins er uhyre svak. Irriterende når han har opptrer så utrolig idiotisk der utpå, mangler masser av spilleforståelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #207 på: 15. Des. 2007, 23:15 »
Jeg er meget fornøyd i dag. Gratulerer folkens, dette trengte vi.
Begynner med Cacapa som virkelig viser rutine å spiller seg opp til de grader iforhold til den forrige kampen han spilte.. Ser å ut som om Rozen har fått virkelig kjeft av Allardyce, ang det med å være for snill. For idag kom det susende taklinger, å i farlige\litt farlige sitvasjoner beinet han heller ballen vekk, istedenfor å prøve å spille seg ut..
Eneste glippen han hadde var den kommunikasjonsfeilen med Beye, som jeg mener er Rozens ansvar, siden ballen er nærmest han..
Ellers fungerer backene våres veldig bra, er til de grader bare mere å mere imponert over Beye spesielt da.. Zoggy imponerer å, da han kommer på sine sugende offensive løp. Men som vist idag, blir det et stort tomrom som etterlates når han går fremover, det må fikses på mot bedre lag...

Midten, Barton imponerer mere å mere, å det gleder mitt hjerte virkelig. Han jobber utretelig å det skal han ha honør for.. Butt derimot gjorde faktisk sin beste kamp på evigheter, meget bra. Men han trenger å trene på passninger ;)
Ellers har vi da vår kaptein??? Hva skal enn si om den mannen, jeg forventer mere av han iallefall, men det er musefremgang i forhold til de siste kampene der å..

Angrip.. Martins var en skygge av seg selv idag, han går alt for mye ballen i møte å eier ikke ballkontroll, akkurat som Zoggy ifjor.. Skuffende, å han spiller heller støttepassninger enn å utfordre, å med den farten han har!!! kan det kalles elendig.. Å vist dere så Martins da han satt på benken etter å ha blitt byttet ut, så ikke ut til å trives, å virket skikkelig forbannet..
Smith, jobber som en helt, å gjør gode ting med ballen. Holder den å får med seg spillere, der er han enestående. Hadde bare Martins hatt litt mere fotballforståelse? Så hadde han gått på stussene til Smith, istedenfor å stå helt stille å vente på ballen, irriterende å forbannet dårlig av Martins.. Skjerp deg Martins..
Da havner vi kansje på den spilleren jeg elsker mere å mere, det er JAMES MILNER 8)
Fytti faen for en mann, han springer å springer. Han kommer til innlegg stort sett hele tiden nå, å det er iallefall sikkert at hans storform er i anmarsj, å det er mere i vente fra denne mannen.. Milner is the man..........
Jeg er jævelig godt fornøyd for å si det på den måten i dag...
Noe jeg likte veldig godt, det var vi som tok tak i kampen fra første stund, å styrte det meste.. Men siden vi ikke fikk det målet vi hadde håpet på, trakk vi oss litt tilbake. Det mener eg var taktisk klokt av Allardyce..
Gleder meg til fortsettelsen ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 16. Des. 2007, 01:03 »
Jeg driter i om vi spilte ræva fotball. Det som teller nå er å få selvtillit inn i laget, så kommer spillet etterhvert. Stakkars Derby som kommer til å bli vitne til årets beste Newcastle kamp!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 16. Des. 2007, 07:48 »
Børs:

Given - 7 - Prikkfri kamp, har ikke mye å gjøre, men tre-fire gode opptredener i feltet og to brukbare redninger.

Beye - 8 - God kamp. En del viktige taklinger, trygg og sikker. Ledertype? Jeg synes han virker som en..
Cacapa - 8 - Bruker rutinen sin hele tiden, en utrolig smart spiller!
Rozehnal - 7 - Spiller omtrent like godt som Cacapa, det som trekker ned er at han lager tre-fire veldig unødvendige frispark. I motsetning til sin makker opptrer Roz litt urutinert.
N'zogbia - 6 - Var ikke mye vi så av han offensivt. Ok kamp defensivt, dog ikke mye å gjøre.

Geremi - 4 - Han er helt elendig dessverre. Treg, slår dårlige pasninger, virker som han har hodet et annet sted.
Butt - 6 - Solid innsats og gjør en brukbar jobb defensivt..En dag hvor Butt hverken utmerket seg veldig positivt eller veldig negativt.
Barton - 6 - Han spiller ingen god kamp synes jeg, men han skal ha for innsatsen og gløden + noen få bra bidrag offensivt.
Milner - 7 - Nok engang vår bestemann offensivt, selv om han ikke var på sitt beste, men han kommer til en god del innlegg og har noen fine driblinger.

Martins - 6 - I likhet med Smith får han ingen service og ekstremt lite gode baller å jobbe med. Skusler bort de to sjansene han hadde til å utfordre forsvaret rettvendt..
Smith - 6 - Like hjelpesløs som Martins der fremme, gjør grovjobben, men er ikke venn med ballen og klarer ikke å matche Fulham stopperne i duellspillet..Synes spissene våre skal være unnskyldt i en kamp hvor midtbanen var elendig, tafatt og utrolig lite kreativ.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM