20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem kan klubben klare seg uten???  (Lest 12685 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem kan klubben klare seg uten???
« Svar #60 på: 13. Jan. 2008, 21:26 »
Spillere som Roz og Butt holder ikkje Pl nivå trenger ikkje ha på seg supernegative briller for og sjå det

Selvsagt. Det blir bare for dumt å si at Rozehnal, Butt, Smith, Carr og hele den gjengen der holder PL-nivå. Helt seriøst, dere kan spøre supportere av de andre 19 lagene i PL om hva de synes. Rozehnal blir betraktet som en av denne sesongens dårligste spillere så langt. Det har alltid vært overvurdering av egne spillere i Newcastle. Dere har krav til spillerne. Krav som de ALDRI kan tilfredsstille, pga at de ikke er i nærheten av det nivået man skulle kunne forvente i en klubb som Newcastle. Jeg drar lett på smilebåndet når du sier at jeg har på meg supernegative briller hvis jeg sier at ubrukelighetene ovenfor ikke holder PL-nivå. Jesus Christ, få dere litt innsikt. Vi er ikke Real Madrid, Inter eller Manchester United. Vi er Newcastle United og fakta er at denne klubben utdeler skyhøye lønnsslipper til alt for mange udugeligheter. Hvis dere ikke forstår dette eller nekter å akseptere det, så kan ikke jeg hjelpe dere. Evig optimist er en ting, men når det går utover virkeligheten og fornuftens navn, så blir det rett og slett for dumt, og det hører ikke hjemme noen steder.

ER VEL DU SOM MÅ FÅ DEG LITT INNSIKT, når du meinar at vegen ti suksess er å "kvitta" seg med 90% av laget. DJISES CHRIST, kva verden lever du i. Og snakkar om kva som er dumt, så e no det det dummaste eg har høyrt!!! ever... Nei nettopp vi er ikkje real madrid inter eller scums, OG DERFOR får vi ikkje tak i so mykje bedre spelarar enn det vi har no. (her kjem det med innsikt, prøv det) Ja sjølsagt skal vi renska opp med ny manager og verkleg finna ut kven som vil BLØ for denne klubben og ikkje er der kun for millionane, og då reknar eg med at Carr vertfall forsvinn. Smith og Butt er vertfall god nok backup. Rozenhal kan verte ein solid PL-stoppar, men han treng tid og han treng 10 medspelarar rundt seg som greie spela fotball.(noko vi ikkje har no) Taylor og Faye er meir enn gode nok og bør verte stopparparet vårt.
Alt dette har og med å gjera at vår neste manager må få ein langsiktig periode, uavhengig av spel og resultat til å byggje eit lag. Sei meg, trur du at viss(berre eksempel) Ferguson,Inter sin manager eller schuster hadde teke over for oss no, så hadde dei "releasa" alle bortsett frå faye,taylor zog? Her kjem det med innsikt og realisme inn og...

Ok, takk til deg.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 13. Jan. 2008, 21:35 »
Ja, er bare å takke for et fint svar på tiltale fra lgrinde!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 13. Jan. 2008, 21:35 »
Spillere som Roz og Butt holder ikkje Pl nivå trenger ikkje ha på seg supernegative briller for og sjå det

Selvsagt. Det blir bare for dumt å si at Rozehnal, Butt, Smith, Carr og hele den gjengen der holder PL-nivå. Helt seriøst, dere kan spøre supportere av de andre 19 lagene i PL om hva de synes. Rozehnal blir betraktet som en av denne sesongens dårligste spillere så langt. Det har alltid vært overvurdering av egne spillere i Newcastle. Dere har krav til spillerne. Krav som de ALDRI kan tilfredsstille, pga at de ikke er i nærheten av det nivået man skulle kunne forvente i en klubb som Newcastle. Jeg drar lett på smilebåndet når du sier at jeg har på meg supernegative briller hvis jeg sier at ubrukelighetene ovenfor ikke holder PL-nivå. Jesus Christ, få dere litt innsikt. Vi er ikke Real Madrid, Inter eller Manchester United. Vi er Newcastle United og fakta er at denne klubben utdeler skyhøye lønnsslipper til alt for mange udugeligheter. Hvis dere ikke forstår dette eller nekter å akseptere det, så kan ikke jeg hjelpe dere. Evig optimist er en ting, men når det går utover virkeligheten og fornuftens navn, så blir det rett og slett for dumt, og det hører ikke hjemme noen steder.

ER VEL DU SOM MÅ FÅ DEG LITT INNSIKT, når du meinar at vegen ti suksess er å "kvitta" seg med 90% av laget. DJISES CHRIST, kva verden lever du i. Og snakkar om kva som er dumt, så e no det det dummaste eg har høyrt!!! ever... Nei nettopp vi er ikkje real madrid inter eller scums, OG DERFOR får vi ikkje tak i so mykje bedre spelarar enn det vi har no. (her kjem det med innsikt, prøv det) Ja sjølsagt skal vi renska opp med ny manager og verkleg finna ut kven som vil BLØ for denne klubben og ikkje er der kun for millionane, og då reknar eg med at Carr vertfall forsvinn. Smith og Butt er vertfall god nok backup. Rozenhal kan verte ein solid PL-stoppar, men han treng tid og han treng 10 medspelarar rundt seg som greie spela fotball.(noko vi ikkje har no) Taylor og Faye er meir enn gode nok og bør verte stopparparet vårt.
Alt dette har og med å gjera at vår neste manager må få ein langsiktig periode, uavhengig av spel og resultat til å byggje eit lag. Sei meg, trur du at viss(berre eksempel) Ferguson,Inter sin manager eller schuster hadde teke over for oss no, så hadde dei "releasa" alle bortsett frå faye,taylor zog? Her kjem det med innsikt og realisme inn og...

Ok, takk til deg.

Jo vel bekomme, berre hyggleg. Trur du skjønnar kva eg meinar.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 13. Jan. 2008, 22:53 »
Ja, jeg skjønner hva du mener, men det er ikke hold i det du skriver. Jeg står for det jeg har skrevet. Det er generelt sett en veldig høy overvurdering av spillerne vi har stallen. Gå til kameratene dine, og spør hva de synes om eksempelvis Rozehnal, Smith og Butt. Du fikk ikke svarene du trodde du skulle få nei. Ikke overraskende.

Absolutt ikke svar på tiltale, men jeg gidder jo ikke å sitere meg selv en gang til for å få fram det jeg mener. Kan vi ikke heller akseptere ting sånn som de er, i stedet for å prøve å la spillerne leve opp til falske forhåpninger?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 13. Jan. 2008, 23:12 »
Det er mange spillere som ikke er gode nokk for våre ambisjoner om å være topp 6.

butt, Roz, Cacapa, Geremi, Carr, Ameobi er alle spillere som egentlig bør være langt fra en startplass.
men vi kan ikke kvitte oss med et trylleslag, å få inn kvalitet i steden. Det har vi ikke råd til.

Et enkelt grep etter min mening ville vært å fjernet den som har spilt mest av alle disse, nemlig Butt. Hadde vi f. eks kjøpt diarra, hadde vi fått en helt annen dimensijon i oppbygningen av angrepet.

Selv om vi liker å tro det, så finnes de ikke så veldig mye kvalitet i laget, og det er ingen som har bevist noe over tid utenom Martins og Given.

Milner var strålende i fjor
Owen var strålende for mange år siden
Taylor leverer ikke stabilt nokk
Emre har ikke bevist noe som helst for oss
Viduka har delvis vist hva han kan i år
Duff har ikke bevist noe for oss
Enrique begynnner å ligne et bomkjøp prisen tatt i betraktning
Barton = fengsel
Geremi- spiller som en gammel man ( var derfor mourinho solgte ham tydleigvis)

de eneste spillerne jeg er fonrøyd med sålangt i årets sesong er Zoggie,Beye og Faye, Given, Harper
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #65 på: 13. Jan. 2008, 23:55 »

Selv om vi liker å tro det, så finnes de ikke så veldig mye kvalitet i laget, og det er ingen som har bevist noe over tid utenom Martins og Given.
Vil ikkje seie at Martins har vist noke over tid. Veldi god i perioder i forrige sesong, men i år har han egentlig ikkje bevist noke som helst. Greit nok han er toppscorer i klubben i år, men det skal ikkje så mykje til. I forhold til all skrytet som er på forumet om Martins burde han minst ha scora det dubble til no i år. Oppskrytt spiller synest no eg.
Av dagens stall er det ingen som vi kan klare oss uten, men samtidig er alle mulige å erstatte.

Det viktigaste no er at en ny manager får sjølvtillit og entusiasme inn i troppen, så kan vi sjå til sesongslutt om ka possisjon vi er i til å hente nye forsterkninger, event kor mange det er som har større ambisjoner enn det dei får vist hos oss. Det viktigaste vi mangler er en spillertype a la Gerrard, Drogba, Ronaldo som aleine kan avgjere kamper. Og for dei som meiner at Zog er av den klasse, gløym det! Han er ikkje i nærheita engang pr dato, han har knapt utvikla seg siste to sesongane. Og det er ikkje bare hans feil, potensialet er der så får vi håpe at han er i den klassa om to tre år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 14. Jan. 2008, 00:09 »
Enig bagdad_bob, MEN når Zog har dagen er han en slik spiller, og han er per nå det nærmeste vi kommer vår egen Ronaldo.
Jeg tror vi har mye potensiale i laget. Det gjelder bare å få det til å fungere som et lag, samt at vi får en manager, som får tid og ro til å lage seg et lag med hans spillestil implementert i. Jeg mener vi har potensielle klassespillere i alle ledd. På topp er vi i mine øyne egentlig jævla bra skodd. Owen, Martins og Viduka er alle særdeles gode spisser, dersom resten av laget klarer gi de den nødvendige servicen. De VIL score mål dersom servicen er tilgjengelig. Smith sin største mangel er at han ikke er noen storscorer, men han har en enorm arbeidsrate og duellsstyrke, og vil alltid være en god partner til en av våre målgjørere. Tror også han ville puttet noen mål iløpet av sesongen dersom han hadde fått spilt spiss.
På midtbanen har vi MEGET lovende vinger, og dersom Barton kommer tilbake og klarer fokusere på fotballen, en real midtbanemotor som kan bli gull verdt. Emre kan vel enda dersom han blir satset på og holder seg skadefri bli en viktig spiller for vårs. Butt gjør jobben defensivt, men bør ikke være mer enn squadplayer. Den åpenbare mangelen her er et ballsikkert midtbaneanker, og også en utfordrer til Milner på høyresiden.
I forsvaret har vi Beye og Faye, som begge har vokst til å se veldig, veldig solide ut. Tayls er et svært talent som med rette utviklinga og rette laget rundt seg kan bli stor. Og Enrique har utvilsomt alle kvalitetene som trengs for å bli en helt komplett back i PL, og det har jeg trua på at han med tid og stunder vil bli jo mer vant han blir med tempoet. Carr er god nok for svakere PL-lag, men ikke vårs. Men per i dag er han faktisk en grei backupspiller. Men en ny back på begge sider pluss en Woodgate hadde gjort mye.
Keeperplassen består av Given, som har vært preget av skader, men jeg syns han har hevet seg jo mer kamper han har spilt med tiden. Harper er solid backup, og i Krul har vi et enormt keepertalent.

Jeg syns ikke vi har et håpløst lag. Det handler bare om selvtillit og at en manager får tiden til å spikre sammen sitt eget lag med sin spillestil. Nå som Big Sam dro er det nok fordelaktig med en manager som spiller 4-4-2, for vi må nok innse at med de spissene vi har er det beste måte og utnytte de på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #67 på: 14. Jan. 2008, 01:32 »
Enig i mye som er sagt her.

Uansett, etter min mening tror jeg vi trygt kan fjerne hele den sentrale midtbanen per dags dato.
Man kommer aldri til å få vite hva Barton er god for, rett og slett fordi han sannsynligvis sitter i fengsel. Butt - Smith - Geremi er ganske enkelt for dårlige. Emre blir ofte usynlig, og mangler dessuten workrate
Videre og kanskje noe kontroversielt mener jeg Milner kan erstattes. Veldig synd naturligvis, men han som Smith er hovedsaklig verdsatt pga 110% arbeidsinnsats. Han mangler fart. Middels god på alt, men ikke veldig god på noe om du vil.
Øvrig kan vi trenge en ny venstreback, en meget solid midstopper og en ny spiss.

Så får vi se om Ashely trekker frem sjekkheftet igjen i sommer. Denne sesongen er allerede over

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 14. Jan. 2008, 04:25 »
Venstreback ?
Har nå dobbel dekning med Enrique og N`Zogbia må nå vera godt nok?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 14. Jan. 2008, 04:39 »
Ser på Zog som midtbanespiller, jeg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 14. Jan. 2008, 04:49 »
Ja men det er jo som venstrback han har vert best denne sesongen. Det er ikkje noke problem og bruke han på backen når Enrique ikkje speler.
Me treng iafall ving før me treng venstreback. Duff N zog Milner er iafall 1 ving for lite. Milner skal slett ikkje ersattes men gis konkurranse.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 14. Jan. 2008, 19:13 »
Ja, jeg skjønner hva du mener, men det er ikke hold i det du skriver. Jeg står for det jeg har skrevet. Det er generelt sett en veldig høy overvurdering av spillerne vi har stallen. Gå til kameratene dine, og spør hva de synes om eksempelvis Rozehnal, Smith og Butt. Du fikk ikke svarene du trodde du skulle få nei. Ikke overraskende.

Absolutt ikke svar på tiltale, men jeg gidder jo ikke å sitere meg selv en gang til for å få fram det jeg mener. Kan vi ikke heller akseptere ting sånn som de er, i stedet for å prøve å la spillerne leve opp til falske forhåpninger?

Føle eg svarte veldig godt på tiltale, og gidde vertfall ikkje sitera meg sjøl eingang til. Men forumet her er splitta i 2, sånn e det berre. Og vi er totalt ueinige.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #72 på: 17. Jan. 2008, 11:33 »
Ja men det er jo som venstrback han har vert best denne sesongen. Det er ikkje noke problem og bruke han på backen når Enrique ikkje speler.
Me treng iafall ving før me treng venstreback. Duff N zog Milner er iafall 1 ving for lite. Milner skal slett ikkje ersattes men gis konkurranse.

Zogbia bør ikke brukes som back. Kanskje i DE værste krise løsningene som han har, men ellers bør han bruker på midten.  Defensivt er han ubrukelig, og blir brukt som rundingbøye gang på gang. Offensivt er han en av de som som kan skape noe med farten og kreativiteten,

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #73 på: 17. Jan. 2008, 13:55 »
Det er mange spillere jeg tror kan ha godt av et klubb bytte.
Mange viser rett og slett ikke den innstillingen det å være spiller i Newcastle United
krever...

Har tidligere nevnt at en rekke spillere BØR finne seg en annen klubb å spille for (eller
aller helst et annet yrke å holde på med!)

Skal Newcastle ha håp om å kjempe om Champions League plass må det gjøres store utskiftninger
i laget... Det er sikkert ikke mange som liker den tanken, men slik er det bare...

Per dags dato er Newcastle knapt en midt-på-tabellen klubb...

Men det kan forhåpentligvis Keegan gjøre noe med  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 17. Jan. 2008, 14:37 »
Etter min menig mener jeg Newcastle stall pr. dags dato holder til å kjempe om Euro cup plass. Flere spillere har underprestert og de fleste ser at vi må mikse kreativitet med hardarbeidene spillere. Heller flere med Kreativitet. Holder med en tiger som vinner baller og slik på midtbanen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.