20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem kan klubben klare seg uten???  (Lest 12689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Hvem kan klubben klare seg uten???
« Svar #45 på: 12. Jan. 2008, 23:31 »
Jeg må legge til at jeg glemte Shay Given. Han må selvsagt bli. Milner har jeg ikke tro på. Han har innstilingen, men ikke ferdighetene som skal til. Han har ikke fart. Duff og Owen blir nok aldri det de engang var igjen, så jeg er ikke i mot av vi selger dem.

Enig i det meste, men eg meiner Duff kan glimte igjen!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 13. Jan. 2008, 04:13 »
Roz Capaca Butt Geremi Smith Owen trengs ikkje i klubben og må vekk asap.
Btw Får ein eit bra bud for Duff så selg selg selg  :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 13. Jan. 2008, 07:30 »
Å vurdere hvem vi trenger og ikke trenger på bakgrunn av kampen på OT er mildt sagt hodeløst.
Så for meg denne kampen. Vi har akkurat sparket en særdeles dyktig manager, og spillerne er i sjokk. Alt er ren elendighet, og Pearson velger den verste taktikken jeg har sett inkludert tiden under Souness, Roeder og Big Sam. Generelt, klubben vårt er et jævla rot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #48 på: 13. Jan. 2008, 10:44 »
Ser egentlig ingen grunn til å kvitte seg med noken på laget før vi har fått inn noken betre. Ka en ny manager kan få ut av spillerne veit vi ikkje før han har fått prøvd. Etter kampen i går viste vi at vi kan hamle opp med man u viss vi er skjerpa. tenker på 1 omgang då. I andre omgang rakna alt og ingen får til den dritt. Kven som passer i den nye manager sitt opplegg blir egentlig spennande å sjå. Vi har eksempel på spillere vi ville ha ut som ikkje presterer på vårt lag med en manager, men som spiller mykje betre under ny manager i anna klubb. Å ramse opp heile laget vårt no før vi har fått sett meir, virka for meg på tryne. Veit at enkelte her har "freda" zog og martins, men mi meining er at viss dei heller ikkje presterer under den nye manageren når hann kommer kan sjølv dei finne seg en ny klubb. For meg er ingen freda under til sommeren viss det ikkje prestere resten av sesongen. Er vel kun Beye som etter min meining har prestert betre enn eg forventa, men det kan være på grunn av at eg ikkje viste om kvalitetane hans før han kom.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 13. Jan. 2008, 12:23 »
Alle spillerne i Newcastle Uniteds stall, utenom følgende spillere, MÅ ut av klubben:

Steven Taylor:
Har alderen på sin side og virker lovende. Har ikke spilt forferdelige kamper.
Jose Enrique: Har alderen på sin side. Virker stødig.
Habib Beye: Den eneste klassespilleren vi har.
Obafemi Martins: Har aldren på sin side. Har hatt en dårlig sesong med mye motgang, men innehar helt klart kvaliteter.
Abdoulaye Faye: Den store grunnen til at vi ikke ligger enda dårligere plassert. Anvendelig og solid spiller.
Charles N`Zogbia: Har alderen på sin side. Solid sesong, selvom resten av laget har vært ufattelig svake. Lovende spiller.

Tar ikke med Emre, ettersom jeg tror han går til en ny klubb i løpet av januar. Og det forstår jeg JÆVLIG godt.

Totalt ueinig! Og det er ikkje realistisk ein gang. Først vil du ha vekk Big Sam og no nesten heile laget. Du er heilt på viddene. Sjølvsagt skal den nye manageren vår vurdera stallen og kvitte seg med dei han evt ikkje vil ha og ikkje finne gode nok. Men Viduka og Owen blandt fleire du ikkje har nemt skal vi sjølvsagt ikkje kvitte oss med.
Emre greier vi oss fint uten og kan lett erstattast.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 13. Jan. 2008, 16:32 »
Jeg skjønner bare ikke dette jeg. Den ene klassespilleren etter den andre skal vi kaste ut dørene bare på grunn av at han har vært svak og ustabil i prestasjonene i en tid hvor vi har hatt særdeles variable og dårlige resultater. Hvorfor skal Duff kastes ut av klubben, bare fordi han ikke har overbevist ennå? Kan godt hende at han var dårlig mot ManU, men hallo da, når vi taper 6-0, så er ikke engang Shay Given god.
Skal vi selge Given også? Han har jo ikke akkurat overbevist tidligere denne sesongen heller, med unntak av kampene mot Chelsea og Man City.
Det er direkte idiotisk.

Rozenhal og Cacapa? Hva er galt med de to? Cacapa har stort sett vært god, med unntak av Portsmouth-kampen, men der var det ingen som var gode. Rozenhal har hatt en treg start, men han kan jo spille fotball. Det har vi jo sett. Vi må kunne gi ham en sjanse til, i bedre omgivelser. Cacapa har vist mye mer enn Rozenhal. Men på grunn av at han har vært litt rusten og ustabil etter at han kom tilbake fra skaden som felte ham mot Pompey, i en periode hvor laget som helhet har vært svært utrygge. Jeg kan ikke se at Cacapa har gjort noe galt, som tilsier at han ikke fortjener en sjanse til.

Dette er nye spillere, som kan trenge tid til å tilvenne seg britisk fotball. Jeg synes vi skal gi dem mer enn en halv sesong før vi dømmer dem nord og ned.

Hvorfor skal vi selge Milner? Han har innsatsvilje til tusen, går foran med et godt eksempel i hver kamp. Ferdighetsmessig har han enda en del å jobbe med, men han har stort potensiale. Hvorfor selge en ung spiller med stor potensiale? Han KAN levere kreminnlegg, han har et fantastisk langskudd, og han har en vanvittig god lagmoral. Det han har vist etter at Roeder nesten solgte han til Villa er intet annet enn imponerende. Men bare fordi han er ustabil ferdighetsmessig i en alder av 21 år, så skal han altså halshugges og kjeppjages? Gutten er 21, blir 22 år i år. Og da skal han selges? Hvorfor?

Owen og Viduka skal vi også selge, ser jeg. Hvorfor? Viduka er verdens beste fotballspiller i en kamp, for å være verdens dårligste i den neste. Joda. Men at han faktisk har evnen til å være så vanvittig god mener jeg er grunn nok til å beholde ham. Owen er en fantastisk goalgetter. Og bør få bli så lenge han selv vil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 13. Jan. 2008, 18:28 »
Det er såpass vanvittig overvurdering av egne spillere her, at jeg ikke gidder å diskutere videre. I tråder som dette må man ta av seg Newcastle-brillene.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #52 på: 13. Jan. 2008, 19:44 »
Det er såpass vanvittig overvurdering av egne spillere her, at jeg ikke gidder å diskutere videre. I tråder som dette må man ta av seg Newcastle-brillene.

Og ta på seg realistiske og normale (ikke negative og superkritiske) briller istedenfor!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 13. Jan. 2008, 20:02 »
Spillere som Roz og Butt holder ikkje Pl nivå trenger ikkje ha på seg supernegative briller for og sjå det
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 13. Jan. 2008, 20:13 »
Spillere som Roz og Butt holder ikkje Pl nivå trenger ikkje ha på seg supernegative briller for og sjå det

Selvsagt. Det blir bare for dumt å si at Rozehnal, Butt, Smith, Carr og hele den gjengen der holder PL-nivå. Helt seriøst, dere kan spøre supportere av de andre 19 lagene i PL om hva de synes. Rozehnal blir betraktet som en av denne sesongens dårligste spillere så langt. Det har alltid vært overvurdering av egne spillere i Newcastle. Dere har krav til spillerne. Krav som de ALDRI kan tilfredsstille, pga at de ikke er i nærheten av det nivået man skulle kunne forvente i en klubb som Newcastle. Jeg drar lett på smilebåndet når du sier at jeg har på meg supernegative briller hvis jeg sier at ubrukelighetene ovenfor ikke holder PL-nivå. Jesus Christ, få dere litt innsikt. Vi er ikke Real Madrid, Inter eller Manchester United. Vi er Newcastle United og fakta er at denne klubben utdeler skyhøye lønnsslipper til alt for mange udugeligheter. Hvis dere ikke forstår dette eller nekter å akseptere det, så kan ikke jeg hjelpe dere. Evig optimist er en ting, men når det går utover virkeligheten og fornuftens navn, så blir det rett og slett for dumt, og det hører ikke hjemme noen steder.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #55 på: 13. Jan. 2008, 20:38 »
Evig pessimist er en ting, men når det går utover virkeligheten og fornuftens navn, så blir det rett og slett for dumt, og det hører ikke hjemme noen steder.

Carr er ute, Butt spiller bra til tider, Smith kan spille bra til tider bare han blir brukt riktig, og Roz har blitt matchet altfor hardt tidlig. Han tror jeg fortsatt kanskje kan komme seg, og i alle fall bli en god back up.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 13. Jan. 2008, 20:48 »
Enkelte lever i en FM-verden. Å tro at vi kan spyle ut over halve laget og kjøpe inn nye, og deretter forvente instant success er idiotisk nok i seg selv.
Og å avskrive såpass mange spillere blir feil. Ja, Butt bør ikke være noen fast spiller på laget vårt, men han er faktisk den beste holdende midtbanespilleren vi har, og har vel mang en gang bevist denne sesongen at han KAN spille. Problemet er jo at han er så forbanna varierende, som så alt for mange andre medspillere.
Smith har blitt brukt som midtbanespiller, sammen med Butt. Problemet til Smith er at han som midtbanespiller blir samme spillertypen som Butt, og det skjærer seg jo selvsagt.
Jeg ser masser potensiale i laget, med enkelte utskiftninger pluss noen virkelige kvalitetsspillere. Vi må først begynne å bli et lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 13. Jan. 2008, 20:58 »
Det der er noe forbanna tull!
Selvsagt holder de PL-nivå begge to. Og begge er så absolutt gode nok for Newcastle.

Roz har slitt litt med å takle tempoet og den voldsomme duellstyrken som preger Premier League. Men jeg har tro på at han med tiden kan bli en meget god spiller for Newcastle. Det jeg har sett av Rozenhal for Tsjekkia, og i de tidligste kampene denne sesongen tyder på at vi har å gjøre med en offensivt tenkende forsvarsspiller,  som leser spillet bra, men som sliter i duellene og som sliter med å tilvenne seg tempoet i PL.

Nicky Butt holder PL-nivå så det holder. Han har vært vår beste spiller i et flertall av kampene vi har spilt denne sesongen. Han er meget god defensivt. God på posisjonering, meget dyktig ballvinner. Problemet er at han ofte har måttet stå for det kreative også. Men det er ikke hans styrke, og det skal ikke Butt kritiseres for. At han begynner å dra på årene, og at hans manglende hurtighet blir mer og mer synlig, er en annen sak. og selvfølgelig skal dette være siste sesong han er fast inventar på midtbanen vår. Butt har vært limet på midtbanen vår i flertallet av kampene denne sesongen, og vi kan ikke hive limet på hue og ræva ut bare fordi han i enkeltkamper ikke har vært god nok, og fordi han ikke er en kreativ midtbanespiller med fantastisik overblikk og krempasninger.

Skal vi kunne bli et lag må vi ha stabilitet i sentrallinja. Det er første bud. Og så lenge vi har Geremi eller Smith som alternativ, ser jeg overhodet ingen grunn til å kaste ut Nicky Butt.

Kjør inn et stopperpar med en reserve, og kjør inn en sentralmidtbane snarest mulig. Så får vi ta de nødvendige justeringer til sommeren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 13. Jan. 2008, 20:59 »

Jeg kan skjønne at du synes enkelte overvurderer spillerne våre, men det fordi du selv undervurderer mange noe så inn i granskauen selv! James Milner feks. hadde gått rett inn på de fleste lagene i PL unntatt de fire store. Han hadde kjempet om en plass i City, Tottenham og til og med Liverpool tror jeg. Han har et mye større potensiale enn du gir uttrykk for.
Og dessuten hører det ingen steder hjemme at bare de du nevner fortjener å få bli i klubben. Himmel og hav, vi blir jo et tusen ganger verre kjøpelag enn Chelski.. ::)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Jan. 2008, 21:15 »

Selvsagt. Det blir bare for dumt å si at Rozehnal, Butt, Smith, Carr og hele den gjengen der holder PL-nivå. Helt seriøst, dere kan spøre supportere av de andre 19 lagene i PL om hva de synes. Rozehnal blir betraktet som en av denne sesongens dårligste spillere så langt. Det har alltid vært overvurdering av egne spillere i Newcastle. Dere har krav til spillerne. Krav som de ALDRI kan tilfredsstille, pga at de ikke er i nærheten av det nivået man skulle kunne forvente i en klubb som Newcastle. Jeg drar lett på smilebåndet når du sier at jeg har på meg supernegative briller hvis jeg sier at ubrukelighetene ovenfor ikke holder PL-nivå. Jesus Christ, få dere litt innsikt. Vi er ikke Real Madrid, Inter eller Manchester United. Vi er Newcastle United og fakta er at denne klubben utdeler skyhøye lønnsslipper til alt for mange udugeligheter. Hvis dere ikke forstår dette eller nekter å akseptere det, så kan ikke jeg hjelpe dere. Evig optimist er en ting, men når det går utover virkeligheten og fornuftens navn, så blir det rett og slett for dumt, og det hører ikke hjemme noen steder.

ER VEL DU SOM MÅ FÅ DEG LITT INNSIKT, når du meinar at vegen ti suksess er å "kvitta" seg med 90% av laget. DJISES CHRIST, kva verden lever du i. Og snakkar om kva som er dumt, så e no det det dummaste eg har høyrt!!! ever... Nei nettopp vi er ikkje real madrid inter eller scums, OG DERFOR får vi ikkje tak i so mykje bedre spelarar enn det vi har no. (her kjem det med innsikt, prøv det) Ja sjølsagt skal vi renska opp med ny manager og verkleg finna ut kven som vil BLØ for denne klubben og ikkje er der kun for millionane, og då reknar eg med at Carr vertfall forsvinn. Smith og Butt er vertfall god nok backup. Rozenhal kan verte ein solid PL-stoppar, men han treng tid og han treng 10 medspelarar rundt seg som greie spela fotball.(noko vi ikkje har no) Taylor og Faye er meir enn gode nok og bør verte stopparparet vårt.
Alt dette har og med å gjera at vår neste manager må få ein langsiktig periode, uavhengig av spel og resultat til å byggje eit lag. Sei meg, trur du at viss(berre eksempel) Ferguson,Inter sin manager eller schuster hadde teke over for oss no, så hadde dei "releasa" alle bortsett frå faye,taylor zog? Her kjem det med innsikt og realisme inn og...