20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/12 Newcastle - Arsenal  (Lest 39068 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #165 på: 05. Des. 2007, 23:31 »
Det hadde vært perfekt å sette inn på Emre etter ca 65 mins. Da burde Sam ha sett tendensen til at vi manglet kreativiteten fremover i det vi vant ballen i gunstige posisjoner. På dette tidspunktet hadde vi et voldsomt overtak og vant masse dueller, men når vi skulle angripe visste vi ikke helt hva vi skulle gjøre. å ta ut Geremi for Viduka var kanskje greit, men jeg hadde heller sett at vi fortsatte med en strålende Smith på topp og så satt in Emre for Geremi. (Smith ble jo flyttet NED! Blemme!) Ellers masse positivt når det gjelder innsats og innstilling. Men vi skal være forsiktige med å friskmelde laget spillemessig, vi behøver ennå sårt kreativitet for å skape mange GODE målsjanser!! Howay

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #166 på: 05. Des. 2007, 23:36 »
Kom ikke her å si at Geremis frispark var dårlige i dag?
I dag stemte det bedre enn på lenge, å han hadde mange meget gode frispark. Blant annet det som førte til målet, vist jeg ikke husker helt feil.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 05. Des. 2007, 23:36 »
Hadde vi ikke hatt Butt i dag, hadde vi tapt kampen. Når vi har Butt på banen må vi forholde oss til at han ikke er verdens mest kreative spiller. Men det er derfor han har offensive, løpsvillige Barton ved siden av seg, og Milner og Zog sammen på venstrekanten. Butt er en fabelaktig ballvinner og beinknuser, og han er en viktig mann for oss, når han spiller som i dag.

Ja, han hadde et par heller grove feil, men Arsenal så ikke så veldig interessert ut i å benytte de potensielle sjansene. Ellers er han meget solid. Han vinner dueller, vinner baller, og hindrer Arsenal i å gjøre som de vil. Nicky Butt gjorde jobben sin i dag, og vel så det.

Etter at vi scorer kan vi bare ikke sette innpå Emre. Skulle vi satt innpå Emre, måtte vi gjort det ved pause. Når vi ikke gjorde det, synes jeg det er like greit.
Geremi gjorde sine saker brukbart i andreomgang. Ble tryggere med ballen, og gjorde ikke de store feilene defensivt.

Mot Blackburn ville det vært fornuftig å sette innpå Emre. Da lå vi tross alt under, og vi trengte mål, for å i det minste få med oss uavgjort. På lørdag var det direkte dumt av Big Sam å ikke sette innpå Emre for Butt eller Geremi. Men i dag gjorde han korrekt. Jeg tør ikke tenke på hvordan ting kunne sett ut om Butt hadde måttet forlate banen i førsteomgang, når han sleit med ett eller annet.

Uavgjort hjemme mot Arsenal, når vi kommer under etter 3 minutter er veldig bra. Vi gjorde i dag det vi ikke gjorde mot Blackburn, vi spilte fornuftig, og gikk ikke helt amok offensivt. Vi sto høyt, vi presset godt, og hindret Arsenal i å spille som de helst vil. Og Nicky Butt var veldig delaktig i den jobben i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 05. Des. 2007, 23:37 »
Er enig med Fredrik i at Butt ikke holder helt mål! Vi så det idag igjen hvor mye han sliter med de enkleste avleveringene/pasningene, f.eks. helt på sluttenda han omtrent kunne ødelagt hele kampen!
Men samtidig kan vi ikke bare sette inn Emre for Butt, da mister vi jo balansen i laget og blir veldig sårbare defensivt, og forsvaret sliter vi nok med fra før! Samtidig er det veldig viktig at vi får inn en ny defensiv midtbane nå i januar, så kan vi heller bruke Butt som backup om det skulle trenges.......

Og det er greit at Butt vinner mange dueller, men det hjelper lite når han mister ballen i neste trekk. Vi så jo også eksempler på hvor temposvak Butt er, kansje den tregeste spilleren i PL....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 05. Des. 2007, 23:39 »
Sliter Butt med de enkleste pasningene. Han var veldig ballsikker til seg å være i dag. De aller fleste pasningene var gode, og han hadde en fantompasning til Martins tidlig i kampen. Butt var meget, meget god i dag. Og den som sier noe annet mener jeg kritiserer Butt, bare for å ha noen å kritisere. Butt var og blir meget god i dag. Som han har vært i omtrent hver hjemmekamp denne sesongen. På bortebane, derimot, er saken en annen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 05. Des. 2007, 23:39 »
En ballsikker defensiv midtbane MÅ være første prioritet i januar. Dette er grunnmuren i det offensive spillet.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #171 på: 05. Des. 2007, 23:41 »
Butt hadde en meget grusom passning på slutten, men Taylor reddet dagen hans der. Ellers hadde Butt em ganske bra dag på jobb.. Sky meldte om at han hadde tatt 4 smertestillende tabletter?? Aner ikke hva det gjaldt.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 05. Des. 2007, 23:42 »
Er enig med Fredrik i at Butt ikke holder helt mål! Vi så det idag igjen hvor mye han sliter med de enkleste avleveringene/pasningene, f.eks. helt på sluttenda han omtrent kunne ødelagt hele kampen!
Men samtidig kan vi ikke bare sette inn Emre for Butt, da mister vi jo balansen i laget og blir veldig sårbare defensivt, og forsvaret sliter vi nok med fra før! Samtidig er det veldig viktig at vi får inn en ny defensiv midtbane nå i januar, så kan vi heller bruke Butt som backup om det skulle trenges.......

Og det er greit at Butt vinner mange dueller, men det hjelper lite når han mister ballen i neste trekk. Vi så jo også eksempler på hvor temposvak Butt er, kansje den tregeste spilleren i PL....

Vi har iallefall to spillere i Newcastle som er tregere enn Butt, Geremi og Viduka har langt mindre fart i kroppen enn Butt. Når dere klarer å kritisere Butt idag så gir jeg opp, blir rett og slett for dumt å diskutere når enkelte ikke klarer å se at en spiller gjør en god kamp fordi man har bestemt seg for at Butt er dårlig.
an sparker ikke Bobby Robson??

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 05. Des. 2007, 23:42 »
Sliter Butt med de enkleste pasningene. Han var veldig ballsikker til seg å være i dag. De aller fleste pasningene var gode, og han hadde en fantompasning til Martins tidlig i kampen. Butt var meget, meget god i dag. Og den som sier noe annet mener jeg kritiserer Butt, bare for å ha noen å kritisere. Butt var og blir meget god i dag. Som han har vært i omtrent hver hjemmekamp denne sesongen. På bortebane, derimot, er saken en annen.

At du sier at Butt var meget, meget god i dag er jo intet annet enn ufattelig. Han var da aldri brilliant i dagens kamp, han? Jeg gidder ikke å skrive et innlegg til med begrunninger og argumenter for dette, men herre min gud da? Det er da dere som bærer Butt på gullstol og forsvarer han for alt det er verdt. Jeg har ingen aning hvorfor, men tydeligvis er det noen som har fått for seg at Nicky Butt er en av våre viktigste spillere og har omtrent ingen feil i løpet av en kamp.

Er lettere sjokkert, her jeg sitter  :o

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 05. Des. 2007, 23:45 »

At du sier at Butt var meget, meget god i dag er jo intet annet enn ufattelig. Han var da aldri brilliant i dagens kamp, han? Jeg gidder ikke å skrive et innlegg til med begrunninger og argumenter for dette, men herre min gud da? Det er da dere som bærer Butt på gullstol og forsvarer han for alt det er verdt. Jeg har ingen aning hvorfor, men tydeligvis er det noen som har fått for seg at Nicky Butt er en av våre viktigste spillere og har omtrent ingen feil i løpet av en kamp.

Er lettere sjokkert, her jeg sitter  :o

Det er ingen som mener Butt er gudsgave til fotballen. Men at han er så ræva som mange prøver å fremstille han som er vi uenige i. Ja, vi bør skaffe oss en bedre defensiv midtbane spiller. At noen vil kjøre kamikaze angrep med 4 offensive midtbane spillere i dag tyder på at dere driter i hvordan det går bakover så lenge vi pøser frem.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 05. Des. 2007, 23:48 »

Er lettere sjokkert, her jeg sitter  :o

Det er ingen som mener Butt er gudsgave til fotballen. Men at han er så ræva som mange prøver å fremstille han som er vi uenige i. Ja, vi bør skaffe oss en bedre defensiv midtbane spiller. At noen vil kjøre kamikaze angrep med 4 offensive midtbane spillere i dag tyder på at dere driter i hvordan det går bakover så lenge vi pøser frem.

Hva med å spille Barton som defensiv midtbane bak Emre. Tenkt tanken før?

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 05. Des. 2007, 23:53 »
Butt gjorde en veldig god jobb i dag, basta! Se på stats på taklinger,dueller og posession så skjønner man at Butt har gjort det han har betalt for å gjøre. Jeg er meget nysgjerrig på hvorfor dere mener et vi ikke burde sette på Emre utover i 2ndre???

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 05. Des. 2007, 23:55 »
Butt er en gammel mann uten fremtid. Jeg satt å så kampen med 7 andre, som ikke er newc fans, og samtlige er enige med meg. Å si at Butt var god i dag, viser mangel på inteligens. Det er jo han som gjorde så arsenal hele tiden fikk ballen i 1. omg. Greit han hadde 1 god pasning til Martins, men med 1 god pasning så blir du ikke god, så lenge du har spillt ræva ellers. Han gjør viktige og enkle pasningsfeil hele tiden, og det er svært unødvendig. Slike feil skal ikke skje når du spiller på et sånt nivå, det er rett og slett ikke akseptabelt. Hadde vi hatt en kar som klarte å spille enkle pasninger med riktig adresse, så kunne vi kanskj sluppet at forsvaret skulle fått alle de sjansene mot seg.

Synes også Beye har noen rare pasninger som bare går utover sidelinja.

Geremi har mye dårlige frispark fra 20 meter og utover. Ballen havner ofte i klypene på Almunia. Skal jo selvfølgelig ikke glemme det ene gode frisparket han hadde. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor ikke Millner tar frisparkene våres!?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 05. Des. 2007, 23:56 »
Kom ikke her å si at Geremis frispark var dårlige i dag?
I dag stemte det bedre enn på lenge, å han hadde mange meget gode frispark. Blant annet det som førte til målet, vist jeg ikke husker helt feil.

Meget gode ? Maen lobber jo når han skyter hadde han truffet eingong så hadde keeperern bare plokka ner ballen. Såg ik alt av 1 omg men tviler på det var så mykje bedre.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 05. Des. 2007, 23:58 »
Frisparket som førte til målet? Var da ikke noe frispark som førte til det..