20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/12 Newcastle - Arsenal  (Lest 38998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #195 på: 06. Des. 2007, 00:18 »
Poenget her folkens er at Butt(som en defensiv midtbanespiller) ikke er i stand til å spille ballen x-antall vellykede ganger til medspillere framover i banen i løpet av en kamp. Som et svar på dette trenger vi en defensiv midtbanespiller som kan vinne ballen men som OGSÅ klarer å spiller ballen til en medspiller og ikke i hytt og pine.

Saken er enkel, saken er biff. Er det mulig og ikke forstå dette? Selvsagt enig med ripsgaard.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 06. Des. 2007, 00:21 »
takker for den, fredrik.
Ja, vi må være fornøyd i dag. Håper alt snur seg riktig vei nå fremover. Håper også at Sam stopper med de lange ballene, og at vi henter en venstre back i januar. Vi trenger zog fremover:)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #197 på: 06. Des. 2007, 00:23 »
Jeg synes vi har en god back i Enrique... Men jeg ser virkelig fremover mot måneden av alle måneder i engelsk fotball!

Howay the Lads!!!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #198 på: 06. Des. 2007, 00:26 »
takker for den, fredrik.
Ja, vi må være fornøyd i dag. Håper alt snur seg riktig vei nå fremover. Håper også at Sam stopper med de lange ballene, og at vi henter en venstre back i januar. Vi trenger zog fremover:)
Vi har oksen fra Spania, mannen heter Enrique. Men vi kunne trengt en spiller til der. Kansje Shorey ;) 5mill pund er ikke allverdens for en så god spiller, å da har vi en meget skremmende venstre side med Enrique, Shorey, Zoggey, Duff å Emre i bakhånd.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 06. Des. 2007, 00:55 »
å si at  butt var meget god i dag, og si at vi hadde tapt uten han, er jo helt ubegripelig.

Han er faen ikke noe god, og vi klarer oss fint uten han. Om han treffer på 2 av 20 pasninger så skal han lissom være go`? I sluttminuttene sender han avgårde et håpløst skudd når vi presser og bare minutter etterpå sender han et livsfarlig tilbake spill som hadde havnet hos adebayor hadde ikke taylor felt han.

Han lager jævli mye unødvendige frispark også. Nok en gang ser vi at nzogbia ikke er venstre back, han virker mye mer usikker der, og slår ofte mye feil.

Hvorfor setter vi inn viduka når smith gjør det bra på topp og så setter vi smith ned på midten? og hvorfor kommer ikke emre inn. skulle faen meg likt og hørt hva allardyce tenker.

Når det er sagt så synes jeg det var mye bra innsats i dag, selvom jeg synes at vi skaper for lite spille messig og at de fleste sjansene kommer på dødball.
lt;3 Newcastle <3

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #200 på: 06. Des. 2007, 02:09 »
Fikk ikke sett kampen idag, men virker som vi slo greit fra oss, og kunne stukket av med 3 poeng. Tror dette var et vendepunkt, og at B'ham får føle det til helgen. Ellers utrolig at nesten enhver kamptråd her inne ender med syting ang Butt, virker som han blir slaktet uansett prestasjon.

Akke som, grattis alle mann! Poeng mot Arsenal er sterkt!
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 06. Des. 2007, 03:05 »
Hmm. Satt på hurtigruta på vei hjem til Bodø og de hadde selvfølgelig en Canal+ Sport-kanal, men ikke den rette. Dermed fikk jeg ikke sett kampen.
Men jeg syns resultatet er svært gledelig. Og det beviser at spillerne vil spille for Big Sam, er villige til å gjøre en jobb. Det beviser at de har trua.
Det beviser at Alan Smith er en jævla god spiss. Det beviser at jeg hadde rett når jeg satte Nicky Butt fra start (ja, jeg stoler på Jokke, Abel og kesse).
Nicky Butt er en genial ballvinner. Ja, han mangler alt for mye på offensive kvaliteter, men han er en superb ballvinner som gjør ting enkelt. Og han har vært svært god størsteparten av hjemmekampene. MEN, defensive midtbanespillere er ofte de spillerne som legges minst merke til og som er lettest å kritisere fordi de ikke gjør de imponerende offensive tingene. Men de er så ufattelig viktig for hele laget. Den jobben Nicky Butt legger ned fremfor forsvarsfireren er livsviktig, og det er ingen som rydder bedre i Newcastle enn Butt. Synd mennesker ikke ser det.
Joey Barton er ikke et anker, han er ikke spillertypen som skal holde igjen på midten. Han er en offensiv midtbanespiller som skal fordele baller, sette fart med den og gå på løp inn i boksen. Vil være å kaste vekk Bartons ferdigheter ved å sette han som anker. På samme måte som vi alt for mange ganger kastet vekk Bowyers ferdigheter da han spilte ving for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 06. Des. 2007, 06:13 »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 06. Des. 2007, 07:30 »
Har du en link til det bilde, Benson?

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 06. Des. 2007, 10:22 »
Jeg synes vi dominerte store deler av kampen og det hadde vært fullt fortjent med 3 poeng. Igjen så har vi ikke flaksen med oss og det er frustrerende å se at ballen går i stolpen og like ved gang på gang som så mange andre kamper denne sesongen. Men vi har helt klart å fått en posetiv opptur med tidvis godt spill og gode kombinasjoner, men av og til faller vi tilbake til gamle synder ved å slå alt for mye langt og prøve å trenge ballen igjennom 4-5 spillere ved småspill og flikk flakker som ofte ender med at vi mister ballen Men med den gnisten som gutta viste igår så skal nok Birmingham få en tøff jobb på St. James Park  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 06. Des. 2007, 13:15 »
Ingen tvil om det. Viser vi samme innsatsvilje og spiller like godt mot Birmingham, så skal de være jævlig gode for å få med seg poeng. Men jeg vil tro det ikke bare er jeg som vil være pissnervøs på lørdag.

Meget bra oppsummert ang. Butt, Kristoffer. Enda du ikke så kampen. Det er en synd og skam at Butts manglende offensive ferdigheter blir trukket mer frem enn hans fantastiske ballvinneregenskaper.

Forøvrig har jeg aldri sagt meg uenig i at vi trenger en ny defensiv midtbanespiller, med bedre ballferdigheter. Men det betyr likevel ikke at Butt er en udugelig idiot. Han er en fantastisk ballvinner, og hvis han bare får tid på seg, og har gode spillemuligheter rundt seg, så greier han utmerket godt å spille en presis ball til en medspiller som ligger høyere opp i banen. Å si noe annet er bare tull.

Veldig godt oppsummert også ang. Barton. Han er, og vil aldri være en defensiv midtbanespiller. Det er det samme som å bruke Lee Bowyer på vingen, eller å bruke Scott Parker som offensiv midtbanespiller, når han klart og tydelig har sin forse defensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #206 på: 06. Des. 2007, 15:36 »
Viser de lignende takter i kampene fremover skal jeg slutte å surmule....
Æresord altså  ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #207 på: 06. Des. 2007, 17:28 »
Viser de lignende takter i kampene fremover skal jeg slutte å surmule....
Æresord altså  ;)
Yeah right... Den dagen du slutter å surmule snør det oppover :-)
Du virker som om du er omtrent like positiv som Rhino i "Nissene på låven"  ;D

Men nok spøk for denne gang.

Angående kampen må jeg si jeg er veldig glad på vegne av klubben og fansen at en sånn innsats og tæl blir belønnet med et fullt fortjent poeng. Herlig å se Big Sam jage på laget offensivt helt til "the bitter end". Synes N'Zogbia virket litt mutt og utilpass til tider i går. Litt nonsjalant i pasningsspillet synes jeg. En annen ting jeg la merke til som skiller oss fra Arsenal er jobben i det defensive spillet. Arsenal har ALLTID sikring på førsteforsvarer når vår ballfører utfordrer, og de har en mann i press på ballfører i løpet av nanosekunder nærsagt i en hver situasjon. Der har vi virkelig noe å lære!
Er nervøs foran lørdagens kamp, håper ikke vi faller nedpå mentalt igjen og tror at dette fortsetter av seg selv. Her må konsentrasjonen og innsatsen være like god i de neste kampene. Herlig å se Taylor tilbake i laget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 06. Des. 2007, 18:25 »
N'Zogbia har slitt, i takt med lagets prestasjoner den siste tiden, og virker slapp og til tider uinteressert. Synes vi kan gi ham en kamp på benken jeg, og sette Enrique inn der han hører hjemme, på venstrebacken. Vi kan selvfølgelig flytte opp Zog på venstrekanten, men jeg er usikker på om det utgjør all verdens til forskjell fra eller til.

Jeg er helt sikker på at Big Sam ønsker å spille like godt defensivt som Arsenal. Om ikke enda bedre. Og hvis han får tid på seg, så tror jeg vi etterhvert kan få et forsvar som ligner noe annet enn grisen.

Forøvrig var det ingen vakker kamp i går, og det ble noen langpasninger, likevel ser jeg ingen som klager. Merkelig hvordan man tilgir alt bare man får resultater. Er det virkelig sånn at vi kan spille Semb-fotball mot Birmingham, og ingen vil klage så lenge vi vinner kampen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 06. Des. 2007, 19:15 »
Eg skal ikkje klage så lenge vi vinner. Først og fremst må vi lære å vinne fotballkampar, så kan vi først begynne å tenke på finspelet spør du meg. Vil også påpeike at det var ein særdeles morsom kamp til tross for lite finspel.