20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: I'm back, bebbe!!  (Lest 54639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: I'm back, bebbe!!
« Svar #180 på: 03. Des. 2008, 17:42 »
Siv Jensen har jo sterke meninger og et godt svar på ALT mellom himmel og jord, og sikkert utenfor himmel og jord også.
Max Mekker er jo sannsynligvis langt smartere enn Siv, så det kan jo hende han vet det også. Men det kan jeg ikke si noe om. Men Siv har garantert et godt svar på det.

Jeg aner ikke om noen faktisk har snakket med Herren på den måten man snakker med naboen, kjerringa eller kompisene på puben.
Jeg har aldri snakket med Ham jeg, så jeg aner ikke hvordan det er.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 03. Des. 2008, 18:17 »
Akkurat det har vel ikke noe med vitenskap å gjøre. Men i Kambodsja sitter det fortsatt mennesker og griner hver dag etter å ha blitt torturert på 70-tallet med metoder det er umulig å forestille seg. Det sier seg selv at det hadde vært mulig for en allmektig og snill type å gjøre det bedre enn dette.
Gud er allmektig og snill. Men akkurat dette kan jeg umulig forklare. The Lord works in mysterious ways.
Hvorfor det finnes ondskap i verden. Hvorfor fikk Hitler ta livet av Gud vet hvor mange millioner jøder, homofile og helt ordinære folk, som var nøyaktig sånn som han selv. Hitler tilhørte jo som sagt ikke den ariske rase selv, så han burde jo egentlig sendt seg selv inn i gasskammeret. Nå tok han jo livet sitt til slutt da, med pistol og cyanid, ifølge Otto Nielsen. Men om det var pga at han plutselig oppdaget at han selv ikke tilhørte den ariske rase er vel heller tvilsomt.

Det er jo ikke bare Kambodsja.

Men Gud sørget jo selv for å sende en stor syndeflod inn over verden, og valgte å beholde kun et fåtall mennesker. Jeg har ikke studert Bibelen så nøye på dette punktet, men det var vel noen som ikke hadde vært helt snill.

Hvorfor folk som Robert Mugabe får lov til å leve, aner ikke jeg. Hvorfor kan Siv Jensen bli statsminister i Norge? Det vil jo være en katastrofe om det skjer. En katastrofe for Norges land. Så hvorfor ga Gud oss Carl Ivar Hagen?
Hvorfor har Henry Oliver Rinnan og Vidkun Quisling fått lov å operere som de gjorde under krigen? Hvorfor lever Ariel Sharon, men ikke Yasir Arafat? (riktignok er Sharon en grønnsak, men han lever da)

Jeg kan ikke forklare det. Men jeg vet bare at fred ikke han tenkes uten krig og omvendt. Vi vet ikke hva som er godt, uten at vi har opplevd noe ondt. Vi vet ikke hva lys er, før vi har opplevd mørke.
Det er den beste forklaringen jeg kan gi.

Vil du ha et bedre svar, får du spørre Herren selv.
Eventuelt kan du jo spørre Siv Jensen. Hun har sikkert et godt svar.

Det hadde holdt å si at du ikke har peiling. Men det er kanskje også en kunst å kunne si lite med mange ord? At fred ikke kan tenkes uten krig er jo helt feil, dersom gud finnes. Han kan visstnok få til alt, absolutt ALT, og da kan han som sagt også endre på disse enkle lovene for eksistens. Dersom en snill og allmektig fyr hadde eksistert hadde verden vært bedre i dag, det sier seg faktisk selv. Han hadde ikke trengt noen plan, eller å handle på mystiske måter, han hadde bare trengt å fikse ren godhet.

Men men, det er vel de kristnes privilegie å kunne slenge ut en "god moves in mysterious ways" når man blir slått inn i et hjørne... Det skal jeg ikke ta fra deg.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 04. Des. 2008, 02:04 »
Jeg aner ikke om noen faktisk har snakket med Herren på den måten man snakker med naboen, kjerringa eller kompisene på puben.
Jeg har aldri snakket med Ham jeg, så jeg aner ikke hvordan det er.

Da lurer jeg på hvorfor du er kristen. Ikke at alle kristne har snakket med Herren, men..Du føler da i det minste at du har Ånden i deg? Er det fordi du VIL tro på noe, selv om det ikke virker som du riktig vet hvorfor? Så mange spørsmål, så liten tid
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 06. Des. 2008, 16:59 »
Selv om jeg aldri føler at jeg har "snakket" med Gud, så har jeg jo selvfølgelig Ånden i meg.
Jeg ser ikke helt hva det er du sikter til Tommy.
Fordi jeg ikke aner hvordan man "snakker" med Gud, så er jeg altså kristen bare fordi jeg vil ha et eller annet å tro på, selv om jeg ikke er bevisst på det?

Jeg føler at jeg er ganske bevisst på min tro, og føler at Gud er en viktig årsak til at familien min aldri har vært utsatt for de store tragediene. Jeg har jo i og for seg en slags "ånd" i meg. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg er kristen. Det har liksom bare blitt sånn.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #184 på: 08. Des. 2008, 20:39 »
Skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig for Joakim å forklare sin tro? Jeg er sterk tilhenger av at INGEN skal forklare sin tro (altså misjonering). Når det er sagt, så har mennesket til alle tider hatt behov for å føle seg viktigere enn alle andre skapninger på jorda, og hva kan man da begrunne dette med? Jo-at vi har sjel. Hvordan fikk vi det? Hakke peil! Derfor har enkelte  behov for en Gudskraft (Veldig forenklet). Andre trives best som lykkelige uvitende. (Slike som meg)

*EDIT* Mulig det finnes en Gud: Peter Reid - Monkey Seed, gjør muligens comeback som SMB manager... ;)
« Siste redigering: 08. Des. 2008, 20:41 av bjørni »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 08. Des. 2008, 21:08 »
Hvis den guden jeg tror på virkelig vil bevise for dere andre, og meg selv, at han finnes, så bør han sørge for å gi Sunderland Peter Reid, og gi oss ny eier og Alan Shearer. Helst før jul, men jeg tåler å vente til bursdagen min på nyåret.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 08. Des. 2008, 21:44 »
Er vel ingen som har bedt noen forklare noe som helst. Det er vel bare lagt fram noen paradokser som ikke kan unngås om man tenker logisk. Om folk velger å ta det som et angrep på sine meninger så får det være opp til dem å svare...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #187 på: 09. Des. 2008, 22:28 »
Er vel ingen som har bedt noen forklare noe som helst. Det er vel bare lagt fram noen paradokser som ikke kan unngås om man tenker logisk. Om folk velger å ta det som et angrep på sine meninger så får det være opp til dem å svare...
if you say so....

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 28. Des. 2008, 05:46 »
"Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people."

Karl Marx
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 28. Des. 2008, 18:07 »
Hehe.
Jeg tror han må ha vært en klok mann, den godeste Marx.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #190 på: 28. Des. 2008, 19:08 »
Han skrev vel en del da han bodde i Manchester....nei, sånne folk liker vi ikke.
Toon, Toon,
Black and white army

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 28. Des. 2008, 21:51 »
Marx var jo et multitalent. Litt forvirret politisk bare.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 29. Des. 2008, 13:25 »
Tja, i bunn og grunn var vel Marx tankegang ganske god. Funket bare "litt" dårlig i praksis.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 29. Des. 2008, 19:02 »
Marx var jo et multitalent. Litt forvirret politisk bare.
Marx kan nok ha vært forvirret på enkelte områder. Men ingen skal beskylde ham for å være forvirret politisk. Ideen om et klasseløst samfunn er det beste noen noengang har tenkt. Problemet er at det i praksis er umulig å få til. Det vil alltid være forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker. Vi må bare sørge for å gjøre den forskjellen så minimal som overhodet mulig. Og der kommer Karl Marx inn.
Og der kommer IKKE Siv Jensen inn.

Jeg registrerer at ingen har kommentert de israelske overgrepene på Gaza-stripen denne romjula, så da får jeg gjøre det.
Nå er det på tide at FNs Sikkerhetsråd gjør noe annet enn bare å sitte på sin høye hest og si "fy, fy, fy!". Det er på tide at George W. Bush stikker huet ut av kvikksanda og stopper våpensalget til Israel sporenstreks. Så kan Obama innkalle til Camp David 21. januar 2009.

Nå er det på tide at man gjør noe, i stedet for bare å se på at Israel utsletter de palestinske områdene fra kartet, og opptrer stikk i strid med det FN beordret dem til i 1948. Det er på tide at man begynner å håndheve egne lover, og at man ikke bare sender bombefly til arabiske land. Nå er det ikke Iran som er trusselen. Nå er det Israel. Så se til helvete å gjør noe med den forferdelige bombingen og utslettingen av palestinere som Israel er så godt i gang med. Det er på tide å gjøre noe annet enn bare å gi Israel en vennskapelig klapp på skuldra. Det er på tide å STRAFFE Israel for overgrep mot menneskeheten!

Takk for meg. God jul  og godt nyttår.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #194 på: 29. Des. 2008, 20:04 »
Haha, høres kommunistisk ut, Joakim.

Sitat
Ideen om et klasseløst samfunn er det beste noen noengang har tenkt. Problemet er at det i praksis er umulig å få til. Det vil alltid være forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker. Vi må bare sørge for å gjøre den forskjellen så minimal som overhodet mulig.