20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 38911 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bobby Robson kom først på 11 plass første sesong og andre sesong. Før han kom på 4,3 og 5 etter på. Er det noe bedre alternativer enn Sam for øyeblikket? Tror neppe Mourinho,Lippi,Rijkaard eller Van Gaal kommer til laget ;D Kanskje Jol, men er ikke sikker han hadde tatt jobben.Skulle det bli ny en. Så hadde jeg håpet på Klingsmann, men kommer ikke til laget uansett :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sier nei takk til Jol. Han brukte over 100m £ på å få Tottenham til to femtplasser og da han ble sparket lå de vle nesten på nedrykk. Kan ærlig talt ikke se hvorfor vi skal sparke Sam og satse på Jol.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
Hvorfor skal vi alltid snakke om når manageren forsvinner ut dørene på st jamses. Det som trengs er kontinuitet. Se på alle de store lagene, med hederlige unntak selvfølgelig. Man Utd og Arsenal har hatt sine managere lenge. Man Utd var ikke noe storlag når Sir Alex tok over skuta, heller spilte ikke Arsenal den festfotballen vi nå har blitt vant til å se.

Rosenborg, var heller ingen fotballstorhet da Nils Arne tok over, men se bare hva den kontinuiteten skaffet.

BigSam har min fulle støtte i lang tid fremover, når han tok over Bolton var de vel i 1.div og en etasje under Newcastle, om jeg ikke husker helt feil. I fjor havnet de langt over oss på tabellen, og de fikk E-cup, hvorfor skal vi da i hele tatt diskutere om han skal sparkes da, allerede etter et halvt år med BigSam som sjef. Han er jo den første manageren som har skjønt hvor problemet til Newcastle ligger. FORSVARET!! Dette er det han nå jobber med, for å tette ei lekk skute og det er ikke gjort på en-to-tre..

Mitt siste ord her blir. LA BIGSAM SITTE I ALLE FALL UT SESONGEN, OG GJERNE NESTE OGSÅ. FØR VI BEGYNNER Å PLASSERE HODET HANS PÅ HOGGESTABBEN!!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Spot on! Er drit lei alle desse managerskiftene, no veit vi at vi har ein manager som har imponert i PL før, koffor i helvete ska vi sparke han etter et halvt år berre fordi han ikkje ligger i topp 4?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Spot on! Er drit lei alle desse managerskiftene, no veit vi at vi har ein manager som har imponert i PL før, koffor i helvete ska vi sparke han etter et halvt år berre fordi han ikkje ligger i topp 4?
Fordi vi presterer langt under parti, fordi valgene hans av spillere er uforstålige, fordi han har en spillestil som ALDRI kommer til å bli 100% godtatt i Newcastle.

Og ikke minst: Vi har en eier som ønsker å se raske resultater, ikke pinlige kamper som mot Portsmouth, Liverpool og Derby.
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 13:10 av danield »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det finnes ingen spillestil som blir 100% godtatt i Newcastle, uansett hvilken manager vi har hatt så er det noe sutreunger som aldri blir fornøyde.
i årevis har vi mast om at forsvaret må forbedres og at vi skal spille på den defensive tryggheten. Nå som Sam er i gang med dette prosjoektet er plutselig det feil siden det ikke har gitt oss de resultatene noen overforlangende sjeler krever etter kun 18 kamper.

Jeg håper, at vi om et år kan se et Newcastle lag som er trygge bakover, og med en plan fremover på banen. Det har vi ikke i dag, men det betyr ikke at Sam ikke er en mann som kan gi oss det.

Edit:

Men om det er noen som kan spille offensiv kamikaze fotball slik Newcastle fans "elsker", så er det Martin Jol. Dette er hentet fra The Times:

"Jol is holding out for an opportunity to take charge of one of the big clubs below the recognised top four, such as Newcastle United, where speculation persists about Sam Allardyce."

Med tap i dag tror jeg desverre Sam sitter ganske utrygt. Da har vi tatt altfor få poeng på de "enkle" matchene, og sesogen ser relativt dyster ut når man ser hvilke lag vi har igjen å møte.
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 14:05 av kesse »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Det er e.m.m håpløst å sparke han så tidlig, er lei av desse manager-byttene. Og kven skal vi hente inn då? Martin Jol? Nei takk!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Syntes Allardyce har skuffet noe inni helvete så langt.
Vet at han ikke kan bygge et storlag på en halv sesong,
men spillemessig har Newcastle vært på sitt verste på mange, mange år!!!

Rett og slett grusomt å se på...
Og det må være noe fundamentalt galt med spillernes innstilling når man gang på gang ydmykes mot
svakere motstand...
Og dette er managerens ansvar...

David Moyes er en mann jeg kan tenke meg lede laget!!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det er helt klart noe som ikke stemmer...og jeg er overbevist om at mye av det står og faller på den jobben Allardyce har gjort i Newcastle....Utenfor banen synes jeg det virker som han har gjort mye bra, men det er på banen vi kan vinne poeng og der har vi ikke levert..

Men hvem er aktuelle kandidater hvis/når Allardyce får sparken?

Jeg vil ikke ha verken Moyes, Jol eller Hughes, som enkelte jar nevnt her.....Moyes og Hughes blir jo på samme ansettelsesgrunnlag som Allardyce, mens Jol har vist så klare svakheter som manager at jeg ikke fatter at noen vil ha Tony Soprano med caps på tyneside.

Jeg vil helst se utenlands, men Alan Shearer hadde vært veldig spennende!

Mourinho - Et klart førstevalg, men vi han ha jobben? Neppe, men verdt et forsøk..Kanskje vår kjære Sit Bobby kan overtale The special one?
Guus Hiddink - Tar på seg mange forskjellige utfordringer, men er Newcastle noe som kunne friste han? Tviler. men også verdt et forsøk.
Louis Van Gaal - En meget rutinert manager, et godt valg og jeg tror faktisk han kunne være interressert.
Lothar Matteus - Maskinfotball på tyneside..Er vel neppe det vi trenger nå, men en god manager.

Det er sikkert flere, nevnte bare et lite knippe....er ikke veldig lett å finne en fullgod erstatter, men jeg er redd vi trenger et skitfe allerede....dessverre.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vi får neppe noen verdensklasses manager enten vi liker det eller ei, og vi ligger ikke værre til nå enn vi har gjort de to foregående sesongene.
Ja, det er uten tvil oppsiktsvekkende at vi varierer så ufattelig i prestasjonene. Jeg hadde forøvrig forventet en slik førstesesong under Big Sam, MEN jeg hadde ikke sett for meg at vi skulle være så ekstremt varierende som vi har vært til nå. Dog tror jeg alikevel ikke det kommer noe godt ut av å sparke Big Sam midt i denne sesongen når det uansett enda ikke er noen storkrise. Jeg vil enda gi han ihvertfall ut denne sesongen.
Jeg liker Big Sams ærlighet, og i dag var han såpass ærlig at han fortalte rett ut av vi var "awful" og at Wigan kjempet oss ut av kampen, selv om vi på forhånd hadde blitt gjort oppmerksomme på at det var dette Wigan kom til å gjøre. Fint at han ikke unnskylder seg etter en slik forestilling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Så hva skulle han sagt da, at han var fornøyd med tap mot et møkkalag?
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Vi får neppe noen verdensklasses manager enten vi liker det eller ei, og vi ligger ikke værre til nå enn vi har gjort de to foregående sesongene.

For det første, hva slags manager Ashley og Mort klarer å hente er umulig å vite! Blir jo bare spekulasjoner.......
For det andre, å sammenligne hvordan vi ligger til nå med hvordan vi lå til under Roeder og Souness blir jo helt feil fordi begge fikk sparken og vi gjorde det helt rævva! Vi bør forvente at Allardyce gjør det bedre!!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Seløvfølgelgi er ikke det umulig å vite. En toppmanager vil jo ikke gå til  hvilken som helst klubb og for de fleste toppmanager er ikke penger alt.  Tviler sterkt på at vi kan få noe bedre enn f.eks. Jol hvis vi sparker Allardyce nå.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Vil heller ha Jol en Allerdyce. Forstår at folk undrer seg over at Jol sine "kamikaze" fotball. Jeg vil heller se det en kjedelige 1-0 tap eller seirer. At Jol ikke har gjort noe bra er jo bare latterlig. Han gjorde en knall med Tottenham og de andre lagene han har hatt kontroll over før.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Vil heller ha Jol en Allerdyce. Forstår at folk undrer seg over at Jol sine "kamikaze" fotball. Jeg vil heller se det en kjedelige 1-0 tap eller seirer. At Jol ikke har gjort noe bra er jo bare latterlig. Han gjorde en knall med Tottenham og de andre lagene han har hatt kontroll over før.

Fortell
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."