20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?xml=/sport/2007/12/04/sfnnew104.xml

Big Sam prater om uro blant spillere og en påstått delegasjon ledet av Shay Given som skal ha kommet for å prate om taktikk og spesielt juleopplegge som spillerne ikke skal være helt fornøyd med.
Dette sa Big Sam:
Ireland goalkeeper Shay Given is believed to have led a delegation who went to see Allardyce in the wake of the 3-0 defeat by Liverpool on Nov 24 to express concern at the club's direction. Tactics, personnel issues and the Christmas schedule were discussed in a full and frank exchange and Allardyce yesterday moved to reassert his authority.

"Yeeha," said Allardyce when the issue of potential discord was raised in a press conference at the Darsley Park training ground ahead of tomorrow's visit of Arsenal.

"Players are not happy about a lot of the stuff I do because they're players and I'm the manager. I'm the man who knows what's right for them and I know it more than they do. That's why I sit in this chair. It's immaterial.

"When you're having a bad time there are always elements and factors trying to make a big deal of things. Today's politically correct society believes that that's a disruption, but that's an everyday occurrence as a manager.

"Somebody will have a problem with something or other, whether it's how you go about the week, wanting to play, off the field. There's always something a player doesn't like. Some of it sneaks into the papers.

"Whoever did it might think it's making a point, but it will only make me more resilient and stronger. I just find it disappointing it ends up in the paper, but that's life."

The players are apparently unhappy at Allardyce's plans for the festive period but he is giving them short shrift.

"The whole scenario for me is that there's no point flying back here after Wigan [on Boxing Day] when we're playing Chelsea away [three days later]," Allardyce said. "That's the bottom line. It's not a training camp or anything else. It's just a plan we're putting forward. Once the players got hold of it and heard the whispers, it carried them on.

"There's going to be a huge demand on individuals over Christmas so we have to find time to allow players to recharge the batteries. Historically, I've done that and got a very good response.

"It relieves all the pressures, good and bad. Players wouldn't know what to eat or drink after games unless you told them. Once you tell them and persist, then all of a sudden they find out it's the right thing to do. People don't like it when they're taken out of their comfort zone, so you have to be persistent.

"At Bolton it was successful, like a trip to Dubai. When you start putting the right way forward, sometimes some of your players don't like it, but it's for the benefit of the team not for one or two individuals who don't like it."

Allardyce remains unfazed by suggestions Alan Shearer is being lined up as his successor. "I saw [club owner] Mike Ashley after the game on Saturday, shook hands and had a good chat with him," Allardyce said.

"I hope that shows the strength of the relationship we have but there's no point beating about the bush.

"Yes, I'm under the cosh and yes I've got to get results sooner rather than later and yes we're having a bad time in terms of results, but it can be turned around as quick as it's gone bad.

"If Alan decides to take my job, I hope it'll be when I've decided to leave because I've made the club successful and he'll be taking over a club that I've improved significantly, like what happened with Sammy Lee and Bolton, but if it's the other way then you have to live with it."
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kennethgol

• Flaskebærer
  • *
  • Kun Newcastle united for meg!!!
    • Vis profil

Big Sam prater om uro blant spillere og en påstått delegasjon ledet av Shay Given som skal ha kommet for å prate om taktikk og spesielt juleopplegge som spillerne ikke skal være helt fornøyd med.
Dette sa Big Sam:
Ireland goalkeeper Shay Given is believed to have led a delegation who went to see Allardyce in the wake of the 3-0 defeat by Liverpool on Nov 24 to express concern at the club's direction. Tactics, personnel issues and the Christmas schedule were discussed in a full and frank exchange and Allardyce yesterday moved to reassert his authority.

"Yeeha," said Allardyce when the issue of potential discord was raised in a press conference at the Darsley Park training ground ahead of tomorrow's visit of Arsenal.

"Players are not happy about a lot of the stuff I do because they're players and I'm the manager. I'm the man who knows what's right for them and I know it more than they do. That's why I sit in this chair. It's immaterial.

"When you're having a bad time there are always elements and factors trying to make a big deal of things. Today's politically correct society believes that that's a disruption, but that's an everyday occurrence as a manager.

"Somebody will have a problem with something or other, whether it's how you go about the week, wanting to play, off the field. There's always something a player doesn't like. Some of it sneaks into the papers.

"Whoever did it might think it's making a point, but it will only make me more resilient and stronger. I just find it disappointing it ends up in the paper, but that's life."

The players are apparently unhappy at Allardyce's plans for the festive period but he is giving them short shrift.

"The whole scenario for me is that there's no point flying back here after Wigan [on Boxing Day] when we're playing Chelsea away [three days later]," Allardyce said. "That's the bottom line. It's not a training camp or anything else. It's just a plan we're putting forward. Once the players got hold of it and heard the whispers, it carried them on.

"There's going to be a huge demand on individuals over Christmas so we have to find time to allow players to recharge the batteries. Historically, I've done that and got a very good response.

"It relieves all the pressures, good and bad. Players wouldn't know what to eat or drink after games unless you told them. Once you tell them and persist, then all of a sudden they find out it's the right thing to do. People don't like it when they're taken out of their comfort zone, so you have to be persistent.

"At Bolton it was successful, like a trip to Dubai. When you start putting the right way forward, sometimes some of your players don't like it, but it's for the benefit of the team not for one or two individuals who don't like it."

Allardyce remains unfazed by suggestions Alan Shearer is being lined up as his successor. "I saw [club owner] Mike Ashley after the game on Saturday, shook hands and had a good chat with him," Allardyce said.

"I hope that shows the strength of the relationship we have but there's no point beating about the bush.

"Yes, I'm under the cosh and yes I've got to get results sooner rather than later and yes we're having a bad time in terms of results, but it can be turned around as quick as it's gone bad.

"If Alan decides to take my job, I hope it'll be when I've decided to leave because I've made the club successful and he'll be taking over a club that I've improved significantly, like what happened with Sammy Lee and Bolton, but if it's the other way then you have to live with it."

Nå har han mista trua til spillerene, så nå går det bare en vei for big sam. få inn en ny manager ganske fort så han får overgangs vinduet i januar og resten av sesongen til og rydde opp i laget. Så kan vi kanskje få en grei sesong neste år. Har ikke trua på at vi kommer noe vei denne sesongen uansett. håper de får inn en stor manager denne gangen. kunne vært spennede og se hva alan shearer kunne utrettet og. han kunne ihvertfall trukket til seg noe bra spillere.
Jeg er ganske lei dette med manager bytte jeg å. Men big sam er ikke rette mannen, dette har han greid og bevise med tatikken og all negativiteten sin.
Håper vi kan få inn en manager som spiller angrep istede for og forsvare seg hele tida. Vi spiller nesten verre enn vi gjorde under souness og roder, det sier ganske mye. jeg har aldri som newcastle supporter vært sikker på at vi skulle tape en kamp, men jeg var det før vi spilte mot liverpool og blackburn. og vi kommer garanter til og gjøre det mot aresnal, når ikke engang spillerene har trua på big sam. Skal like og se den som vil satse penga sine på newcastle på onsdag. jeg har alltid hatt trua på at newcastle kan stikke av med en seier mot lag som manu, liverpool, og arsenal. men ikke pokker om jeg gjør det nå, når ikke engang big sam har trua på det.
"We didn't underestimate them. They were a lot better than we thought" - Sir Bobby Robson

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Hmm veit ikkej åssen du leser meg eg kan ialfall ikkje sjå at Sam har mista trua på spillerne ut fra dette her. Er vel ingeting unaturllig her. Spillerne er uneige med ein del ting men det er jo naturlig, og Sam er mann til og deale med slikt på ein god måte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Ufattelig arrogant uttalelse av vår manager! Selvsagt skal man være sjef med stor F, men man MÅ kunne lytte til sine rutinerte spillere med åpent sinn!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Jeg skal si meg litt enig med deg der Kø1. Han skal lytte til spillerene å det tror jeg han gjør også. Men det er Big Sam som er manager, å da må spillerene høre på han. Men vist dette fortsetter, så kommer han IKKE til å sitte lenge, å jeg tror fansen å kansje vil bruke dette mot han..
Men jeg tror fortsatt han er den rette mannen. Denne mannen har gjort det svært bra med Bolton, men det vil jo sånt sett ikke si at han vil gjøre det bra i Newcastle.
Å at spillerene reagerer har kansje med at de har hatt 2 kroniditoter som managere før, å at da har de fått viljen sin. Kansje det er påtide spillerene å blir satt litt på plass av den autoritære sjefen vår. Men han skal passe seg å ikke dra det for langt.
« Siste redigering: 04. Des. 2007, 10:18 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1182668,00.html

SÅ er Steve Harper og Shay Given ute med en offisiell uttalelse utrolig kjapt etter disse ryktene. Her er den:

Having seen an article in one of this morning's national newspapers, we feel it is vitally important that Newcastle United's two longest serving players set the record straight.

The story that has appeared is total and utter nonsense. Sam Allardyce has the full backing and support of every Newcastle United player and we are all working together as one to bring success to the football club.

At Newcastle United we have a player committee which is led by our captain Geremi, and which also includes James Milner, Mark Viduka and ourselves.

Many issues are openly discussed between players and the Manager, as is commonplace at any club.

Far from that being "player power" or any other ridiculous description, this is sensible and constructive communication and a key part of the process of helping to build a stronger football club which will take us forward.

It is fair to say both of us are absolutely furious at what we have read today. It is mischief-making of the highest order and appears designed to unsettle everyone on the eve of our big game against Arsenal on Wednesday night.

Shay Given and Steve Harper
December 4, 2007
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BallaJazz

• Gjest

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1182668,00.html

SÅ er Steve Harper og Shay Given ute med en offisiell uttalelse utrolig kjapt etter disse ryktene. Her er den:

Having seen an article in one of this morning's national newspapers, we feel it is vitally important that Newcastle United's two longest serving players set the record straight.

The story that has appeared is total and utter nonsense. Sam Allardyce has the full backing and support of every Newcastle United player and we are all working together as one to bring success to the football club.

At Newcastle United we have a player committee which is led by our captain Geremi, and which also includes James Milner, Mark Viduka and ourselves.

Many issues are openly discussed between players and the Manager, as is commonplace at any club.

Far from that being "player power" or any other ridiculous description, this is sensible and constructive communication and a key part of the process of helping to build a stronger football club which will take us forward.

It is fair to say both of us are absolutely furious at what we have read today. It is mischief-making of the highest order and appears designed to unsettle everyone on the eve of our big game against Arsenal on Wednesday night.

Shay Given and Steve Harper
December 4, 2007
Flottings ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
personlig håper jeg han for sparken. jævla arrogant og tror han er konge fordi han har tatt en 6 plass med bolton. Sitter på tribunen med en kopp kaffe og lener seg tilbake og prater i den tette øreproppen sin. Ser du de beste managerene gjør det? Arsene wenger , mourinho, ja alle de beste managere står engasjert nede på sidelinja og er skikkelig med, mens han sitter tilbake lent og tror han er kul. Det er så jævli irriterende og se på.

vi har spilt så mye ræva fotball denne sesongen at det har vært katastrofe til tider. og det burde ikke være så ille greit vi ikke har chelsea eller man u stall, men vi har da mange gode spillere. så hvor ligger feilen da? Ligger det i den hælvetes håpløse langpasning taktikken til big sam? kanskje fordi flere av våre beste spillere blir henvist til benken,?eller fordi spillerne spiller ute av sin vante posisjon? eller at han bruker verdens minst kreative midtbane? Han må da for faen klare og se at smith er 10x bedre på topp, og at butt og geremi gikk ut på dato etter 2 verdenkrig.

Butt er sikkert god nok for bolton, men ikke newcastle. Newcastle er ikke bolton.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
I dagens stall er Butt god nok til å forsvare en plass som defensiv midtbanespiller, enten du liker det eller ei.
Og om du enda ikke har fatta at grunnen til at Big Sam sitter oppe på tribunen i første omgang, er det fordi han skal ha bedre oversikt over det som skjer på banen. Big Sam er en sinnsykt engasjert manager.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Vet at han sitter der pga det ja, jeg sa bare at det er latterlig. Synes han heller burde være nede på sidelinja og fokusere der, som alle de gode managere gjør, men han er jo ikke det så , da er det vel like greit at han sitter der og klør seg i ræva. Hvis han får så god oversikt , hvorfor tar han da ut emre mot liverpool som var over hele banen og gjorde en knall jobb som eneste newcastle spiller.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Han har da kommunikasjon på øret som gjør at Round og co får ut hans instruksjoner til laget, jo. At han klør seg i ræva er jo GPP fra ende til annen.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
fett da er vi jo uenige om den saken da:) hva er GPP ? :)
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Lærer det for eksempel i militæret  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg har ikke vært i militæret, men jeg vet utmerket godt hva GPP er  (tror jeg da, ihvertfall).
At Big Sam ikke er nede på sidelinja fra første spark på ballen skjønner jeg bare ikke problemet med. Det gjør han da ikke til noen dårlig manager at han overlater til Round og Pearson å styre laget fra benken i førsteomgang. Han styrer fremdeles laget, og i løpet av en kamp er det særdeles lite du kan påvirke spillerne. Greit nok, kanskje kan det ha en viss effekt at du står der og vifter med armene og brøler et eller annet de ikke har nubbesjans til å høre. Men såvidt jeg vet er det ikke vitenskapelig bevist at det er måten å gjøre det på. Det er heller ikke vitenskapelig bevist at Big Sams måte er den beste, men da er det jo like greit at han bestemmer selv hvordan han vil opptre under kamp. Uansett, mannen er veldig engasjert, selv om det ikke ser sånn ut der han tygger seg ihjel på tyggegummi og prater i øreproppen gjennom hele førsteomgang. Men mot Portsmouth kom han ned på sidelinja etter et kvarter, blant annet for å ta Cacapa av banen. Riktignok fikk han skjellsord i mot seg så det holdt da han spurtet ned trappa, og det gjorde overhodet ingen forskjell fra eller til. Men han sitter ikke oppe på tribunen der og koser seg, selv om det kan se sånn ut iblant.

Hvis du ikke har noe annet å bruke mot Allardyce enn at han sitter på tribunen i første omgang, med en kaffe og klør seg i ræva, og at han bruker Nicky Butt som defensiv midtbanespiller, så foreslår jeg at du holder kjeft, Doffi. Vi har ingen bedre defensiv midtbanespiller enn Nicky Butt i laget. Vi har riktignok Geremi, men han er ikke stort bedre, etter det vi har sett hittil.

Denne artikkelen om spilleropprør kaller jeg å koke suppe på spiker. Big Sam sier ingenting som antyder at han har "mistet" spillerne. Og jeg tror ikke Harper og Given hadde gjort noe så uvanlig som å meddele hele verden at de står 100% bak sin manager, hvis de ikke hadde ment det. Vi pleier som regel å vite når spillerne har mistet troen på sin manager, og det er ingenting som tyder på det foreløpig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon