20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 77799 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #180 på: 02. Nov. 2008, 14:58 »
Det blir litt ille i lengda, både skitkastinga mot Smith og spesielt Butt.
Jeg tror også mange går inn kun for å se det negative med slike spillere - syns det har vært en gjennomgangsmelodi både hva Butt og Ameobi angår denne sesongen. Eksempelvis var ikke frisparket Butt laga mot Mackems det verste. Mackems trilla ball i hatt med forsvaret vårt og jeg anser det som jævla sannsynlig at de hadde spilt seg gjennom hadde ikke Butt sabotert der.
Butt har helt klare mangler som offensiv spiller, men defensivt er han fortsatt uvurderlig for oss. Og med et ellers fungerende lag rundt seg, slik vi tidvis så under King Kev, syns jeg også de offensive manglene til Butt vises mindre, da de som skal ta seg av det, også gjør det.

Det har du helt rett i. Men husk på at da spilte vi 4-3-3, og Butt var anker. Jeg synes også Butt hadde gode kamper som anker i 4-3-3 under Allardyce. F.eks Everton og Spurs på hjemmebane, hvor Butt etter min mening var helt enorm! Men nå spiller vi 4-4-2 og det er en helt annen rolle, en rolle Butt ikke utfyller godt nok. Han er for svak med ball, og han har et for stort ansvarsområde å dekke når han bare har en person ved siden side, mot for to når vi spiller 4-3-3.

Jeg er vil uansett ha Butt inn igjen på laget mot Villa. Guthrie er for svak, og Butt kan tross alt gjør en dugandes jobb defensivt. Ikke ideelt, men vi har altfor få gode sentrale midtbanespillere i klubben, faktisk har vi bare en; Joey Barton.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 02. Nov. 2008, 16:46 »
Smith hadde vert bedre enn Butt hittil i sesongen.

Har Smith i det hele tatt vært på banen for NUFC i årets PL? Jeg husker ikke helt.......

Dessverre, nei. Ingen innhopp før skaden.

Hvordan i all verden er det mulig å påstå at Smith har spilt bedre enn Butt denne sesongen da?
Den gor nok et forklaringsproblem....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 02. Nov. 2008, 17:07 »
Hvordan i all verden er det mulig å tolke det til at han sier det? :P
Det han sier er jo at Smudge kunne gjort en bedre jobb dersom han hadde spilt istedet for Butt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 02. Nov. 2008, 18:46 »
Hvordan i all verden er det mulig å tolke det til at han sier det? :P
Det han sier er jo at Smudge kunne gjort en bedre jobb dersom han hadde spilt istedet for Butt.

Ååå shit, så det først nå. Da sier jeg meg heller enig!  8)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 02. Nov. 2008, 18:57 »
Ro ned no folkens, Butt har rett nok vore svak, men så elendig at eg hadde prioritert Smith foran han har han ikkje vore. Må ikkje gløyme kor elendig Smith er! Sikker på Butt kunne gjort ein bedre jobb som spiss enn Smith og.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 02. Nov. 2008, 20:31 »
Nå gjorde jo faktisk Smith en meget god kamp da han spilte anker mot Mackems forrige sesongen. Smith funker bra som anker han også, med de rette spillerne rundt seg. Overhodet ikke noen perfekt løsning, men han har betraktelig mer tempo i seg enn Butt, og er bedre teknisk også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 28. Nov. 2008, 23:11 »
Hadde akkurat besøk av ei av de som vanket mye med Smith en periode i forrige sesong. Venninna hennes var sammen med han da. Hun beskrev han kort og greit slikt : Overlegen, oppblåst blei som alltid kun snakket om seg selv og dersom han ikke var midtpunktet når de var samlet så sørget han for å bli det. Jepp : Samme inntrykk som jeg hadde av han før jeg hørte dette.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 29. Nov. 2008, 00:23 »
Vet du hva, jeg trodde faktisk Smith var en av de mer ydmyke typene jeg..men tviler ikke på at det stemmer, det er utrolig mange av disse fotballspillerne som mister fotfeste dessverre.

Men ikke alle kan være "Shay Given" i oppførsel heller..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 29. Nov. 2008, 04:04 »
Mulig det, men det tror jeg dessverre er inntrykk for en stor del av toppspillere. Så lenge en viser riktig innstilling ute på banen og ellers skal jeg ikke klage så jævla mye.

Sinhol9

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #189 på: 22. Des. 2008, 19:53 »
La oss få noe varme i denne tråden igjen 8)

Smudger er tilbake om ikke alt for lenge =)

OG Kinnear liker smith , ifølge www.alansmith17.com dette lover godt =) :P

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 22. Des. 2008, 20:56 »
Smith er jo egentlig i seg selv en kvalitetsspiller, som ikke har fått det helt til, men det kan jo forsatt forandres.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 22. Des. 2008, 21:51 »
Begynner å bli redd for at skadene har gjort det vanskelig - men når Ameobi har klart å blitt revitalisert under Kinnear, bør en såpass mye bedre spiller også kunne bli det!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 22. Des. 2008, 23:21 »
Får Smith en real sjanse under Kinnear tror jeg han vil ta vare på den. Kinnear har vist seg å være særdeles dyktig til å heve enkeltspillere opp flere hakk, og klarer han det samme med Smith har vi omtrent en ny signering.
Smith er en kvalitetspiller som i tillegg er kjent for å løpe til krampa tar han, synes det er litt rart at han har fått såpass mye pepper fra enkelte NUFC fans som det han har fått. Var jo nesten bestemt at han skulle mislikes fra starten av. Han har jo aldri fått en real sjanse av fansen i klubben.

Men jeg står fast på at dette er en spiller som kan forsterke stallen og laget flere hakk........

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 22. Des. 2008, 23:27 »
Ting har gått trått for Smith, og jeg syns mye er fordi han ikke har fått spilt i noen klar rolle. De første rollene spilte han indreløper, enkeltkamper som spiss og enkeltkamper som anker. Som indreløper sammens med Butt og Geremi var det jo null kreativitet. Husker dog at han spilte glimrende som ryddegutt mot Mackems, og gjorde det godt den høsten som spiss, blant annet mot Arsenal.
Smith var ihvertfall en kvalitetsspiller da han kom til oss, og jeg har enda et håp om at han under Kinnear kan komme tilbake. Det er jo uten tvil en Kinnear-type vi snakker om her.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 22. Des. 2008, 23:57 »
Ting har gått trått for Smith, og jeg syns mye er fordi han ikke har fått spilt i noen klar rolle. De første rollene spilte han indreløper, enkeltkamper som spiss og enkeltkamper som anker. Som indreløper sammens med Butt og Geremi var det jo null kreativitet. Husker dog at han spilte glimrende som ryddegutt mot Mackems, og gjorde det godt den høsten som spiss, blant annet mot Arsenal.
Smith var ihvertfall en kvalitetsspiller da han kom til oss, og jeg har enda et håp om at han under Kinnear kan komme tilbake. Det er jo uten tvil en Kinnear-type vi snakker om her.

Enig i at han kanskje ikke har fått en god nok sjanse. Dvs, spilletid over lang nok tid. Men han er nøtt til å levere som spiss om han skal kunne forsvare en plass i ett lag som har spillere som Martins og Owen til disposisjon. Som sentral midtbane har han ikke sjans. Han besitter ikke dei kvalitetene en sentral midtbanespiller trenger ( les: Teknik og overblikk m.m )