20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 77846 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #90 på: 17. Jan. 2008, 17:56 »
Jeg tror ikke det vil bli noe stort problem med Owen, hvis vi bare fortsetter det arbeidet Allardyce har lagt ned i forhold til skadeforebygging på den mannen. Med den type fotball vi etter all sannsynlighet kommer til å spille under Keegan, så vil det være rart om Owen skulle ha noen store problemer. Kan ikke skjønne at det som skjedde under EM2000 skal være noe problem nå, dersom det er det du sikter til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 17. Jan. 2008, 22:34 »
Ja, er det. Håper selvsagt at det går greit, og Owen skal vel ha alle muligheter til å kunne gjøre ting bra nå. The Telegraph hevder jo at King Kev ønsker å danne et superpar i form av Defoe og Owen på topp.
Satser også på at Shearer har rett når han sier at de er voksne og kommer til å ordne opp i dette. Samt at dersom Shearer blir endel av teamet vil det jo være desto mer sjanse for at Owen vil bli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #92 på: 18. Jan. 2008, 01:30 »
Har trua på at Smith kan gjøre det knall fram over eg, trur han vil passe bra under keegans ledelse.
Plutselig så velger keegan å gå for Smith og Martins frem over, tipper det kunne stresse mange forsvar. 8)
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 18. Jan. 2008, 09:55 »
Jeg tror Smith får mer til som spiss hvis midtbanen kommer med i angripene. . At vi får brukt kantene til innlegg hvor en hodesterk Smith kan stå og putte mål. Under Keegan tror jeg Smith bil blomstre i større grad en under spillet til Big Sam.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 18. Jan. 2008, 16:13 »
Det er jo kjekt å ha fire spisser med ulik spisskompetanse.

Owen er jo den klassiske goalgetteren. Den som scorer drittmålene (som det første mot Stoke). Mange kritiserer Owen for dette, men det er faktisk en god egenskap det å kunne score drittmål eller møljemål, eller hva du nå vil kalle det.

Martins har mer "flair" som engelskmennene kaller det. Han kan gjøre det uventede når du minst venter det. Han kan score de "umulige" målene. Med stor fart og teknikk er han en trussel for ethvert forsvar.

Viduka er en litt mer fintspillende muskelmann. Nesten umulig å slå med ballen i beina og ryggen mot mål. Veldig sterk. Godt skuddbein, god til å finne medspillere med smarte pasninger. Scorer også mål selv.

Smith er den som er best i lufta. Løper mye uten ball, oppofrende innsats. Ikke like mye målscorer som de tre andre, men en nyttig spiller som skaper rom for medspillere gjennom å vinne i lufta eller smarte løp. Med gode innlegg fra kantene, kan han bruke sin spisskompetanse til å komme i scoringsposisjon.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 18. Jan. 2008, 21:46 »
Ja, uten tvil. Dersom vi får laget til å sitte bør spissplassen være vår sterkeste lagdel ved siden av keeperplassen. Vi har en glimrende spisskvartett, pluss unge Carroll og Baheng i bakhånd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

RHCP14

• Gjest
« Svar #96 på: 30. Jan. 2008, 08:31 »
Alan Smith? Spiss eller midtbane? Eg stememr for å ha han på benken...eller kanskje tribunen. Ein større sytespiller skal du leite lenge etter. Minner mykje om Bellamy når han står der og klager over frispark etter at han har tatt nakkegrep på Senderos. Forskjellen på Bellamy og Smith er at Bellamy aldri gav opp og var ein mykje større trussel enn Smith. Fikk han skikkelig i halsen igår mot Arsenal. Gjør ingenting!

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #97 på: 30. Jan. 2008, 14:50 »
Jo, visst gjør Smith noe. Faktisk jobber han mye mer enn hva Bellamy noen gang gjorde, men problemet til Smith er at han vil så mye og han ønsker å fremstå som en spiller som spiller med hjertet utenfor drakta, men ferdighetene er der rett og slett ikke. Styrkene til Smith har alltid vært knallhard jobbing, ekstrem aggressivitet og beinharde taklinger, men dette holder dessverre ikke.
Det er lett å like spillere som alltid gir 100 %, men i Smiths tilfelle blir det ofte litt for mye aggressivitet og litt for lite kontruktiv fotball.
Må innrømme at jeg begynner å bli ganske fed up av Smith jeg også.
Walking in a Keegan wonderland!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #98 på: 04. Feb. 2008, 01:49 »
Nå har jo Smith spilt en god del av de kampene som midtbanespiller da.
Høres litt mye ut med 25 kamper. Han har jo mistet en del kamper pga suspensjon for gule og røde kort da, så 25 kamper høres vel mye ut i mine øyne. Men det kan godt hende det stemmer.

Mener at kommentatoren i PL-kampen mot Arsenal sa at Smith ikke har scoret siden Manchester United nedsablet Roma med 7-1 i CL........
Når dette er sagt, har jeg sansen for arbeidsinnsatsen hans :)
Jobber og sliter. Kvalitetene er så som så, men er god squad-player :)

Sitatet fra Joakim er hentet fra tråden om Martins, men gadd ikke å gå mer off-topic der :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

hcan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #99 på: 13. Sep. 2008, 21:55 »
Hva er dette for noe spørsmål. Burde vel egentlig vært spørsmål om vanngutt eller oppmann?

Sinhol9

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #100 på: 13. Sep. 2008, 22:19 »
Gå en annen plass hvis du skal skrive slik!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 13. Sep. 2008, 22:20 »
Hva er dette for noe spørsmål. Burde vel egentlig vært spørsmål om vanngutt eller oppmann?
Hehe.
Jeg synes vel egentlig ikke han kvalifiserer til å være vanngutt en gang.

hcan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #102 på: 13. Sep. 2008, 22:22 »

Jeg beklager hvis jeg fornærmet dem

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 13. Sep. 2008, 22:24 »

ja her syns jeg en unnskyldning var på sin plass!
hahaha! ;D takk for latteren dere!

hcan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #104 på: 13. Sep. 2008, 22:39 »

ja her syns jeg en unnskyldning var på sin plass!
hahaha! ;D takk for latteren dere!

godt det er flere som melder seg på dette sirkuset her. fortsetter det sånn så kan det bli morsomt her på forumet