20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke av våre spillere kunne spilt for et topp 4 lag?  (Lest 6710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Hvilke av våre spillere kunne spilt for et topp 4 lag?
« Svar #15 på: 13. Nov. 2007, 16:42 »
De fleste hvis de er i toppform!

Da burde vi ha vore å kjempa i toppen kvart år, noko vi ikkje gjer, ergo dette stemmer aldeles ikkje.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Nov. 2007, 17:42 »
Konklusjonen er vel at de fleste her er enige om at Newcastle er langt unna topp 4 da vi kun 5-6 spillere som er gode nok for en topp 4 klubb.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13. Nov. 2007, 19:25 »
Tror ikke alle ser det på den måten. Enkelte tror jeg mener at hvis fem-seks av våre beste spillere er gode nok for topp 4, så er Newcastle god nok for topp 4.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #18 på: 13. Nov. 2007, 20:06 »

Hehe, egentlig sant. Men i Newcastle er spillere aldri i toppform. Med unntak Shay Given da, selvfølgelig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Nov. 2007, 20:16 »

Hehe, egentlig sant. Men i Newcastle er spillere aldri i toppform. Med unntak Shay Given da, selvfølgelig.

Er du helt latterlig??? I Newcastle er spillere aldri i toppform...? Er det teiteste jeg har hørt! Jeg håper jeg slipper å forklare hva jeg mener...?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Nov. 2007, 20:22 »
Owen, Martins, Given, Zoggy, Milner, Emre, Rozenhal og faktisk også Steve Harper.
Pff...

Nå må du gi deg.

Synes det var litt drøyt med Rozehnal og jeg...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 13. Nov. 2007, 20:28 »
Owen, Martins, Given, Zoggy, Milner, Emre, Rozenhal og faktisk også Steve Harper.
Pff...

Nå må du gi deg.

Synes det var litt drøyt med Rozehnal og jeg...

I aller høyeste grad....Rozehnal hører ikke hjemme blant 4 stoppere hos et topp4 lag...

Jeg mener det er kun fire spillere i vår stall  som kunne spilt fast hos et topp 4 lag....Given, Martins og Duff....Owen hvis han kommer tilbake på sitt gamle nivå...Taylor, Zog, Milner kan alle bli det, men er ikke per dags dato spillere som kunne spilt fast hos et topp4 lag i PL..Emre er en spiller som ligger å vipper, kan vel slenge på han også med litt godvilje.. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 13. Nov. 2007, 20:36 »
Owen, Martins, Given, Enrique, Tayls, Milner, Zog er de første som jeg tenker på.
De tre første fast, de fire andre ville nok topplaga gjerne hatt som gode talenter. Enrique var jo eksempelvis ute etter, og Wenger er vel ikke direkte fremmed for å hente Zog dersom muligheten tilbyr seg, tror jeg.
Roz må nok bevise seg selv før han skal kunne nevnes i samme åndedrag, men der var fler av oss "laga bak de 4 store" som var ute etter han i sommer.
Ellers er der nok flere av spillerne våre som kunne gjort det greit, blitt greie squadplayers. Faye som forsvarsspiller og anker er et eksempel på en spiller som ville vært nyttig også i de beste klubbene, i LFC hadde han nok fått en del spilletid i Rafas system. Dette gjelder flere spillere. Viduka hadde nok vært en god nok spiller for topplaga også, kanskje med unntak av Arsenal mtp spillestil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #23 på: 14. Nov. 2007, 21:54 »

Er du helt latterlig??? I Newcastle er spillere aldri i toppform...? Er det teiteste jeg har hørt! Jeg håper jeg slipper å forklare hva jeg mener...?

Det var en slags sarkasme som jeg antok at Newcastle-fans ville forstå.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Nov. 2007, 21:56 »
Jeg registrerer stadig vekk dette argumentet hvor det påpekes at et av Topp 4 lagene var ute etter den og den spilleren da vi kjøpte han osv, og det tillegges da den mannen kvaliteter deretter.

Tror vel det bare er å stikke fingeren i jorda og innse at om spilleren hadde vært god nok for det aktuelle topp 4 laget på det tidspunktet hadde ikke hans nåværende arbeidsgiver vært Newcastle United. Jeg sier ikke dermed at spilleren ikke eventuelt kan utvikle seg til slike høyder her, men å si at spilleren holder nivået basert på dette for øyeblikket er urealistisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Nov. 2007, 22:08 »
Du har et godt poeng, Duck. Vi vet ikke hvor interessert Arsenal faktisk var i Zog og Martins i sommer. Vi vet ikke hvor interessert toppklubbene har vært i noen av våre andre spillere før de endte opp hos oss. Det vi vet er at Liverpool var veldig interessert i Dirk Kuyt, og samme faen hva Roeder gjorde, han kunne aldri slå Liverpool i kampen om Kuyt. Vi registrerer at både Steve Sidwell, Tal Ben-Haim og Juliano Belletti var såpass sterkt ønsket av Chelsea i sommer, at vi ikke hadde nubbesjans. Selv med Sam Allardyce som manager, som er en god gammel kjenning av Ben-Haim. Det har blitt spekulert i at Sidwells ja til Newcastle var et ja til Roeder. Jeg er ganske sikker på at Sidwell ville vært Newcastle-spiller i dag, om ikke Stalin hadde fristet med sine rubler.

Hvis topp 4-klubbene VIRKELIG er interessert i en av våre spillere, eller et av våre transfermål, så er ikke vedkommende Newcastle-spiller særlig lenge.

Jeg tror nok Wenger i hovedsak luktet på, og bare følte litt på hvor viktig Martins var for oss, uten at han seriøst vurderte å legge inn bud. Og at Wenger har hatt følere ute på N'Zogbia er ikke rart, gutten er jo tross alt meget, meget god på sitt beste. Men jeg tror det var en grunn til at N'Zogbia fremdeles var i Le Havre da Robson fikk øynene opp for ham, og at han ikke allerede hadde skrevet under for Arsenal eller Liverpool, selv om Le Havre gjerne ville selge han til Pool, for å få bedre avkastning.

Men at vi har spillere som på sitt beste kan være god nok for topp 4, er det selvfølgelig ingen tvil om. Men hvem det er, og hvor aktuelle for en plass i startoppstillingen til Manu, chelsea, arsenal eller pool de egentlig er, ja, se derom strides de lærde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Nov. 2007, 22:14 »
Hehe. Duff bekrefter jo at det er mulig. Han sa jo nei til LFC blant annet da han valgte oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #27 på: 16. Nov. 2007, 18:30 »
For øyeblikket er det dessverre svært få spillere i stallen som hadde vært nøkkelspillere i de 4 store klubbene. Men vi har noen som kunne ha spilt en del uten å ha vært livsviktig. Der har vi Martins, Owen og Emre. Disse mener jeg kunne vært i en topp 4 klubb. Martins og Owen er to svært gode spisser som ville ha fått masse spilletid for både Arsenal, Liverpool, Man U og Chelsea.
Når det gjelder Emre, så har han en spillestil som passer inn på et godt lag. Han var til tider meget god for Inter, men da spilte han også lamme meget gode spillere. Problemet i Newcastle er at det ligger et for stort kreativt ansvar på Emre, dette vil han ikke ha i de 4 store klubbene, dermed presterer Emre bedre. Arsenal ville f.eks vært perfekt for han.

Ellers har vi selvfølgelig Given også. Men hvis han er god nok for en topp 4 klubb, hvorfor har de aldri lagt penger på bordet for å kjøpe vår keeper? Ja, han er en klassekeeper, men er han SÅ god som vi vil ha det til?

Min mening :)
ignert Morten.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 16. Nov. 2007, 18:37 »
Ellers har vi selvfølgelig Given også. Men hvis han er god nok for en topp 4 klubb, hvorfor har de aldri lagt penger på bordet for å kjøpe vår keeper? Ja, han er en klassekeeper, men er han SÅ god som vi vil ha det til?

Min mening :)

Etter min mening er han så god ja....Given har hele tiden hatt lyst til å spille for oss, så jeg vil tro det er hovedgrunnen til at det ikke har vært konkrete bud på han....Dog var Arsenal svært interresserte i å kjøpe for et par år siden..Hadde Given gått offentlig ut og krevd et klubbskifte for noen år siden, er jeg sikker på at storklubbene ville stått i kø!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 16. Nov. 2007, 18:52 »
Selvfølgelig ville ManU ha foretrukket Shay Given foran Massimo Taibi...