20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke av våre spillere kunne spilt for et topp 4 lag?  (Lest 6752 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Fortsetter fra tråden "Shearer 37år", som ble litt offtopic etterhvert.

Frode: Jeg synes rett og slett Kuyt er en bedre spiller enn Viduka. De er på veldig mange måte like, hodesterke, sterke i kroppen, grei teknikk osv. Men Kuyt har et mye høyere arbeidsnivå i tillegg til et langt langt bedre skuddbein. Han har har alt Viduka har, men litt mer. Det eneste Viduka er bedre er som du sier den litt "slepne" teknikken.

Når det gjelder Owen og Duff så er jeg forsåvidt enig, begge er gode nok, de var hvertfall! Om vi noen gang kommer til å se de slik de engang var gjenstår å se. Så per i dag så er det vel da faktisk Martins, Given og Viduka i vår tropp som ville kjempet om en plass i et topp4 lag. Det Owen har gjort i Newcastle tilsier hvertfall ikke at han skal være god nok..

Geremi og Smith derimot er langt i fra gode nok, det har de vist tidligere, både i sine gamle klubber og i Newcastle.

Det her blir jo kun personlige meninger fra begge sin side. Men jeg synes det er så rart at folk i det hele tatt tror at vi har et lag som er i nærheten av topp 4, fordi for meg så vi langt langt unna.

Kingkev: Enig i veldig mye. Hvis du tenker verdi i penger, så var Viduka et bedre kjøp enn Kuyt da Kuyt var overpriset deluxe og Vid var gratis :)

At vi allerede har en arbeidsspiller i Smith er greit nok, men det jeg mener er at spiller for spiller, så Kuyt en bedre enn Viduka.

Viduka i sin "prime" var kanskje bedre enn det Kuyt er, men per i dag så mener jeg Kuyt er bedre.

Oppsummering for MIN del;

Spillere som er gode nok per i dag: Given, Martins.

Spillere som mest sannsynlig er/blir gode nok: Given, Martins, Owen, Duff, Viduka, Barton. Muligens Emre også..
« Siste redigering: 09. Nov. 2007, 20:31 av kesse »

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Hvilke av våre spillere kunne spilt i et topp 4 lag?
« Svar #1 på: 09. Nov. 2007, 20:26 »
Tja, hvorvidt enkelte spillere vil være gode for topp4 lagene vil variere veldig slik jeg ser det. Kan jo ta Given først. Ingen tvil om at han er god nok per i dag for Arsenal med Lehmann påvei ned og en ikke helt patent Almunia mellom stengene, men jeg har mine tvil om han ville ha danket ut VdS i ManU, Reina i Liverpool og Cech i Chelsea. Martins tror jeg ville fått rimelig god spilletid i alle de fire topplagene.

Når det gjelder andre spillere så tror jeg en type som Emre kunne blitt en skikkelig suksess i Arsenal, om Wenger hadde strammet han opp og skreddersydd en rolle for ham slik han har gjort med Fabregas. En Duff i godt gammelt slag ville ha spilt seg rett inn på venstrekanten til Liverpool iallfall.

Som sagt, enkelte spillere ville nok ha spilt seg inn på enkelte av de fire store lagene. Men samlet sett så er jeg enig i at vi har et godt stykke igjen til å ha den samme kvaliteten i spillerstallen som topp4 lagene. Men dette kan jo endre seg. Jeg tror ikke vi har sett det beste fra f.eks. en spiller som Beye enda, og Faye virker å vokse for hver kamp.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Hvilke av våre spillere kunne spilt i et topp 4 lag?
« Svar #2 på: 09. Nov. 2007, 20:27 »
Jeg ville da absolutt tatt med Zoggy her. Tror han hadde fått godt med spilletid i en topp 4 klubb.
Given hadde vært klart førstevalg i klubber som Arsenal å United.
Owen å Martins hadde vært gode nok, men slitt med spilletid tror jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilke av våre spillere kunne spilt for et topp 4 lag?
« Svar #3 på: 09. Nov. 2007, 20:33 »
Jeg mener Zoggy er altfor ustabil til å være i nærheten av å spille for en toppklubb. Men jeg har trua på at han kan bli god nok når han er blir litt eldre.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Nov. 2007, 20:55 »
Jeg tror vi fort kan bli enig om at N'Zogbia har potensialet til å spille i en storklubb, for når N'Zogbia er i form er han knallgod, og kanskje Newcastles beste spiller. Kesse har rett i at han er ustabil, men han er ung også, vi kan jo bare minnes en ung Cristiano Ronaldo som _ikke alltid_ har vært like god som han var ifjor (dog uten at jeg mener N'Zogbia har samme potensialet). Derfor mener jeg vi må ha litt tålmod med N'Zogbia for han er i stand til å utgjøre forskjellen nærmest alene. Det som er så uheldig er at årets Newcastle har vært altfor avhengige av unggutten. Er han i form er Newcastle gode, og da vinner svært ofte Newcastle. Er han ikke i form så går det slik som det gjorde mot Pompey og Derby dessverre, og det er synd for siden N'Zogbia fortsatt er såpass ung kan vi ikke legge en for stor byrde på ham. Etter N'Zogbia scoret det målet på Stadium of Light (i 4-1 seieren) sa jeg at han er den som er nærmest å være "Newcastles Ronaldinho" idag, og det mener jeg fortsatt egentlig. Bare synd han varierer så mye enda. Etter at Roeder overtok etter Souness og Newcastle på mirakøløst vis klatret til sjuende plass den våren var N'Zogbia i ferd med å bli min nye favouritt (delvis fordi jeg prøvde å forbrede meg på tiden etter Shearer). Ifjor sank min beundring for vår unge franskmann kraftig, men det varmer å se at han er på vei tilbake slik vi liker å se ham nå.

Men for å slutte å bable om en enkelt spiller, over til trådens tema:
Martins, Owen,  Emre, N'Zogbia, Enrique og Given tror jeg alle kunne spilt for ett topp-4 lag og KANSKJE Rozehnal Milner og Barton. Noen av disse navnene er det fullt tillatt og stusse litt over, det innrømmer jeg. MEN f.eks Emre og Martins tror jeg kunne storspilt i langt større grad på lag som Arsenal eller MænJu enn de har gjort til nå i Newcastle. Hva Enrique gjelder så kan jeg ikke se at han står altfor mye tilbake for f.eks Evra, Evra var jo "ny i Premier League" en gang han også!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09. Nov. 2007, 22:55 »
Da fortsetter vi her kesse...  ;D

Av spillere i dagens Newcastle United FC stall som er gode nok for et "topp 4 lag", eller som kan følge oss opp til dem og forbi dem synes jeg er mer enn kun 2-3 stykker. Jeg mener vi har en stall som enhver utfordrer til "topp 4" vil misunne. Er selvfølgelig et og annet vi må bytte ut men stort sett ser det meget sterkt ut.

De jeg mener er mer enn gode nok til å spille for et "topp 4 lag" er: Given, Owen, Martins, Duff, Barton, Emre og Viduka. Dette synes jeg er spillere som har ekstreme ferdigheter innenfor et felt som ethvert topplag vil kunne benytte seg av. I form er de blant PL sine beste spillere i sine posisjoner og roller.

Spillere jeg mener at et "topp 4 lag" vil ha nytte av i stallen sin er spillere som Geremi og Smith. Dette er spillere som kan bekle flere posisjoner på banen og gjør en fabelaktig innsats når de får sjansen. Slike spillere tror jeg ethvert lag vil ha stor nytte av, akkurat som vi. Disse kan pent og pyntelig sammenlignes med Manure sine Brown, Saha og Ò`Shea. "Squad playere" rett og slett.

Det er for tidlig å dømme utenlandsimportene våre i forsvaret, men spesielt Rozenhal og Cacapa har bevist i landslagsammenheng og i Europeiske storklubber og turneringer at de holder et meget høyt nivå, mangler kun å bli litt varme i trøyen.

Det jeg mener skiller oss STORT fra "topp 4" er forsvaret og en defensiv midtbanespiller som har teknikk, overblikk, roen og som kan starte farlige angrep med en gang han vinner ballen.
For å ta forsvaret først, Atsenal har Tourè - Gallas, Manure har Ferdinand - Vidic, Chelsea har Terry - Carvalho og Liverpool har Carragher - Agger, spesielt de 3 første stopperduoene er jo bunnsolide og har prestert i PL i flere år nå. Her ligger vi foreløpig LANGT etter, men jeg synes at vi har noe på gang med Rozenhal, Cacapa, Faye og Taylor. Uansett, her slår "topp 4" oss grundig!

Vil også si at Nicky Butt som vår defensive midtbanemotor ikke når Alonso, Mascherano, Hargreaves, Carrick, Gilberto, Flamini, Fabregas, Makelele, osv til anklene engang. Butt var mer enn brubar før, men etter èn svært dårlig første sesong hos oss, et utlån til Birmingham som han rykket ned med, og en meget variabel fjorårsesong tilbake hos oss igjen viser at Butt er blitt MYE svakere på sine eldre dager. Han har arbeidsinnsatsen, men en slik rolle som det Butt har trenger flere "strenger" å spille på enn det Butt kan gi, ihvertfall om man skal opp i toppen.

Dette er min mening ihvertfall, og da har jeg utelatt unge spillere som har prestert skikkelig bra for oss som f.eks. Milner, Taylor og N`Zogbia. 
« Siste redigering: 09. Nov. 2007, 22:57 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. Nov. 2007, 23:13 »
Vi blir egentlig mer og mer enige! :)

Det er nemlig ikke slik at jeg startet denne diskusjonen med vonde hensikter. Hele greia var at jeg ville få en diskusjon på om vi faktisk har et så godt lag som veldig mange Newcastle supportere synes.

Jeg er nemlig litt mer skeptisk.

Av de første spillerne du nevner; Given, Martins, Owen, Viduka Emre, Duff og Barton så er jeg enig i at disse ville vært viktige spillere for enkelte av topp 4 lagene. Men jeg mener at det kun er Martins, Owen og Given som virkelig ville ha kjempet om en plass i både Chelsea, ManU, Arsenal og Pool. Geremi og Smith ville som du sa være squadspillere.. Desverre er de ikke det i vår klubb.

Videre er jeg helt enig at det først og fremst er forsvaret vårt og det defensive genrellt som er Newcastle sine svake side ( har det ikke alltid vært det? ),  forhåpenligvis endrer det seg.

Alt i alt, vil jeg si at vårt lag bør kunne utfordre til en plass mellom 8-5.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Nov. 2007, 00:06 »
Men for å slutte å bable om en enkelt spiller, over til trådens tema:
Martins, Owen,  Emre, N'Zogbia, Enrique og Given tror jeg alle kunne spilt for ett topp-4 lag og KANSKJE Rozehnal Milner og Barton. Noen av disse navnene er det fullt tillatt og stusse litt over, det innrømmer jeg. MEN f.eks Emre og Martins tror jeg kunne storspilt i langt større grad på lag som Arsenal eller MænJu enn de har gjort til nå i Newcastle. Hva Enrique gjelder så kan jeg ikke se at han står altfor mye tilbake for f.eks Evra, Evra var jo "ny i Premier League" en gang han også!

Jeg syns ofte at kyllingmannen kommer frem til meget gode konklusjoner, og dette er heller intet unntak :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Nov. 2007, 01:36 »
Jeg er sikker på at Zoggy hadde blitt PLs nest beste vensterving under AW sitt regime. AW har fokus på komplettering av erfaring, pågangsmot, offansiv og defensiv organisering, og laget fra Emirates vinner nok i år. Skulle ønske SA var litt mer vågal, men vil gi ham tid..
« Siste redigering: 10. Nov. 2007, 09:32 av bjørni »

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Nov. 2007, 18:12 »
Vel, skal man være helt ærlig med seg selv er det ikke mange etter min mening. Kommer naturligvis an på hvilket topp 4 lag vi snakker om for hver enkelt spiller, da det varierer hvor "godt" de er bekledde i enkelte posisjoner som alle andre. Skal man da sette topp 4 som er slags generelt nivå på kvalitet mener jeg kun Owen/Martins og Given til nød ville kunne kjempet seg til en plass på laget, og da slettes ikke sikkert heller. Mange overnevnte spillere ville kunne vært brukbare squad players. Er forøvrig enig i mye av hva frode sier i sin post

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Nov. 2007, 20:22 »
N`zogbia hadde blirr utrolig god i arsenal, men han hadde ikke vert i start 11 med det første.
Given kunne gått rett inn på laget til arsenal.

Både Owen og Martins kunne spilt i en topp 4 klubb.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Nov. 2007, 21:01 »
Zog hadde vært god nok for ethvert lag i PL, om ikke for førstelaget, så er han et så stort talent at han hadde vært god nok til å utfordre for en plass.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #12 på: 13. Nov. 2007, 06:35 »
Vil si Owen, Martins, Zog og Given. Muligens Milner og Taylor også.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 13. Nov. 2007, 14:21 »
Owen, Martins, Given, Zoggy, Milner, Emre, Rozenhal og faktisk også Steve Harper.

Noreng

• Gjest
« Svar #14 på: 13. Nov. 2007, 15:51 »
De fleste hvis de er i toppform!