20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)  (Lest 41849 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)
« Svar #60 på: 01. Nov. 2007, 18:49 »
Nå må du ikke overvurdere Smith sine ferdigheter i luftrommet....mannen er ikke mer enn 178 høy og ruver ikke akkurat noe mer i luften enn f.eks Martins når man tenker på at han kompenserer med "umennskelig" spenst..Smith er jo sterk i kroppen og kan fighte på en helt annen måte enn Owen og Martins, men jeg tror ikke forskjellen vil være så stor uansett hvem av de tre vi skal bruke hvis vi skal panke lange baller....

At Sam starter med Ameobi tviler jeg på(som er best i lufta av de spissene vi har tilgjenglig), men Owen/Ameobi har funket før...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 01. Nov. 2007, 19:05 »
Smith er mye bedre enn Ameobi i lufta og i duellspillet. Ameobi er en katastrofe i duellspillet når han ikke har dagen, og alle her inne veit at Ameobi har dagen en av 10 kamper.
Smith beviste mot Everton at han har mye å fare med i duellene og i lufta, og vil i så måte vært glimrende å starte med der fremme, da vi får fler strenger å spille på fremover. Selv håper jeg at han og Owen starter på topp, selv om jeg på ingen måte blir forbanna om Martins og Owen starter sammen på topp.
At vi kanskje ikke trenger et  reint anker på midten kan jeg nok alikevel være enig i, men jeg tror ikke Sam vrakter både Geremi og Butt, vi skal være fornøyd dersom han vraker en av de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 01. Nov. 2007, 19:08 »
Selv om du mener at Ameobi er dårlig trenger det ikke gå utover dømmekraften....du mener faktisk at Smith er MYE bedre enn Ameobi i lufta....som duellspiller og me mann i kroppen er nok Smith bedre ja, men du kan ikke mene at Smith med sine 178 vinner flere hodedueller enn Ameobi sine 191??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 01. Nov. 2007, 19:10 »
Selv om du mener at Ameobi er dårlig trenger det ikke gå utover dømmekraften....du mener faktisk at Smith er MYE bedre enn Ameobi i lufta....som duellspiller og me mann i kroppen er nok Smith bedre ja, men du kan ikke mene at Smith med sine 178 vinner flere hodedueller enn Ameobi sine 191??

Jo. Vinne på reglementert måte, ja, uten tvil. Hvor høy er Alan Shearer og Mark Viduka i forhold til Ameobi?
Ameobi må lære seg å holde fingra av fatet. Bokstavelig talt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 01. Nov. 2007, 19:20 »
Alan Shearer er vel 182 og Viduka er 188 ifølge nufc.co.uk uten at jeg skjønner hvor du vil hen med det......Smith er ikke en veldig god hodespiller! Du kan ikke sammenligne han med Shearer som er omtrent på hans høyde!

Vinne på reglementært måte...? Skjønner ikke poenget ditt. Det med armbruken til Ameobi er en irriterende greie, men store sterke spillere blir lett avblåst for den minste ting...Slik var det med Shearer og sånn er det med Viduka også..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 01. Nov. 2007, 19:26 »
Det er det, men langt fra i samme grad som Ameobi, da Ameobi også er ekspert til å fingre motspillerne.
Og jo, jeg vil sammenligne, da jeg syns Smith har mye mer å bidra med i duellspillet enn det Ameobi har. Høyde eller ei, Smith vil på en normal dag bidra til mye mer trøbbel for Campbell og co enn det godeste Ameobi vil. Ja, jeg veit at Ameobi i form faktisk kan være et helvette å ta seg av selv for den sterkeste stopper, men Ameobi er ikke veldig ofte i form.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 01. Nov. 2007, 19:31 »
Jeg også tror at Smith har mye å bidra med i duellspillet og kanksje mer enn Ameobi, men jeg tror ikke at han kan bidra mer enn Ameobi når det gjelder å vinne hodedueller.....Ameobi er bedre enn Smith i lufta...sånn er det bare. ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 01. Nov. 2007, 19:42 »
Smith vinner flere hodedueller fordi han har en syk spenst og en bedre teknikk som han har utviklet fordi han mangler naturlig høyde.
Smith er en meget god hodespiller, til tross for sine 178 cm.
Ameobi er en svak hodespiller, på tross av sine 191 cm. Han bruker armene for å komme seg opp, fordi han mangler spenst, og har ikke den teknikken som Smith har, noe som hindrer ham i å vinne spesielt mange hodedueller mot gode hodespillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 01. Nov. 2007, 19:50 »
Dette blir vel antakelig siste innlegg jeg skriver på dette forumet før mandag.
I morgen er det avreise til Mekka. Lørdag er det kamp, og spillerne vet selvsagt utmerket godt at jeg sitter ringside, og da er vi garantert seier. De tør ikke tape med meg på tribunen.

5-0? Høres det bra ut.
Fyldig kamprapport kommer i denne tråden på mandag.

Ha en god helg, og en fantastisk kamp. Det skal ihvertfall jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 01. Nov. 2007, 19:52 »
God tur, Joakim! :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 01. Nov. 2007, 19:53 »
Kan være enig i at Ameobi er en svak hodespiller til høyden å være, men han vinner flere hodedueller enn Alan Smith allikevel. Den "syke" spensten til Smith sier du....Martins har syk spenst...Smith har vel ikke en ekstraordinær spenst såvidt jeg har fått med meg..

Jeg så Arsenal - Newcastle i ligacupen og ble faktisk imponert over hvor mye Shola vant i lufta mot Senderos og Song...nå er det kanskje ikke de beste hodespillerene(hvertfall ikke SOng), men allikevel..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 01. Nov. 2007, 20:10 »

Skjønner ikke hvorfor vi alltid må måke opp, se på Manure, Rooney og Tevez er ikke store karene de heller................ Synes du tenker litt gammeldags og ensformig med å konstant hevde at man må ha et anker på midtbanen og må ha en kriger på topp............ La oss helller spille vår fotball, om Allardyce i det hele tatt har noen...........

Jeg skulle gjerne ha sett at dette fungerte, men det er et faktum at spillerne våre fremdeles ikke har lært seg å spille annerledes med Owen-Martins på topp, enn med Viduka-Smith på topp. Derfor mener jeg balansen i laget blir bedre om vi bruker Smith. Da har vi i det minste noen til å ta i mot de lange ballene som nødvendigvis må komme. Ikke at jeg ønsker å se oss spille på den måten. Skulle gjerne sett at vi hadde spilt som Arsenal jeg. Men sånn har vi aldri lært oss å spille, og da funker det bare ikke. Da må vi spille på den måten vi kan. Og det er med et anker på midten og en kriger på topp.
Er det noen måte de siste årene/sesongene som har vist hvordan vi best spiller fotball da? Om du sikter til fjorårets spisspar med Martins - Sibierski og med Butt som anker, var vel heller det med blandet suksess om vi pynter på resultatet..............
Synes forresten heller ikke Sam Allardyce har funnet ut hvilke måte vi spiller best på, enda ihvertfall. Så jeg håper han fortsetter å prøve seg frem!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 01. Nov. 2007, 20:46 »

kuno

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #73 på: 01. Nov. 2007, 23:46 »
så lenge Big Sam bruker milner og zoggy på kantene, har jeg håp at vi klarer 3 poeng.
Jeg ønsker at Barton og Emre skal spille sentralt,men det får vi se på, ettersom Big Sam liker Butt mget godt.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #74 på: 02. Nov. 2007, 12:02 »
Desverre er det mye som tyder på at Butt står meget høyt hos Sam. Butt er i beste fall fjerde valg på sentral midtbane. Barton trenger nok litt tid før han er i form, så jeg mener det beste er å ha han på benken fra start, og heller la han spille siste halvtimen f.eks. Geremi og Emre kunne ha vært spennende å sett sammen sentralt, selv om jeg synes Geremi har skuffa så langt i år. Uansett så må vi spille med to vinger, og jeg har et sterkt ønske om å se Milner og N'Zogbia på hver sin kant. Forsvarsfireren bær være den samme som har spilt de to siste kampene, og foran må hvertfall Martins spille. Han er en bedre spiss enn Owen. Hvem som spiller sammen med Martins av Owen\Smith, spiller forsåvidt ingen rolle. Det viktigste er at resten av laget tilpasser spillet etter hvem som spiller på topp. Satser på at hjemmformen vår fremdeles er bra, og vi slår Portsmouth 3-1 på lørdag :)