20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)  (Lest 41763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)
« Svar #75 på: 02. Nov. 2007, 14:22 »
Kampen sendes selvsagt på THE BELFRY.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 02. Nov. 2007, 21:24 »
Jeg også tror at Smith har mye å bidra med i duellspillet og kanksje mer enn Ameobi, men jeg tror ikke at han kan bidra mer enn Ameobi når det gjelder å vinne hodedueller.....Ameobi er bedre enn Smith i lufta...sånn er det bare. ;)

Kunsten å argumentere... Neia, fra spøk til alvor. Litt av "problemet" med Ameobi er at han ikke er spesielt god på hodet til tross for at han er både stor og sterk. Ameobi har fysikken, men han klarer ikke å bruke den godt nok etter min mening. DERFOR er ikke Ameobi den target-spilleren han utmerket godt kunne ha vært. Men når Ameobi en sjelden gang er i form (altfor sjelden som Eilertsen påpeker) så er han en god spiss. Da er ikke luftstyrken det han er best på, men han er brukbar i lufta.

Summa summarum: Ameobi kan være god på en god dag, problemet er bare at han har altfor få gode dager på fotballbanen. I tillegg KUNNE han vært en jævla god "target man", men det er han ikke.

Er det noen måte de siste årene/sesongene som har vist hvordan vi best spiller fotball da? Om du sikter til fjorårets spisspar med Martins - Sibierski og med Butt som anker, var vel heller det med blandet suksess om vi pynter på resultatet..............
Synes forresten heller ikke Sam Allardyce har funnet ut hvilke måte vi spiller best på, enda ihvertfall. Så jeg håper han fortsetter å prøve seg frem!

Det jeg vil velge å basere meg litt på, er mannen på sidelinjen. Han heter Sam Allardyce, og han liker å spille på den gamledagse måten med "en stor og en liten på topp". Personlig er jeg veldig enig med deg Frode i at det går an å vinne fotballkamper på andre måter idag, men Allardyce har til nå IKKE lyktes spesielt bra med det. Kanskje med ett hederlig unntak av hjemmekampen mot Tottenham, men her snakker vi om en enkel kamp, og spillet var ikke spesielt tilpasset "to små spisser" selv om det iflg Allardyce var planen på forhånd.
I utgangspunktet var jeg glad for at Martins og Owen fikk sjansen sammen på topp, men det var vel hovedsaklig fordi det var det eneste spissparet vi hadde med både Ameobi og Viduka skadet, mens  Smith sonet karantene og Carrol satt et helt annet sted i England. Derfor tror jeg for lagets beste at vi snart bør håpe Viduka er klar igjen, selv om jeg egentlig mener han burde være tredjevalg på topp.

Så over til morgendagens kamp, nå er vi på hjemmebane igjen, og dermed skal vi vinne, kun 3 poeng er godt nok og jeg tillater meg å forvente det. Hadde vært deilig om både Milner og N'Zogbia var i storform i morgen, da blir Newcastle gode!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 02. Nov. 2007, 21:43 »
Jeg prøvde ikke argumentere for at Ameobi er en god targetmann, for det er han ikke(det virker som du oppfattet det som jeg mente det)....Men poenget mitt var at han er bedre enn Smithi i lufta...Som jeg også nevnte, er ikke Ameobi en god hodespiller til høyden å være, men høyden gjør sitt til at han uansett er bedre i luftrommet enn f.eks Alan Smith..

Som du sier sliter Ameobi med stabiliteten, vi har alle sett den gode siden av Ameobi, men vi har dessverre altfor ofte sett hans dårlige side...Mister mer og mer troen på Ameobi, med Andy Carroll på vei frem tror jeg Ameobi er inne i sin siste sesong hos Newcastle...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 02. Nov. 2007, 21:55 »
Jeg syns også Smith er bedre enn Ameobi i lufta. Smith har en fighterevne og en guts som gjør han bedre enn Shola i duellspill generelt, også...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 02. Nov. 2007, 22:05 »
Jeg prøvde ikke argumentere for at Ameobi er en god targetmann, for det er han ikke(det virker som du oppfattet det som jeg mente det)....Men poenget mitt var at han er bedre enn Smithi i lufta...Som jeg også nevnte, er ikke Ameobi en god hodespiller til høyden å være, men høyden gjør sitt til at han uansett er bedre i luftrommet enn f.eks Alan Smith..

Og det er nettop det jeg er uenig i ;)

Ameobi har forutsetningene til å være god i lufta, men han er det alikevel ikke. Skal ikke hevde at Smith er noen "fremragende hodespiller" heller, men det er heller ikke Ameobi, og han burde faktisk vært det...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 02. Nov. 2007, 23:48 »
Slik jeg ser det er det ingen tvil om at Shola vinner flere hodedueller enn Alan Smith....ingen av de er fremragende hodespillere, men Ameobi vinner mer enn Smith i lufta p.g.a høyden..Duellspillet generelt er en annen sak, og Smith er en bedre duellspiller enn Shola med sin fightervilje....

Men i luftrommet har Alan Smith aldri vært spesielt god...Da sier dere sikkert at det har Shola aldri vært heller.. :P Men da sier jeg; bedre enn Smith hvertfall... ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 03. Nov. 2007, 00:24 »
Det er med Ameobi som det er med Crouch. Begge er høye og  har gode forutsetninger for å bli fremragende hodespillere. Ingen av dem er i nærheten av å kalle seg en god hodespiller. Smith har en fighterinnstilling og vil vinne flere dueller pga aggressivitet. I tillegg er han ikke altfor riv ruskende gale i luftrommet heller! Han er ikke dårlige enn overnevnte i alle fall...
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #82 på: 03. Nov. 2007, 09:48 »
Siste oppkjøring til kampen mot Pompey. Bilder av spillerene i aksjon..
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1158497,00.html
Å det er bare å ønske Owen gratulerer med sin 3 unge. Håper han scorer 3 mål å da ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 03. Nov. 2007, 11:34 »
ønsker dette laget:

Given
Beye Faye Cacapa Enrique

Milner Geremi Barton N'Zogbia

Smith     Owen

subs: Harper, Roz, Emre, Butt, Martins

Andreas Martins

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 03. Nov. 2007, 11:35 »
Hreidarsson er ute for pompey, så håper på et hardkjør på kantene, med Zogbia og Milner. Jeg blir skikkelig irritert hvis vi ikke stiller med to reindyra vinger i dag...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 03. Nov. 2007, 11:47 »
Muntari er vel også ute? Gjør ingenting det, han er en meget god spiller..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 03. Nov. 2007, 12:35 »
Given er skadet, Harper står i dag...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 03. Nov. 2007, 12:45 »
Føkk! Jeg er fan av Harper, men liker ikke å bytte keepere altfor ofte!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 03. Nov. 2007, 12:47 »
Faen asså! Jævli synd for Given hvis dette stemmer....håper bare det ikke er lysken som har slått seg vrang igjen...... :(

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 03. Nov. 2007, 13:13 »
Liker ikke at Given har vært såpass skadet det siste året.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida