20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)  (Lest 41880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)
« Svar #45 på: 31. Okt. 2007, 16:42 »
Mener at Faye og Cacapa er det beste stopperparet, men bak i der er det ufattelig dårlig komunikasjon! Ett godt eksempel var vel da Cacapa holdt på å putte ballen forbi Given i reading-kampen. Er selvfølgelig Given som skal ta ballen, men det var horribelt løst av begge.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 31. Okt. 2007, 17:09 »
Dårlig kommunikasjon bakover ja. Men det har nok noe å gjøre med at vi fortsatt har tilgode å finne en fast backfirer. Når vi har fire stk bak som blir vant til å spille med hverandre, så klarer de seg nok bedre rent kommunikasjonsmessig også..

Jeg synes Rozenhal bør få prøve seg igjen snart da også han har vært veldig god for Newcastle, i tillegg har han et driv fremover som få andre stoppere i PL har, det er noe vi kan trenge når vi står å stanger mot forsvar slik vi gjorde i Reading og Derby kampen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 31. Okt. 2007, 17:40 »
Cacapa har ikke gjort noe galt. Med det har vel ikke Rozenhal heller? Big Sam sier han fortsatt prøver seg frem for å finne den beste 11èren, og da bør han vel prøve Rozenhal og Faye også??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 31. Okt. 2007, 19:54 »
Dette laget håper jeg på:

Given
Geremi - Rozenhal - Cacapa - Enrique
Milner - Emre - Barton - N`Zogbia
Owen - Martins

Subs: Harper, Smith, Faye, Taylor, Beye

Synes vi skal prøve å spille litt mer langs bakken og vise at laget har teknikk nok til å holde på ballen å vente på mulighetene som vil komme til å spille de hurtige spissene våre igjennom. Synes også vi skal benytte oss mer av kantspillet enn vi har gjort tidligere, og med Geremi og Enrique på backene skal det være store muligheter for at de vil kunne få anledninger til å bidra offensivt. Portsmouth har ganske store og sterke midtstoppere i Campell og Distin, men de har også sine svakheter når det kommer til hurtighet, og dette må vi utnytte, ved å bruke hurtigheten Martins og Owen besitter.
Håper at vi skal klare å spille ut Portsmouth og vise litt gamle takter av offensiv "gla fotball" på hjemmebane! Dette er joe en festning Portsmouth har hatt store problemer i før......

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 31. Okt. 2007, 20:00 »
Blir en ekstremt defensiv benk men..! :) Ikke umulig Smith starter på topp og da har vi en joker i Owen eller Martins å sette inn hvis det går tråkt offensivt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 31. Okt. 2007, 21:32 »
Er redd for at Smith starter på topp, ikke det at han er dårlig fordi jeg har sansen for han, men jeg tror han vil slite med å vinne noe som helst mot Pompeys digre midtstoppere!! Synes det er bedre å ha Smith på benken i denne å heller la han komme inn om det skulle være behov for det. I kampen mot Sunderland tror jeg heller Smith sine egenskaper blir enklere å utføre for han.........

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 31. Okt. 2007, 23:07 »
Så du mener at Martins og Owen er bedre rustet til å ta opp kampen med digre Portsmouth-stoppere enn Smith? Smith er ikke verdens største, men han har en veldig god spenst, og er veldig god i lufta, til å være såpass "liten". Viduka blir ikke fit, og Owen og Martins trenger baller i rom, ikke i lufta, for å være noen som helst trussel. Hvis spillerne skal fortsette å pole ballen opp på den store spissen som ikke er der, så MÅ vi bruke Smith. Shola var ikke fit nok til å være på benken sist, da er han ihvertfall ikke fit nok til å starte nå. Jeg tror faktisk vi trenger en som kan gi Distin og Campbell juling, og Smith er perfekt for den jobben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 31. Okt. 2007, 23:17 »
Stemmer for Smith-Martins på topp. Owen har ikke fått sin vitamininnsprøytning enda og Viduka er ikke fit for fight. Kan vise seg å være en god duo, men jeg har mine tvil om at Big Sam benker Owen. Lite sannsynlig vil jeg våge å påstå!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 31. Okt. 2007, 23:22 »
Shola var ikke god nok for benken sist heter det, han satt jo på benken mot spurs...

Vi spiller på en helt annen måte på hjemmebane, og Owen/Martins klarte seg greit mot Dawson/Kaboul så hvorfor ikke Sol/Distin....?Gode løp, smarte bevegelser og dødelig fart fra både Owen og Martins vil gjøre livet vondt for Sol og Distin til helgen... sånn jeg ser det må det bli Owen og Martins mot Pompey når Viduka ikke blir klar..Smith er ikke noe dårlig alternativ, men skal Smith inn på laget skal Owen ut.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Nov. 2007, 06:38 »
Så du mener at Martins og Owen er bedre rustet til å ta opp kampen med digre Portsmouth-stoppere enn Smith? Smith er ikke verdens største, men han har en veldig god spenst, og er veldig god i lufta, til å være såpass "liten". Viduka blir ikke fit, og Owen og Martins trenger baller i rom, ikke i lufta, for å være noen som helst trussel. Hvis spillerne skal fortsette å pole ballen opp på den store spissen som ikke er der, så MÅ vi bruke Smith. Shola var ikke fit nok til å være på benken sist, da er han ihvertfall ikke fit nok til å starte nå. Jeg tror faktisk vi trenger en som kan gi Distin og Campbell juling, og Smith er perfekt for den jobben.
Om du leste det jeg skrev litt lenger oppe her så synes jeg det er bedre å spille med med hurtige spisser som Owen og Martins er og heller bruke dems kvaliteter som er hurtighet, istedenfor å ta opp kampen og la Smith krige mot Campell og Distin.
Det hele handler om å bruke forskjellig spisskompetanse mister. Vi behøver ikke alltid å ta opp krigen, vi kan vel også spille på vår måte med hurtighet og heller la Pompey forsvaret slite på den måten....................

Skjønner ikke hvorfor vi alltid må måke opp, se på Manure, Rooney og Tevez er ikke store karene de heller................ Synes du tenker litt gammeldags og ensformig med å konstant hevde at man må ha et anker på midtbanen og må ha en kriger på topp............ La oss helller spille vår fotball, om Allardyce i det hele tatt har noen...........

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Nov. 2007, 11:18 »
Sam maser hele tiden om at spillerene er slitne etter midtukekamper, så da bør Portsmouth også være litt rustne til helga.

Ellers er jeg enig med Frode. Tiden med at man trenger et fyrtårn og en liten rask spiller er forbi!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Nov. 2007, 14:59 »
Tiden der trengte en liten en stor på topp er forbi. Men man kan ikke legge under stolen at det er enfordel å ha det. Da kan man variere spillet mye mer, og på den måten bli mer uforutsigbar for motstanderen.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Nov. 2007, 15:59 »
Vi har helt klart vore best offensivt med Viduka på laget. Smith spelte også meget bra då han var spiss.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Nov. 2007, 17:08 »
Vi har helt klart vore best offensivt med Viduka på laget. Smith spelte også meget bra då han var spiss.

Uenig..våre to beste hjemmekamper for sesongen mot Everton og Spurs spilte ikke Viduka.....

Jeg er også av den oppfatning at vi ikke har sett det beste fra Viduka ennå, i mange kamper har han vært fryktelig dårlig...eks. Villa H, Wigan H og City B og det er halvparten av kampene han har spilt...Eneste kampen han har spilt virkelig godt er hjemme mot West Ham..Jeg forventer mer av Viduka, selv om 3 mål på 6 kamper er mer enn godkjent.

For å si noe om diskusjonen om liten/stor spiss vil jeg bare si.....at det går fint an å spille med to små, to store osv..alt avhenger av hvilket spill du legger opp til!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Nov. 2007, 18:21 »

Skjønner ikke hvorfor vi alltid må måke opp, se på Manure, Rooney og Tevez er ikke store karene de heller................ Synes du tenker litt gammeldags og ensformig med å konstant hevde at man må ha et anker på midtbanen og må ha en kriger på topp............ La oss helller spille vår fotball, om Allardyce i det hele tatt har noen...........

Jeg skulle gjerne ha sett at dette fungerte, men det er et faktum at spillerne våre fremdeles ikke har lært seg å spille annerledes med Owen-Martins på topp, enn med Viduka-Smith på topp. Derfor mener jeg balansen i laget blir bedre om vi bruker Smith. Da har vi i det minste noen til å ta i mot de lange ballene som nødvendigvis må komme. Ikke at jeg ønsker å se oss spille på den måten. Skulle gjerne sett at vi hadde spilt som Arsenal jeg. Men sånn har vi aldri lært oss å spille, og da funker det bare ikke. Da må vi spille på den måten vi kan. Og det er med et anker på midten og en kriger på topp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon