Selvfølgelig rykker ikke Tottenham ned, man kan selvsagt si: jo med Roeder ved roret hadde det vært mulig. Men da skal vi også huske på at Tottenham ikke kommer til å ansette Roeder! Derimot er det mer interessant å diskutere hvem som skal ta over, i stedet for hvem som IKKE skal ta over. Ramos er utvilsomt en het kandidat, særlig siden han også har sagt at han gjerne vil prøve seg i England. Ramos har jo faktisk styrt Sevilla fra å være nærmest konkurs til å bli en europeisk toppklubb, selvfølgelig har han ikke klart det alene, men det kreves en god trener som en del av aperatet for å klare det, og Ramos er en god trener. Alikevel har han ikke vunnet LaLiga, der har storebrødrene Real og Barça blitt nummeret for store, og dersom Ramos overtar Tottenham skal han få det tøft mot MænJu, Chelsea, Liverpool og ikke minst Arsenal. Men til gjengjeld har jo Ramos vunt UEFA Cupen to ganger på rad og Copa Del Rey, det er ikke dårlig bare det. Dog ser jeg ikke helt for meg at Ramos forlater Andalusia nå når sesongen er godt i gang i Spania, men større overraskelser har jo skjedd før.
Av andre kandidater sitter det to ledige ringrever av noen trenere i Italia som jeg regner som bortimot de beste trenerne i verden, og jeg må si jeg frykter dem mere dersom en av dem kommer til Tottenham. Da snakker jeg selvfølgelig om Marcelo Lippi og Fabio Capello.