20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham ? mandag 22. oktober kl. 21.00 ? Direkte på Canal + 1  (Lest 36753 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Solid kamp!
Ingen spiller dårlig i dag, generelt en meget godt gjennomført kamp!

Given 7 - God kontroll, lite å gjøre.

Beye 7 - Stor forbedring fra sist, mye bedre defensivt
Faye 8 - Nok en stor kamp. Bunnsolid, dominerer i duellene.
Cacapa 8 - Også solid. Men markeringssvikt på Spursmålet. Pent mål
Enrique 8 - Herlig defensivt, startet dårlig i pasningsspillet, men spiller seg stort opp. Pen assist.

Geremi 7 - Meget god førsteomgang. Viser at han har offensive kvaliteter, god med ballen.
Butt 8 - Dagens mann sammen med Oba. Herlige dueller, stor forbedring i pasningsspillet. Litt vel sinna mot slutten.
Emre 7 - En kamp på det jevne. Ikke strålende, men sårt etterlengtet pasningsfot og kreative fiber sentralt. Godt å se!
Zog 7 - Spiller seg stort opp etter en svak åpning, avslutter sterkt, og er stadig farlig. Blir faktisk bytta ut, men dog viser byttet seg å være vellykka.

Owen 7 - Pigg i starten, han og hans spisspartner terroriserer Spurs-forsvaret med bevegelse og fart. Fin enkeltprestasjon som Cerny fint redder. Sliten mot slutten.
Oba 8 - Best sammen med Butt. Goalgettermål, og alltid farlig. Bra kamp.

Milner 7 - Bra innhopp. Digger innsatsen, gir aldri opp, og viser herlig innsatsvilje. Pent mål!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Småpen seier dette, og kjekt for gutta. Spesielt fornøyd med Faye og Cacapa, og Martins da.
Faye blir min Man Of The Match. Han er DOMINERENDE i lufta, vinner ALLE ballene han duellerer om og har også svært gode taklinger.
Husker jeg hadde omtrent hele forumet på nakken da jeg sa at Faye var et veldig godt kjøp og at han var veldig god osv. Enkelte eller faktisk flere hevdet til og med at Brede Hangeland var like god, om ikke bedre. Nei, jeg tror ikke det er jeg som må spise i meg ordene.

Howay!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Bokhylle

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Deilig med seier i dag, og som vanlig putter vi tre mot Tottenham ;D Er også helt enig med de som skriver at Faye var god i dag. Han imponerte. Innsatsen var generelt veldig god fra hele laget, og ikke minst var det deilig å se Barton tilbake i aksjon selv om han ikke fikk vist seg fram noe særlig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Bra spill av oss i dag. Kan ikke huske sist vi vant to kamper på rad i serien. Morsomt at Barton fikk sin debut. Syntes hele den kollektive innsatsen var veldig bra i dag, men Faye imponerer meg spesielt. Virker som vi har fått inn en klassestopper her.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Med fare for å helle kaldt vann i årene på enkelte: Vi har defensiv kontroll, men å kalle det festfotball er en sterk overdrivelse. Til det er det alt for mange lange baller uten adresse, og jeg synes faktisk vi gjør for lite ut av farten vi har på topp. Det er nesten flaut å se at spurs har mye større ballkberøringer enn oss på St James'.  Martin var ikke spesielt god utenom målet, og jeg mener fremdeles at geremi ikke er noen ving. Han har god teknikk, men eier ikke fart, og utfordrer ikke nok.

Nok negativt nå: Alle utenom de nevnte spiller kongebra

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Helt enig med Bjørni.

Men for all del en bra kamp og 3-1 mot Spurs er et veldig bra resultat uansett hvor mye de sliter.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Geremi er aldri ment til å spille ving heller. Han er høyre midtbanespiller.

Enig at det ikke er fest og basar ut på der, men en grei gjennomkjøring mot et direkte elendig Tottenham-lag som for øvrig skapte urovekkende lite var det.

Nå må vi bare utvide denne seiersrekken mot Reading på lørdag. Det er et must.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Syns vi skaper nok, MEN i deler av kampen spilte vi for mye langt mot to dverger på topp, og selv om de er god til å utnytte det de har av duellstyrke blir det ikke det samme som å spille med Viduka eller Smith.
Men jeg er dog meget fornøyd, Spurs er aldri et lag jeg vil se på som walkover uansett hvordan de ligger an. Jeg syns hele laget kom bra fra det i dag. Og et godt poeng er at vi vinner 2 kamper på rad, det er nesten 30 kamper siden sist!  Og se på tabellen, vi følger med topp 7, DET er viktig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
I dag spilte vi "Big Sam fotball", og det funker. Det kommer ikke alltid til å være pent å se på, men vi får resultater. Jeg er MEGET fornøyd i dag.. Trekker frem Faye som kampens beste spiller. Den som skuffer meg mest var faktisk Beye, gjør mange rarelse avgjørelser og roter bort ballen ved flere anledninger. Men jeg ser at han har potensiale, så gleder meg til han blir bedre kjent med den engelskefotballen.

luxury

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Var en bra kamp idag ja. Men vi må ikke ta helt av, er forsatt en del å rette på som noen har satt fingen på allerede :D

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
Kjempe resultat og mange gode prestasjoner.. Men er enig i at det er fortsatt litt småplukk som må fikses. Kjempekamp av
Faye i dag, er et helt perverst forsvar vi har fått oss, sammen med nivået på keepere midtbane og spisser har vi et syyyykt lag på gang. Tror det kommer en statue av Sam om ikke så mange år ;)
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
Dette ble en vill langhelg, med derbyseier igår og Spurs mos ikveld:)
Absolutt en bra gjennomført kamp av Newcastle dette, selv om vi ikke akkurat spiller som vi gjorde i glansdagene på 90-tallet - enda. Et usedvanlig tamt Spurs gjorde vel også jobben noe enklere. Herlig å sitte på pub i London med noen relativt nøytrale kompisser og ellers kun spurs fans. Litt flashbacks til kamp på pub i Oslo dette her. (Andre steder enn Belfry selvfølgelig.)

Nå blir det jævlig viktig mot Reading, å ikke loke bort en typisk kamp vi bør vinne skal vi henge med. Regner med folk holder litt mer bakkekontakt enn før oppgjøret mot Derby, som vi visstnok skulle cruise inn til 5/6-0...
Blir nok en rysare av en sesong dette, kan ikke se noe annet at vi i det minste vil kjempe om Europa plass til siste slutt.
Blitt sent nå, grattis folkens, over og ut!
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

ScandinavianMagpie

• Gjest
Gratulere folkens! Dette var herlig :-) Jeg ser nå konturene av et forsvar a la Keegan's glansdager. Veldig offensive gode backer som virkelig kommer fremover når vi angriper. Vi gir litt store rom bak oss da, noe også Big Sam konstaterte etter kampen. Men man må ofre litt for å få det offensive til å sitte. Veldig bra kamp av Enrique og Beye idag- Spesielt Enrique. Det skal ikke bli lett for noen å ta plassen fra han. Midtforsvaret er også knallsterkt idag.. De spiller som om de skulle spilt sammen i mange år. Kun på scoringen at det glipper litt- mellom Beye og Faye. N'Zogbia gjør noen magiske driblinger mot 2-3 mann i første omgang. Han og Enrique kan bli et kanonpar på venstre. Evt Duff og Enrique. Men min MoM blir nok Butt, litt rufs innimellom men han trøkker skikkelig til i taklingene og stopper en utbuet Jenas hele kvelden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Herlig med to strake seire. Håper vi gjentar bedriften mot både Reading, og spesielt Portsmouth.
Vi gjør en kjempegod kamp. Litt smårusk offensivt, og litt manglende kommunikasjon defensivt, men det er lett å se forskjellen på forsvaret vårt fra i fjor og årets forsvar. Tottenham viste oss nøyaktig hvordan vi har opptrådt defensivt de siste sesongene, og selv om vi ikke alltid fikk utnyttet Owen og Martins der de er best, så greide vi å straffe Tottenham hardt for nonchalant og dårlig forsvarsspill. Legg spesielt merke til hvordan Jenas bare står og ser på at Milner leker inn tredjemålet. Legg merke til hvordan Michael Dawson kunne minne sterkt om en viss Titus Bramble på både første- og andremålet.

Hvem som var vår bestemann er ikke godt å si, men for meg står det mellom Butt og Faye. Begge var outstanding i går kveld.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Fantastisk kamp i går.. Cacapa/Faye man of the match spørr du meg..spesielt Faye hadde mange fantastiske taklinger.
Newcastle United We Stand