20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220086 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #1215 på: 27. Jan. 2008, 12:22 »
Chimbonda er god han. Hadde ikke gjort meg noe. Vi kunne stilt slik:

Chimbonda - Beye - Faye - Enrique,

ettersom Taylor viste urovekkende tegn i går.
Herregud, Taylor viste urovekkende tegn i går ::) Vist det er det du bedømmer etter burde vi jo faen men skifte hele laget ::) Herregud, Taylor har vel vært den beste spilleren våren i de siste kampene.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 27. Jan. 2008, 12:43 »
Slik jeg ser det:

* Faye er lagets beste midtstopper og defensive midtbane, men ettersom han er hakket vassere som midtstopper, så bør han spille der. Som resultat av dette, må vi handle inn en ny DM.

* Beye er lagets beste spiller, sammen med Given, og skal selvsagt spille høyreback, hvis ikke en ny høyreback(les: Chimbonda) hentes inn, slik at Beye kan flyttes inn som stopper ved siden av Faye.

* Taylor er som oftest sikker i det han foretar seg, men han har en tendens til å gjøre hodeløse ting. Taylor skal spille, hvis ikke det hentes inn en ny FS, som er bedre.

* Cacapa er en veldig god backup(for det er det han blir, når Faye kommer tilbake). Han har nok dalt litt ferdighetsmessig siden glansdagene i Lyon. Han mangler hovedsaklig fart, og dette hemmer han.

* Enrique har vist seg å være ganske moden for alderen. Gjør sjelden feil, er fint med offensivt og gjør også sine defensive oppgaver bra. Denne karen blir nok bare bedre og bedre med årene. Mangler dog litt fart.

* Rozehnal. Bomkjøp. Så vidt en backup, etter det jeg har bivånet til nå. For vag og veik til Premier Leagues standard, dessverre. Tekniske finesser, har han, til midtstopper å være, men han faller igjennom på de andre områdene.

* Carr. Intet annet enn en backup. Er forhåpentligvis inne i sitt siste år som Newcastle-spiller. Synger på nest-siste verset.

Tar ikke med Geremi som back og Edgar vurderes ikke.

Konklusjon: Høyrebacken er godt besatt i inneværende sesong med Beye som førstevalg og Carr som backup. Venstrebacken er heller svak, siden N`Zogbia som midtbanespiller, er eneste backup for Enrique. Midstopperplassen mangler nok en del kvalitet opp til de aller beste, men er egentlig ganske bra besatt, med Taylor/Faye som førstevalg og Cacapa/Rozehnal som backup. Med andre ord bør vi hente en venstreback og en klassemidtstopper, når det gjelder den bakre fireren. Woodgate kunne vært løsningen, siden han på sitt beste er virkelig klasse. Siden det ser ut som det ikke blir han, må vi se oss om etter andre i samme kaliber, eller bedre. Woodgate er tross alt veldig skadeutsatt og han har faktisk ikke det toppnivået som han hadde i glansdagene. £7-8m er kanskje litt stivt for en så skadeutsatt 28-åring, selvom Jonathan Woodgate er god musikk i ørene på en Newcastle-supporter.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 27. Jan. 2008, 13:38 »
Vi får vel se utenlands, når vi ikke klarer å finne noe i england.

Vi trenger en midtstopper, en venstreback,  en defansiv midtbane, en spiss som kan konkurrere med Owen og Martins. :-*, og kanskje en på høyre kantene som er noen hakk bedre enn Milner(bedre innlegg og bedre teknikk).
« Siste redigering: 27. Jan. 2008, 13:51 av Roblee »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 27. Jan. 2008, 14:33 »
Chimbonda er god han. Hadde ikke gjort meg noe. Vi kunne stilt slik:

Chimbonda - Beye - Faye - Enrique,

ettersom Taylor viste urovekkende tegn i går.

Jeg syns egentlig Taylor gjør det nokså ofte. Det er langt oftere enn "bare igår" at Taylor har gjort direkte feilvurderinger som har kostet laget dyrt, eller som kan komme til å koste laget dyrt. Er det bare meg eller er mange villige til å se litt for mye gjennom fingerene med Taylor fordi han er en Newcastle-gutt? Med Faye tilbake tror jeg faktisk at jeg ville valgt følgende back-rekke:
Beye - Faye - Caçapa - Enrique

Sitat fra: Hans Emil
Chimbonda er no ein fantastisk god back det, men har ikkje heilt sansen for personen. Trur det er eit godt kjøp av Sevilla.

Basert på hva? Vel og merke er nok Chimbonda en av de aller beste høyrebackene i Premier League, men han når ikke en viss Daniel Alves til anklene engang, og han er som kjent allerede i Sevilla! Chimbonda er ett godt kjøp kun dersoom Alves forsvinner!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 27. Jan. 2008, 14:51 »
Jeg gir ikke opp Woodgate før vi vet noe 100% sikkert.
Det har vært så mye opp og ned i mediene, at jeg ikke vil være for sikker på noe.

Hvis vi får inn en eneste spiller i dette vinduet skal vi være veldig godt fornøyde. Stallen vår er ikke i noen umiddelbar krise. Vi har gode spillere i samtlige posisjoner, men stallen er litt tynn og vi mangler de virkelig, virkelig store profilene i enkelte posisjoner. Men dette får vi ta oss av i sommer. Det er mye enklere å hente nye spillere på sommeren, enn i januar. Selv om en skulle tro at Kevin Keegan hadde nok tiltrekningskraft til å lokke til seg de få som faktisk er tilgjengelige i januarvinduet.

Hva angår Taylor, så har han én sånn dag som denne i året, stort sett. Bramble hadde én sånn dag annenhver uke, hvis han var på sitt beste.
Taylor er 22 år, har måttet klare seg mye på egenhånd helt siden han debuterte. Han spilte nesten utelukkende høyreback under Souness, og han spiller på et lag som ikke kan å forsvare seg. Da går nok utviklingen noe seinere enn i andre klubber. Men vi kan leve med at Taylor har én dårlig dag i året, hvis bare hans dårligste nivå blir litt bedre, og hans beste nivå ENDA bedre.

Ferdighetsmessig står ikke Cacapa noe tilbake fra tiden i Lyon. Ferdigheter, er i mine øyne, noe du enten har, eller ikke har. Det er ikke noe du hadde i fjor, men ikke har i år. Cacapas nivå har dalt. Kvaliteten på det han gjør, har dalt siden glansdagene i Lyon. Ferdighetene har han, det så vi i går. Men kvaliteten er ikke helt den samme, lenger. Og hans manglende hurtighet kommer mye bedre til syne i Premier League.
Dessuten er vel mannen 32 år gammel. Men per dags dato synes jeg han holder et greit nok nivå, til sitt bruk. Bør nok være backup for Faye og Taylor, som bør være våre førstevalg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1220 på: 27. Jan. 2008, 15:26 »
Taylor har mer ein 1 slik tabbe i året. Bare i kamepn i går hadde han 3 mega tabber som kunne gitt mål til motstanderen, bare takket ein god Carr og Given blei det ikkje mål.  Syns mange ser litt for lett i gjennom siden han er Newcastle-gutt, for Taylor har hatt mange tabber denne sesongen. Men noe Bramble blir han aldri
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 27. Jan. 2008, 15:39 »
Taylor har mer ein 1 slik tabbe i året. Bare i kamepn i går hadde han 3 mega tabber som kunne gitt mål til motstanderen, bare takket ein god Carr og Given blei det ikkje mål.  Syns mange ser litt for lett i gjennom siden han er Newcastle-gutt, for Taylor har hatt mange tabber denne sesongen. Men noe Bramble blir han aldri

NETTOP!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 27. Jan. 2008, 15:51 »
Problemet med Taylor er at når han har spilt noen kamper, blir han ukonsentrert. Virker som at han blir for avslappet og tror  at nå har han sikret seg fast plass. Og plutselig gjør han en bommert. Men jeg synes vi fortsatt bør spille med ham. Denne sesongen er ødelagt uansett, men det gir oss en glimrende mulighet til å gjøre de unge lovende bedre ved å la de spille til tross for enkelte feil. Og Tayolor har alt en midstopper trenger, bortsett fra at han da virker litt ukonsentrert av og til. Får han denne på plass vil han bli en av de beste midstopperne castle har hatt,

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 27. Jan. 2008, 17:25 »
Jeg sitter med et håp om at vi får inn Van Buyten(lån!?). Da vil jeg gjerne kjøre han inn i midten sammen med Taylor bak der. Taylor hadde et par skikkelige  brølere i går, men han er vår mest stabile forsvarsspiller i år og jeg mener vi må gi han sjansen i en lengre periode nå for å spille på han sikkerhet og trygghet! Han ER et meget stort talent og en brikke vi er nødt til å gi tillit fremover!
Jeg har sett litt på Geremi under 2 kamper i afrikamesterskapet og han har prestert ganske bra. La oss håper han kan bidra med bedre spill også her når han kommer tilbake!
Dette er det laget jeg vil stille med med full tropp tilgjengelig fremover.

Beye - Faye - Taylor - Enrique

Milner  - Emre - Geremi - Nzogbia

Carroll - Martins/Owen

Det ER i ballvinner-rollen vi sliter mest, selv om forsvars-spillet også er på gyngende grunn når vi først blir presset skikkelig. Butt gjorde en fin førsteomgang sist, men vi er avhengig av en spiller som holder begge omgangene! Så fra nå av bør Butt starte på benken synes jeg. Noe annet jeg virkelig savner er MYE MER bevegelse på topp. Derfor lar vi Carroll få sjansen fremover, også kan Martins og Owen spille rundt han. Veldig synd hvis vi ikke får noen solide forsterkninger i dette vinduet, men vi får gjøre det beste ut av det og begynne å tenke neste sesong. Tror nøkkelen først og fremst ligger i å bygge fortet på St.james opp igjen så fort som mulig. Boro-kampen blir vanvittig viktig for resten av sesongen tror jeg.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 27. Jan. 2008, 17:52 »
Sitat
Jeg syns egentlig Taylor gjør det nokså ofte. Det er langt oftere enn "bare igår" at Taylor har gjort direkte feilvurderinger som har kostet laget dyrt, eller som kan komme til å koste laget dyrt. Er det bare meg eller er mange villige til å se litt for mye gjennom fingerene med Taylor fordi han er en Newcastle-gutt?[/li][/list]

Skreiv noko liknande tidlegare i sesongen men vart slakta pga mine synspunkter om Taylor. Totally spon on er du!  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 27. Jan. 2008, 18:54 »
Taylor er avhengig av å ha en kommanderende stopper ved siden av seg for å spille bra, men det er helt klart at han blir overvurdert pga at han er Newcastle gutt. Jeg ser faktisk på Cacapa - Faye som vårt beste stopperpar...

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 27. Jan. 2008, 19:38 »
Tror nok Keegan har et ess i erme. Det kommer nok noen rett før klokka er slagen.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 27. Jan. 2008, 20:43 »
Woodgate signerer for Spurs i morgen, så han kan dere bare glemme. Har kommet seg helskinnet gjennom medicalen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1228 på: 27. Jan. 2008, 21:09 »
Skjer det så kan Woodgate brenne i helvete i mine øyne.Har jeg mista all respekten for han men men..han får seile sin egen sjø der!.

Jeg håper for guds skyld vi får henta inn noe forsterkninger.Vi trenger virkelig sårt å forsterke laget.Er jo totalt krise om vi ender opp med svada >:(

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 27. Jan. 2008, 22:07 »
Woodgate fremstår som en merkelig skrue altså. Når han returnerte til England etter Madrid oppholdet valgte han PL's kjedeligste lag, Boro. Hadde valget mellom en håndfull klubber, deriblant Newcastle, men han valgte å dra til stygge forblåste Teeside, som har mindre tilskuere enn FC Lyn på en vanlig søndag og et generelt svakt lag uten de helt store ambisjonene.
Meget mulig det fantes noen hemmelige bonuser eller goder for alt jeg vet, men har liksom aldri skjønt meg helt på Woody.

At han nå velger Spurs fremfor Newcaste er jo i bunn og grunn fair enough. Sikkert fått en feitere lønn, tilfredstilt ønske om nye utfordringer og jeg kan forsåvidt skjønne at han ikke ønsker seg "down that road again" med Newcastle. Men når det kommer til forklaringen hans synes jeg det blir litt tvilsomt. Han begrunner den plutselige U-svingen i klubbvalget med beslutningen om å ikke tilby Shearer Ass. Man. jobben. Kan forstå at han ønsker å jobbe med Shearer, men dette virker på meg som en dårlig unnskyldning fra Woodys side. Det er jo fortsatt meget mulig at Shearer blir tilbudt en jobb i klubben uansett.

Jeg hadde begynt å se frem til å hente frem Woodgate 27 drakten min fra skapet jeg, men den får hvile i fred.
Walking in a Keegan wonderland!