20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220098 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #855 på: 14. Jan. 2008, 20:53 »
Hent Keegan som manager, så kan han hente Daniel van Buyten som vil vekk fra Bayern Munchen! Han har jo spilt under Keegan før om jeg ikke husker feil, og det vil jo være en mulighet for at denne fysiske mannen vil være en bedre makker til Taylor enn de som allerede er der............

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 14. Jan. 2008, 21:17 »
Skulle ønske Giles Barnes var på vei nord-øst faktisk, tror han kunne vært en god plan for hvordan vi kan forbedre midtbanen vår, ung og meget lovende. Men, han kommer nok til å bli solgt til en annen klubb.. Herregud, får ikke sagt for mange ganger hvor dårlig timing det her er, kunne hatt flere spillere inne allerede.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 14. Jan. 2008, 21:48 »
Nå er det jo bare å gi opp håpet med en gang, om at det der kommer til å skje i januar. Det er bare to uker igjen av måneden, og i løpet av den tiden rekker ikke vår nye manager (om han blir ansatt før Stoke-kampen) å kjøpe inn tre nye spillere av et slikt kaliber. Tror det er best at vi bare glemmer hele januar-vinduet, og begynner å konsentrere oss om å vinne kamper heller. Stallen vår er ikke så dårlig at det er umulig å vinne fotballkamper. Det handler bare om å gi spillerne selvtillit. Det er ikke noe som vokser på trær, og det er vårt største problem før Stoke-kampen, og det er det som kan tippe kampen i Stokes favør.

Jeg ser ikke poenget med å hive ut halve laget. Vi trenger Cacapa og Rozenhal i mine øyne. Vi kan eventuelt la Roz gå, dersom vi får inn en klassemidtstopper til sommeren. Men jeg mener Cacapa må bli igjen som backup. Han har tross alt vist seg som den klart beste av de to hittil. Selv om vi skulle få inn to Woodgate-typer, så bør vi beholde Cacapa som backup. Fem midtstoppere er et akkurat passende antall. Fire blir for knapt etter min mening. Dersoms skadeproblemene skulle blusse opp igjen under en ny manager (som kanskje ikke er like bevisst på akkurat det feltet som Allardyce), så er det greit å ha mye å ta av. Edgar bør lånes ut, eventuelt selges.

På backene trenger vi bare backup-spillere. Intet mer.

På midtbanen må vi kjøpe oss nesten en helt ny sentrallinje. Butt må erstattes, Smith er spiss, og Geremi er for dårlig. Emre kan vi tjene penger på, Barton bør få en sjanse til, han har tross alt noen fine kvaliteter. Kjøp to nye anker, og en playmaker. Zog kan trygt vikariere på sentral midtbane, om nødvendig.

Duff bør selvsagt få en sjanse til å vise at han fortsatt duger. Han skal i utgangspunktet ha mange gode år igjen på fotballbanen. Milner skal selvsagt beholdes. Han har et stort potensiale, og han viser alltid en imponerende arbeidsinnsats. God defensivt er han også. Å kaste ham er direkte idiotisk. Det er ikke Milners feil at han er vår eneste rene høyreving. En konkurrent på høyrevingen må selvsagt kjøpes inn. Arshavin kan være en finfin mann, ettersom han også kan spille hengende spiss og sentral midtbane.

Jeg synes Viduka er såpass god med ball og er såpass farlig inne i feltet (i tillegg kan han jo også skyte fra langt hold, selv om vi ikke har sett det i Newcastle) at han er verdt å beholde for min del. Men kanskje mer som en superreserve enn førstemann på blokka.
Owen har så mye å bidra med når han er i form, at det vil være idiotisk å selge ham, så lenge vi ikke kan få særlig mye igjen for det. Martins har nok større avkastningsverdi, og selv om jeg nødig vil slippe han heller, så tror jeg det kan være mer økonomisk lønnsomt, enn å selge Owen (selv om han tjener langt høyere lønn). Martins har tross alt en klausul på £13 mill, vi er ikke i nærheten av å få så mye for Owen.
Å kjøpe inn Bent til å forsterke angrepet vårt trenger ikke være den verste ideen i verden.

Det betyr at det ikke er veldig mange spillere som skal ut i sommer, og det er ikke vanvittig mange dyre spillere som trenger å komme inn heller. Og ja, jeg tenker sommeren, for januarvinduet er det bare å glemme. Det beste vi kan håpe på er å få inn en, maks to halvgode spillere, og å få solgt Ameobi og muligens Carr.

Godt oppsummert, men jeg er uenig i Owen/Martins saken. Synes vi skal selge Owen og beholde Martins.
Når det gjelder å få inn spillere i januar, så tror jeg det kan skje, hvis manageren kommer på plass i løpet av denne uken. Da må det i så fall skamhandles midtbanespillere og én midtstopper. Det er det viktigste.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #858 på: 14. Jan. 2008, 23:43 »
Hvem er det egentlig som IKKE vil ha tilbake Woody?

Jeg vil ikke. En spiller som langtfra har imponert i Boro i år. Men hvem kan imponere for en drittklubb som dem? Vel, imponerer han ikke der vil han neppe imponere i Newcastle, hvor han vil bli lekt med av "Loffe-Viduka" på trening akkurat som i 2-2 kampen.

Det har ikke noen gang slått deg at - selv om Woodgate gjorde en grov feil i den kampen, som overhodet ikke er likt ham -  så er Viduka faktisk en meget god fotballspiller, spesielt foran motstanderens mål? Ikke det nei? Nei, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Det har ikke slått deg at Bramble, som nesten ble kastet ut av klubben, var banens beste mot oss da vi spilte med en Viduka som ifølge deg er en fantastisk spiller(ikke mistforstå, jeg syns også Viduka har kvaliteter vi har bruk for), på topp. Ikke det nei? Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 15. Jan. 2008, 02:34 »
Du kjenner da vel Bramble såpass godt Torjus? Hadde du forventa annet enn at Bramble skulle storspille mot oss?
Det var jo også, for å nevne det, Bramble som missa på markeringa da Owen scoret vinnermålet mot Wigan tidligere i sesongen  ;)

Poenget er at Woodgate er en klassestopper som uten tvil vil være vår stoppergeneral og en sårt tiltrengt forsterkning. MEN, når Boro sa nei til en handel med Spurs med Defoe innblandet i et bytte, da tviler jeg på at vi har stort vi kan stille opp med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 15. Jan. 2008, 09:32 »
Boro er vel også interssert i å være i PL neste år. Da er det ikke særlig samrt å selge en av deres beste spillere og kaptein.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #861 på: 15. Jan. 2008, 13:24 »
2 kjøp, Van Buyten og Maduro. Alt jeg ber om  :o

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #862 på: 16. Jan. 2008, 10:59 »
Chelseas Steve Sidwell vil ikke til Sunderland, men kan fortsett ende i Portsmouth eller Everton. (The Sun)

Står på nettavisen sine headlines. Nå må vi jaggu ansette en manager slik at vi får kasta oss inn i kampen om Sidwell

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #863 på: 16. Jan. 2008, 13:38 »
og tida bare går og går, og spelarane skiftar klubb dei og :-\...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1541831.ece

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 16. Jan. 2008, 14:03 »

omg
Men han vart vel for dyr for oss, måte på kor masse vi skal gi i lønn. Og dessuten er det ikkje vits kjøpa spelarar før ny manager er på plass. Noke som bør skje kjapt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 16. Jan. 2008, 14:22 »
Herlig...
Der gikk en ideell erstatter for Butt til faens.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #866 på: 16. Jan. 2008, 15:36 »

omg
Men han vart vel for dyr for oss, måte på kor masse vi skal gi i lønn. Og dessuten er det ikkje vits kjøpa spelarar før ny manager er på plass. Noke som bør skje kjapt!

Taperlaget Portsmouth med Redknapp i spissen har gjort det igjen  ;D

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #867 på: 16. Jan. 2008, 19:08 »
BAre la han gå. Han var aldri verd 90 000 pund i uka.
Newcastlesupporter siden 1992

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #868 på: 16. Jan. 2008, 19:35 »
Virker ganske tydelig at Diarra med stor sannsynlighet hadde kommet om Big Sam hadde fortsatt. Men nå har vi Kevin Keegan på plass, så får vi se hva han greier å trylle frem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 18. Jan. 2008, 20:26 »
I første omgang ville Newcastle blitt altfor stort for Hangeland, og han kunne fort blitt et "mobbeoffer" som Rozenhal, fordi tempoet og fysikken i PL ville overveldet han. I Fulham er han bedre enn de som allerede er der. Fulham er ikke forventet å kjempe om mer enn å overleve uansett, og han har en manager han kjenner godt. Fulham er en langt bedre debutklubb for Hangeland i PL, enn Newcastle ville vært. Tror Hangeland skulle slitt med å være særlig mye bedre enn Rozenhal og Cacapa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon