20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220083 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #840 på: 13. Jan. 2008, 15:03 »
I Januar ser det ut som kan glemme spillere generellt. Hvis det tar 1-2 uker før den nye manageren er på plass så rekker vi ikke å kjøpe noe nytt før til sommeren desverre.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #841 på: 13. Jan. 2008, 15:19 »
Skal vi kjøpe en midtstopper må vi kjøpe en som er bedre enn de vi allerede har, og da mener jeg Woodgate vil være et meget godt kjøp. Taylor og Faye er meget gode, Cacapa og Rozenhal tror jeg rett og slett ikke er gode nok. Tror også vi må la Enrique spille venstre back, han er langt bedre defensivt enn Zog. Og er det noe vi trenger så er det defensiv trygghet. Beye er selvskreven på høyre.

Det at vi er så utrolig dårlig defensivt er ikke bare forsvaret sin feil, midtbanen etterlater seg alt for mye rom. Milner er kanskje den eneste spilleren i midtbaneleddet som er stabil god defensivt. Butt har vært god i perioder, håpløs andre ganger. Duff og Zog er langt bedre offensivt enn defensivt. For meg virker det som om vi trenger nye sentrale midtbanespillere. Diarra vil være et meget godt alternativ, han er ung og har allerede erfaring fra Chelsea og Arsenal. Hans styrker er defensivt men samtidig er han bedre med ball enn Butt. En annen spiller jeg kunne tenkt meg er Carrick, når alle er friske så spiller han ikke fast i Manu. Han er en av PL aller beste pasningsspillere og er det noe vi trenger så er det mer tempo i pasningsspillet. På kantene er vi godt nok besatt etter min mening.

Spissene har i likhet med resten av laget vært meget dårlige, men jeg ser egentlig ingen grunn til å bytte disse ut. De lider av manglende service og jeg er 100% sikker på at en spiller som Owen hadde scoret mange mål i feks manu. Vi burde gi Owen et fornuftig kontraktforslag uten klausul som er prestasjonsbetinget, godtar han en slik kontrakt håper jeg han blir værende lenge i Newcastle. Skulle han eller Martins ønske seg bort, så håper jeg vi kjøper undervurderte Jermaine Defoe. Fantastisk god spiss. Etter sesongen må vi vurdere om vi vil ha Viduka med lengre, synes han virker utrolig tung i kroppen denne sesongen, men når han først har ballen innenfor motstanderens 16 meter så oser det klasse av han. Som erstatter for han kunne tenkt meg Darren Bent.

Given
Beye-Woodgate-Taylor/Faye-Enrique
Milner-Carrick-Barton/Diarra-Zog/Duff
Owen/Martins/Defoe-Smith/Viduka/Bent

an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #842 på: 13. Jan. 2008, 15:23 »
Utrolig gode poenger som vanlig fra Abel! Stiller meg bak det innlegget der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #843 på: 13. Jan. 2008, 15:29 »
helt enig babel!! vi bør kjøpe tilbake woodgate!!! husket den tiden han var i newcastle.. han var premier league desidert beste stopper!! dette hadde vert bra!!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #844 på: 13. Jan. 2008, 15:43 »
Hvem er det egentlig som IKKE vil ha tilbake Woody?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #845 på: 13. Jan. 2008, 19:33 »
ikkesant, tror alle Newcastlesupportere drømmer om retur for Woody...
Som spiss synes jeg Jones på SUnderland virker meget god til å holde på ballen,sterk i kroppen og har god måltefft.. Tror han kunne blitt god med Martins/Owen..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #846 på: 13. Jan. 2008, 19:43 »
Woody-Taylor klinger bra.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #847 på: 13. Jan. 2008, 19:57 »
Jeg tror vi kan oppsummere det slik:

-----------------GIVEN------------------
------------------------------------------
BEYE---TAYLS----WOODY---ENRIQUE
-----------------FAYE-------------------
MILNER-------EMRE/NY-----N'ZOGBIA
------------------------------------------
-----------MARTINS--OWEN-----------

Jeg tror med andre ord at vi ikke trenger å handle veldig mange spillere i januar, men vi trenger klasse! Vi trenger Woodgate - forsvarssjefen som kan fungere som en mentor for Tayls, og da har vi gode backuper i Cacapa og Rozehnal. Vi trenger også en ny venstreback som kan konkurrere med Enrique.Shorey? På midten trenger vi en ballfordeler - en som står for det offensive spillet. Dette KAN være Emre, men jeg syns han er overvurdert, og altfor pinglete. Han er jo skadet hele tiden! Her kan vi godt hente Arshavin - Van der Vaart hadde vært optimalt. Foran trenger vi ikke nye spillere. Vi har spisskompetanse som få andre klubber - vi må bare få det til å fungere.

Altså. Dette håper jeg skjer i januar:

INN
WOODGATE
SHOREY
ARSHAVIN

UT
GEREMI
AMEOBI

Dette skulle da ikke vært en umulighet? Da har vi god backup hele veien, mer eller mindre. Butt duger som backup for Faye ut sesongen - men da SKAL han byttes ut.

Backups:

Given - Harper

Beye - Carr
Woody - Cacapa
Tayls - Roz
Enrique - Shorey

Milner - Arshavin
Faye - Butt
Emre - Barton
N'Zogbia - Duff

Martins - Smith
Owen - Viduka

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #848 på: 13. Jan. 2008, 20:15 »
Jeg likte godt det forslaget der Eivind. Tre veldig gode kjøp. Dessuten er det slettes ikke urealistisk å tro dette heller. Tror faktisk Woody hadde kommet tilbake hvis vi virkelig hadde gått inn for han. Shorey kunne vi helt klart fått. Kjenner ikke situasjonen rundt Arshavin godt, men sikkert ikke umulig å lokke han til tyneside heller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #849 på: 13. Jan. 2008, 20:26 »
Arshavin er så god han, drømmesignering
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #850 på: 13. Jan. 2008, 21:41 »
Nå er det jo bare å gi opp håpet med en gang, om at det der kommer til å skje i januar. Det er bare to uker igjen av måneden, og i løpet av den tiden rekker ikke vår nye manager (om han blir ansatt før Stoke-kampen) å kjøpe inn tre nye spillere av et slikt kaliber. Tror det er best at vi bare glemmer hele januar-vinduet, og begynner å konsentrere oss om å vinne kamper heller. Stallen vår er ikke så dårlig at det er umulig å vinne fotballkamper. Det handler bare om å gi spillerne selvtillit. Det er ikke noe som vokser på trær, og det er vårt største problem før Stoke-kampen, og det er det som kan tippe kampen i Stokes favør.

Jeg ser ikke poenget med å hive ut halve laget. Vi trenger Cacapa og Rozenhal i mine øyne. Vi kan eventuelt la Roz gå, dersom vi får inn en klassemidtstopper til sommeren. Men jeg mener Cacapa må bli igjen som backup. Han har tross alt vist seg som den klart beste av de to hittil. Selv om vi skulle få inn to Woodgate-typer, så bør vi beholde Cacapa som backup. Fem midtstoppere er et akkurat passende antall. Fire blir for knapt etter min mening. Dersoms skadeproblemene skulle blusse opp igjen under en ny manager (som kanskje ikke er like bevisst på akkurat det feltet som Allardyce), så er det greit å ha mye å ta av. Edgar bør lånes ut, eventuelt selges.

På backene trenger vi bare backup-spillere. Intet mer.

På midtbanen må vi kjøpe oss nesten en helt ny sentrallinje. Butt må erstattes, Smith er spiss, og Geremi er for dårlig. Emre kan vi tjene penger på, Barton bør få en sjanse til, han har tross alt noen fine kvaliteter. Kjøp to nye anker, og en playmaker. Zog kan trygt vikariere på sentral midtbane, om nødvendig.

Duff bør selvsagt få en sjanse til å vise at han fortsatt duger. Han skal i utgangspunktet ha mange gode år igjen på fotballbanen. Milner skal selvsagt beholdes. Han har et stort potensiale, og han viser alltid en imponerende arbeidsinnsats. God defensivt er han også. Å kaste ham er direkte idiotisk. Det er ikke Milners feil at han er vår eneste rene høyreving. En konkurrent på høyrevingen må selvsagt kjøpes inn. Arshavin kan være en finfin mann, ettersom han også kan spille hengende spiss og sentral midtbane.

Jeg synes Viduka er såpass god med ball og er såpass farlig inne i feltet (i tillegg kan han jo også skyte fra langt hold, selv om vi ikke har sett det i Newcastle) at han er verdt å beholde for min del. Men kanskje mer som en superreserve enn førstemann på blokka.
Owen har så mye å bidra med når han er i form, at det vil være idiotisk å selge ham, så lenge vi ikke kan få særlig mye igjen for det. Martins har nok større avkastningsverdi, og selv om jeg nødig vil slippe han heller, så tror jeg det kan være mer økonomisk lønnsomt, enn å selge Owen (selv om han tjener langt høyere lønn). Martins har tross alt en klausul på £13 mill, vi er ikke i nærheten av å få så mye for Owen.
Å kjøpe inn Bent til å forsterke angrepet vårt trenger ikke være den verste ideen i verden.

Det betyr at det ikke er veldig mange spillere som skal ut i sommer, og det er ikke vanvittig mange dyre spillere som trenger å komme inn heller. Og ja, jeg tenker sommeren, for januarvinduet er det bare å glemme. Det beste vi kan håpe på er å få inn en, maks to halvgode spillere, og å få solgt Ameobi og muligens Carr.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #851 på: 14. Jan. 2008, 00:10 »

Jeg vil ikke. En spiller som langtfra har imponert i Boro i år. Men hvem kan imponere for en drittklubb som dem? Vel, imponerer han ikke der vil han neppe imponere i Newcastle, hvor han vil bli lekt med av "Loffe-Viduka" på trening akkurat som i 2-2 kampen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #852 på: 14. Jan. 2008, 00:24 »

Jeg vil ikke. En spiller som langtfra har imponert i Boro i år. Men hvem kan imponere for en drittklubb som dem? Vel, imponerer han ikke der vil han neppe imponere i Newcastle, hvor han vil bli lekt med av "Loffe-Viduka" på trening akkurat som i 2-2 kampen.

Er Woodgate blitt benket de siste kampene eller er han skadet igjen?

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #853 på: 14. Jan. 2008, 00:54 »
Han er skadet.
Da passer han jo jævla godt inn i Newcastle affall, nå som Sam er sparket og skadeantallet sannsynligvis vil gå opp IGJEN.
« Siste redigering: 14. Jan. 2008, 16:37 av Torjus »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #854 på: 14. Jan. 2008, 20:29 »

Det har ikke noen gang slått deg at - selv om Woodgate gjorde en grov feil i den kampen, som overhodet ikke er likt ham -  så er Viduka faktisk en meget god fotballspiller, spesielt foran motstanderens mål? Ikke det nei? Nei, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon