20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 149258 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #300 på: 08. Okt. 2007, 12:04 »
Jeg har nå sendt en mail til supporter unionen, hvor jeg har forklart mine tanker rundt dette temaet.

EN virkelig strålende jobb av de som jobber med dette! Mange setter pris på dette, og håper virkelig supporterunionen tar dette på alvor. Neste tv sendte newcastlekamp håper jeg det står "Newcastle supporter? besøk newutd.no"

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #301 på: 08. Okt. 2007, 12:06 »
Jeg lurer på hva som nå skjer med CW, NUSSC og Supporterunionen. Liten tvil om at sistnevnte kommer til å sperre NUSSC ute, og da sier vel Weiseth takk for seg med millionene han har dratt inn på bekostning av alle de uvitne som har donert ham penger i løpet av hans åtte år som leder.

MEN... Alt er ikke fryd og gammen dersom dette skjer. NUSSC blir uovertakelig for stakkars Siv-Anita som må reske opp i en drøss med saker. Vanskeligst blir det å få ordnet opp med livstidsmedlemsskapene som folk lot seg lure til å kjøpe. Det må da være ulovlig å selge denne typen medlemsskap for så å trekke seg og pengene ut av klubben etter noen få måneder? Her bør Weiseth stilles økonomisk ansvarlig, uten tvil.

Å legge ned NUSSC for å starte noe nytt blir heller ikke helt korrekt ettersom det er en del stakkarer som har betalt 1000 kr for dette evigvarende medlemsskapet. Vi bør stå sammen for å reske opp i dette slik at Weiseth ikke slipper unna med svindelen sin dersom scenarioet jeg ser for meg viser seg å være korrekt.

NewUtd.no har per dags dato ikke ressurser nok til å drive en supporterklubb alene. Vi vil mer enn gjerne bidra med vårt til at Newcastle-fansen får en verdig supporterklubb, og ikke bare en verdig supporterside, men husk at siden drives av frivillige som har begrenset med tid pga skole, jobb og andre ting.

Dette skrev jeg i det lukkede forumet vårt:

Sitat
Å drive en supporterklubb er ikke det samme som å drive en fanside som denne. Her er det ingen som betaler noe, og ingen har store forventninger til ting som medlemsfordeler, medlemsblad, fellesturer, billetter og andre saker.

Jeg har begrenset tid og kan ikke drive en ny supporterklubb herfra, selv om jeg gjerne bidrar med mitt under en annen leder. Det jeg eventuelt ser for meg er at vi samler i stand et nytt crew som kan ta seg av ting som avtaleinngåelser, mekking av medlemsblad, distribuering og så videre. Teamet vi har på NewUtd.no kan bli det samme, eventuelt med små utskiftninger for å fjerne daukjøttet og dermed gjøre siden bedre.

Altså:
- NewUtd.no blir den offisielle siden for Newcastle-fans i Norge. Det samme med forumet, hvor vi oppretter et eget underforum for supporterklubben.
- Vi legger til rette for at en ny supporterklubb kan få sitt talerør gjennom vår side. Dvs at vi fortsetter med nyhetsposting og andre ting som før, bare at supporterklubben kan reklamere for sitt tilbud her.
- Supporterklubben får et nytt navn.

Det som eventuelt blir viktigst av alt er at vi klarer å samle et ressurssterkt, ansvarlig og engasjert crew som kan gi Newcastle-fansen i landet en verdig supporterklubb. Skribenter er det ikke så farlig med siden det alltid finnes dyktige folk som vil skrive om klubben i sitt hjerte. Tenker mer på kunnskaper når det gjelder organisering, design, laging av medlemsblad, økonomi og så videre.

Hva mener dere andre?

Det er flere år siden jeg ble lei av NUSSC og meldte meg ut, selv om jeg er av den klare oppfatning at Newcastlesupporere bør ha en supporterklubb. Nå er muligheten der til å skape noe helt fra bunnen av.
Å bruke filosofien til NewUtd.no; "Laget av supportere, for supportere" er et godt utgangspunkt.
Derfor kunne man kanskje organisere en ny NUFC supporterklubb som en interesseorganisasjon el. stiftelse?
NUFC-supporterne kan organisere seg i lokale avdelinger (i større byer/regionvis). Allerede i dag møtes jo mange av supporterne for å se kamper sammen.  Lokalavdelingene styrer egne aktiviteter som treff o.l. Gjennom aktiviteten kan folk bli kjent, og velge lokal leder/tillitsvalgt. Disse kan utgjøre det første styret til en ny landsdekkende supporterklubb. Da slipper man at en leder blir stående helt alene, og man kan dra veksler på hverandre.
Livet er svart/hvitt!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 08. Okt. 2007, 15:44 »
Jeg vil bare bekrefte at jeg nå ikke "jobber"/"hjelper" nussc lenger.... mitt siste bidrag var forhåndsrapporten t kampen mot Everton som vi forøvrig vant, så gratulerer folkens 8) Jeg er desverre en av de som har latt seg lure og jeg har vært dumsnill alt for lenge...men jeg vil bare si at eg gjorde ikke dette for Weiseth, men for dere supportere fordi eg mener dere fortjener å få det dere betaler for. Så jeg gjorde i alle fall mitt beste, men nå er eg ferdig med nussc og newcastle.no. Har og vært borte i helgen så de nyhetene som er lagt ut i helgen står ikke eg for. Håper vi sammen klarer å få i gang en skikkelig supporterklubb etterhvert fordi det fortjener vi alle sammen!!!! 8) Og jeg synes artikkelen i Aftenposten på lørdag var alt for snill....men skulle de ha fått med alt han har gjort mot oss ville det nok fylt hele avisen om ikke flere.....

Jaja Bra du endelig har sluttet og slave for CW da Kolbeinsen  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Haavard

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #303 på: 08. Okt. 2007, 16:57 »
Merk at forumet er fullstendig fjernet fra www.newcastle.no

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #304 på: 08. Okt. 2007, 17:04 »
Jeg stiller meg bak Nordins "forslag". Å få Newutd.no som ny supporterklubb (som en del folk ønsker) hadde selvsagt vært artig, men når newutd ikke har ressurser nok til dette som han selv sier, så er jo det i aller høyeste grad urealistisk.

Er det noe jeg personlig alltid har drømt om, så er det en sterk supporterklubb for Newcastle her i Norge, drevet av gode, pålitelige og mer eller mindre ikke-kontroversielle mennesker. At newutd.no kunne knytte sterke bånd med supporterklubben er også noe jeg lenge har ønsket, men slik NUSSC er blitt drevet de siste par årene (så lenge jeg har vært Newcastle-supporter faktisk) så har nok dette vært uaktuelt.

Jeg har aldri fått kjenne smaken av å være med i en supporterklubb, det har jo alltid vært uaktuelt å melde seg inn i NUSSC, og det syntes jeg er veldig trist. Men for første gang øyner jeg håp om en god norsk Newcastle-supporterklubb i fremtiden, slik at også mange Newcastle-supportere som har sett seg lei av NUSSC endelig kan ha en mulighet til å være medlem av en supporterklubb uten å bli utnyttet på det groveste av sleske svindlere aka Christian Weiseth.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 08. Okt. 2007, 17:18 »
Merk at forumet er fullstendig fjernet fra www.newcastle.no

Fjernet og fjernet. De åpnet et nytt forum et annet sted etter å ha slettet det gamle.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #306 på: 08. Okt. 2007, 17:22 »
Ja men det er ikke linket til på siden deres! Det er vel heller noen av brukerne som har opprettet det.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 08. Okt. 2007, 18:08 »
Jeg stiller meg bak Nordins "forslag". Å få Newutd.no som ny supporterklubb (som en del folk ønsker) hadde selvsagt vært artig, men når newutd ikke har ressurser nok til dette som han selv sier, så er jo det i aller høyeste grad urealistisk.

Er det noe jeg personlig alltid har drømt om, så er det en sterk supporterklubb for Newcastle her i Norge, drevet av gode, pålitelige og mer eller mindre ikke-kontroversielle mennesker. At newutd.no kunne knytte sterke bånd med supporterklubben er også noe jeg lenge har ønsket, men slik NUSSC er blitt drevet de siste par årene (så lenge jeg har vært Newcastle-supporter faktisk) så har nok dette vært uaktuelt.

Jeg har aldri fått kjenne smaken av å være med i en supporterklubb, det har jo alltid vært uaktuelt å melde seg inn i NUSSC, og det syntes jeg er veldig trist. Men for første gang øyner jeg håp om en god norsk Newcastle-supporterklubb i fremtiden, slik at også mange Newcastle-supportere som har sett seg lei av NUSSC endelig kan ha en mulighet til å være medlem av en supporterklubb uten å bli utnyttet på det groveste av sleske svindlere aka Christian Weiseth.

Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg synes egentlig pr. idag at denne siden lever opp i mot hva en offisiell side kan bidra med. Tror også mange vil være med å bidra med noe, og det kan få fart på sakene. Vi har ett aktivt forum, gode skribilenter, og forskjellige konkuranser. Ett medlemsblad er ikke meg i mot, men det er heller ikke nødvendig siden dette tar mye krefter og tid. Derimot at newutd.no hadde fått tilbake bilettene NUFC sender hadde vært fint. Jeg ville gjerne betalt en medlemskontligent for "bare" det. . Shop har det også kommet her, som nok kommer til å vidreutvikle seg i fremtiden.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 08. Okt. 2007, 18:26 »
Jeg tror ikke at noen forventer en perfekt supporterklubb med en gang. men jeg tror ikke det finnes noe annen side i norge med større potensiale til å bli en supporterklubb.
Det er lenge til neste sesong, og den som måtte bli leder ( jeg stemmer på at Nordin fortsetter) har god tid til å velge ut og ansette de riktige personnene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 08. Okt. 2007, 18:39 »
Hehe CW har ialfall vert kreativ. Utrolig mange finurlige måter han har klart og lure folk på.

For en del år siden kjøpte jeg aksje for en god del mer enn hva den kostet men i innramming :) når Mike Ashley tok over i sommer ringte jeg til de som hadde ansvaret for transaksjonene rundt dette for å selge aksjen. De hadde ikke registrert aksjen på meg og visste ingenting om aksjen. jeg tok da kontakt med styreleder ihht Brønnysundsregistret, han visste ingenting om saken men jeg fikk etterhvert en mail fra leder av newcastle.no, han mente at aksjen kun var for morro skyld og at jeg ikke kunne forvente meg noe mer....

Tror eg husker dette. Tror den aksja var rimelig dyr og. Og så var den seff falsk i tillegg
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 08. Okt. 2007, 18:45 »
husker når han reklamerte med "kjøp deg inn i newcastle" ja. egentlig har han vel bare mekka noe i word, printa ut og solgt for 500 kr

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #311 på: 08. Okt. 2007, 18:46 »
Ja det stemmer. Var for noen år siden. Jeg vurderte den gang å gjøre det, men er sjeleglad jeg ikke gjorde det. MEN hvis det er noen som har kjøpt den, er jo det noe som absolutt skulle vært nevnt i media!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 08. Okt. 2007, 19:25 »
Hehe CW har ialfall vert kreativ. Utrolig mange finurlige måter han har klart og lure folk på.

For en del år siden kjøpte jeg aksje for en god del mer enn hva den kostet men i innramming :) når Mike Ashley tok over i sommer ringte jeg til de som hadde ansvaret for transaksjonene rundt dette for å selge aksjen. De hadde ikke registrert aksjen på meg og visste ingenting om aksjen. jeg tok da kontakt med styreleder ihht Brønnysundsregistret, han visste ingenting om saken men jeg fikk etterhvert en mail fra leder av newcastle.no, han mente at aksjen kun var for morro skyld og at jeg ikke kunne forvente meg noe mer....

Tror eg husker dette. Tror den aksja var rimelig dyr og. Og så var den seff falsk i tillegg

Fy faen, det er kanskje noe av det verste jeg har hørt! Om det faktisk skjedde da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 08. Okt. 2007, 19:31 »
Jeg synes erindre at det var noe sånn "kjøp aksje i NUFC"-greier for noen år tilbake ja. Jeg lot meg heldigvis ikke lokke, og jeg synes oppriktig synd på de som gjorde det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #314 på: 08. Okt. 2007, 19:49 »
Tror ikke dette var noe CW kom med. Syns å huske at den solgtes i England og. Forsto vel ganske tidlig at dette var noe fiktivt og var mer for syns skyld.