20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle  (Lest 27307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #150 på: 29. Sep. 2007, 19:34 »
Fikk ikke sett kampen i dag. Men etter at jeg har sett rapportene så høres det ut som om det er det samme jeg har sett i de tidligere kampene.

-For det første må Sam komponere en midtbane som fungerer sammen, og har litt forskjellige kvaliteter. Med det spillermaterielle vi hadde tilgjenelig i dag er ikke 4-3-3 den rette formasjonen. Da kreves det enorm arbeidskapasitet, med energiske og kreative midtbanespillere som har det litt "ekstremferdigheter". Noe ingen av de 3 midtbanespillerne i dag hadde. Når vi også sliter på midtbanen fra før nytter det ikke å la de samme spillerne spille en krevende 4-3-3. Samtidige som når midtbanen sliter så mye, påvirker det hele laget. Det er midtbanen som er bindeledde og vil det gå ut over forsvaret og angrepet. Det blir et enormt press på forsvaret sånn som jeg ser det i dag med alle feilpasningene, tap i 50/50 dueller og generell utryggheten på midtbanen.  Midtbanen er nøkkelen til suksess, klarer vi å balansere den tror jeg det meste vil gå seg til. Med tid til å kjenne hverandre og "smelte" laget i sammen. :)

Det blir mye midtbanesnakk, men jeg føler det er her svakheten ligger i newcastlelaget dag og i tidligere kampen hvor vi sliter.

-Jeg vil heller ikke unnskylde forsvaret heller. Det er mye som må gjøres. Trygghet, erfaring, fart, posisjonering. Men forsvaret har sett bedre ut enn på lenge så det kan vi være glad for.

-Angrepet/spissene er gode de, men med så lite kreativitet på midtbana og så dårlige innlegg fra kantene til tider at det er vanskelig å gjøre noe. Hadde vi måkt på med gode innlegg til en gode spillere som owen, martins og viduka(nettopp innenfor 16meteren der owen og viduka er en av de beste i PL.) Selvsagt kan spissene bli bedre, men det nytter ikke med så lite og dårlig kreativitet. Det er her probleme ligger folkens! Samt at midtbanen må være bedre balansert offensivt og deffensivt, med bedre spillere selvsagt. Gleder meg til Joey Barton kommer tilbake. En som går foran som et eksempel med mange gode ferdigheter og gir 110%.

Man kan godt sitte å klage på at emre skulle ha blitt byttet inn tidligere, n'zog burde startet på midten og enrique på back, butt skulle aldri ha spilt, taylor fortjener ikke ny kontrakt, beye ser håpløs ut i dag og for guds skyld begynn å tvil på Big Sam, allerede! :P Mye kunne vært gjort andreledes. Men alt i alt så var vi ikke bedre i dag. Man City vinner fortjent, noe som tyder på at noe må gjøres, en del har blitt gjort, men vi MÅ bedre oss.

Til slutt. Stopp med alle unnskyldningene om internasjonale kamper og "fatigue" Big Sam. Det er stort sett likt for alle, bruk heller energien på å gjøre laget ditt bedre!
« Siste redigering: 30. Sep. 2007, 12:32 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 29. Sep. 2007, 19:40 »
Verdt å nevne at BigSam i dag er kritiske til vårt eget forsvar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 29. Sep. 2007, 19:46 »
Du har helt rett....vi MÅ balansere midtbanen bedre! I mine øyne er det greit å spille 4-3-3, men vi trenger en Emre, Zog eller Barton for å få den rette "mixen" av spillertyper......Angrepet fungerer optimalt og de tre fremme der viste kvaliteter i dag, men servicen fra midtbaneleddet manglet i dag bortsett fra noen få anledninger, så vi fikk ikke utnyttet angriperne slik vi kunne gjort med mer kreativitet på midten...Angriperne er tross alt avhengige av at midtbanen er med å skaper sjanser.

I dag var forsvaret også dårlig, noe det ikke har vært tidligere..så jeg skal ikke kappe hodet av forsvarsspillerne etter en dårlig kamp....Midtbanen derimot har fungert dårlig STORE deler av sesongen, så jeg fatter ikke at Sam ikke prøver noe annerledes eller nytt!!

Tanken til Sam med tre på midten er god, men utførelsen og valget av spillere dessverre dårlig!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 29. Sep. 2007, 20:23 »
Milner er ikke god nok og har vist det over flere kamper, den eneste som forer Viduka med gode innlegg, er Zogbia.
Eneste grunn til å ha Milner på banen er at han jobber hardt og at han kanskje kan spille seg i form?

Helt enig! Milner er ikke bedre enn han må være! Han løper mye og jobber bra, men har dårlige innlegg og er relativt enkel å lese! Han er ikke eksepsjonell eller veldig god på noe, men heller midt på treet, det være seg hurtighet, teknikk, finterepetoar, osv. Savner en ving med noen slike egenskaper, som vi hadde i Ginola og Gillespie på det glade 90 tallet! Forhåpentligvis kan Duff og N`Nogbia være slike spillere, men jeg vil allikevel savne en slik en på høyrekant!

Men ikke misforstå meg, jeg er fornøyd med den arbeidsinnsatsen og viljen Milner viser ute på banen, og han er en spiller som alltid gir 100%, men av og til er bare ikke det nok......

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #154 på: 29. Sep. 2007, 21:02 »
Milner er i en down-periode. Form-kurven til Milner er ganske humpete. Iblant kan han være helt sykt god, andre ganger spiller han rett og slett bare middelmådig. Men jeg tror allikevel ikke at han helt trivdes i den rollen han hadde i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 29. Sep. 2007, 21:05 »
Milner er en av mine favorittspillere, og i mine øyne var han uten tvil vår beste spiller forrige sesong. Han har hatt en svak sesongstart etter hans standard, men er i mine øyne fortsatt blant vår mest stabile spillere. Han er sjelden/aldri helt rævva, og du veit alltid hva du får uansett. Han er sammen med Zog vår beste garantist for assist, og det er herlig å se hvor godt han takler begge sidene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 29. Sep. 2007, 22:39 »
Med James Milner får du alltid knallhard jobbing! Dessuten har han fart, teknikk, finter og innlegg som ofte resulterer i sjanser og evt, assist...innleggskvaliteten har variert noe denne sesongen(og forrige), men jeg ser ingen grunn til bekymring av den grunn...jeg er sikker på at Milner også denne sesongen ender på mellom 10-15 assist!

Jeg synes han hadde en meget god 1.omg i dag, men han har vært svak de to-tre siste kampene.....men jeg tviler overhodet ikke på kvalitetene til James Milner, han er jeg meget godt fornøyd med..Sesongstarten har kanskje vært litt på det jevne, men jeg har da sett glimt av storhet denne sesongen også.

jeg synes han er vår mest stabile spiller etter Shay Given!

PS! Gutten er 21 år og kan fortsatt regnes som ung og lovende, men utrolig nok er dette hans 5 sesong i PL!! Tenk på det, hvilken erfaring han har som 21 åring.....unikt! På meg virker det som han har holdt på i årevis...også er han bare 21 år..;-)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 29. Sep. 2007, 22:58 »
Fikk dessverre ikke sett kampen idag, men etter å ha sett høydepunktene må jeg si at forsvarsspillet på de to første målene ikke var godt nok. Håper Big Sam tar tak i dette. Hyggelig for Martins at han fikk et mål. Sikkert vikitg når han har bommet på så åpenbare sjanser som ha har. Nå må vi se fremover mot Everton kampen som kommer til å bli vanskelig, men hjemme har vi til nå vært gode og hvis vi skal ha ambisjoner om topp 6 må vi vinne mot noen av potensielle utfordrerne. Etter Given sitt spill idag og mot Arsenal spiller nok han fast ut sesongen. Harper har gjort det så bra som vi visste han kunne, men etterhvert vi må la vår beste keeper spille og det er etter min mening Given.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 29. Sep. 2007, 23:10 »
Milner har dessverre fått en down periode nå. Noe som mest sannsynlig kommer av U-21 EM i sommer. Ble omtrent ikke noe pause på Milner før sesøngstart. Han kommer garantert sterkt tilbake.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 30. Sep. 2007, 11:09 »
Har tru på at det blir langt betre når Barton og Emre er tilbake for fullt. Då får vi inn to spelarar med teknikk, og vi kan sende Butt og Smith ut av laget. Men i gårsdagens kamp var det langt ifra midtbana som var verst, forsvaret var jo helt horribelt ved fleire anledningar, og eg vil ikkje skulde på Big Sam for dette tapet. Han hadde ikkje mulighet til å stille noko særlig sterkare lag, med Barton og Cacapa ute, samt ein Emre som nettopp er komt tilbake frå skade. Han kan ikkje hjelpe for at Taylor var så elendig som han var i går, eller at Beye skulle drite seg sånn ut på 1-1. Det fins sikkert ting han kunne gjort annerledes, men det er først og fremst spelarane og spesielt forsvaret som skal ta skulda for dette tapet. Mpenza såg jo ut som ei stjerne utpå der.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 30. Sep. 2007, 11:32 »
Det ble mye negativt her, og jeg ga til slutt opp på å lese gjennom alt, men som de fleste andre er jeg også skuffet. Jeg er vel egentlig ikke så veldig skuffet over at vi taper for City, for de har ett godt lag som fungerer overraskende bra allerede så tidlig i sesongen med tanke på at de har ett såpass nytt lag. Kan City slå MænJu hjemme er det ikke noen overraskelse at de slår oss også, men det som er kritikkverdig er måten vi taper på.
Vi starter nokså bra og tar tilogmed ledelsen (flott prestasjon av Martins forøverig, fortsett der!), men City kommer nådeløst tilbake og vinner til slutt fortjent. I andre omgang var det aldri tvil om hvem som fortjente poengene, og det bør være en tankevekker for Newcastle

Når det er sagt så må vi ikke gå helt av hengslene her: vi har et helt nytt lag som fortsatt lærer hverandre å kjenne, og vi har en helt ny manager som også har mange nye spillere utpå banen, og i tillegg har vi som vanlig nøkkelspillere ute med skade. Da tenker jeg først og fremst på Joey Barton. Ganske enkelt siden det har blitt mer og mer åpenbart at vi mangler noe på midten, og det som mangler er nok en Joey Barton, for Big Sam har uten tvil en plan med det kjøpet. En Emre i form kan også tilføre laget veldig mye, og selv om vi hadde gode spisser på banen igår så tilfører Owen laget vårt en ekstra dimensjon også.

Jeg gleder meg til Joey Barton kan begynne å spille fotball for Newcastle nå, og for hver uke som går skal vi bli litt bedre gjennom hardt arbeide på treningsfeltet og jeg tror snart omganger som den andre mot City igår vil være historie, jeg håper iallfall det. Som jeg sa tidligere enn gang, slik situasjonen er nå er vi altfor avhengige av at enkeltspillere har dagen (les N'Zogbia), og når de ikke har dagen (som igår) da går det galt.

Synd med sant, ett dårlig resultat, men ikke noen krise ennå!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 30. Sep. 2007, 14:03 »
Jeg ser ikke hvordan det er mulig å si at Smith var blant våre bedre i går. Ja, han kommer på noen finfine løp innimellom, men til ingen nytte, ettersom pasningene er for upresise eller medspillerne ikke ser løpet. Men defensivt gjorde han ikke annet enn å kappe beina av motspillere, og bidro aldri med noe positivt med ballen i beina. Han var veldig stressa hver eneste gang han fikk ballen, og mistet den altfor fort og altfor enkelt. Da kan man ikke si at en spiller gjør en god jobb. Smith burde jo hatt minst ett gult kort i kampen, og hvordan han greide å unngå å få et, er et stort, stort mysterium. Det hjelper ikke at han kan å løpe uten ball når det ikke fører til noen verdens ting. Vi må få inn Emre, og vi må få N'Zogbia på midten eller på kanten, avhengig av formasjon. Og vi må inderlig håpe at Barton snart er tilbake, for han har et langt større register å spille på enn Smith.

Owen ville i går tilført oss mer bevegelse. Martins står bom stille, og forventer å få ballen på fot, så han kan begynne å drible. Viduka plasserer seg tidlig, men er ikke like bevegelig som Owen. Owen viste hvor bevegelig han er mot West Ham, selv om han da ble kritisert for det, ettersom det var Viduka som var sistemann på ballen i den kampen, og ikke Owen. Som om det er noen krise.

Jeg gidder ikke å bekymre meg så altfor mye. Forsvaret kommuniserer dårlig, grunnet mange nye spillere. Midtbanen kommuniserer dårlig med forsvaret, grunnet mange nye spillere, og av de tilgjengelige spillerne er det ikke gode nok alternativer. Emre virker ikke å være klar for å starte en kamp ennå, men en skulle tro at Enrique snart var klar til det, etter to starter i ligacupen. Uansett, vi må tydeligvis vente på at spillet skal sette seg, at forsvaret skal sette seg og at resultatene stabiliserer seg. Men jeg har tro på at vi blir mer stabile etterhvert.

Jeg velger å se det positive i det vi foretar oss, og fokusere på det, fremfor å fokusere på alt som går galt. Jeg forventet ingen revoulusjon som den Svennis har gjennomført i Man City. Enkelte ganger tar ting mer tid, andre ganger flyter det 100% helt fra starten.
11 poeng på 7 kamper er ikke det verste, og vi ligger der vi skal ligge på tabellen. Det er det som er det viktige. Big Sam er inne i en læringsprosess han også. Han har aldri før arbeidet med spillere på det nivået våre ligger på, han har aldri arbeidet med et lag som det knyttes så store forventninger til som hos oss, og han trenger en viss tilvenningsprosess han også.

At han skyldte på internasjonale kamper etter Derby-tapet var ikke så rent lite forutsigbart. I Bolton hadde han knapt nok landslagsspillere. Svært få av Boltons spillere holdt internasjonalt nivå, og dermed kunne han kose seg med tilnærmet fullt lag på treningene under internasjonale pauser, og kunne utnytte det til sin fordel mot de store lagene. Som blant annet Newcastle. Nå har han sannsynligvis gått opp for ham at hverdagen i Newcastle er en helt, helt annen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 30. Sep. 2007, 14:29 »
Haha Joakim, du så neppe kampen i går. Martins stod faen ikke mye stille, han prøvde og gå på løp i bakrommet hele tida, den ene gangen lykkes han , fordi han fikk en god ball. De andre gangene så endte ballene langt i fra han fordi spillere som nicky butt ikke klarer og slå en pasning. Martins var en av våres desidert beste i går. Løper mye mer enn det owen gjør.
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 30. Sep. 2007, 14:38 »
Syns flere tråder her nå nærmer seg veldig en Owen VS Martins, hvem er best? diskusjon nå om dagen...  ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 30. Sep. 2007, 14:46 »
Haha Joakim, du så neppe kampen i går. Martins stod faen ikke mye stille, han prøvde og gå på løp i bakrommet hele tida, den ene gangen lykkes han , fordi han fikk en god ball. De andre gangene så endte ballene langt i fra han fordi spillere som nicky butt ikke klarer og slå en pasning. Martins var en av våres desidert beste i går. Løper mye mer enn det owen gjør.
Hvis Martins i går løp mye mer enn Owen gjør i noen kamper, så lurer jeg på hvilke øyne du ser med. I andreomgangen i går er det et faktum at Martins sto bom stille når vi prøvde å finne pasningsmuligheter. Han sto bom stille og forventet å få ballen i beina. Du kan ikke si at han løp særlig mye da. Ja, han var bevegelig og god i førsteomgang, men stvinet fullstendig etter pause, og skulle utelukkende ha ballen i beina, om han i det hele tatt var interessert i ballen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon