20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle  (Lest 27285 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #135 på: 29. Sep. 2007, 16:31 »
Syns Viduka var blant de bedre. Minus målet var ikke Oba noe bedre. Men Viduka blir hemmet av null å jobbe med utover i kampen. Men slik jeg ser det er han vårt klare førstevalg som spiss. Er vår mest stabile spiss, og med Owen ute vår største garantist for mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 29. Sep. 2007, 16:31 »
Her er jeg sterkt uenig. 4-3-3 passer ikke Newcastle i det hele tatt. 4-4-2 passer Newcastle. 2 gode sentrale midtbanespillere (Barton, Emre) og 2 gode vinger (Milner, N`Zogbia) på midtbanen. Dette er fasiten.

Vi kommer INGEN vei ved å stille med 3 på midten som ikke vet hva de skal finne på.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #137 på: 29. Sep. 2007, 16:32 »
Milner er ikke god nok og har vist det over flere kamper, den eneste som forer Viduka med gode innlegg, er Zogbia.
Eneste grunn til å ha Milner på banen er at han jobber hardt og at han kanskje kan spille seg i form?
« Siste redigering: 29. Sep. 2007, 16:34 av Grundemaister »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 29. Sep. 2007, 16:34 »
Nå var da Milner vår beste spiller forrige sesong da, så for meg har han bevist nok i massevis. Men er enig i at han er svak etter egen standard i dag, men fortsatt mener jeg han er blant våre bedre. Gir seg aldri.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 29. Sep. 2007, 16:35 »
milner og martins var våre beste i dag. Milner gjorde mye bra i første men ble borte i andre som resten av laget ble.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 29. Sep. 2007, 16:36 »
Trekker frem Smith, Milner, Martins, Viduka og Given av de som fortjener godkjent for denne kampen jeg.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #141 på: 29. Sep. 2007, 16:41 »
Er redd for at enkelte har set seg blinde på Milner, men enig i at han er god når han innimellom får teknikken til å sitte.

I påvente av Emre og Barton, mener jeg vi bør stille dette laget neste hjemmekamp:

Given
Geremi Taylor? Rozenh Enrique     Tror Geremi kan bidra mer fra høyrebacken enn Beye offensivt.
    l                                  l
    l               Butt?
         Smith         Zogbia

Martins       Viduka        Milner?
« Siste redigering: 29. Sep. 2007, 16:50 av Grundemaister »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 29. Sep. 2007, 16:44 »
Milner var veldig god forrige sesong og har hatt en flott start i år også.....kvalitetsspiller!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 29. Sep. 2007, 16:46 »
Syns absolutt Milner har vært grei i starten, dog har han enda litt å gå på! Men han er for meg langt unna en av de som bør vurderes dumpet!

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #144 på: 29. Sep. 2007, 16:54 »
Jeg er enig i mye av som blir sagt her, både positivt og negativt.
først og fremst er det for tidlig å bedømme hvorvidt Big Sam er den rette manageren for Newcastle eller ikke. Han har vært her i noen få måneder, og så langt kan det argumenteres for at han har gjort mye riktig. Poenget er at han må få tilstrekkelig tid for å kunne bedømmes på tilstrekkelig grunnlag. Om han får det eller ikke gjenstår å se, man har dessverre ikke luksusen av tid når man er manager i Premier League.

Når det gjelder sesongen hittil, kan det sies at vi har spilt en relativt beskjeden type fotball, svak pasningsfotball, lange baller mye beinknusing osv. Men vi har fortsatt hatt en av de beste sesonginnledninger på lang tid, til tross for at vi ikke har hatt noe i nærheten av full styrke i stallen. Det store spørsmålet for meg personlig er hvordan vi kommer til å spille når vi har fått tilbake såkalte nøkkelspillere, spesielt på midten. Om vi skal bytte til 4-4-2, eller om vi fortsatt kjører 4-3-3/4-5-1 Bolton style både hjemme og borte, om vi spiller mer i bakken, eller om vi fortsetter å slå hovedsaklig lange baller på en targetman.
Så det er mye mulig vi har hatt en god sesongstart tatt den tilgjengelige stallen i betraktning, kanskje vi rett og slett har spilt slik fordi kvalitetene til spillerene vi setter på banen passer best til en slik taktikk.

Når det gjelder matchen idag, så var det mye av det samme man har sett tidligere i sesongen. Lite kreativitet, lite flyt, lite sjanser og dårlig pasningspill generelt. Mest bekymringsverdig man kan trekke ut av matchen er vel at vi slipper inn 3 mål, selv om det skal sies at det siste var av det relativt drøye slaget.
Jeg skulle gjerne sett at noen bytter kom tidligere, om vi taper 3-1 eller 2-1 har absolutt ingenting å si. Virket ikke som om man hadde særlig troen på at det skulle gå.

Alt i alt, vi er ikke noe godt bortelag. Shit happens

Når det gjelder pessimisme etter tap og folk som evt blir flaue av å lese supportere som kritiserer laguttak/taktikk/bytter, vil jeg bare si at jeg forbeholder meg retten til å mene hva jeg vil. Jeg er ikke spesielt upbeat rett etter et slikt tap, men det betyr ikke at jeg ikke støtter laget 100%. Jeg ser ingen grunn til å hoppe av glede når vi akkurat har spilt ræva og blitt slått av eksempelvis Man City eller Derby ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 29. Sep. 2007, 17:54 »
Jeg er alltid veldig deppa rett etter kampslutt, men i dag har det gått seg til etterhvert, og jeg har innfunnet meg med at vi ikke holdt tilstrekkelig god standard i dag, og at Man City hadde én spiller som gikk uten på alle andre 21 spillere på banen. Elano var av ypperste kaliber, og hadde ikke Man City hatt en slik playmaker hadde vi nok også sluppet unna med mange håpløse feil på midtbanen og i forsvaret. Samtidig hadde Man City spisser som var villig til å starte på løp, og midtbanespillere som turte å holde på ballen, og som greide å gjøre noe fornuftig med den.

Det er mye positivt å spore også i dagens kamp, synes jeg. Geremi har en absolutt glimrende assist til Martins som scorer på fantastisk (men nok en gang, spektakulært) vis. Martins er en spiller som scorer mange flotte mål, men han er ingen "great goalscorer" som Michael Owen, som var dypt savnet i angrepet i andreomgang.

Milner jobbet hardt i dag, han prøvde å utfordre og kom vanligvis til innlegg hver gang han hadde ballen på kanten. Men innleggene er av variabel kvalitet, og kvaliteten på det som skjedde i boksen var også ganske varierende. Milner burde vel også hatt et straffespark, hvis jeg ikke husker feil.
Alan Smith derimot, synes jeg var elendig i dag. Han virket veldig stresset hver gang han hadde ballen, og han gjorde mange feil pasningsvalg, og var vel også mannen bak den famøse headingen som gav Man City en vanvittig god kontringsmulighet, som de utnyttet og scoret 2-1 på.
Nicky Butt lager et totalt unødvendig frispark på slutten av kampen, ved å prøve å rive i stykker trøya til en City-spiller som hadde full kontroll på ballen, dog med ryggen mot Givens mål. Elano utnytter det frisparket vanvittig godt, og jeg håper ingen er så sprø at de tror det er mulig for en keeper å ta skuddet til Elano. Fantastisk utynyttet, men tåpelig av en enda dårligere Nicky Butt å gi bort det skjebnesvangre frisparket. Butt og Smith virket mer opptatt av å kappe beina av City-spillerne, og langt mindre opptatt av å forsvare eget mål eller bidra særlig vettugt offensivt. Begge to bør ut av laget etter min mening. Inn med Emre og evt. Faye, hvis vi på død og liv må ha to anker på midten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 29. Sep. 2007, 18:08 »
Greit at Owen var savnet i dag, vi trenger avsluttere.....men i 2.omg slet vi såpass med å komme til sjanser at jeg tviler på at det hadde hatt noen innvirkning....Vi har Viduka inne der som er en god avslutter og er bra i lufta og jeg savner mer innlegg mot Viduka, når ikke servicen er der, får spissene gjort fint lite....

Alle de tre foran der spiller godkjent foran der, problemene i dag var servicen bak fra banen! Geremi hadde en herlig assist, og vi hadde noen fine angrep i 1.omg....I 2.omg var det slett! Og en Owen på banen tror jeg ikke hadde gjort rare forskjellen, dessverre.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 29. Sep. 2007, 18:26 »
Vanskelig å si, men alle 3 fremme får av meg godkjent i dag.
Men jeg er ikke enig i karakteristikken av Smith. Var vel Zog som missa på headinga som førte til 2-1-målet? Skriver ihvertfall Sky i sin artikkel der Sam rettmessig kjefter på forsvaret.
Jeg syns det hele blir mye bedre bare vi fjerner en av disse defensive karene, og da ser jeg på Butt som det klare valget. Syns som sagt Smith var blant våre bedre i dag, ikke like mye feilpasninger som resten, dog for mange alikevel. Men det jeg så av han i 1. omgang, da vi spilte tilsynelatende 4-3-3, med Milner på høyre og Smith i en sentral indreløperposisjon syns jeg var veldig positivt, for Smith kom på mange drivende løp og startet mange angrep, slik jeg vil se Smith dersom han ikke får spille spiss. Helst i en rolle bak spiss(ene).

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 29. Sep. 2007, 19:06 »
Milner er vel egentlig eneste spilleren som får godkjent etter hver kamp. Kvalitetsspiller!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 29. Sep. 2007, 19:17 »
Synes dagens kamp var skuffende av Newcastle! Kampen var i og for seg underholdende den, men med ManCity som det soleklart beste laget. Elano og Petrov er "real class" og skaper mye trøbbel for forsvaret vårt. Eriksson spillefilosofi med "klikk klakk" spill langs bakken og fine kombinasjoner er fantastisk å se på, ihvertfall noe helt annet en Allardyce sin "kick and run style"!
Angående dagens kamp taper vi rett og slett for et lag som spiller bedre fotball enn "oss", som tørr å holde ballen litt i laget istedenfor bare å måke den fremover.
"Vår" midtbane er for lite kreativ, er vel bare Smith som bidrar noe der, så "vi" kan vel si at Emre, Barton og Duff er sårt savnet, om han har tenkt å bruke dem!? På tide at Allardyce gjør noe med dette nå som Emre er tilgjenglig igjen, jeg forventer bedre spill enn det som er blitt vist til nå denne sesongen!

Vi burde defenitivt hatt flere poeng enn det vi står med nå! Er ikke misfornøyd, men heller ikke fornøyd med sesong åpningen! Spesielt tapet for Derby, uavgjort etter å ha ledet 2 ganger mot Boro og uavgorten hjemme ot Villa burde "vi" prestert bedre, mener ihvertfall jeg!!
« Siste redigering: 29. Sep. 2007, 19:19 av Frode »