20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 54858 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #240 på: 17. Aug. 2011, 02:19 »
Får jo spille Europaliga da ;)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #241 på: 17. Aug. 2011, 02:23 »
Er ikke bare bare å finne en plass med bedre konkurranse enn SPL for en spiller som Forster. Europaligaen hjelper dog veldig i tillegg.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 17. Aug. 2011, 02:26 »
Han hadde nok hatt godt av å komme seg ut på lån, og det hadde vært fantastisk for han med europa liga erfaring, men håper Ashley er smart nok til og ikke godta en opsjon med i avtalen. Han hadde en dårlig pre-season, men alle andre steder han har vært ute på lån tidligere har bare gode ting og si om han, og han er fortsatt ung. For tidlig å si om han eller Krul er fremtiden.

Det begynner å lukte Krul lang vei nå. Forster har en sesong i League One og en fra SPL bak seg, men det er begge ligaer som er hav og sjø unna det man møter i PL. Krul har omkring 30 kamper for Newcastle nå og har levert veldig godt! Han har også en sesong bak seg i SPL, og det var som 19 åring og han gjorde en god jobb da. Det er nok en grunn til at han alltid har blitt foretrukket foran Forster, slik Given ble i kamp med Harper.

Dessuten mangler Forster en del kvaliteter som er litt urovekkende. Han er skrekkelig svak med beina, og han er litt for treg ned på skudd. Krul har egentlig vist seg som en god all-round keeper uten store svakheter, selv om han har gjort tabber. Det må man riktignok regne med når man har unge keepere. Det var vel noen forrige sesong mot City, Chelsea, Arsenal blant annet. Krul har vist et toppnivå som holder meget høyt PL nivå, og det er en god plattform å bygge videre på! Kan trekke frem Arsenal borte og Manu hjemme hvor han tok frem noen usannsynlige redninger og omtrent på egenhånd skaffet oss poeng. Jeg er spent på om Forster har det samme, og jeg skulle helst sett han gå på lån i Championship da det er en tøffere skole enn å spille for Celtic/Rangers i Skottland hvor man møter dumbo-lag så og si hver uke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #243 på: 17. Aug. 2011, 02:40 »
Kan ikke si noe imot noe av det du skriver, men det er alikevel for tidlig å avskrive Forster etter min mening. Si han gjør en bra sesong for Celtic både i SPL og europa, og imponerer i pre-season neste sesong - hvor langt unna en startplass er han da?

Uavhengig av hvordan Krul presterer iløpet av samme tid, så fortjener Forster en sjanse om atte/hvis atte, og hvis han da igjen bruker sjansen og spiller fantastisk, så er det ingen grunn til at han kan ta over startplassen å gjøre den til sin egen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 17. Aug. 2011, 18:19 »
Nå er vel Fraser den keeperen som har spilt flest minutter i årets Pre Season (arrester meg om jeg tar feil, men jeg mener å ha sett at han totalt sett sannsynligvis har stått mer enn Krul), og var på benken mot Arsenal. At Celtic i tillegg får avslag på bud på han, og i stedet må nøye seg med lån, så forteller det meg at Newcastle fremdeles har stor tro på Forster, men at Krul fortsatt er et solid hestehode foran. Krul sto som en levende vegg for Newcastle i UEFA-cupen i en alder av 18 år, i det som var hans aller første kamp for a-laget. LENGE før han egentlig skulle ha gjort sin debut.

Fraser Forster sto til godkjent for Celtic forrige sesong, og det er vel og bra det. Men hvilken motstand møter du i SPL? Det er i realiteten bare Rangers som har noe som helst å komme med, og der ser det ut til at Forster ikke var like god forrige sesong. Jeg kunne tenkt meg å fått lånt ut Forster til et annet PL-lag eller til en bedre liga enn den skotske. Først da ville vi fått en pekepinn på hvor god han er, i mine øyne.

Men for all del, Celtic er bedre matchtrening enn å være cupkeeper for Newcastle. Det hadde nok uansett bare blitt en håndfull kamper, sannsynligvis mindre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 17. Aug. 2011, 18:28 »
Kunne strengt tatt heller sett at Forster ble i England og gikk ned til Wankership - som vel holder et høyere nivå enn SPL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 17. Aug. 2011, 19:10 »
I tillegg er det 46 kamper i Championship, noe som utvilsomt er spesielt gunstig for en keeper på jakt etter matchtrening.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #247 på: 17. Aug. 2011, 20:21 »
Celtic har dessverre opsjon...
Venter i spenning...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 17. Aug. 2011, 23:25 »
Ja, da er det vel ganske sannsynelig at han drar til Celtic etter sesongen. Skal innrømme at jeg syntes det er synd hvis en så lovende lokal spiller drar.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 18. Aug. 2011, 16:58 »
Merkelig at vi har råd til å holde igjen et utlån av Forster i påvente av å få signert en ny keeper, når vi glatt kvitter oss med vår eneste venstreback, uten å være spesielt opptatt med å få inn en ny. Fantastiske prioriteringer!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 18. Aug. 2011, 22:53 »
Merkelig at vi har råd til å holde igjen et utlån av Forster i påvente av å få signert en ny keeper, når vi glatt kvitter oss med vår eneste venstreback, uten å være spesielt opptatt med å få inn en ny. Fantastiske prioriteringer!

Jeg er spent på hvordan du kan bevise at vi bydde på elliot før vi solgte forster?

Med tanke på at vi har bydd på pieters etter at enrique er solgt så er det jo ikke mer plan?

Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 19. Aug. 2011, 08:58 »
Han hadde nok hatt godt av å komme seg ut på lån, og det hadde vært fantastisk for han med europa liga erfaring, men håper Ashley er smart nok til og ikke godta en opsjon med i avtalen. Han hadde en dårlig pre-season, men alle andre steder han har vært ute på lån tidligere har bare gode ting og si om han, og han er fortsatt ung. For tidlig å si om han eller Krul er fremtiden.

Det begynner å lukte Krul lang vei nå. Forster har en sesong i League One og en fra SPL bak seg, men det er begge ligaer som er hav og sjø unna det man møter i PL. Krul har omkring 30 kamper for Newcastle nå og har levert veldig godt! Han har også en sesong bak seg i SPL, og det var som 19 åring og han gjorde en god jobb da. Det er nok en grunn til at han alltid har blitt foretrukket foran Forster, slik Given ble i kamp med Harper.

Dessuten mangler Forster en del kvaliteter som er litt urovekkende. Han er skrekkelig svak med beina, og han er litt for treg ned på skudd. Krul har egentlig vist seg som en god all-round keeper uten store svakheter, selv om han har gjort tabber. Det må man riktignok regne med når man har unge keepere. Det var vel noen forrige sesong mot City, Chelsea, Arsenal blant annet. Krul har vist et toppnivå som holder meget høyt PL nivå, og det er en god plattform å bygge videre på! Kan trekke frem Arsenal borte og Manu hjemme hvor han tok frem noen usannsynlige redninger og omtrent på egenhånd skaffet oss poeng. Jeg er spent på om Forster har det samme, og jeg skulle helst sett han gå på lån i Championship da det er en tøffere skole enn å spille for Celtic/Rangers i Skottland hvor man møter dumbo-lag så og si hver uke.

Perfekt oppsummert Kø..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 19. Aug. 2011, 09:30 »

Jeg er spent på hvordan du kan bevise at vi bydde på elliot før vi solgte forster?

Med tanke på at vi har bydd på pieters etter at enrique er solgt så er det jo ikke mer plan?
Jeg baserte meg vel egentlig på avisskriverier som tilsa at vi holdt igjen Forster for å få inn en erstatter. Men det ser ikke sånn ut nå. Uansett, det virker som keeper akkurat nå har høyere prioritet enn venstreback, og det er jo fullt forståelig, for det er jo langt billigere.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 19. Aug. 2011, 12:17 »
Hva i alle dager er det du baserer det på?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 19. Aug. 2011, 16:42 »
Jeg baserer det på at denne Rob Elliot fra Charlton neppe koster noe i nærheten av Pieters eller Cissokho, og derfor så er det jo fullt forståelig at det som er billigst har høyest prioritet, når det viktigste i denne klubben tross alt ikke er det sporslige produktet, men at økonomien går i balanse.