20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 55083 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #195 på: 23. Mars 2011, 00:30 »
Spørst hvor godt den markkryperen var plassert. Er den helt inntil stolpen er den vanskelig å ta.

Den satt vel i stolpen. Tenkte også først at den burde han hatt, men lettere sagt enn gjort når den er så bra plassert.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 23. Mars 2011, 00:39 »
Skal legge til at 186 er ganske lavt til keepere å være. Iker Casillas er 185 høy, mens Valdes er en cm eller to lavere. Hugo Lloris tror jeg også er omtrent på den høyden. Ellers er de aller fleste toppkeepere i Europa 190 og høyere.

Tror Casillas er 182 mens Valdes er 183. Lloris er en del høyere med 188 cm (som Krul), men er likevel ikke regnet som noen høy keeper. Kan vel legge til at både Valdes (183), Casillas (182) og Lloris (188) er regnet for å ha svakheter i feltarbeidet der rekkevidden kanskje gjør størst utslag.

186 cm er faktisk ganske lavt for å være keeper. Gå gjennom høydene på keepere i de øverste divisjonene i Europa, i alle fall i Nord-Europa, og jeg er rimelig sikker på at snittet er nærmere, om ikke over, 190 cm.

Det er jeg også. Keepere ligger en del over gjennomsnittshøyden til samfunnet ellers og tror dette er en direkte konsekvens av det jeg kommenterte tidligere om høydeforskjellen på Forster og Krul. Det er mye gratis rekkevidde å hente på å være høy. Det kan kompenseres så klart med spenst og timing, pluss at det kan gi andre fordeler. De keeperne som jeg nevner over er vel alle regnet for å være blant de beste i klassen på målstreken.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 23. Mars 2011, 03:04 »
Hughie; Sjekket opp litt fakta nå og jeg bomma litt tydeligvis, men tror poenget kom nogenlunde frem :)

Spørst hvor godt den markkryperen var plassert. Er den helt inntil stolpen er den vanskelig å ta.

Den satt vel i stolpen. Tenkte også først at den burde han hatt, men lettere sagt enn gjort når den er så bra plassert.

Helt seriøst... Det er et skudd fra over 20 meter som overhodet ikke kan karakteriseres som knallhardt. En god keeper får fingertuppene på det skuddet. Størrelsen skal det ikke være noe i veien med for Forster, men mulig han sliter litt med smidigheten sin. Inspector, du har klaget på at Harper ikke tok Sturridge sitt skudd for noen uker siden, men dette skuddet som Rangers scorer på er et mye enklere skudd å redde. Eneste forbeholdet jeg tar mtp kritikken, er hvis det viser seg at han var dekket...ellers er det pinlig å slippe inn sånne skudd.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 23. Mars 2011, 07:58 »
Uten å ha sett målet tviler jeg på at skuddet var enklere enn Harpers. Sturredge fra rundt 17 meter, hadde lite tilslag, dvs at skudde var svakt og ballen var ikke plassert ved stolperoten, men relativt midt i målet ifht hvor Harper sto.  Legger du ut lenke av rangersmålet? Jeg finner det ikke..

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #199 på: 23. Mars 2011, 09:51 »
Uten å ha sett målet tviler jeg på at skuddet var enklere enn Harpers. Sturredge fra rundt 17 meter, hadde lite tilslag, dvs at skudde var svakt og ballen var ikke plassert ved stolperoten, men relativt midt i målet ifht hvor Harper sto.  Legger du ut lenke av rangersmålet? Jeg finner det ikke..

Link: http://www.caughtoffside.com/2011/03/20/rangers-2-1-celtic-cis-league-cup-final-highlights-video/
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 23. Mars 2011, 09:59 »
Det er ingen keepertabbe, men det er ikke umulig å ta. Spørsmålet er om Celtic-spilleren dekker utgangen av skuddet, slik at Fraser rett og slett reagerer for sent. Så kan det vel også hende at Fraser ikke har det lille ekstra på streken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 23. Mars 2011, 10:03 »
Tusen takk Wiigen. Han kunne tatt skuddet. Men det var omtrent samme styrke som Sturredge, dog bedre plassert. Forskjellen bunner vel rett og slett i alder. Man forventer at en ung keeper kan gjøre slike feil til tider, men forventer ikke at en så erfaren keeper som Harper skal gjør de feilene han gjorde mot Bolton og Stoke.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 23. Mars 2011, 10:03 »
Uten tvil et skudd han bør ta i mine øyne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 23. Mars 2011, 10:14 »
Ut fra bildene mistenker jeg at han ikke ser utgangen av skuddet. Skuddet kommer fort, og målscoreren er delvis dekt av en Celtic-spiller i det han skyter, noe som også kan føre til at keeper ikke ser utgangen av skuddet. Det er sånt som kan skje enkelte ganger. Ingen alvorlig grunn til bekymring, og slett ingen keepertabbe.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #204 på: 23. Mars 2011, 10:23 »

Jeg vil si han har ganske fri sikt til utgangen av skuddet...
« Siste redigering: 23. Mars 2011, 10:27 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 23. Mars 2011, 10:39 »
Det der bildet viser meg ingenting nytt. Jeg vil fremdeles si at det er en Celtic-spiller der som KAN skygge for deler av utsikten. Inntil du viser meg et bilde fra keepers synsvinkel, så står jeg på mitt. Videoen viser, i likhet med det bildet, at utsikten er begrenset.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 23. Mars 2011, 11:00 »
Det som kanskje gjør ballen litt vanskelig å ta er at spilleren skjærer inn og avslutter i samme hjørnet som han kommer fra. I tillegg humper ballen mye. Og han var maksimalt heldig med hvor ballen havnet i målet. Hadde ikke ballen gått stolpe inn, tror jeg Forster ville reddet ballen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 23. Mars 2011, 11:24 »
Jeg ser av Wiki at Shay er 186 som du sier Hughie. Men kan dette stemme? I Norge er vel gjennomsnittshøyden for menn rundt 178-179, dvs at Given er relativt høy, om vi kan overføre vårt gjennomsnitt til GB. Jeg har alltid sett på Given som en mindre mann med enorme keeperreflekser. Hans svakheter er først og fremst feltarbeidet, hvilket nok er hovedårsaken til at han ikke er i verdensklasse. Denne svakheten trodde jeg kom av hans høyde, men 186 er jo ikke lavt for keepere.. Kan han være lavere eller?

Det stemmer at Given er rundt 185-186. Har også møtt Shay en gang og når man står ved siden av han på nært hold så virker han faktisk ganske svær.

Skal legge til at 186 er ganske lavt til keepere å være. Iker Casillas er 185 høy, mens Valdes er en cm eller to lavere. Hugo Lloris tror jeg også er omtrent på den høyden. Ellers er de aller fleste toppkeepere i Europa 190 og høyere.

Victor Valdés Arribas kompenserer med utseendet han, han ser jo ut som en kompis av Michael Scofield som kan ha vært med å bryte seg ut av Fox River (Prison Break), eller Sona (sesong 3) om du vil.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 23. Mars 2011, 12:20 »
Det som kanskje gjør ballen litt vanskelig å ta er at spilleren skjærer inn og avslutter i samme hjørnet som han kommer fra. I tillegg humper ballen mye. Og han var maksimalt heldig med hvor ballen havnet i målet. Hadde ikke ballen gått stolpe inn, tror jeg Forster ville reddet ballen.

Helt seriøst Inspector. Hvor er objektiviteten din? Du vakler fram og tilbake som en jo-jo hele tiden. Noen kritiserer du konstant( Kevin Nolan), mens andre slipper unna med alt. Hvis du mener at Sturridge målet var en tabbe fra Harper, mens dette var uflaks, humpete bane etc, så er det nesten bare å pakke sakene og forlate diskusjonen. Det blir for dumt. Fair enough hvis du hadde sagt at det var et bra skudd, som du ikke vil laste en keeper for, men de unnskyldningene der og Harper kritikken friskt i minne.....hjelp!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 23. Mars 2011, 14:29 »
Herregud, jeg sier at Forster bør ta ballen. Men jeg påpeker også at det ekisterer formildende omstendigheter: Forster er urutinert, ballen humpet og målscorerern var maksimalt heldig ifht hvor ballen havnet. Disse formildende omstendighetene eksisterer ikke for Harper.