20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 54883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #105 på: 24. Aug. 2010, 14:51 »
Må si jeg er overrasket over denne overgangen. Det er en fantastisk mulighet han har til å utvikle seg nå, hvis han får spilletid. Celtic er en klubb med et voldsomt press fra omgivelsene(slik som i Newcastle), og det er godt over 50.000 på hver hjemmekamp. Får han med seg 15 kamper eller mer så skal vi være godt fornøyde.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #106 på: 24. Aug. 2010, 18:22 »
tenk å ha 3 så gode keepere i klubben da??

det merkligste er at vi har vært velsigna med gode keepre. i motsetning til feks scums eller andre.

og nå som Given er ute i kulda, er det INGEN rykter om at han er på vei tilbake....kunne godt tenkt meg han igjen. men sånt status er så har vi ikke behov for han............. ::)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 24. Aug. 2010, 18:26 »
Vi hadde forsåvidt hatt behov for han, Given er flere hav bedre enn Steve Harper og de andre keeperene vi har i stallen, men man tar ikke tilbake spillere som har forlatt klubben ved å levere inn en transfer-request.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 24. Aug. 2010, 18:36 »
Akkurat det ser jeg ikke det største problemet med.
Jeg klarer lett å tilgi Shay Given for at han ble møkk lei av å tape 5-0 hver eneste kamp, selv om han gjorde 10 strålende redninger.

Problemet ligger i det at vi ikke kan ha BÅDE Given og Harper lenger. Alle vet at Harper ikke lenger er bedre enn Krul, og alle vet at Joe Hart har gått forbi Given i køa i City, fordi han er en like god keeper, og yngre.
Ergo, Given er ikke så mye bedre enn Tim Krul at det er så mye vits i å ta han tilbake.
Da er det bedre at vi er tålmodige og venter til Chris Hughton innser at Steve Harper har sunget ferdig det siste verset, og har begynt på refrenget for siste gang nå.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 24. Aug. 2010, 19:59 »
Aldri i verden om jeg vil ha Given tilbake!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 24. Aug. 2010, 20:17 »
Vi har 2 av de største keepertalentene. Nesten som jeg har mere tro på Forster enn Kruhl . Mannen er 2.01 høy. Mao har han alle fysiske forutsetningene for å lykkes. Givens ene svakhet er feltarbeidet. Der har Fraiser et mye større potensiale pga sin størrelse. I tillegg vil han være en god skuddblokker. Mindre keepere er kanskje mer reaksjonssterke fordi de sannsynligvis er raskere enn en stor bauta på 2 meter.

Men jeg tror det er viktigere å ha en keeper med godt feltarbeid og med god rekkevidde. En keeper må gjøre flere slike redninger i løpet av en kamp, enn reaksjonsredninger fra kort hold ala Hart i går mot Pool. Er rimelig sikker på at Fraser ville ha tatt Giggs volly f.eks.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 24. Aug. 2010, 20:31 »
KRUL

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 24. Aug. 2010, 20:32 »
Denne haldninga om at Krul/Forster plutseleg er betre enn Harper, forundrar meg. Eg er heilt inneforstått med at Harper har gjort enkelte feilvurderingar denne sesongen, men akkurat når det gjeld keepersituasjonen velger eg å støtte meg til Barron (som er ein framifrå keepertrenar) + Hughton/Calderwood som ser desse i aksjon kvar einaste dag.

Krul og Forster blir brukt når dei er gode nok. Eg har også inntrykk av at folk leiter nærmast leitar etter feil hos Harper, som dei kan bruke i sitt ledtog for Krul. Eg har tatt diskusjonen om Harper vs. Krul i ein annan tråd og står for så vidt for det som vart sagt då.

Men dersom Harper leverer like svake kampar som mot Villa (pussig nok vart han relativt skåna for lynsjing i kamptråden, ettersom 6-0 ikkje skapte grobotn for anna enn delirium), over tid, så er det klart at han må vike. Og då vil han også vike. Når tida er inne. Ikkje no, i mine auge. 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 24. Aug. 2010, 20:53 »
Jeg liker Harper pga hans lojalitet. Sannheten er dessverre at han i løpet av 2 kamper har gjort tabber en bedre keeper ville ha ungått.

*Avslutningen til Berbatov kunne han ha gått etter. Han var dessverre mest opptatt av at ballen ikke skulle settes mellom beina
* Vollyen til Giggs var absolutt tagbar. Skuddet var ikke hardt. Hadde han tatt et skritt til venstre før han kastet seg, ville han nådd ballen.
*Straffa mot Yong var håpløs. Stå på strek, Yong hadde ikke tatt igjen ballen før på dødlinja uansett.

Ovennevnte feil forventes ikke av en keeper som er 35 år. Dette er tabber som Krul og Forster derimot kan være truende til å gjøre, i mangel på rutine. Hvis vi kan tillate slike tabber fremover, kan vi like godt sette innpå Krul, som har fremtiden foran seg.

Forøvrig. Har sett en kamp av Forster for Norwich. Og da var han skamgod. Redet egenhendig alle 3 poengene for Norwich. Har sett flere kamper av Krul, men ingen av hans oppvisninger matchet det Forster presterte i den kampen.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 24. Aug. 2010, 21:05 »
2 kampar. 180 minutt. Er det godt nok grunnlag for å vrake han tvert? Eg er av den oppfatning at det ikkje er nok (eg veit at enkelte meiner å ha sett svakheiter hos Harps fjorårssesongen også, men eg meiner dette er peanuts ift. det heilheitlege målvaktsarbeidet hans den sesongen).

Men sjølvsagt. Han har ikkje, og skal ikkje ha, klippekort. Gler meg til å sjå Krul i morgon, og håpar sjølvsagt han leverer fantastisk. Men eg stolar fullt og heilt på Barron og kompani, og trur faktisk også Harps har integritet nok til å gi seg dersom han ser at han ikkje høyrer heime på dette nivået.

Harps er glad i klubben og vil antakeleg dens beste.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 24. Aug. 2010, 21:11 »
Harper avsluttet fjorårssesongen svakt også. Han er ingen matchvinner, men nok om det.

Inspector; Krul er ingen liten gutt han heller. 1.93. Såvidt jeg har fått med meg er Forster svak med beina, mens Krul mangler litt på feltarbeidet i forhold til Forster. Det er vanskelig å si hvem som blir best av de, men foreløpig holder jeg en knapp på Krul. Han har prestert på et høyere nivå enn Forster noen gang har smakt på, uten at jeg tar fra han noe ære. Begge skal få lov til å prøve og feile litt i starten når de en gang får sjansen som førstevalg. At f.eks Krul gjorde en dårlig kamp mot Peterborough i fjor gjør meg ingenting. At Forster slo en 5meter rett i beina på en Leeds spiss i fjor så de vant 2-1 er heller ingen sak. Slik skjer for unge keepere...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 24. Aug. 2010, 21:32 »
Får håpe 1. lagskeeperen blir skadet da :) Tror han kan ta syvmilssteg hvis han får stå en sesong i skotsk liga.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #117 på: 25. Aug. 2010, 00:02 »
Ja. Akkurat som Krul etter halvåret han hadde i Falkirk.
Jeg skal ikke legge skjul på at Krul er min store favorittkeeper, kanskje også min favoritt i hele Newcastle-troppen sammen med Carroll. Har lenge hatt sansen for Krul, helt siden jeg møtte han på Åråsen. Det gjør meg ingenting om Forster blir den neste store i Newcastle-buret, men jeg håper på Krul :)

*Avslutningen til Berbatov kunne han ha gått etter. Han var dessverre mest opptatt av at ballen ikke skulle settes mellom beina
* Vollyen til Giggs var absolutt tagbar. Skuddet var ikke hardt. Hadde han tatt et skritt til venstre før han kastet seg, ville han nådd ballen.
*Straffa mot Yong var håpløs. Stå på strek, Yong hadde ikke tatt igjen ballen før på dødlinja uansett.
*Husker den ikke helt i hodet akkurat nå, men det er vel den vanskeligste av de du nevner. Mener jeg å huske. Men langt fra umulig...
*Jeg reagerte på den scoringen. Ikke spesiell hard, og en litt spenstigere keeper hadde nok tatt den.
*Straffen er helt håpløs. Han trenger ikke å ruse ut der som en nervøs tenåring. Han skjønner i det han kaster seg at det er for sent, prøver å gjøre seg mindre. Men Young ser en gedigen mulighet til å få en flying start (bokstavelig talt) på kampen, og faller. Hadde Harper stått, kunne nok Young ha rukket ballen. Men det hadde nok ikke blitt like farlig som et straffespark.

Der er jo på ingen måte tabber noe av dette, mer "feil" som du påpeker. Hadde Krul gjort det noe bedre? Sannelig om jeg vet, men at Krul/Forster blir bedre enn det Harper er, det er jeg sikker på!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 29. Aug. 2010, 13:01 »
Forster debuterer for Celtic mot Motherwell nå!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 29. Aug. 2010, 13:49 »
Hatt en rolig 1.omg, hvor han knapt har hatt noe å gjøre. Klarer seg dog bra på tilbakespillene og utspill.