20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fraser Forster  (Lest 54855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fraser Forster
« Svar #30 på: 09. April 2008, 21:17 »
Delvis enig med begge parter, men det mest latterlige i denne tråden er jo at man påstår Jokke er helt ute på viddene. Syns Jokke har mange svært gode poenger, selv om han har et annet syn på tingenes tilstand.

« Siste redigering: 09. April 2008, 21:20 av Kristoffer Eilertsen »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #31 på: 10. April 2008, 05:42 »
Vell..skal de unge få prøvd seg ut å utvikle seg på et høyere nivå så trenger dem mere enn 5 minutter spilletid hver gang...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 10. April 2008, 07:10 »
Delvis enig med begge parter, men det mest latterlige i denne tråden er jo at man påstår Jokke er helt ute på viddene. Syns Jokke har mange svært gode poenger, selv om han har et annet syn på tingenes tilstand.

Det var jo lyn fra klar himmel at du mener Joakim har flere gode poenger...

Sorry ass, men jeg fatter faen ikke at noen kan mene at det er unødvendig eller verdiløst å la en ung keeper få 10min på slutten av en kamp....Ikke for å være stygg eller overlegen, men de som er uenige med meg og de andre som har samme synspunkt vet ikke hva de prater om. Jeg sitter å rister på huet av sånne innlegg som dette. Poenget er selvsagt ikke at Forster vil bli en bedre keeper ferdighetsmesig på disse 10min, men det er jo snakk om å inspirere en ung spiller, la han få smake på et fullsatt stadion, gutten vil sannsynligvis komme fra det med stor selvtillitt...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #33 på: 10. April 2008, 07:51 »

Det var jo lyn fra klar himmel at du mener Joakim har flere gode poenger...

Sorry ass, men jeg fatter faen ikke at noen kan mene at det er unødvendig eller verdiløst å la en ung keeper få 10min på slutten av en kamp....Ikke for å være stygg eller overlegen, men de som er uenige med meg og de andre som har samme synspunkt vet ikke hva de prater om. Jeg sitter å rister på huet av sånne innlegg som dette. Poenget er selvsagt ikke at Forster vil bli en bedre keeper ferdighetsmesig på disse 10min, men det er jo snakk om å inspirere en ung spiller, la han få smake på et fullsatt stadion, gutten vil sannsynligvis komme fra det med stor selvtillitt...

Er helt enig med deg her kø.For spillerns del så er det bare posetivt å til nytte selvom jeg ville ha sett at man brukte mere tid på å la de unge få sjangsen mere enn bare 5 el 10 min now and then.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 10. April 2008, 10:05 »
Helt utrolig. Jeg ser ikke noe negativt ved å gi en unggutt 10 minutter på slutten av en kamp vi leder komfortabelt. Det gir jo gutten et signal om at "plassen på førstelaget ikke er langt unna". Syns dog vi skal være forsiktig med dette på bortebane. Kan bli mye pepper for en unggutt på Stadium of Shite.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 10. April 2008, 17:12 »
Helt utrolig. Jeg ser ikke noe negativt ved å gi en unggutt 10 minutter på slutten av en kamp vi leder komfortabelt. Det gir jo gutten et signal om at "plassen på førstelaget ikke er langt unna". Syns dog vi skal være forsiktig med dette på bortebane. Kan bli mye pepper for en unggutt på Stadium of Shite.
Nå møter vi Sunderland på hjemmebane om to uker da.

Greit nok dette med inspirasjon og motivasjon. Men jeg tenker på det sportslige, og sportslig synes jeg han har svært lite utbytte av det. Og jeg synes det er direkte idiotisk å bytte keeper uten at det er noen grunn til det. Man bytter ikke keeper som man bytter en midtbanespiller. Det fungerer bare ikke på samme måte. En keeper vil alltid få mest utbytte av å starte en kamp, og spille seg varm og trygg.

Jeg tror Krul tjente vanvittig mye på opplevelsen mot Palermo. Først og fremst fordi han spilte 90 minutter, og fikk flere utfordringer å bryne seg på. At han klarte seg så vanvittig bra som han gjorde var jo et rent lykketreff. Men jeg ser ikke at Forster skal tjene så mye på å spille 10 minutter i en kamp som alt er avgjort.

Dessuten, det signalet vi sender er falskt. Aldri i verden om Forster er i nærheten av førstelagsplassen, så lenge vi har Given og Harper. Så hvorfor skal vi da sende ut et signal om at førstelagsplassen faktisk ikke er langt unna, når det overhodet ikke stemmer? Det beste signalet vi kan gi gutten er at han er vår tredjekeeper. Og det synes jeg er et godt nok signal å sende til en så ung keeper. Inspirasjon og motivasjon til å jobbe videre får han jo gjennom å vite at han er tredjekeeper, og den kontrakten han nylig signerte. Gjennom den kontrakten gjorde vi jo det klart for han, at han er en av tre keepere vi planlegger å satse knallhardt på i fremtiden, og som skal vokte buret vårt når Given og Harper er ferdige. Og det trenger ikke bli lenge til. Gi gutten matchtrening i noen treningskamper i sommer. Det får han mye mer nytte av, enn å stå 10 minutter i en kamp vi leder 3-0  eller mer. Dessuten, hvis han gjør en tabbe i løpet av de 10 minuttene, vil det prege han mye mer enn om han gjør en tabbe i løpet av en kamp som varer i 90 minutter. Ihvertfall tror jeg det.

Selv om det ikke gjør noe fra eller til når vi leder 3-0 og han slipper inn et enkelt mål, så er ikke den tabben så fin å ha hengende over skuldrene dine, når du har fått vise deg frem for et fullstatt stadion i 10 minutter. Det er ihvertfall sånn jeg tenker.

Og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være forbudt å tenke slik jeg gjør.

Jeg forstår dette med inspirasjon og motivasjon. Men jeg er ikke enig i at det er grunn god nok, og jeg mener det sportslige må telle mer. Jeg mener at han nå er benkevarmer og understudy for Harper bør være motivasjon nok. Vi kan ikke sende ut falske signaler heller. Jeg innbiller meg at jeg forstår hvordan du tenker, kø1. Og jeg har ingen problemer med å akseptere at du mener det du gjør, men jeg er uenig i din vurdering. Det virker som at du nekter å godta at jeg mener noe annet. Nøyaktig hva er problemet med at jeg er uenig med deg? Og nøyaktig hva er problemet med at Kristoffer ser noe du nekter å se?

Det er ikke sånn at jeg sender PM til Kristoffer og sier "vær så snill, skriv et innlegg hvor du støtter meg og rakker ned på kø1". Og hvis du ser etter, så sier jo Kristoffer at han er delvis enig med begge parter. Hva er egentlig galt med det? Hva er problemet med å være bare delvis enig med meg? Er jeg så stor og stygg og farlig?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #36 på: 10. April 2008, 18:42 »
Nei du er ikke stor, stygg å at du er farlig ;)

Nei, det er ikke det samme med å bytte keeper å andre spillere.  Men her er det snakk om å gi de følesen av hvordan det vil være, å gi de blod på tann. Slik at de jobber enda hardere for å nå målet om å spille i Newcastletrøya.
Det handler om å gi de inntrykk, hvordan det er å spiller foran fansen osv.

Det at Krul spilte den kampen, det var at han måtte. Vi hadde INGEN andre keepere i den kampen. Det at Foster er i nærheten av førsteelveren, det er han ikke så lenge vi har de Keeperene vi har.
Men blir en av de skadet, da er han nestemann på lista, siden Krul har gått skadet. Da hadde det var bra med disse små minuttene de har fått på kroppen..
Vist han evt hadde gjort en tabbem ja da viser det bare at han må jobbe enda hardere for å komme på det nivået som trengs. Det gir blod på tann, å viser hvor mye høyere nivået er i PL enn det å spille for reservene..

Posetiv med forskjellige meninger. Vist ikke hadde dette foumet vær forbannet kjedelig..
Lykke til med fremtiden Foster.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 10. April 2008, 21:12 »
Jeg vet at Krul måtte spille fordi det var absolutt siste utvei. Og jeg vet at Forster bare sitter på benken fordi Given er skadet (og ettersom Krul ville spilt i Skottland, om han ikke hadde vært skadet). Men jeg ser ikke nødvendigvis at han ville hatt utbytte av å få de minuttene på tampen, og jeg tror ikke nødvendigvis han ville hatt "bare godt" av å gjøre en tabbe.
Jeg er redd det kan virke motsatt vei.

Ja, jeg er skaptisk. Men jeg er bare laget sånn. Og hovedargumentet mitt er uansett at det å bytte keeper ti minutter før slutt, bare for å gi unge Forster en opplevelse for livet, er totalt idiotisk. Man bytter ikke keeper for moro skyld.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 10. April 2008, 21:36 »
Hvorfor skal man fokusere negativt, fokusere på at han kan gjøre en tabbe... >:(

Jeg gidder ikke si min mening en gang til, bare les et av mine foregående innlegg. Men jeg håper folk tror meg når jeg sier; at dette er noe Joakim ikke har peiling på!! Huff og huff.....jeg blir oppgitt over å høre det sprøytet ditt en gang til, du er faen meg så langt på jordet at du vet det ikke selv..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 10. April 2008, 22:47 »
Jeg er ingen psykolog, det skal jeg ærlig innrømme. Jeg er ikke fotballtrener, det er det også en grunn til (selv om jeg føler jeg kunne gjort en bedre jobb enn visse topptrenere). Jeg kjenner heller ikke Fraser Forster, og vet ikke hva han føler og tenker. Men ut i fra min kunnskap, så føler jeg at det er ren idioti å bytte keeper bare for å bytte keeper. Og jeg ser ikke at unge Forster skal ha det helt store utbyttet av å bli byttet inn. Han kan kanskje få en liten psykologisk boost. Men det kan også slå andre veien, og virke negativt inn, hvis han først skulle være så uheldig og gjøre en tabbe. Og som sagt, det sportslige utbyttet av dette er lik null. Klubben får ikke noe ut av det, og spilleren får minimalt ut av det. Da ser jeg ikke hva dette skulle være godt for.

Hvis du mener at du vet så vanvittig mye bedre enn meg, forklar meg nettopp hva som gjør deg til en ekspert på dette området. Er du fotballtrener? Kjenner du Forster? Er du psykolog? Studerer du psykologi? Idrettspsykologi, kanskje?
Jeg har en følelse av at du ikke besitter så mye mer relevant kompetanse enn meg på dette området, og hvis det stemmer forstår jeg ikke helt hvorfor du skjeller meg ut på den måten du gjør.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 11. April 2008, 07:12 »
Har ikke noen psykologi utdannelse eller lignende, heller ingen trenerutdanning bortsett fra et A-trenerkurs.... Men jeg har vært keeper i en årrekke og opplevd lignende situasjoner, jeg kjenner meg igjen og vet hva noe sånt kan bety for en ung spiller. Jeg kommer ikke til å legge ut noe om min avsluttede fotballkarriere her, men hvis du vil vite nøyaktig hva jeg har opplevd av en lignende situsasjon kan du godt sende meg en PM, så kan jeg forklare deg nærmere.

Jeg blir bare engasjert Joakim...fordi jeg VET hva dette dreier seg om for en ung keeper.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #41 på: 11. April 2008, 07:47 »
Joakim.
Det er jo ikke snakk om å bytte keeper, bare for å bytte ::)
Det er er jo bare tull. Her er det snakk om å gi motivasjon, blod på tann, å det viser å hvor nivået ligger i forhold til hva han må jobbe imot. Herregud, tenk for en følese for gutten, jeg hadde iallefall fått en boost av noen minutter..

Å hvorfor skal de virke så negativt inn??
Vist han hadde gjort en tabbe, så viser bare det at han måtte jobbet enda hardere. Alle keepere gjør tabber, å han har jo verdens beste læremestere i Given å Harper. Å hadde han IKKE klart å leve med den tabben? Ja, da har han heller ikke noe i Newcastle som keeper å gjøre. Vist du skal bli best, da lærer man av ALLE OPPLEVELSER.
f.eks.
Se bare på Branns keeper. Hvem trodde vel han skulle komme seg etter den sesongen han hadde?

Har selv vært keeper i 6 år.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 11. April 2008, 16:52 »
Jeg ser ikke at det har noen nevneverdig stor verdi verken psykologisk eller sportslig å gi gutten ti minutter.
Og selv om en tabbe viser at man må jobbe enda hardere, tror jeg en tabbe i løpet av 10 minutter foran 52000 geordies tar seg dårlig ut, og jeg tror ikke nødvendigvis at "nei dæven så synd, da må jeg jobbe enda hardere frem til neste gang da" er guttens første tanke.

Branns keeper synes jeg er et dårlig eksempel. Joda, hans første sesong var helt vanvittig dårlig, men fortsatt har han vel mange småtabber. Han er selvsagt ikke i nærheten av Jørn Jamtfall (som utrolig nok var en god keeper), men han gjør en håndfull små og store tabber i løpet av en hel sesong, og mange av de er vel enkle. Og det han har gjort på landslaget i de siste kampene er i hvert fall ikke bra. Så jeg vet ikke helt om Opdal er det beste eksemplet for Forster å følge.

Given gjorde selvsagt sitt livs tabbe i 97, som en ung, relativt uerfaren keeper, ganske ny på toppnivå. Men han spilte ikke bare 10 minutter, det var ikke hans aller første førstelagsopptreden i hans liv, og han spilte vel forholdsvis mange kamper den sesongen. Det var ikke sånn at det var over et år mellom den kampen, og hans neste, som det uansett hvordan det går med Forster, vil bli for han. Så hvis han først skulle være så uheldig og gjøre en tabbe, så kan det faktisk prege han mer enn godt er. Selv om han sikkert vil se tilbake på det med et smil om ti år.

På lang sikt vil han neppe bli preget av noe sånt, men på kort sikt kan det prege ham mer enn godt er.

Å gi gutten ti minutter på slutten av ren veldedighet er nesten som å invitere en hvilken som helst supporter ned på matta for å skyte ballen i mål i pausen. Jeg kan ikke se at 10 minutter på slutten av en kamp vi alt har vunnet, og hvor motstanderen har gitt opp, vil ha noe som helst sportslig verdi for Forster. Noe jeg har gjentatt gang etter gang. Og jeg kan ikke se at den boosten er så vanvittig stor at det hjelper han sportslig. Det er en once in a lifetime experience. Og uansett hvordan karrieren hans går vil sikkert det være høydepunktet.

Men i mine øyne blir det ren veldedighet. Og da kan vi heller invitere en kreftsjuk unge på 10 år til å være "maskot" eller noe sånt.

Hvis ikke det å være understudy for Harper i Givens skadefravær er en boost god nok, så er vi blitt kravstore. Når det er hans tur å debutere bør han aller helst gjøre det fra start. Eller så får det være som Harpers erstatter ved skade.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 11. April 2008, 16:59 »
Å gi gutten ti minutter på slutten av ren veldedighet er nesten som å invitere en hvilken som helst supporter ned på matta for å skyte ballen i mål i pausen. Jeg kan ikke se at 10 minutter på slutten av en kamp vi alt har vunnet, og hvor motstanderen har gitt opp, vil ha noe som helst sportslig verdi for Forster.

Skerp deg a!! Forster er faen meg ingen maskot, han er medlem av a-stallen...herre..

Dessuten har vel alle som har argumentert mot deg i denne tråden, påpeket at det ikke er sportslige motiv bak å gi Forster sjansen i 10min. Det er ikke så veldig stort sportslig utbytte for en spiss å komme inn 5min før slutt heller...Det er snakk om å gi unge spillere en strålende opplevelse, som de kan bygge videre på!

Hvis du skriver opp adressen din her Joakim, så skal jeg sende deg et sett med teskjeer i posten. Nå er jeg lei av høre på sprøytet ditt..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 11. April 2008, 18:42 »
Jeg har da lest hva dere skriver, og jeg sier heller ikke at han er en maskot. Men en spiss har et laaaaangt bedre sportslig utbytte enn en keeper av å komme inn noen minutter før slutt. Jeg skjønner dette med å gi han opplevelsen, men jeg synes det er noe forbanna tull med denne opplevelsen. Er du god nok for førstelaget, og god nok til å starte en kamp for førstelaget, så greit nok. Da kan du starte en kamp for førstelaget. Eller så kan vi gi han en omgang. Men 10 minutter? Bare for opplevelsens skyld? Det er jo nøyaktig det samme som å være maskot, og det har ikke et medlem av a-stallen noe som helst verdi av.

Jeg mener han vil ha mye mer utbyttte av 45 minutter i en treningskamp, enn 10 minutter mot for eksempel Sunderland eller Chelsea, hvis vi skulle lede 3-0 eller mer og motstanderen har gitt opp. Opplevelsen blir langt større, han får følelsen av å faktisk være delaktig i noe viktig, fremfor å bruke opp et bytte vi heller kan bruke til å matche en utespiller som har spilt lite i det siste, av ymse årsaker.