20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen vs Premier League  (Lest 7221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen vs Premier League
« Svar #30 på: 09. Des. 2007, 00:27 »
Hjertet mitt ligger i Newcastle uten tvil. Norsk fotball er en skandale.
Hadde de beste premier league spillerne spilt mot de beste tippeliga spillerne hadde det blitt 8-0
Vel, RBK og Brann er vel per definisjon de beste lagene i norsk fotball, og bør vel teknisk sett ha de beste spillerne i TL. De har opptil flere ganger møtt engelske PL-lag, og de har aldri tapt 8-0. Greit, RBK tapte 4-0 hjemme for Chelsea forleden, og 5-0 borte mot Arsenal. De tapte 5-1 borte mot Blackburn i 1995.
Brann har møtt Liverpool, tapte vel på ingen måte 8-0. Jeg husker ikke hva resultatet ble i treningskampen i Bergen tidligere i år, men jeg kan ikke erindre at Chelsea vant 8-0.

Så du mener altså at hvis Arsenal per dags dato hadde møtt Brann, så ville Arsenal vunnet 8-0?

Norge har møtt England, og har faktisk et brukbart tak på dem. 1-1 på Wembley i 91. 2-0 (?) på Ullevaal året etterpå. 2-1 på Ullevaal i 1982(?).

Tippeligaen er ikke i nærheten av PL, og ja, engelske lag er bedre enn norske lag. Men det er likevel ikke verre enn at det er fullt mulig for norske lag å slå engelske lag. Ihvertfall på hjemmebane. Det har både RBK, Brann og Tromsø bevist. For ikke å glemme det norske landslaget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 09. Des. 2007, 00:45 »
Skulle akkuratt til å svare på amu-luque sitt innlegg med ''ikke mer?'' da jeg leste Joakim sitt innlegg. Du må tenke at det ikke bare er de beste spillerne fra et lag vi snakker om, men de beste spillerne fra hele ligaen. Da er jeg ganske sikker på at det lett hadde blitt 8-0. Tenk deg spillere som Cech, Terry, Ronaldo, Drogba, Rooney, Tevez, Elano, Richards, Fabregas, Torres, Gerrard, og Lampard, mot Helstad, Iversen, Jarstein, Gashi, Hæstad, Strømstad, Ijeh, Nannskog, Gunnarson, og Kone. Sinnsyk forskjell der.

Dette var bare oppramsing av veldig gode spillere jeg kom på i farten, det var ikke ment som et lagoppsett eller en liste over hvem som burde spilt i en sånn kamp. ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09. Des. 2007, 13:14 »
Jeg er født og oppvokst med den gode gamle tippekampen fra engelsk fotball, og har derfor et helt annet forhold til engelsk fotball enn til norsk. De 4 mnd det ikke er engelsk fotball på TV blir det lite fotball for min del, om det ikke er et EM eller VM mesterskap da!
Jeg ser omtrent alt som går av kamper fra PL på TV, uansett hvem som måtte spille, og synes at norsk fotball ikke kan sammenlignes med engelsk! Vil også si at jeg foretrekker italiensk Serie A, spansk La Liga, tysk Bundesliga og den danske Superligaen/SAS Ligaen fremfor å sette meg ned å se på den norske Tippeligaen.

Kan forresten si at jeg liker å se RBK i CL, alltid givende å se ett lag fra Norge feie over verdenstjerner fra mer berømte lag, men der er også RBK helt alene. Er jo de eneste som klarer å prestere i Europa!
De siste årene har jo Lillestrøm røket ut av Europa mot et lag fra Luxemburg, Brann mot et bunnlag fra nest øverste divisjon i Sverige! Den samme skjebnen har lag som Vålerenga og Start også møtt, så dette viser at det ikke er noen enkelt tilfeller men snarere dårlig nivå hva fotball her til lands angår!

For at norsk fotball skal begynne å bli mer severdig så må de slutte med den defensive tankegangen som preger de øverste divisjonene i Norge, kansje også lenger ned i divisjonsystemet. Vi sliter nok fremdeles med ettervirkninger av Drillo fotballen her i Norge, der man skal sette alt i system og gode induvidealister er det desverre ikke plass til. Det er synd at dette også preger mye av ungdomsatsingen her i Norge, der det kan se ut som trenere verdsetter andre ting enn teknikk og gode fotballspillere, kan se ut som at det er viktigere at dem lærer seg hva soneforsvar, langpasninger og hva man skal gjøre når motstanderen har ball!?!

Norge er nok desverre ikke noen fotballnasjon, men som den sportsidioten jeg er synes jeg det er gøy å se på vintersport, og der knuser vi jo det meste som måtte komme av motstand!

Så når vintersporten er begynt er PL og andre mer severdige nasjonale ligaer også igang, da er det bare å benke seg ned foran TVen mens fruen baker julekaker og ungene dine kommer å serverer deg. Da er jeg i mitt ess........
« Siste redigering: 09. Des. 2007, 13:20 av Frode »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #33 på: 10. Des. 2007, 10:29 »
Mine lag er Newcastle og Tromsø samt landslaget. Litt av grunnen til forskjellen mellom ligaene er kanskje størrelsen på de?? Blir som å sammenligne Ole Einar Bjørndalen og en skiskytter fra Burkina Faso! Dersom det står mellom en vanlig liga kamp hvor jeg må se en på Tv mens jeg kan se en live velger jeg kamp på stadion.
Jeg har vel vært TIL Supporter noe lengre enn Newcastle og de første årene kom TIL først. Men nå er det nok 50-50.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 10. Des. 2007, 13:19 »
Var molde supporter før, men innteressen for Norsk fotball har bare sunket og sunket og nå er det Newcastle over alt!

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #35 på: 10. Des. 2007, 14:41 »
Vil si det er 50-50.... Onsdag så eg Newcastle-Arsenal og Brann i Uefa-Cupen samtidig....Engelskmannen på Onkel Blaa som forøvirig er ihuga Newcastle-supporter spurte hvilken av kampene eg ville se og da var svaret enkelt; Both 8)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 10. Des. 2007, 16:56 »
Var molde supporter før, men innteressen for Norsk fotball har bare sunket og sunket og nå er det Newcastle over alt!
Stakkars mann, jaja, jeg forstår at Newcastle to. k fullstendig overhånd da ;D

For min egen del kan jeg ikke si at mine følelser for Rosenborg blir mindre, selv om de gjør det aldri så dårlig. Det er en grunn til at jeg betaler 3-4 000 for å ha sesongkort på Lerkendal. Men jeg forstår at de som ikke føler helt den samme tilknytningen blir gal av å se på kick-and-run-fotball verre enn Bolton under Allardyce, og verre enn Newcastle under Allardyce på vårt verste. Det er ekstremt frustrerende å se at 12 av 13 motstandere i Tippeligaen spiller nøyaktig samme type fotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 11. Des. 2007, 00:23 »
Bra at du får litt mer underholdning når Glimt kommer tilbake til Lerkendal igjen  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 11. Des. 2007, 18:43 »
Ja, god underholdning og tre sikre poeng. Kunne ikke vært bedre enn det.