20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Frank Wiafe Danquah  (Lest 7456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Frank Wiafe Danquah
« Svar #30 på: 21. Sep. 2008, 23:32 »
MYYYE heller han en Shola på benken, trur ikke amoebi hadde greid å skårt på reserve laget engang

Christian

• Gjest
« Svar #31 på: 11. Mars 2012, 17:44 »
Toppscorer på reservelaget, og har gått via Ferencváros og Waasland-Beveren til ein lokal amatørklubb i Newcastle. Nok eit bevis på at steget frå reservelaget opp til a-laget er stort.

Grunnen til eg drar opp denne tråden nå, er eg nettopp hadde ein quiz der Frank Wiafe Danquah var svaret.
« Siste redigering: 11. Mars 2012, 17:46 av Christian »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 11. Mars 2012, 18:29 »
Jeg tar meg den frihet og quoter mitt eget innlegg fra starten av denne tråden. Jeg føler det er veldig aktuelt også i dag. Vi satser fremdeles hardt på unge talenter, og det er veldig bra. Men nåløyet er VELDIG trangt. Og en veldig klok mann kalt Bjørn Hansen har flere ganger sagt at det ikke er viktig å være VELDIG god veldig tidlig. De som ble aller best, var kanskje ikke best som tenåringer. Det finnes unntak, selvfølgelig. Men det er ikke noe krav at du må være knallgod som 18-åring for å være knallgod som 28-åring.

Jeg liker ikke å gi unge spillere sånne merkelapper som "den nye Alan Shearer" eller "den svarte Van Basten" eller den nye Pele eller Maradona.
Mange spillere som har fått slike merkelapper har slitt litt med å innfri forventningene.

Chopra ble tidlig sammenlignet med Shearer, men spiller nå i Sunderland, istedet for i Newcastle.
Ariel Ortega ble tidlig sammenlignet med Maradona. Nå er han såvidt jeg vet pillemisbruker, og kvaliteten på det han gjorde på banen dalte mer og mer etterhvert som han ble eldre.

Jeg sier la oss vente og se hvordan Danquah utvikler seg før vi gir ham noen merkelapp. Han kan meget vel være et stort talent, men det er stor forskjell på å være veldig god som 15-åring og veldig god som 25-åring. Det er fremdeles et veldig stort sprang fra u18-laget til a-laget. Og de minuttene han fikk mot Hull er ikke mye å bedømme han etter. Men det var spennende å se både ham og alle lagkameratene hans fra reservelaget og u18-laget spille sammen med noen av de store gutta mot et delvis toppet Hull-lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon