20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Frank Wiafe Danquah  (Lest 7478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Frank Wiafe Danquah
« på: 10. Sep. 2007, 00:11 »
Her kan vi ha et supertalent på gang! Født 14.oktober 1991.

Fikk noen få minutter i pre-season for A-laget og spiller fast på reservelaget i en alder av 15år!!!

Han var ute med en kneskade et helt år for et par år siden, men er virkelig tilbake for fullt virker det som!

Hva kan vi vente oss her? Spilleren blir regnet som den svarte Van Basten! :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Frank Wiafe Danquah
« Svar #1 på: 10. Sep. 2007, 00:22 »
Absolutt et spennende talent, og jeg håper vi kan få mye glede av denne spilleren i årene som kommer. Men jeg syns uansett det er tidlig å si om en guttunge blir god, når han kun er 15 år gammel.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. Sep. 2007, 00:25 »
Selvfølgelig tidlig å si noe, men han må jo ha et enormt potensiale når han spiller reservelagsfotball i en alder av 15.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Sep. 2007, 00:58 »
Aldri hørt om! Helt nytt navn for meg!
Men en kompis fra militæret, ManU-fan faktisk, hadde peil på yngre spillere i England. Han fremhevet Newcastles 15 åringer som heeelt villt talentfulle karer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Sep. 2007, 17:31 »
Jeg liker ikke å gi unge spillere sånne merkelapper som "den nye Alan Shearer" eller "den svarte Van Basten" eller den nye Pele eller Maradona.
Mange spillere som har fått slike merkelapper har slitt litt med å innfri forventningene.

Chopra ble tidlig sammenlignet med Shearer, men spiller nå i Sunderland, istedet for i Newcastle.
Ariel Ortega ble tidlig sammenlignet med Maradona. Nå er han såvidt jeg vet pillemisbruker, og kvaliteten på det han gjorde på banen dalte mer og mer etterhvert som han ble eldre.

Jeg sier la oss vente og se hvordan Danquah utvikler seg før vi gir ham noen merkelapp. Han kan meget vel være et stort talent, men det er stor forskjell på å være veldig god som 15-åring og veldig god som 25-åring. Det er fremdeles et veldig stort sprang fra u18-laget til a-laget. Og de minuttene han fikk mot Hull er ikke mye å bedømme han etter. Men det var spennende å se både ham og alle lagkameratene hans fra reservelaget og u18-laget spille sammen med noen av de store gutta mot et delvis toppet Hull-lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Sep. 2007, 17:50 »
Ortega ja, husker han var svær en gang i tida. Hvordan blei han pillemisbruker?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Sep. 2007, 17:53 »
Det er fremdeles et veldig stort sprang fra u18-laget til a-laget. Og de minuttene han fikk mot Hull er ikke mye å bedømme han etter.
Han har startet begge reservelagskampene denne sesongen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Sep. 2007, 18:01 »
Jeg kom på det mens jeg skrev. Gadd ikke forandre på det. Vil tro han spiller for u18 også, uten at jeg vet noe om det.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. Sep. 2007, 01:16 »
Nye merkelapper er noe alle spillere vil måtte leve med. Det ligger i fotballens natur at man skal trå i andre spilleres sko. Og jo større talentet desto større "hype". At mange faller igjennom er det ingen tvil om. Men Ronaldinho, Messi, Ronaldo, Berbatov, Cannavaro etc etc har alle levd med merkelapper fra storheter som Pele, Maradona, Romario, Stoichkov, Maldini etc etc. Og som kjent har vel disse mer eller mindre slått til. Men er enig i at man skal være forsiktig med å plassere for mye press på ungguttene. Men det er viktigst at det er apparatet rundt talentene og familien som først og fremst tar tak i dette. For ALLE talent som er gode i ung alder vil bli sammenlignet med fordums storheter av media og fans. Tror og håper at det apparatet som Allardyce bygger i Newcastle nå i større grad en tidligere vil hjelpe frem disse akademiguttene til å ta steget inn i førstelaget! Mye av det Allardyce sier i media kan iallefall tale for dette.

Har forøvrig ikke hørt noe særlig om denne Danquah annet at han er sykt god på FMsaven min og det dere nevner her om årets bedrifter. En spennende spiller, og skulle han vise seg å være en svart Van Basten griner jeg av glede. Van Basten var min absolutt største barndomshelt... ;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11. Sep. 2007, 14:37 »
Stusset litt på den, jeg også!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. Sep. 2007, 15:13 »
Jeg leste noe en eller annen plass, husker ikke hvor og når i farta, om at Ortega var havnet fullstendig på ville veier og vært inn og ut av avrusningsklinikker de siste årene. Forøvrig står jeg for det jeg sa om at Ortega aldri har greid å leve opp til det klistremerket han fikk som ungdom, som det sto Maradona på. Selv om Ortega har hatt en flott karriere på både klubb og landslag har han aldri blitt så god som han ble spådd å bli i sin ungdom.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11. Sep. 2007, 20:47 »
Imponerende å starte to kamper for reservelaget for en 15 åring. Håper han kan bli bra. Veldig morsomt med lokale spillere når de holder nivået.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Sep. 2007, 13:53 »
http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=45116.25

Frank Wiafe Danquah
FWD
Dutch
Amsterdam
04.10.89

::) ::)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Sep. 2007, 14:28 »
Håper Daniels info stemmer. To år er ganske mye på junior nivå.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Sep. 2007, 14:42 »
Nå blir jeg usikker. Min info kom også fra newcastle-online..