20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness vil hente Van Buyten  (Lest 12117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil hente Van Buyten
« på: 31. Mai 2005, 11:07 »

Skrevet av Asbjørn, 31 Mai 05

Souness vil helst hente spillere i 20 årene som har eller har hatt Premier League erfaring. Idag skriver både tabloid avisene The Guardian og The Mirror, at Newcastle har lagt inn et bud på £5 millioner for kjempen fra Belgia. Van Buyten var på lån til Manchester City for et par sesonger siden, og det var flere Premier League klubber (inkludert Blackburn og Newcastle) som var interessert i å hente stopperen etter låneoppholdet. Det var derimot Hamburg som trakk det lengste strået.

Newcastle skal fortsatt vise interesse for midtbanespillerene Scott Parker og Emre Belozoglu. Nå har ikke Emre fått bevist om han duger i Premier League enda, men det var under Souness i Galatasaray at Emre fikk sitt gjennombrudd. Emre uttalte i helgen at han gjerne vil spille under Souness igjen. I tillegg lokker Newcastle fansen og atmosfæren under de engelske kampene.

The Mirror skriver også at Shepherd utelukker et salg av Shay Given. Shay Given har nå igjen to år av kontrakten, og Newcastle må utvilsomt vise noe denne sesongen, om Given skal skrive under en kontraktsforlengelse.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness vil hente Van Buyten
« Svar #1 på: 31. Mai 2005, 11:10 »
Dette ville vært et knallkjøp etter min mening. En krafstopper som beviste at han takler Premier League med gland. En ypperlig makker til raske Boumsong. Van Buyten tar seg av duellene mens Boumsong plukker opp ballene etter duellene.

Løp og kjøp sier nå jeg.

Hvem er Aaron Huges?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
« Svar #2 på: 31. Mai 2005, 12:07 »
Van Buyten er veldig god - høy, sterk, og han har som sagt vist seg dyktig i PL! Vi har vel vært linket til han før? Hadde vært glimrende å ha han i forsvaret, men da trenger vi heller ikke flere midtstoppere - ei heller Andy O'B, så vi kan selge ham for å få inn litt penger. Med Miguel på høyreback og f.eks. Lahm på venstre vil vi jo ha et forsvar av høy klasse!

Dessuten heter han Daniel, noe vi mangler per dags dato i Newcastle.  :lol:

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness vil hente Van Buyten
« Svar #3 på: 31. Mai 2005, 13:43 »
Dagens Evening Chronicle skriver også at Van Buyten er et mulig kjøp denne sommeren.

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Mai 2005, 15:29 »
Lahm på venstreback? Nei da trur jeg drømmene har gjort inntog! Det kan bare glømmes, og Miguel også dessverre. Er større klubber som er ute etter han. Men Van Buyten derimot.. han ville være et kanon kjøp, tenke seg til Boumsong og Van Buyten som stoppere? Ville vært glimrende!
Han har det meste en stopper trenger, og jeg nøler ikke med å si ja til ham.
ignert Morten.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #5 på: 31. Mai 2005, 15:40 »
Jeg er sterkt i mot å bruke £5 mill på en stopper, når det er andre ledd som trenger forsterkninger i langt større grad. Vi har en av englands (vet han er fransk-kamerunsk) beste stoppere i Boumsong, samt Bramble og Taylor som gjorde det veldig bra i siste halvdel av sesongen, spesielt Bramble. Å få Dianbobo Baldé gratis ville vært en drøm. Da hadde vi hatt 4 kvalitetsstoppere i troppen, og for en gangs skyld en god dekning på den plassen der. Jeg her heller for å kjøpe inn et ungt talent som feks Derbys Huddlestone for en billigere penge, fremfor å bruke 60 millioner kroner på en spiller som danker ut en som er minimalt dårligere.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Mai 2005, 16:08 »
Sitat fra: "Nordin"
Jeg er sterkt i mot å bruke £5 mill på en stopper, når det er andre ledd som trenger forsterkninger i langt større grad. Vi har en av englands (vet han er fransk-kamerunsk) beste stoppere i Boumsong, samt Bramble og Taylor som gjorde det veldig bra i siste halvdel av sesongen, spesielt Bramble. Å få Dianbobo Baldé gratis ville vært en drøm. Da hadde vi hatt 4 kvalitetsstoppere i troppen, og for en gangs skyld en god dekning på den plassen der. Jeg her heller for å kjøpe inn et ungt talent som feks Derbys Huddlestone for en billigere penge, fremfor å bruke 60 millioner kroner på en spiller som danker ut en som er minimalt dårligere.

Balde tror jeg vi kan glemme, siden han selv har sagt at Bayern Munchen er hans førstevalg. I tillegg vil Bayern ha stopperen før neste sesong.

Ellers så håper jeg selv at vi bruker penger på en stopper, for det holder ikke med kun Bramble og Boumsong som rutinerte stoppere. Om vi skal kjempe på 4 fronter kommende sesong, så vil det komme skader. Jeg er ihvertfall dritt lei at vi må stille med reservelag når vi nærmer oss mars måned. Det har vært et kjennetegn for Newcastle de siste sesongene. Bramble er ikke den spilleren som holder seg skadefri gjennom en hel sesong.

Mener også det blir feil å hente inn et nytt talent når vi har Taylor og Ramage fra før. Nå trenger vi voksne mannfolk som har vært ute i en kald vinternatt før. Hughes må erstattes med en spiller som er bedre enn det han selv var, og det fra første serierunde.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Mai 2005, 16:27 »
Sitat fra: "DanMan"
Miguel på høyreback og f.eks. Lahm på venstre vil vi jo ha et forsvar av høy klasse!

Lahm har pådratt seg en alvorlig skade og vil være til februar.. Ellers tviler jeg på at han forlater Bayern.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31. Mai 2005, 16:30 »
Van Buyten er alt for dårlig med ballen til at jeg vil ha han i klubben. Grei duellspiller, men imponert ikke noe særlig i City.. Har vel vært ok for Hamburg, i alle fall i de kampene jeg har sett spilleren.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31. Mai 2005, 16:36 »
Spilleren som ble tatt ut på årets lag i Tyskland er interessert i et klubb-bytte til Newcastle. Har også fått meldinger av et par City supportere som håper vi ikke får stopperen :-)

Daniel van Buyten's agent admits the Belgian international defender would be interested in joining Newcastle.
Van Buyten, 27, currently plays for Hamburg but had a loan spell with Manchester City two seasons ago.

"Newcastle are looking for a central defender and he is a very good one, so why not move to England?" his agent Christophe Henrotay told BBC Sport.

"Newcastle are a top club in England though they had a bad season, and the Premier League is the Premier League."

Van Buyten moved to Hamburg on a four-year contract last summer and captained the side last season and Henrotay admitted it would be a difficult decision for him to leave.

"Daniel is still under contract so it's difficult to talk about a transfer, but England would be a good move," added Henrotay.

"The Premiership is a very interesting league, one of the best in the world.

"But he will not go looking for a move. He's only just got to Hamburg, he's the captain and was just named in the Bundesliga team of the year as well."

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/n/newcastle_united/4596941.stm

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Guardian bekrefter bud på Van Buyten
« Svar #10 på: 01. Juni 2005, 09:03 »
Bekreftet bud på Van Buyten

Skrevet av Asbjørn, 1 Juni 05

Den troverdige tabloid avisen The Guardian linket Newcastle igår til Daniel Van Buyten. I dag bekrefter avisen at Newcastle har lagt inn et bud på £3,4 millioner (?5millioner). Werder Bremen er også interessert i stopperen, men det ser ut som Newcastle kan bli neste stopp for 27-åringen.

Van Buyten som ble tatt ut på årets lag i Tyskland bekreftet Newcastle interessen igår:

?Jeg har snakket med Graeme Souness, og han bekreftet at han ville ha meg pluss 5-6 andre spillere før neste sesong.?

?Souness fortalte meg at Newcastle vil gå for både Champions League og Premier League tittelen neste sesong. Jeg ville også danne et stopper par med Jean-Alain Boumsong, og at Boumsong allerede hadde fått greie på det.?

?Jeg vet ikke om jeg vil forlate Hamburg, men jeg vil spille i Champions League de neste årene.?

Agenten til krafstopperen hintet også til en overgang i går:

?Newcastle er ute etter en midtstopper, og Van Buyten er en kvalitetsspiller. Hvorfor ikke dra tilbake til England? ?

?Newcastle er en toppklubb selvom de hadde en dårlig sesong og Premier League er noe helt spesielt.?

Van Buyten skrev under en fireårs kontrakt for Hamburg sist sommer, og han har vært kaptein for laget denne sesongen. Agenten Christophe Henrotay sier at det ikke vil bli lett for stopperen å forlate den tyske klubben.

?Daniel er fortsatt under kontrakt, så det er vanskelig å snakke om en overgang, men å spille i Premier League er noe som frister. Det er kanskje den beste ligaen i verden.?

?Han kommer ikke til å be om en overgang. Han har akkurat kommet til Hamburg, og i tillegg er han kaptein for laget. Han ble også tatt ut på årets lag i Tyskland.?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #11 på: 01. Juni 2005, 09:18 »
Se der, ja! Allerede en spiller som heter Daniel til Newcastle. Det er flott. Navnevalget var nok helt riktig.

Jeg mener ikke vi skal fokusere for mye på stoppere, men om Souness får signa Daniel for £3,4 mill, ser jeg ingen grunn til ikke å være fornøyd.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Juni 2005, 09:22 »
Sitat fra: "Mack"
Se der, ja! Allerede en spiller som heter Daniel til Newcastle. Det er flott. Navnevalget var nok helt riktig.

Jeg mener ikke vi skal fokusere for mye på stoppere, men om Souness får signa Daniel for £3,4 mill, ser jeg ingen grunn til ikke å være fornøyd.

Ja det skal være sikkert og visst. Får vi Van Buyten for £3,4 millioner så er det et røverkjøp uten tvil. For et par år siden ville ikke Marseille selge under £10 millioner, men heldigvis har prisene på overgangsmarkedet forandret seg den siste tiden.

Daniel klinger i midtforsvaret til Newcastle :-)

Å jo vi trenger en kvalitetstopper til om vi skal kjempe på fire fronter. Noe reservelag fra mars måned og ut håper jeg vi slipper kommende sesong.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Juni 2005, 15:46 »
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article399673.ece

Se her. Nettavisen skriver:

Sitat
Newcastle-manager Graeme Souness skal være interessert i en byttehandel som innebærer at Newcastles franske forsvarsspiller Jean-Alain Boumsong går til bundesligaklubben.

Jeg tror han som har skrevet dette ikke har særlig peiling på fotball for dette er noe som garantert ikke kommer eller ihvertfall ikke burde skje.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Juni 2005, 15:48 »
Sitat fra: "Torjus"
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article399673.ece

Se her. Nettavisen skriver:

Sitat
Newcastle-manager Graeme Souness skal være interessert i en byttehandel som innebærer at Newcastles franske forsvarsspiller Jean-Alain Boumsong går til bundesligaklubben.

Jeg tror han som har skrevet dette ikke har særlig peiling på fotball for dette er noe som garantert ikke kommer eller ihvertfall ikke burde skje.

Er det noen som jobber for nettavisen som har peil på fotball da? Greit de er tilbakstående men det finnes da grenser til idioti.