20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legalisering av hasj  (Lest 23255 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Legalisering av hasj
« Svar #120 på: 10. Sep. 2007, 19:36 »
Selvfølgelig. Er enig i det!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #121 på: 10. Sep. 2007, 22:50 »
Jeg tar iallefall dette som en seier ;)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #122 på: 11. Sep. 2007, 00:55 »
Jaja, selvsagt ser dere på dette som en seier, på samme måte som jeg egentlig ser på det som en seier.

Det som jeg får ut av det svaret fra den nettsiden er at hasj kan utløse faktorer som allerede ligger hos enkelte mennesker, som feks. angst, depresjoner osv.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 11. Sep. 2007, 16:03 »
Kanskje man skulle ha spurt rustelefonen på nytt igjen, ved å spørre er det bedre med seks jointer en lørdags kveld, fremfor seks pils?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 11. Sep. 2007, 16:57 »
Kanskje man skulle ha spurt rustelefonen på nytt igjen, ved å spørre er det bedre med seks jointer en lørdags kveld, fremfor seks pils?

haha sammenligner du 6 jointer med 6 øl? steike du har mye peiling på dette området

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 11. Sep. 2007, 17:24 »
Ka med og bli enige om og vær uenige. Har stått ganske stille denne diskusjonen ei stund no føler eg  =|
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #126 på: 11. Sep. 2007, 18:36 »
Et av de største negativene med hasj kontra alkohol er at det sitter i kroppen mye lengre. Ved jevnlig bruk vil du derfor "ladde" kroppen med stoffet og må dermed røyke mer for å få samme ruseffekten. Det fører til at du ved et tidspunkt ikke vil få den ønskede rusen ved å røyke hasj, og sjansene for å gå over på tyngre stoffer for å få samme rusen er stor.

Har du prøvd hasj selv ? Dette er en veldig populær teori, som folk bruker når de ikke har peiling på hva saken dreier seg om.
Selv etter å ha røyka i 8 år så har jeg ikke gått over på tyngre stoffer, jeg får fremdeles den samme "rusen" av hasj, og alle kompisene jeg har som røyker er akkurat som meg når det kommer til det punktet. Nuff said.
Nei jeg har aldri prøvd hasj, og jeg kan garantere deg at jeg ikke blir å forsøke det heller. Hvis jeg blir over 100 år og lei av livet skal jeg bli narkoman for å gjøre slutt på det hele.

Men for å forklare ting litt mer lettfattelig. Hvorfor har det seg sånn at det ved en urinprøve vil finnes spor lenge etter at du røykte, men det samme vil ikke kunne påvises med alkohol. Ergo holder kroppen lengre på hasjen enn alkohol, og det vil også derfor være lettere å bygge opp et "lager" i kroppen som gjør at kroppen venner seg mer til stoffet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 11. Sep. 2007, 18:54 »
Det er jo bare antagelser, Ulf? Eller forstår du kroppens egenskaper såpass godt at du på grunnlag av at hasj kan oppdages i urin senere enn alkohol, at du da kan konkludere med at det må være farligere for kroppen? Veldig facinerende, I must say.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 11. Sep. 2007, 20:06 »
Av ren nysjerrighet Lasse, hvorfor gidda du starte denne tråden? Er det fordi du ønsker å overbevise oss om at hasj er bra, eller er det for å fortelle oss at du røyker hasj og at du ikke blir skada?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 11. Sep. 2007, 20:16 »
Jeg startet denne tråden fordi jeg har diskutert dette emne med endel mennesker før, og ønsket å høre deres synspunkter på denne saken. Men når flere enn jeg hadde trodd har enorme fordommer innenfor dette temaet, hadde det kanskje vært like greit å latt være.

Dessuten er det tydelig at du ikke har fulgt særlig mye med i denne diskusjonen. Jeg sier ikke at hasj er bra. Og jeg røyker heller ikke hasj.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 11. Sep. 2007, 20:45 »
Har ikke fulgt så veldig nøye med nei... Men hvis du er så stor fan av hasj, hvorfor røyker du ikke da?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 11. Sep. 2007, 20:56 »
Nei, men hvis du ikke har fulgt særlig mye med hvorfor i alle dager gidder du blande deg først nå da? Les innleggene mine, så forstår du kanskje mer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #132 på: 11. Sep. 2007, 21:10 »
Det er jo bare antagelser, Ulf? Eller forstår du kroppens egenskaper såpass godt at du på grunnlag av at hasj kan oppdages i urin senere enn alkohol, at du da kan konkludere med at det må være farligere for kroppen? Veldig facinerende, I must say.
det er sånne utsagn som gjør at jeg skjønner at hasj er skadelig...

Noreng

• Gjest
« Svar #133 på: 11. Sep. 2007, 21:20 »
det er sånne utsagn som gjør at jeg skjønner at hasj er skadelig...

Det var uten tvil dagens, Bjørni.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 11. Sep. 2007, 23:20 »
Nei, men hvis du ikke har fulgt særlig mye med hvorfor i alle dager gidder du blande deg først nå da? Les innleggene mine, så forstår du kanskje mer.

Jeg gidder ikke blande meg for mye opp i diskusjonen, men har lest det meste. Vil bare vite hvorfor du ikke har røyka hasj hvis du er så for det som det virker som du er...

Så ville jeg vite hvorfor du starta tråden, og det har du jo allerede svart meg på...