20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legalisering av hasj  (Lest 23240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Legalisering av hasj
« Svar #105 på: 10. Sep. 2007, 06:45 »
Et av de største negativene med hasj kontra alkohol er at det sitter i kroppen mye lengre. Ved jevnlig bruk vil du derfor "ladde" kroppen med stoffet og må dermed røyke mer for å få samme ruseffekten. Det fører til at du ved et tidspunkt ikke vil få den ønskede rusen ved å røyke hasj, og sjansene for å gå over på tyngre stoffer for å få samme rusen er stor.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 10. Sep. 2007, 06:53 »
Lasse:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke si jeg er helt enig. Det blir feks: "siden det er så mange som kjører i 110 i 100sonen så velger vi å sette opp farten til 120 så folk slipper å bli råkjørere."

Jeg mener det blir feil, velger du å kjøre i 110, ja da er du "kriminell", men resten av samfunnet bør ikke tilpasse seg den lille gruppen som har behov for å kjøre for fort når det å sette opp farten MULIGENS (mest sannsynlig) ville ha negative konsekvenser for samfunnet generellt.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #107 på: 10. Sep. 2007, 15:38 »
Et av de største negativene med hasj kontra alkohol er at det sitter i kroppen mye lengre. Ved jevnlig bruk vil du derfor "ladde" kroppen med stoffet og må dermed røyke mer for å få samme ruseffekten. Det fører til at du ved et tidspunkt ikke vil få den ønskede rusen ved å røyke hasj, og sjansene for å gå over på tyngre stoffer for å få samme rusen er stor.

Har du prøvd hasj selv ? Dette er en veldig populær teori, som folk bruker når de ikke har peiling på hva saken dreier seg om.
Selv etter å ha røyka i 8 år så har jeg ikke gått over på tyngre stoffer, jeg får fremdeles den samme "rusen" av hasj, og alle kompisene jeg har som røyker er akkurat som meg når det kommer til det punktet. Nuff said.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 10. Sep. 2007, 16:06 »

Samme problemet kan vel sies om alkohol også da, eller hva? Drikker man mye, så blir ruseffekten dårligere etterhvert, og det fører til at man drikker mer/oftere, og kanskje går over på sprit over 60% som klassifiseres som et rusmiddel her i Norge.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #109 på: 10. Sep. 2007, 16:12 »
Lasse:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke si jeg er helt enig. Det blir feks: "siden det er så mange som kjører i 110 i 100sonen så velger vi å sette opp farten til 120 så folk slipper å bli råkjørere."

Jeg mener det blir feil, velger du å kjøre i 110, ja da er du "kriminell", men resten av samfunnet bør ikke tilpasse seg den lille gruppen som har behov for å kjøre for fort når det å sette opp farten MULIGENS (mest sannsynlig) ville ha negative konsekvenser for samfunnet generellt.

Uenig. Det er farligere å kjøre i 120 i 100 sonen. Det er ikke farligere å røyke hasj istedet for å drikke alkohol.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 10. Sep. 2007, 17:22 »

Samme problemet kan vel sies om alkohol også da, eller hva? Drikker man mye, så blir ruseffekten dårligere etterhvert, og det fører til at man drikker mer/oftere, og kanskje går over på sprit over 60% som klassifiseres som et rusmiddel her i Norge.

Da må jeg være en liten medisinsk sensasjon, for jeg er fortsatt like forbanna billig i drift nå som når jeg starta drikke, og det er ikke kødd!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 10. Sep. 2007, 17:26 »
Ja da tror jeg du er en sensasjon, Kristoffer. Det er almenn viten at man "bygger seg opp" når man drikker. De første gangene man drikker tåler man særdeles lite, men etter ti år tåler man MYE mer.

Det er selvsagt en nødvendighet at man har drukket innimellom de ti årene også
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 10. Sep. 2007, 17:48 »
Jeg har drukket en hel del spesielt det siste året. Mye øl i forsvaret, for å si det slik...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 10. Sep. 2007, 18:25 »
Med alkohol tåler du vel litt mere etter litt drikking, men det stopper først. De første gangene man drikker vil man tåle lite, mens gang nummer 10 og 150 vil det ikke være noe særlig forskjell på...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 10. Sep. 2007, 18:44 »
Rustelefonen er på saken!

Konklusjonen ut i fra denne linken er vel at alkohol er mest skadelig ved overdreven bruk, mens hasj er farligst med moderat bruk, og det er vel egentlig moderat bruk vi diskuterer?

http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=106&Itemid=42

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 10. Sep. 2007, 18:52 »
Vi har vel diskutert overdreven bruk av alkohol og moderat bruk av hasj, vil jeg vel si. Og det vil vel si at verken nei-siden eller ja-siden kan tilkjennes en klar seier. De sier ikke nødvendigvis at moderat bruk av hasj er farlig, men det er farligere enn moderat bruk av alkohol. De sier samtidig at overdreven bruk av begge stoffer gir hasjen en fordel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 10. Sep. 2007, 18:55 »
Men det er vel en moderat bruk som diskuteres her, hovedsaklig, er det ikke?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 10. Sep. 2007, 18:58 »
Såvidt meg bekjent har vi ikke presisert hvilken grad av bruk vi diskuterer. Men jeg tipper at dere konkluderer med at vi snakket om moderat bruk siden dere har funnet noen sitater på internett som dere kan støtte dere på.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 10. Sep. 2007, 19:03 »
Men vi snakker jo ikke om alkoholikere og narkomane da.

Hvis man skal legalisere så går jeg ut i fra at hovedmålet er at folk kan røyke hasj i stedet for å drikke, så det er jo moderat bruk vi har diskutert. MÅ jo ha vært det!:) hehe...

Men begge "sidene" får jo rett egentlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 10. Sep. 2007, 19:26 »
Njet, syns da fortsatt vi motstandere stilles i et bedre lys med den påstanden ovenfor. For det er vel ikke slik at vi snakker slik i hentydning til narkomane eller alkoholikere, men til folk flest?