20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rasisme fra Toon Army?  (Lest 9722 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Rasisme fra Toon Army?
« Svar #60 på: 29. Aug. 2007, 17:18 »
Kunne ikke vært mer uenig. Idioter som utnytter andres misery vil der alltid være, men det er ikke annet enn et korttenkt mindretall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 29. Aug. 2007, 17:19 »
Ja det er problemer begge veier.
Om ein mørkhuda og ein kvit søker på samme jobben. Og den kvite får den. Så kan det bli baluba. Rasisme kan enkelte ropa da.
Enkelte banneutrykk kan også bli sett på rasistiske uten den som kommer med dei meiner noke som helst rasistisk med det. Men det blir oppfatta som rastistisk.
Men rasisme er grusomt!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 29. Aug. 2007, 17:19 »
Ja, det finnes enkelte som har litt for lett for å rope rasisme og bruke det som et skjold. Og det er klart at på en fotballbane bør man ha en god del mer toleranse enn ellers i samfunnet, fordi mye blir sagt i ren frustrasjon eller i kampens hete, og da kommer det fort ut en del sterke ord, som ikke egner seg på trykk noe sted.

Samtidig så har Samuel Eto'o all rett til å være forbanna når det kommer høye, klare apelyder fra tribunene under en kamp. Sånt skal vi aldri finne oss i. Men når det gjelder generelle sanger/rop til motstanderens spillere, som synges/ropes under kamp fra tribunene, så er det svært, svært lite av det som er rasisme i mine øyne. Nå strides de lærde om ropene kom før eller etter Midos scoring. Jeg hører mange si at de ikke hørte noe før etter scoringen, mens skinnhellige (men ikke så "rene" som de tror) Boro får forståsegpåerne med seg på at newcastlefansen er så forferdelige.

Men selv ikke du TooN, kan si deg uenig i at det er rasisme i aller høyeste grad når en person kommer på bussen (hvor det tilfeldigvis sitter noen mennesker av utenlandsk opprinnelse) og roper høyt "faen, det stanker hvitløk her" (noe jeg selv har opplevd).

Det er mye hverdagsrasisme, og det er et problem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 29. Aug. 2007, 17:23 »
Vet ikkje kor det var men det var ein som fekk kastet store mengder bananer etter seg på ein kamp. Det må vere mykje værre enn bare eit ord i tryne. Det er jo fan planlagt. Da har ein lov og vere forbanna og lei seg da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 29. Aug. 2007, 17:25 »
Ja, det finnes enkelte som har litt for lett for å rope rasisme og bruke det som et skjold. Og det er klart at på en fotballbane bør man ha en god del mer toleranse enn ellers i samfunnet, fordi mye blir sagt i ren frustrasjon eller i kampens hete, og da kommer det fort ut en del sterke ord, som ikke egner seg på trykk noe sted.

Samtidig så har Samuel Eto'o all rett til å være forbanna når det kommer høye, klare apelyder fra tribunene under en kamp. Sånt skal vi aldri finne oss i. Men når det gjelder generelle sanger/rop til motstanderens spillere, som synges/ropes under kamp fra tribunene, så er det svært, svært lite av det som er rasisme i mine øyne. Nå strides de lærde om ropene kom før eller etter Midos scoring. Jeg hører mange si at de ikke hørte noe før etter scoringen, mens skinnhellige (men ikke så "rene" som de tror) Boro får forståsegpåerne med seg på at newcastlefansen er så forferdelige.

Men selv ikke du TooN, kan si deg uenig i at det er rasisme i aller høyeste grad når en person kommer på bussen (hvor det tilfeldigvis sitter noen mennesker av utenlandsk opprinnelse) og roper høyt "faen, det stanker hvitløk her" (noe jeg selv har opplevd).

Det er mye hverdagsrasisme, og det er et problem.

joda enig i at den er stygg. men jeg snakker om rasime på en fotballbane.og syns blant annet etoo episoden er stygg.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #65 på: 29. Aug. 2007, 17:31 »
Du er hvit, men dersom en mørkhudet sier det er det selvsagt rasistisk.

Igjen er jeg sterkt uenig med din oppfattelse av rasisme. Avsender er irrelevant. Det er like rasistisk om en hel tribune av Eto'o'er lager apelyder til Eto'o eller om det er meg og deg som gjør det. Terkselen for aksept er nok større dersom det kommer fra en som er samme "rase" som deg (et begrep som igrunn ikke eksisterer på mennesker biologisk sett), men det er ikke relevant med tanke på om det er rasistisk eller ikke.

Ingen synes at ropene etter Mido var flotte og fine, og heller ikke at rasisme ikke er et problem eller at det er ok. Men desverre så holder folk på å gjøre uttrykket rasisme ubrukelig da det blir brukt på alt for mange tilfeller idag. Vi må vokte oss for å bruke ordet rasisme på hets, mobbing o.l. synes da jeg.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 29. Aug. 2007, 17:34 »
Du er hvit, men dersom en mørkhudet sier det er det selvsagt rasistisk.

Igjen er jeg sterkt uenig med din oppfattelse av rasisme. Avsender er irrelevant. Det er like rasistisk om en hel tribune av Eto'o'er lager apelyder til Eto'o eller om det er meg og deg som gjør det. Terkselen for aksept er nok større dersom det kommer fra en som er samme "rase" som deg (et begrep som igrunn ikke eksisterer på mennesker biologisk sett), men det er ikke relevant med tanke på om det er rasistisk eller ikke.

Ingen synes at ropene etter Mido var flotte og fine, og heller ikke at rasisme ikke er et problem eller at det er ok. Men desverre så holder folk på å gjøre uttrykket rasisme ubrukelig da det blir brukt på alt for mange tilfeller idag. Vi må vokte oss for å bruke ordet rasisme på hets, mobbing o.l. synes da jeg.
støttes.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 29. Aug. 2007, 17:48 »
ble kvalm av mido, ble kvalm over og se at de drøyer tida så mye som mulig på hjemmebane og ligger nede og griner for hver minste lille kroppskontakt. faen at vi ikke vant.
lt;3 Newcastle <3

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 29. Aug. 2007, 18:08 »
100% enig med det TooN har skrevet til nå!

Er så drita lei utlendinger som skriker rasisme for ingenting, kun for å få sympati blandt andre og for å saksøke ambulansesjåfører ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #69 på: 29. Aug. 2007, 18:50 »
Enig.. Mido er jo en idiot delux!.Er jo altfor mange utlendinger som skriker etter rasisme altfor altfor lett.Skal jo ingenting til nå til dags før noen begynner å sippe at det er rasisme.Veldig irriterende med sånn holdning

Noreng

• Gjest
« Svar #70 på: 29. Aug. 2007, 20:35 »
Et eksempel. En innvandrer som gikk på skolen våres før var komplett idiot, og engang så gikk han på en fyr uten grunn. Han fikk bank, og etterpå så kalte han det rasisme. Da er du nøtt da vettu.