20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rasisme fra Toon Army?  (Lest 9732 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Rasisme fra Toon Army?
« Svar #45 på: 29. Aug. 2007, 16:50 »
Altså, det jeg ser som et problem:

Hvis man gjør NOE mot en innvandrer er det jo selvfølgelig fordi han er neger. Det synes jeg blir for dumt.

Er det rasistisk hvis jeg sier til en engelskmann: "Haha, fucking white guy with big ears"?
er jo akkurat det som er poenget mitt. men brødhuer som kristoffer skjønner jo faen ikke hva jeg mener.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 29. Aug. 2007, 16:52 »
Du er hvit, men dersom en mørkhudet sier det er det selvsagt rasistisk.
men blir det en sak av det??? puh. har du noen gang hørt om en rasistisk sak i fotball hvor en mørk sier noe til en hvit??? tviler jeg sterkt på!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 29. Aug. 2007, 16:53 »
Saklig.
Sett deg inn i en helt normal pakistaner i Norge sin situasjon. Om du aner hvor mye hverdagsrasisme de opplever, hadde du kanskje skjønt noe. Men jeg overvurderer vel din evne til det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 29. Aug. 2007, 16:58 »
Saklig.
Sett deg inn i en helt normal pakistaner i Norge sin situasjon. Om du aner hvor mye hverdagsrasisme de opplever, hadde du kanskje skjønt noe. Men jeg overvurderer vel din evne til det.

du driter deg så jævli ut gutt. Jeg er fra pakistan selv! Men handler bare om at jeg syns det er piss bruke rasisme som et slags skjold. folk sier masse stygt i sinne og frustrasjon. bør ikke stemples rasisme med ett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 29. Aug. 2007, 17:00 »
Da fatter jeg ihvertfall lite. Kjenner selv et par pakistanere, blant annet fra militæret. De kunne fortelle om mye hverdagslig rasisme.
Føler ikke at jeg driter meg ut overhodet. Generelt sett bør rasisme slås svært hardt ned på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 29. Aug. 2007, 17:06 »
Da fatter jeg ihvertfall lite. Kjenner selv et par pakistanere, blant annet fra militæret. De kunne fortelle om mye hverdagslig rasisme.
Føler ikke at jeg driter meg ut overhodet. Generelt sett bør rasisme slås svært hardt ned på.

Ja enig i at rasime er en stygg ting generelt. Men rasime på fotballkamper er stygt overdrevet . og syns utlendinger bruker ordet rasime alt for raskt. hadde en hvit mann scoret på newcastle for deretter løpe foran toon army for å hysje på dem, er jeg sikker på at han ville fått en del dritt i tryne. er du ikke enig? mener mido la opp til denne situasjonen helt selv. tenk deg selv,ble forbanna og kunne tenkt meg slått mido flat når han gjør noe slikt.. skjønner faktisk godt folk roper piss etter han. og da syns jeg mido putter opp rasime flagget på litt falske primisser.
« Siste redigering: 29. Aug. 2007, 17:09 av TooN »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 29. Aug. 2007, 17:08 »
Haha. Du ser ikke veldig pakistansk ut, Toon!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Aug. 2007, 17:09 »
Jeg uttalte meg på et generelt grunnlag, ikke på grunn av denne hendelsen alene.
Og ja, de må få rope sjit etter han, men hold rasistiske eller religionsstøtende kommentarer utenfor!
Men at rasisme på banen er sterkt overdrevet tror jeg ikke. Tror nesten det er motsatt. At folk driver å lager apelyder og lignende på tribunene er forkastelig.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 29. Aug. 2007, 17:09 »
Haha. Du ser ikke veldig pakistansk ut, Toon!

hahaha.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 29. Aug. 2007, 17:10 »
Mido hysja vel på Toon Army fordi an ikkje ville hørra meir drittpreik vel, daaaa
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 29. Aug. 2007, 17:10 »
Jeg uttalte meg på et generelt grunnlag, ikke på grunn av denne hendelsen alene.
Og ja, de må få rope sjit etter han, men hold rasistiske eller religionsstøtende kommentarer utenfor!
Men at rasisme på banen er sterkt overdrevet tror jeg ikke. Tror nesten det er motsatt. At folk driver å lager apelyder og lignende på tribunene er forkastelig.
jeg diskuterer denne situsjonen ikke rasime på generelt.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29. Aug. 2007, 17:11 »
Mido hysja vel på Toon Army fordi an ikkje ville hørra meir drittpreik vel, daaaa

haha

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 29. Aug. 2007, 17:12 »
Da må du se hva jeg har skrevet tidligere, at jeg prata på et generelt grunnlag her.
Denne situasjonen skreiv jeg at det er meget mulig er bare vås, ettersom nufc.com så sterkt skriver at dette var piss, og at de ikke ropte rasistiske eller anti-islamske ord til han.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 29. Aug. 2007, 17:14 »

Hvis man gjør NOE mot en innvandrer er det jo selvfølgelig fordi han er neger. Det synes jeg blir for dumt.

Er det rasistisk hvis jeg sier til en engelskmann: "Haha, fucking white guy with big ears"?
er jo akkurat det som er poenget mitt. men brødhuer som kristoffer skjønner jo faen ikke hva jeg mener.
Helt enig her. Kan ikke gjøre noe mot utlendinger uten at det er rasisme lenger.

Har et godt eksempel. Da vi hadde en fotballturnering på skolen, var det to utlendinger på det ene laget. Begge ville gjerne spille, men ingen av dem var særlig gode. Da ble de satt på benken i starten, men da mente de at det var fordi de var mørke... Og sånn virker det som at mange holder på, men selvsagt ikke alle.

Kunne  kommet med mange flere eksempeler også.

Tror nok mye av det er ''innbilt rasisme'' og at jeg opplever nesten like mye ''rasisme'' som en vanlig utlending.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 29. Aug. 2007, 17:17 »

Helt enig her. Kan ikke gjøre noe mot utlendinger uten at det er rasisme lenger.

Har et godt eksempel. Da vi hadde en fotballturnering på skolen, var det to utlendinger på det ene laget. Begge ville gjerne spille, men ingen av dem var særlig gode. Da ble de satt på benken i starten, men da mente de at det var fordi de var mørke... Og sånn virker det som at mange holder på, men selvsagt ikke alle.

Kunne  kommet med mange flere eksempeler også.

Tror nok mye av det er ''innbilt rasisme'' og at jeg opplever nesten like mye ''rasisme'' som en vanlig utlending.

flott sagt. kunne ikke vært mer enig. men vil samtidig nevne det at rasime er en meget stygg ting som ikke bør forekomme. men man må bare sluke i seg at det finnes masse "innbilt rasime" som håvard så fint ytrer.
« Siste redigering: 29. Aug. 2007, 17:19 av TooN »