20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rasisme fra Toon Army?  (Lest 9815 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Rasisme fra Toon Army?
« Svar #15 på: 28. Aug. 2007, 16:25 »
Er så jævla lei sånne saker. Er for dumt. Om man blir forbanna kan man skrike det meste, er så lei av at svarte/kurdere/pakkinstanere+++ roper rasime med et. Så fryktelig!

By far det dummeste innlegget jeg har lest på en stund.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28. Aug. 2007, 16:46 »
Det ble litt merkelig når det er en del mørkhudet folk på newcastle også. Geremi,Martins,Zoggy,Solano osv.  Så får vel ikke glemme feiringen av Cisse foran newcastlefansen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 28. Aug. 2007, 16:48 »
Kva blei merkeligt ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Aug. 2007, 17:03 »
Veel, selv om dette ikke helt kvalifiserer som rasisme i min bok, så er det utrolig tåpelige rop. Pinlig, men lite man kan gjøre med det. Tviler på at det hadde blitt samme oppstyret om briter hadde ropt "he's got a bomb you know" om en irsk rødhåra spiller. Det bærer litt preg av hårsåre sensasjonsjournalister som roper rasisme så fort "abuse" går utover de utsatte gruppene. Forsvarer det ikke på noen som helst måte, og synes det er smakløst, men er litt storm i vannglass. Tumour boy, Münchenhån, Hillsboroughhån og annet "snadder" er andre ting som jeg heller ikke synes hører hjemme i det hele tatt på tribunene.

Angående smakløse feiringer så er min største drøm å score vinnermål for Newcastle mot Liverpool på Anfield for så å flekke av meg drakta og ha ei t-skjorte under med trykket: "You just walked alone!". Hadde vel kanskje ligget et gult kort i lufta med tanke på sikkerheten, men det hadde vært verdt det! ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Aug. 2007, 17:21 »
Er det rasisme liksom??? Herregud... Utlendinger skriker jo rasisme uansett om det blir sagt noe negativt om dem. Dette er vel heller bare morsomt. Er værre når United fansen synger "we won it 3 times without killing anyone" mot Liverpool. Nekter å tro at vi får noe straff for dette

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 28. Aug. 2007, 17:44 »
Synes det siste avsnittet i nufc.coms artikkel var godt skrevet jeg. setter det hele i et perspektiv.
Sitat fra: nufc.com
When people with learning difficulties are being kicked to death twenty minutes up the road from here and children shot in the head at the other end of the M62, forgive us if we find it  hard to get really worked up about any of this frankly juvenile cobblers.

At Mido får gjennomgå fordi han spiller for det andre laget er så fryktelig, fryktelig galt, men at en 11-åring har blitt skutt i hodet i Liverpool er liksom dagligdags?

Det er vel egentlig like mye rasisme å kalle Viduka for "fat aussie bastard". Selv om han er "feit", og jammen er han ikke fra Australia.

Klanen hadde et banner på Lerkendal hvor det sto "far og sønn er søsken". Jeg har ikke hørt et kløyva ord om det i norsk presse. Som nufc.com sier, sånn er tribunekulturen. Det går selvfølgelig en grense også for hva supportere kan rope fra tribunen. Men at Mido er en tikkende bombe er jo egentlig ingen nyhet (for de som var vitne til, eller har hørt om, raseriutbruddet i African Nations Cup, eller når det var).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 28. Aug. 2007, 17:53 »
nufc.com forteller jo også at det er sprøyt at de skal ha kommet med rasistiske tilnærminger, ren løgn.
nufc.com er en seriøs nettside, som nylig forkastet enkeltes idiotiske angrep på Dyers bil og hjem.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28. Aug. 2007, 17:56 »
De er seriøse i den forstand at de er til å stole på. De farer ikke med løgn og fanteri. Det er klart, de benytter seg mye av humor og ironi på nettsiden, men det betyr som kjent ikke at de ikke er seriøse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Aug. 2007, 17:58 »
Nei. Folk må vel kunne se forskjellen på det å være fans og kommer med diverse humoristiske uttalelser og det at de alikevel er seriøse i det de skriver.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 28. Aug. 2007, 18:32 »
Synes det siste avsnittet i nufc.coms artikkel var godt skrevet jeg. setter det hele i et perspektiv.
Sitat fra: nufc.com
When people with learning difficulties are being kicked to death twenty minutes up the road from here and children shot in the head at the other end of the M62, forgive us if we find it  hard to get really worked up about any of this frankly juvenile cobblers.

At Mido får gjennomgå fordi han spiller for det andre laget er så fryktelig, fryktelig galt, men at en 11-åring har blitt skutt i hodet i Liverpool er liksom dagligdags?

Er vel ingen som har sagt at det er dagligdags?

Det er heller ikke greit med rasisme selvom det skjer andre grusomme ting i verden. Rasisme er noe av det verste jeg vet, og det bor slaas hardt ned paa! ( Jeg mener ikke denne hendelsen spesielt da jeg ikke har satt meg helt inn i hva som faktisk skjedde) .

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 28. Aug. 2007, 19:16 »
Helt enig, kesse.
Hvorvidt det er sant eller ei er en ting, nufc.com er som sagt seriøse, og ville vel antakeligvis refset det dersom de mente at det faktisk hadde skjedd, slik som med Dyer-episoden. Men istedet går de ut å forteller at dette er vås.
Men rasisme skal ALDRI godtas, er noe av det verste som fins.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 28. Aug. 2007, 19:30 »
For all del. Rasisme skal ALDRI godtas. Og jeg har heller aldri prøvd å antyde noe annet.
Men hvisomatsåfremtifall at det som faktisk ble ropt var dette med bombe, så ser jeg ikke problemet. Det er selvsagt vanskelig å bedømme hva som er rasisme og ikke, men i mine øyne er ikke dette rasisme, selv om grensen selvsagt er tynn.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 28. Aug. 2007, 20:56 »
Teit feirung av Mido, men rasisme er pinlig. Uansett er dette litt overdrevet syntes jeg.

Noreng

• Gjest
« Svar #28 på: 28. Aug. 2007, 21:24 »
Litt enig, Toon.
Hvis en supporter skriker: FUCKING IDIOT etter en utenlandsk spiller, så er det jo rasisme med engang.
Såklart, rasisme skal ikke skje, men da snakker jeg ord som Monkey, Nigger osv. ikke ord som kan tolkes som rasistisk. Det blir for dumt

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 28. Aug. 2007, 21:38 »
Det er da ikke poenget. Ingen ville reagert dersom det ble sagt. Dersom det derimot var hentydninger til Mido som terrorist vil det være som rasitisk å tolkes.
Hater når mennesker skal drive å bagatellisere et så enormt samfunnsproblem som rasisme.