20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerne vi aldri skulle ha solgt.........  (Lest 22570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spillerne vi aldri skulle ha solgt.........
« Svar #75 på: 24. Sep. 2007, 12:36 »
Robert var veldig god under Sir Bobby syntes jeg vi kan si, men da Souness overtok ble det slutt på dette.

Det er faen ikke mye jeg er villig til å "unnskylde" Souness for, men Roberts karriere mistenker jeg uansett var på retur, uansett hvilken manager som hadde kommet inn etter Sir Bobby. Vi kan jo selvfølgelig leve i håpet og troen om at jeg tar feil her, svaret på det får vi jo aldri uansett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 24. Sep. 2007, 12:42 »
Jeg mener Roberts karriere var godt på retur allerede før Robson dro.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #77 på: 28. Sep. 2007, 16:28 »
Jeg mener Roberts karriere var godt på retur allerede før Robson dro.

Helt enig. Jeg har aldri vært en av Roberts største fans, men vet utmerket godt at han hadde sine perioder av kvalitet i klubben. Det var under Sir Bobbys ledelse, men tok slutt før gamlefar måtte gå. Og under Souness gikk det jo som kjent helt galt, noe Robert selv var hovedskyldig i.

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #78 på: 03. Okt. 2007, 00:40 »
Ble litt skuffet da Luque ble solgt, hadde virkelig trua på at han skulle slå til i år.. :( men er klar over at han er det værste kjøpet Newcaslte har hatt gjennom tidene (han ble forresten kåret til premier leagues 3. dårligste overgang gjennom tidene).

men er fortsatt irritert på Roeder fordi han aldri ga han sjansen.. han er jo egentlig en fantastisk spiller men potensiale.
hadde jeg kjent han personlig, ville jeg ha beklaget han på newcastles vegne for å ha ødelagt karieeren hans.

det dummeste salget vårt må vel ha vært Ferdinand.. syntes også Woodgate og Parker ikke burde blitt solgt!
Newcastle United We Stand

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 03. Okt. 2007, 08:51 »
Bra at Boumsong og Bramble delte førsteplassen :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #80 på: 03. Okt. 2007, 14:25 »
Vi burde kanskje ikke ha solgt Parker, han var en veldig viktig brikke i den offensivedelen av Newcastle-laget i fjor.  Men skal vi klare å etablere oss som et topp-5 lag til neste år er det viktig at vi får litt hass på midtbanen. Vi har jo bare Butt og Geremi der, og det er for lite kreativitet fremover fra de to spillerne. Det blir jo også spennende å se om Barton klarer å tilføye noe til den offensive-biten når han er tilbake.
Når overgangsvinduet åpner i januar så tipper jeg at Martins kommer til å dra. Så hvis vi får en del millioner for han, så kan vi styrke midtbaneleddet vårt. Jeg er veldig interessert i spillere som Samir Nasri(ny zidane) Quaresma og Van der Vaart. En spiss som kan bøtte inn med minst 20 mål på en sesong hadde vel heller ikke skadet(Klass Jan Huntelaar). 
« Siste redigering: 03. Okt. 2007, 14:38 av Roblee »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #81 på: 08. Okt. 2007, 00:16 »
Jeg mener at en av de største feilene vi har gjort, var å selge Olivier Bernard. Han var i mine øyne en av PL's beste venstrebacker før han ble solgt. Så gikk det ganske dårlig med han. Han var ekstremt god under Sir Bobby  ;D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 08. Okt. 2007, 09:43 »
Jeg mener at en av de største feilene vi har gjort, var å selge Olivier Bernard. Han var i mine øyne en av PL's beste venstrebacker før han ble solgt. Så gikk det ganske dårlig med han. Han var ekstremt god under Sir Bobby  ;D

Litt off-topic, men er det noen som vet hvor Bernard befinner seg hen nå?

Vi kan jo egentlig bare spekulere i om vi var heldige som ble kvitt Bernard akkurat da han forsvant eller om han fortsatt hadde hatt en brukbar karriere hvis han ble hos oss....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 08. Okt. 2007, 10:56 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Olivier_Bernard

Ifølge Wikipedia er han fortsatt uten klubb, og blei 30. september linket til en overgang til Hull.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 08. Okt. 2007, 15:41 »
Merk at dette ikke er Bobbys feil, eller Newcastles feil. Dette er Bernards egen feil, og det gjorde han vel ettertrykkelig klart da Roeder ga han sjansen til å sitte skadet en hel sesong. Håper Bernard finner seg en ny klubb om ikke altfor lenge. Men hold deg unna Championship. Det er altfor høyt nivå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #85 på: 08. Okt. 2007, 17:11 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Olivier_Bernard

Ifølge Wikipedia er han fortsatt uten klubb, og blei 30. september linket til en overgang til Hull.

Litt dumt det der. Håper virkelig at han finner seg til rette et sted snart!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 08. Okt. 2007, 17:46 »
Bernard har kun seg selv og takke, og er vel et likt eksempel som godeste Ricketts som er Sams eksempel. De trodde de var større enn de var, og det gikk åt helvette med begge.

Haavard

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #87 på: 08. Okt. 2007, 21:25 »
Det største tabbesalget synes jeg er Aaron Hughes, av den enkle grunn at han var en billig spiller å ha i troppen, som kunne spille hvor som helst i forsvar. Vi fikk ikke mye penger for ham, og jeg var skuffet da han ble solgt.
Han klaget aldri, og gjorde alltid en god jobb når han kom inn. Enda verre var det at vi på det tidspunket heller ikke hentet inn fullverdige erstattere på backene.
Jeg synes det virker rart om han selv har bedt om å få gå, og enda rarere at han da fikk gå så billig (husker jeg rett, var det i underkant av £2mill?).

Gary Speed er en annen spiller jeg savner, og som jeg ikke så behovet for å selge. Rutinen hans er gull verdt for de fleste Premier League lag den dag i dag.

De andre spillerene vi har solgt har vi stort sett alltid fått en god slump med penger for. For eksempel fikk vi masse penger for Cole.
Robert gikk billig, men han var jammen ikke verdt mye heller på det tidspunktet. Han og Souness sørget jo for å brenne alle broer til hverandre, og dermed forsvinner markedsverdien hans.

Jeg må også få legge til at sparkingen av Sir Bobby Robson var en tabbe av de skjeldne. Det faktum at det skjedde rett etter at overgangsvinduet stengte blir rett og slett for domt. Vi må ta forbehold om at det skjedde ting i kulissene her som vi ikke visste om, men vi vet alle hvordan det gikk med erstatteren.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #88 på: 08. Okt. 2007, 22:26 »
Er enig i at det var en katastrofe at vi kvittet oss med Speed, vi ville ikke gi stålmannen en 2-års kontrakt om jeg husker rett, og nå 3 år senere holder han fortsatt koken. Speed er en legende ikke bare i Newcastle men i engelsk fotball som helhet.

Hughes gikk vel som en følge av at han ikke var villig til å være potet der bak uten fast plass eller posisjon. Rett meg om jeg husker feil, men mener at jeg leste om at han måtte tenke på seg selv og karrieren og at han ville gå et sted der man var villig til å satse på han i en startellever. Men det var med tungt hjerte at han forlot oss, og er enig i at han hadde vært god å ha opp igjennom som squadspiller men ikke noe mer enn det. Skjønt når vi ser på alternativene vi har hatt så kan man spørre seg om ikke Hughes kunne forsvart sin plass...

Bernard var good riddance synes jeg. Han krevde en urealistisk lønn som (med Newcastle sin ødelandkultur under Sheperd tatt i betraktning) må ha vært rimelig vill. Kan ikke si jeg gråter noe særlig når jeg ser hvilken useriøs og uproff fyr dette har vist seg å være. Han glimtet til for oss før han gikk, men var aldri god nok eller stabil nok til at jeg mener at han ble det store tapet.

Sparkingen av Sir Bobby Robson var en skandale, spesielt med tanke på timingen og omstendighetene rundt. Vi spyttet rett og slett mannen i fjeset etter alt det gode han gjorde for oss. Brat-pack med partyboysa Dyer/Jenas etc. kan nok ha virket inn, men likevel skandaløst synes jeg.

Synes igrunnen at spillere som Robert og Bernard solgte seg selv fra oss, og således var det lite Newcastle kunne gjøre med det.

Les Ferdinand og Gary Speed er de spillerne jeg aller helst ser at vi skulle beholdt til evig tid... ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 08. Okt. 2007, 22:31 »
Speed er for meg en av de største i min tid som newcastle fan, men jeg følte at det var riktig at han forlot oss...hans siste sesong spilte han riktignok mye, men prestasjonene var ikke som før, feilpasningene ble fler og fler og jeg husker jeg syntes det var greit at vi kvittet oss med han....Så feil kan man altså ta!! De siste årene har vi prestert dårlig, og en spiller med en slik aura, proffesjonalitet og lojalitet som vi hadde i Speed kunne vi tjent på å hatt, slik vi har sett han prestere for Bolton!!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM