20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerne vi aldri skulle ha solgt.........  (Lest 22590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Spillerne vi aldri skulle ha solgt.........
« Svar #15 på: 16. Aug. 2007, 09:15 »
Selvsagt bar innholdet i første post preg av en stor grad ironi. Det er alltid morsomt å leke etterpåklok, men når det gjelder Chopra så er det synd han aldri slo gjennom i Newcastle. Sibierski tror jeg ingen savner.

Når det kommer til spillere vi aldri skulle solgt, en smule mer seriøst ment, så kommer man ikke bort i fra David "Because I'm worth it" Ginola og Didi Hamann. Ginola hadde noen gode sesonger på WHL før karrieren virkelig fikk en nedoverkurve, mens Dietmar hadde flere gode sesonger på Anfield. En annen Newcastle solgte til Tottenham, Les Ferdinand, burde fått noen sesonger til på SJP. Shearer/Ferdinand er definitivt et av de beste spissparene i Newcastle sin historie. Og, salget av Andy Cole :(

Ellers, tilbake i tid; tenk hva Waddle, Beardsley og Gazza kunne ha gjort for Newcastle om de ikke hadde blitt solgt. 3 av de beste spillerene som engelsk fotball fostret fram på 80-tallet. 2 av disse fikk attpåtil sin profesjonelle debut i nettopp Newcastle.
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16. Aug. 2007, 14:29 »
Vel kan vel ramse opp nesten heile vinnerlaget Keegan hadde bygd opp.

Ferdinand Beardsley Asprilla, Ginola...

Men me burde heller behold Chopra enn Ameobi
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Noreng

• Gjest
« Svar #17 på: 16. Aug. 2007, 14:48 »
Det var Chopra som sa nei til Newcastle damen  ::)

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 16. Aug. 2007, 15:08 »
Det var Newcastle som ikke ville gi han lenger kontrakt enn 1 år.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 16. Aug. 2007, 15:18 »
1 år er forholdsvis lite for en spiller i Chopras alder. . Enig at vi heller skulle beholdt Chopra, hadde blitt en flott "benkesliter" som kunne kommet inn de siste 20 min for en sliten Viduka og fart og fightervilje. . Ameobi kunne vi heller solg. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #20 på: 16. Aug. 2007, 17:12 »
Det finns ingenting for å være trist over at vi ikke beholdt disse to, Chopra eller Sibi.
Hadde vi beholdt disse to, er det ikke sikkert vi hadde hatt de vi har nå. Og hadde de fortsatt vært her, ville det bare blitt syting å klaging ----> deretter dårlig stemning i laget.

Tenk heller over hvem vi har nå. Smith, Viduka og Martins har kommer inn etter deres tid her.
Vil heller påstå at det finns flere nivåer mellom disse.
Chopra hadde ikke blomstret videre i Nufc, og Sibi var her for ett år pga Roeder ikke klarte å skaffe noen andre.

Det første navne jeg tenkte var min favoritt spiller, David Ginola#14 :(
Off, tenk hadde han fått 5 år i Newcastle drakta!!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #21 på: 16. Aug. 2007, 18:24 »
Vi skulle aldri ha solgt Solano til Aston Villa, men heldigvis ble han hentet igjen.

Vi skulle heller aldri ha kvittet oss med Robert og Speed.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #22 på: 16. Aug. 2007, 18:42 »
Vi skulle aldri ha solgt Solano til Aston Villa, men heldigvis ble han hentet igjen.

Vi skulle heller aldri ha kvittet oss med Robert og Speed.
Speed var jeg "sjeleglad" for at vi solgte. Flere feilpassninger den siste sesongen han spilte på SJP var så mange at man burde hatt hundre menn for å få nok fingre for å telle. Han var gammel, treg og sleten. Men det var bare den geniale Big Sam som fikk liv i ham igjen. Men han var ikke god nok for det laget Newcastle hadde da de var i CL for et par sesonger tilbake. (Ja, jeg vet at han var på det laget)

Jeg sier ikke at han aldri har vært god i Newcastle, snarere tvert imot, han var en av de beste spillerene, men alle spillere har en best-før dato, og tiden var altså hans.
« Siste redigering: 16. Aug. 2007, 18:44 av Nico »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 16. Aug. 2007, 21:17 »
Speed hadde ihvertfall to sesonger igjen i seg i Newcastle på det tidspunktet han ble solgt.
Speed var også vår beste midtbanespiller den siste sesongen han spilte i Newcastle.

Salget av Speed er noe jeg aldri, aldri tilgir Shepherd for.

Riktignok ville han aldri holdt ut like lenge i Newcastle, men det er en annen sak. Vi tjente null og niks på å selge ham, og i mine øyne har vi ikke greid å erstatte ham. Kanskje ikke før nå.

Vi skulle nok aldri solgt Solano nei, men hvorvidt vi tjente så veldig mye på å hente ham tilbake igjen, det vet jeg ikke.

Robert var veldig ustabil i prestasjonene sine i Newcastle. Tror kanskje jeg ville foretrukket Ginola fremfor han. Frisparkene og langskuddene savner jeg, men den begrensede arbeidsinnsatsen savner jeg ikke. Tiden leger de fleste sår. Men absolutt ikke alle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 17. Aug. 2007, 17:16 »
Synes vi aldri skulle ha gitt slipp på Barnes og Rush jeg. De tok jo virkelig av i Newcastle. . hehe, en smule ironisk der.

Men savner Laurent Robert, og er enig med Joakim at han svingte en del i prestasjonene, men skuddbeinet og teknikken han hadde står det virkelig respekt av. Nå viser jo Martins at han har kraft i skuddbeinet, så tror nok vi får se noen flotte mål av han i årets sesong forutenom disse pælene han skåret i fjordsesongen, og det praktfulle brassesparket han viste mot bolton. Husker Robert hadde ett lignende. Husker ikke når, men tror det var i 03/04 sesongen på St. James.

Jeg spekulerer også i om vi skulle behold Jon Dahl Tommason som viste seg og bli en god figur i Milans første 11. Vannskeligt å si, siden han slo til i Newcastle og PL.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 17. Aug. 2007, 19:27 »
Går det an å score pæler? Jeg trodde det var støvlene til Drillo jeg.
Perler derimot...

Dahl Tomasson led nok helt klart under at han ble brukt mye i feil posisjon i Newcastle, i tillegg til at han på den tiden var for ung og urutinert til å bære et helt Newcastle-lag på sine skuldre. Den tiden der var Shearer direkte uerstattelig. Men det kan også hende at dansken rett og slett ikke var laget for Premier League.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 17. Aug. 2007, 23:49 »
Jeg syntes at salget av Speed var riktig på det tidspunktet han ble solgt, men så snart vi mistet Premier Leagues mest rutinerte spiller gikk det straks nedover. Og jeg kan virkelig ikke huske at han slo så mange feilpasninger for Newcastle den siste sesongen. Det er som Joakim sa, han var en av våre beste den siste sesongen.

Og for de som har fulgt Gary Speed i Bolton årene etter at vi solgte ham, så skjønner nok de også at vi aldri skulle kvittet oss med waliseren.

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 18. Aug. 2007, 06:20 »
Hva med Aaron Hughes som gikk til Villa, en god forsvarer som vi aldri skulle solgt.

Er enig at salget av Robert var bra.For all del,han holdt verdensklasse når han var på topp, men hadde et alt for dårlig bunnivå.

Er bare glad vi ikke solgte Milner forgje sesong, kommer til å bli stoooor når han får et par sesonger til i beina.

Chopra kunne ha fått en lang kontrakt og gått på lån til noen, kunne godt tengt meg han tilbake etter sesongen i Cardiff, men no som han er i Sunderland er han en drittspiller...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 18. Aug. 2007, 10:56 »
Ja, glemte Aaron Hughes. Han var jo til og med en av mine største favoritter! Olivier Bernard skulle vi heller aldri ha kvittet oss med, og da mener jeg ikke da vi kvittet oss med ham nå sist.

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 18. Aug. 2007, 11:15 »
Syns egentlig ikke att vi har solgt så veldig mange favorrittspillere opp gennom årene,men noen fins d jo.....Ginola,Ferdinand,Cole er vel våre störste salgsfeil synes nå jg....Vi har vel hatt större problem md BOMKJÖP opp gennom årene og her fins d utrolig mange å velge mellom...fins d en link om dette emnet eller??