20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 18.08.07 Newcastle-Aston Villa Canal + Sport 1  (Lest 32015 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Sv: Lørdag 18.08.07 Newcastle-Aston Villa Canal + Sport 1
« Svar #135 på: 18. Aug. 2007, 22:43 »
Ikke fullt så sprudlende prestasjoner som i Bolton-kampen fra våre håpefulle. Savner mer trøkk og hissighet i angrepsspillet. Det nytter ikke med gode innlegg hvis vi bare står med én mann i feltet, omringet av en legion av Villa-forsvarere. Milner var OK, samme med Rozehnal, Butt og N'Zogbia. Ellers var det ganske tynt.

For øvrig horribelt bilde av Smith under:

Dagbladet.no (http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/18/509296.html):

« Siste redigering: 18. Aug. 2007, 22:46 av Journalisten »
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #136 på: 18. Aug. 2007, 23:47 »
Jeg er skuffet over hva vi presterte, og jeg fikk meg en aha opplevelse i pausen når jeg så Macca & Les forklare hva som var feil med angrepsspillet vårt. De vsiet eksempler på at både Milner, Oba og Viduka trakk inn mot midten av banen når vi var i angrep, og det er jo nettopp det vi ikke må gjøre mot Villa som er så sterke i midten. Vi holdt ikke bredden godt noe, og ble derfor vedlig forutsigbare. Tror nok at dette var en medvirkende årsak til at det gikk så dårlig i dag. Og Laursen var vel den største enkeltårsaken til at Viduka var usynlig. Han var helt klart BB for meg.

Vår bestemann var Milner - med sterk konkurranse fra Tayls og Smitty, mens jeg ble mest skuffa over Butt, Viduka og Oba. Det er tydelig at vi mangler en playmaker for tiden. Når det er sagt så tror jeg mange lag kommer til å spille uavgjort mot villa, og hadde de kvitta seg med Carew og heller kjøpt seg en fortballspiller(!) så hadde de nok kjempet om europacup i år...

djmattis

• Gjest
« Svar #137 på: 18. Aug. 2007, 23:49 »

Et bevis på at fotball kan gjøre en ung mann veldig gammel bare i løpet av noen sekunder i en fotball kamp.
X-files here we come

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #138 på: 19. Aug. 2007, 00:18 »
Jeg blir massivt skuffet over norsk journalistikk noen ganger. Er lei av at fokuset alltid må være på de norske utenlandsproffene når det skal dreie seg om Premier League. Greit nok at vi bor i Norge og alt det der, men iblant blir det litt for mye av det gode.

"Målløs Carew mot Newcastle" er jo en klassisk overskrift i sportsseksjonen i disse dager. Husker jeg så på tv2-nyhetene en gang, og en reporter spurte en spansk dame:

"Hva er typisk norsk?"

Som vanlig skammet jeg meg over å være norsk i et sådan øyeblikk, men jeg må si at svaret hun gav var nokså bra:

"Det er typisk norsk å bry seg om Norge"

Vel, ikke akkurat det, det hørtes ikke særlig bra ut når jeg sa det nå, men hun sa i hvert fall noe lignende på en MEGET treffende måte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 19. Aug. 2007, 00:21 »
Jeg var veldig skuffet over å se Sir Les og Macca gjennomgå angrepet vårt, da jeg spesielt la merke til Milner som overhodet ikke opptrer som den breddeholderen han MÅ være når vi spiller som vi gjør. Jeg er 100% sikker på at Oba har fått frihet av sjefen til å trekke innover, for det er som kjent foran kassa Oba har sin styrke. Han er ingen ving, det vet også Big Sam.
Men Milner er den eneste rene vingen på banen (kanskje sammen Zog), men han trekker altfor mye innover i banen. Spesielt i første omgang. I andre omgang hopper han veldig mye fra kant til kant, og prøver så godt han kan. Og han skal ha honnør for at han er arkitekten bak det ørlille vi skaper av farligheter. Men også Milner preges av dårlig tempo og litt for mange driblinger. Og når vi for en gangs skyld greier å trenge gjennom Villas forsvar, så er Milners innlegg altfor dårlig.

Zog skal ha honnør for at han bidrar med støtte på venstresiden, og bidrar til at vi delvis har en venstreside. Men han dribler altfor mye i mine øyne, og var ikke like på hugget offensivt som han var mot Bolton. Men det kan selvfølgelig ha noe med motstanderen å gjøre også. Bolton visste knapt hva press på ballfører er for noe, Aston Villa viste med tydelighet hva et ordentlig press kan gjøre med det angripende lag. I mine øyne tvang dårlig pasningskvalitet og et godt Villa-lag oss til å slå langt, og ettersom Viduka hadde både en og to ryggsekker ble det vanskelig for ham å gjøre noe særlig. Han prøvde dog, og han ga Laursen hard kamp om hver eneste ball. Men dessverre tapte han hver eneste gang.

Til tider står vi og venter på Villa, men det ble også mye sånn at Villa presset oss hjemover, istedet for fremover. Kanskje spesielt ettersom løpsviljen ikke var all verden. Selv arbeidshesten Smith var treg og dårlig til å komme etter. Milner, Viduka og Martins ble alt for ofte alt for alene mot 10 mann, da Villa alltid hadde hele laget på rett side. Selv Carew måtte være forsvarsspiller til tider.

Likevel, det er ikke helt mørkt. Vi kommer garantert til å reise oss igjen snart. Forhåpentligvis allerede mot Boro. Og vi slapp tross alt ikke inn mål, og det på en ganske dårlig dag. Det er, som sjefen sier, en god begynnelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 19. Aug. 2007, 00:36 »
Milner er best når han setter fart og utfordrer backen. Han er utrolig uforutsigbar da han er like god med begge bein og kan utfordre på begge sider. Dette fikk han ikke brukt i dag.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 19. Aug. 2007, 00:50 »
På tide på et hjemmemål nå. Har ikke scoret hjemme siden februar, som var mot Liverpool. La oss håpe det skjer mot Wigan om 14 dager.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 19. Aug. 2007, 01:00 »
Oi, er det så lenge siden? Må vel nærme seg klubbrekord?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #143 på: 19. Aug. 2007, 01:03 »
Det er jo helt, helt horribelt i grunnen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 19. Aug. 2007, 01:32 »
Oi, er det så lenge siden? Må vel nærme seg klubbrekord?

Før dagens kamp måtte vi tilbake til 1951 for å finne en dårligere statistikk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 19. Aug. 2007, 01:50 »
Ifølge Sam ble både Geremi og Martins skadet i dag. Begge er tvilsomme til kampen mot Boro.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 19. Aug. 2007, 01:52 »
Da får vi satse på at Emre og Owen er tilbake og kan erstatte disse.

Dette er selvsagt ingen drømmesituasjon, da begge er meget rustne etter skader.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 19. Aug. 2007, 02:04 »
Vekje om det er skrevet, men johnnsen var opptatert i dag. Glimrandes komentator. Va innhold i alt han sa. Han var ei stund og meget overasket over at vi skulle hente AMDY Faye tilbake, før han fikk rettet opp sin egen feil
Endleg har eg hørt ein skikkelig norsk komantator ::)
Godnatt

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 19. Aug. 2007, 02:05 »
Synes han er håpløs jeg. Ikke hadde han fått med seg at vi har kjøpt Enrique heller. Prata bare om Baba og Zog når det var snakk om v.back!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #149 på: 19. Aug. 2007, 02:35 »
Jeg synes vi blir liggende alt for lavt! Vi spiller på hjemmebane og skal presse motstanderen. Men det vi ser er at Newcastle ligger med 11 mann og venter på at Aston Villa skal angripe. Dette er ikke slik jeg vil se oss på hjemmebane.
Det var vel heller motsatt mener jeg.
Hvordan kan du si det? Mange ganger lå vi med alle mann på egen banehalvdel og ventet på Villa. Det kan du ikke nekte for.

Jo det kan jeg nekte for. Villa spiller og spilte på kontringer. Og de kan også kontrer. Når de gjør det gjør de det med fart, når vi skulle gjøre det gikk det mye mye tregere. At vi lå å venta på de blir  faktisk helt feil å si.
Vi ligger høyt med laget vårt og slår horrible feilpasninger. Villa bryter og får angrep etter angrep. Noen som så ball possesionen? 61-39 fordel Newcastle. Det sier litt. Hadde vi ventet på Villa hadde nok Villa hatt best ballbesittelse.

At vi gjør slike feilpasninger kan jeg ikke begripe, men kommentatoren nevnte noe om at ballen "lugga" i gresset noe jeg også bet meg merke i. Harper, Milner og Smith er eneste som får litt over godkjent hos meg. Og hvorfor vi tar ut Martins er uforståelig for meg. Er det noen som kunne skapt noe utpå der mot slutten så var det Milner(han skapte noe) og Martins. Laursen var konge i dag, og Viduka fikk en tøff  oppgave.

At vi mister ballen mange mange ganger gjør at vi må springe ballen opp igjen flere ganger. Vi ligger langt i fra, og venter på Villa. I såfall må vi ha sett forskjellig kamp. Mot slutten ligger Villa med 11 mann bak ball. Og bruker opp hele jævla tilleggstiden på tull. Jeg forstår dem, men som NUFC supporter frustrerte det meg som faen.

Milner viser på nytt at han har enorm kondis og selv om han springer opp og ned hele tiden står han løpet ut. N`Zog viser at han fortsatt har den fantastiske flyten i seg, og jeg var jævla irritert over at vi ikke fikk 3 poeng. Men med alle de slørvefeilene vi egentlig gjorde i dagens kamp, så fortjente vi det. Forrige kamp var det Rozenhal som rota litt, denne gangen var det Taylors tur. En annen ting jeg ble litt overrasket over var at Viduka faktisk tok noen defensive løp. Og at Butt og Smith kjempet som bare det. Butt minte meg litt om Scholes denne kampen(ikke p.g.a taklingene), men fordi han stadig fikk vent opp å slått pasninger, men uten like stor treffprosent som Scholes.

En siste ting jeg irriterer meg over er når vi har ballen og har etablert et "sluttpress". Taylor får ballen og skal bare lobbe den tilbake hvor folket står. Istedenfor så venter han og ser etter andre alternativer. Det er greit nok, men han finner de ikke og skal da pole den opp der folket er. Han venter enda lengre og Villa stjeler ballen. Vi må springe ballen opp igjen, og får klarert til innkast. Hvordan i helvette skal vi vinne fotballkamper om vi gir bort slike situasjoner til motsatt lag? I tillegg får Villa på det innkastet tid til å komme seg høyere i banen, og "etablere" seg litt igjen, roe presset NUFC hadde litt ned.
Da det skjedde ble jeg utrolig irritert på Taylor. Det er greit om man ikke vil slå for mye langt, men noen ganger MÅ man gjøre det.

Jeg skjønner ikke ditt utsagn danield, og delvis det Joakim skriver.