20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 29819 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #120 på: 08. Des. 2007, 00:37 »
Du trenger ikke lage et innlegg med 74 spm, Joakim.....

For det første mål taler for seg, Martins har 6 av dem og Owen har halvparten....det er fakta, så hvis du vil omgjøre dem er ikke jeg den rette og henvende seg til...

Owen har ikke gjort så mye galt, det er heller det at Owen ikke har gjort så veldig mye...Det at laget spiller rævva har både hemmet Martins og Owen i flere kamper, så der jevner det seg ut....Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg nøyaktig skal svare på, det var så mange spm. her at jeg ble helt ør....men tydeligvis AKSEPTERER du ikke at folk har en annen oppfatining enn deg selv, og det er en jævli dårlig egenskap......Les avslutningen på mitt innlegg, jeg viser forståelse for andre sine meninger, det gjør pokker meg ikke DU!

Det at du tar å stapper ord i kjeften på meg, liker jeg svært dårlig! Har for faen ikke sagt at Martins var hjernen bak resultatet i den kampen, men han var delaktig i en god "team-performance"....Har ikke nevnt et ord om at Owen er SKYLD i noe som helst, du er bare patetisk når du stapper ord i kjeften på meg.....latterlig går den an å bli? Jeg har en annen oppfatning enn deg, so what?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 08. Des. 2007, 00:43 »
Jeg respekterer at du ikke deler mitt syn på denne saken. Men det jeg ikke respekterer er måten du bestandig, og indirekte, rakker ned på Owen, for å fremheve hvor høyt du elsker Martins. Jeg prøver forøvrig å påpeke overfor deg at bildet er mye mer sammensatt enn du vil ha det til, og jeg skjønner ikke hvordan du ikke ser det.

Innlegget mitt ble en hel rekke med spørsmål, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hva du snakker om. Du har indirekte gitt Owen skylda for flere av tapene denne sesongen, ved å si at han ikke gjør noen verdens ting, mens Martins gjør ALT hver eneste gang han er på banen. Sånn er det så absolutt ikke, og det greier vel også du å se?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 08. Des. 2007, 00:59 »
Innlegget mitt ble en hel rekke med spørsmål, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hva du snakker om. Du har indirekte gitt Owen skylda for flere av tapene denne sesongen, ved å si at han ikke gjør noen verdens ting, mens Martins gjør ALT hver eneste gang han er på banen. Sånn er det så absolutt ikke, og det greier vel også du å se?

Har vel aldri påstått at Martins gjør alt riktig, mens Owen gjør alt feil......Men jeg synes Owen har spilt altfor mange kamper langt under pari...Jeg føler ikke at jeg gir Owen indirekte skyld for at vi taper fotballkamper, det er ihvertfall ikke meningen...Owen er ikke tilbake i form slik vi kjenner han, han sliter med å komme i scoringsposisjon, og han er dessverre ikke så kvikk som han var før heller...Han har mistet mye av sin spisskompetanse...

Du trenger ikke vri og vende på det jeg sier Joakim...det eneste jeg mener er at Martins har vært bedre enn Owen denne sesongen og at Martins anno 2007 er bedre enn Owen anno 2007....og følgelig vil jeg heller ha Martins enn Owen på laget...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 08. Des. 2007, 01:05 »
Jeg er av den oppfatning at hver av dem er best på sin måte!
Sånn som vi slet med å få ballen i mål i kampen mot Arsenal, når vi fikk så mange innlegg inn i 16 meteren som vi gjorde, akkurat da savnet jeg Owen. Perfekt å ha i slike kamper, og er det som er forskjellen på seier og uavgjort!

Martins var helt grei mot Arsenal, men jeg synes ikke han var noe eksepsjonelt! Han roter det til noe helt for j..... for seg selv og sine lagkammerater av og til, og er slettes ikke lett å skjønne seg på........

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #124 på: 08. Des. 2007, 06:15 »
Hvordan kan du komme med en slik kommentar? Smith har vel kun spilt spiss 2 kamper denne sesongen, det er til gjengjeld hans 2 beste opptredener (synes jeg ihvertfall), og hvis du så kampen mot Arsenal så skjønner du sikkert at han er god nok! Når han knuser PL`s beste stopperduo alene er vel det grunn nok til at han holder godt nivå og vel så det som spiss!

Det er heller slettes ikke noe problem at Smith scorer 0 mål som spiss i løpet av sesongen! Dette er rett og slett pisspreik! Hva med å gi han en sjanse? Hva med å dømme han litt senere i sesongen, eller kansje han kommer til å putte noen mål i de neste kampene vi har da vi møter litt lettere motstandere.
Smith har bevist både i Leeds og Manure at han kan score mål, fra de fleste vinkler så det vil vel være rart om han ikke skal kunne gjøre dette for "oss" også!

Jeg har absolutt ingen problemer med å komme med en slik kommentar.
Alan Smith scoret 38 mål for Leeds på 178 kamper, 7 mål for Manchester United på 61 kamper og hittil scoret 0 mål i Newcastle(Sett bort fra treningskamper).
Jeg beklager å måtte bryte eventuell fantasier du har, men han er ikke en person som kan gi oss det antall mål pr sesong vi ønsker fra en spiss.
Han gjør en god jobb på topp, og ja jeg er enig at han er bedre i den posisjonen enn på midtbanen, men det gjør ikke at vi kan se bort fra fakta.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 08. Des. 2007, 10:35 »
Jeg synes Smith er den slags spiss som skal vinne dueller for den andre spissen. Slik at han får det lettere med å score mål. Slikt har Smith fungert bra. Problemet er at Martins aldri vært noe typisk storscorer, men kan fort bli det. Da må alt stemme.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #126 på: 08. Des. 2007, 14:19 »
Joda, han er en slik type spiss, men han er nødt til å putte på mål samtidig som han gjør den jobben. Derfor er det nødt til å bli Viduka, som putter på 10+ mål hver sesong hvertfall. At vi eventuelt kunne trengt en ny spiss i denne rollen på sikt er en annen sak

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 08. Des. 2007, 14:28 »
Husk på dette:

I Leeds var Smith en ung og uerfaren spiller, i tillegg spilte han mye som bindeledd mellom midtbanen og angrepet.

I ManU spilte han så og si aldri spiss, men ble rotert rundt i hele laget.

Hvis Smith blir en rendyrket spiss så ser jeg ikke bort i fra at han kan ende opp med et tosiffret antall mål denne sesongen. Det skader hvertfall ikke å prøve!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 08. Des. 2007, 15:03 »
Helt riktig kesse, og det er synd å se at noen uansett skal prøve å lete etter det mest negative i våres beste spillere!

Smith er ingen målkonge slik som Owen, men om han blir brukt som spiss (som han jo egentlig er) har han vist at han kan score mål!

Men å forevente at Smith skal bli toppscorer når han blir rotert rundt i alle forskjellige posisjoner er vel litt for mye forlangt, uansett hvilken klubb han har vært i, det tror jeg også Duck skjønner!!  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 08. Des. 2007, 21:01 »
Jeg må jo, som svoren Bellamy-motstander, innrømme at mens han var her var det genialt å ha han på topp. Smith er også genial selv om han ikke putter alt for mange mål. Hans arbeid er uvurderlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 08. Des. 2007, 21:23 »
Husker jeg ikke helt feil, Kristoffer, så var vel også du en av Bellamys tilhengere FØR han dummet seg ut. Men det var jo også de som ikke kunne fordra at mannen ikke scoret like mange mål som Shearer, det var de som irriterte seg grønn over temperamentet hans, og det var de som fokuserte utelukkende på Bellamys mangler, fremfor hans styrker.

Sånn er det med de fleste spillere. Smith får av enkelte knallhard kritikk for ikke å være noe teknisk vidunder, han får kritikk for å være litt for tøff i taklingene og samle litt for mange gule kort. Enkelte nekter å se på Smiths styrker som spiss, fordi han aldri har vært noen toppscorer, og fordi han, som ving, def mid og benkesliter i ManU, ikke har scoret et eneste mål på to år.

Milner lovrpises av enkelte, mens andre ser seg blinde på hans ustabile innleggsfot og det faktum at han ikke bruker farta si så effektivt som han kanskje burde gjort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 08. Des. 2007, 21:30 »
Det stemmer. At jeg beundret spilleren Bellamy er det ingen tvil om.
Det er denne konstante evnen til å dra frem de aller dårligste sidene ved våre spillere som blir svært frustrerende, når en faktisk rett og slett unnlater og se på alle de positive tingene som faktisk er tilstede.
Det er synd. Smith er en svært god spiss, og det har jeg sagt i alle år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #132 på: 08. Des. 2007, 23:37 »
Forresten noen som fikk med seg Smiths herlige volleypasning ut til Milner? Den var det virkelig klasse over.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 08. Des. 2007, 23:38 »
Ja, den var nydelig !! :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 08. Des. 2007, 23:54 »
Det stemmer. At jeg beundret spilleren Bellamy er det ingen tvil om.
Det er denne konstante evnen til å dra frem de aller dårligste sidene ved våre spillere som blir svært frustrerende, når en faktisk rett og slett unnlater og se på alle de positive tingene som faktisk er tilstede.
Det er synd. Smith er en svært god spiss, og det har jeg sagt i alle år.
Jeg er enig med deg her, Kristoffer.
Selv har jeg vel egentlig aldri ansett Smith for å være noen stor spiss selv, inntil jeg så hva han hadde å tilby oss. Dessuten prøver jeg, så langt det er mulig, å støtte alle som spiller i de stripete draktene til Newcastle United. Unntakene kjenner vel de fleste til. Enkelte får min støtte også etter at de har forlatt oss, andre får ikke det. Det samme gjelder vel forsåvidt også våre managere, der bare Graeme Souness har måttet tåle min vrede fra dag 1.

Men jeg er enig, vi kan i langt større grad se på det positive ved våre spillere, og ikke bare se oss blinde på deres svakheter. Men det er vel dessverre umulig.