20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 29816 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #105 på: 07. Des. 2007, 08:45 »
Ingen tvil om at Smith/Martins har vært det beste paret på topp denne sesongen....de utfyller hverandre og det virker som om BigSam har funnet noe som fungerer...Når Owen har vært en flopp hittill, er det godt at en annen engelskmann viser at han duger, for Oba Martins er og skal være selvskreven i laget...
Sier meg helt enig med deg å ditt innlegg Kø1. Iallefall frem til Owen viser seg verdig til å frarøve en av de plassen, samme gjelder Viduka.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

-9-LEGEND

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #106 på: 07. Des. 2007, 16:26 »
Helt enig med Kø1 jeg også, en ting som er helt sikkert er at Martins og Owen på topp ikke er det kanonparet en kanskje håpte på fordi det er to veldig like spillere. Bedre med to ulike som utfyller hverandre

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 07. Des. 2007, 16:29 »
Helt enig med Kø1 jeg også, en ting som er helt sikkert er at Martins og Owen på topp ikke er det kanonparet en kanskje håpte på fordi det er to veldig like spillere. Bedre med to ulike som utfyller hverandre

Ikke helt enig der. Syns ikke Martins er så ekstremt lik Owen i spillestil. Martins liker å gå dypere i banen å møte for å hente ballen, mens Owen tenker posisjonering hele tiden. Dersom vi spiller på deres styrker kan de bli et knall par er mitt synspunk.
Jeg vil gjerne se Smith sammen med Owen også snart!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 07. Des. 2007, 16:37 »
Ingen tvil om at Smith/Martins har vært det beste paret på topp denne sesongen....de utfyller hverandre og det virker som om BigSam har funnet noe som fungerer...Når Owen har vært en flopp hittill, er det godt at en annen engelskmann viser at han duger, for Oba Martins er og skal være selvskreven i laget...
Sier meg helt enig med deg å ditt innlegg Kø1. Iallefall frem til Owen viser seg verdig til å frarøve en av de plassen, samme gjelder Viduka.

Uenig så til de grader!! At Martins var noe særlig bedre enn det Owen har vært i våre 2 siste hjemmekamper (Arsenal og LFC) ser jeg simpelten IKKE! Martins gjør utrolig mye rart, surrer vekk ballen når overgangsmulighetene er der, dribler inne i 5 meteren (ihvertfall ikke langt unna) istedenfor å skyte, osv.........

Det er jo helt klart at du kø1 har ett eller annet imot Owen! Vet ikke hva det er, men måten du skryter av Martins på for så å hakke Owen ned sier sitt!

Når det gjelder Smith har han vært fantastisk i de siste kampene, egentlig har han vært god i hele år, men i de siste kampene da han har fått spilt spiss har vi sett hvor han sammen med innsatsen sin hører hjemme. Gøy å se på han..............

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 07. Des. 2007, 16:41 »
Først innsett det nå, Frode? :P
Jeg godter meg ihvertfall over hvordan Smith endel får den skryten han fortjener når han spiller der han skal. Spesielt som en svoren tilhenger av Alan Smith er det fint å se at han får den skryten han fortjener.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #110 på: 07. Des. 2007, 16:42 »

Uenig så til de grader!! At Martins var noe særlig bedre enn det Owen har vært i våre 2 siste hjemmekamper (Arsenal og LFC) ser jeg simpelten IKKE! Martins gjør utrolig mye rart, surrer vekk ballen når overgangsmulighetene er der, dribler inne i 5 meteren (ihvertfall ikke langt unna) istedenfor å skyte, osv.........

Det er jo helt klart at du kø1 har ett eller annet imot Owen! Vet ikke hva det er, men måten du skryter av Martins på for så å hakke Owen ned sier sitt!

Når det gjelder Smith har han vært fantastisk i de siste kampene, egentlig har han vært god i hele år, men i de siste kampene da han har fått spilt spiss har vi sett hvor han sammen med innsatsen sin hører hjemme. Gøy å se på han..............

Endelig en som har skjønt det.
an sparker ikke Bobby Robson??

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #111 på: 07. Des. 2007, 19:20 »
Smith er sikkert "god" i spissrollen han, problemet er at han scorer 0 mål i sesongen. Noe som vil indikere at han muligens ikke er helt hva vi trenger der oppe. Så greit er det bare

Viduka/(Owen/Martins), Regner med at Owen hovedsaklig er ute med skade uansett så Martins blir vel valget.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #112 på: 07. Des. 2007, 19:26 »
SMITH SKAL spille som spiss. Det at han ikke har scoret enda er bare tull. Han Scoret i sin første kamp i sommer etter overgangen ;)
Etter det har han vel ikke spilt spiss, utenom i de 2 siste vist jeg ikke husker feil. Å sånn som vi har spilt er det ikke rart mannen ikke har scoret i gjeldende kamper. Men han har lagt ned en meget solid innsats i spissrollen. Spilt bedre der enn i de andre rollene han har hatt.
La oss se hvordan han gjør det i den rollen, nå som laget å begynner å prestere. Skal garantere at han scorer i kampen mot Birmingham.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 07. Des. 2007, 23:10 »
Smith er sikkert "god" i spissrollen han, problemet er at han scorer 0 mål i sesongen. Noe som vil indikere at han muligens ikke er helt hva vi trenger der oppe. Så greit er det bare

Hvordan kan du komme med en slik kommentar? Smith har vel kun spilt spiss 2 kamper denne sesongen, det er til gjengjeld hans 2 beste opptredener (synes jeg ihvertfall), og hvis du så kampen mot Arsenal så skjønner du sikkert at han er god nok! Når han knuser PL`s beste stopperduo alene er vel det grunn nok til at han holder godt nivå og vel så det som spiss!

Det er heller slettes ikke noe problem at Smith scorer 0 mål som spiss i løpet av sesongen! Dette er rett og slett pisspreik! Hva med å gi han en sjanse? Hva med å dømme han litt senere i sesongen, eller kansje han kommer til å putte noen mål i de neste kampene vi har da vi møter litt lettere motstandere.
Smith har bevist både i Leeds og Manure at han kan score mål, fra de fleste vinkler så det vil vel være rart om han ikke skal kunne gjøre dette for "oss" også!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 07. Des. 2007, 23:12 »
for Oba Martins er og skal være selvskreven i laget...

Det har vel blitt bevist gang på gang denne sesongen at han ikke ER selvskreven i laget. At han burde være det, kan jeg kanskje si meg enig i.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 07. Des. 2007, 23:15 »
Smith og Martins er første valget pr dags dato. Problemet er at de er ikke typiske måljegere med  15-20 eller mer i ligaen. Vi har viduka, men har blitt litt tung på sine dager og har ikke fått helt til enda. Så har vi Owen som er den typiske måljegeren,men har som vanlig problemer med forskjellige skader.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #116 på: 07. Des. 2007, 23:48 »
Enig.Jeg er mere for Martins og Smith.Ikke Owen og Martins..blir litt for likt på topp der da.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 08. Des. 2007, 00:10 »

Owen har skuffa meg noe vanvittig, og nei jeg har ingenting imot Owen, men jeg vil at Newcastle skal vinne flest mulig fotballkamper og Owen har dessverre vært elendig..Martins har hatt sine dårlige kamper han også, men har hatt flere gode enn dårlige, jeg synes han var ganske god mot arsenal..At Martins er vår toppscorer er faktum. At Martins har 6 mål og Owen 3 mål er også fakta, og de har startet omtrent like mange kamper!

Jeg har dessverre mistet troen på Owen, ikke nok med at han har slitt med prestasjonene, men skadene virker dessverre aldri å ta slutt.....Han begynner mer og mer å bli en byrde for Newcastle United. Ikke er han god nok for 1.laget etter min mening, og han har i tillegg en utopisk ukelønn det skulle vært godt å bli kvitt.

Greit at Martins er min favorittspiller, men helt ærlig....jeg synes han er bedre enn Owen.....det kan vel ikke være galt å være av den oppfatning...alle har sin egen oppfatning av fotball og Newcastle og alt det der..Og jeg skjønner godt at mange av dere fortsatt mener Owen er vår beste spiller fordi han VAR så vanvittig god for noen år siden, jeg håper han kan komme tilbake, men tviler.....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
!
« Svar #118 på: 08. Des. 2007, 00:25 »
Hva galt har egentlig Owen gjort, annet enn ikke å trylle i de kampene hvor laget har vært crap?
Når kan du innse, kø1, at Michael Owen umulig kan lykkes når laget som helhet er direkte crap. Når 10 av 11 spillere overhodet ikke gjør det de får betalt for? Owen blir selvfølgelig like dårlig som de andre da, men det er fordi han ALDRI får noe å jobbe med!

Hva bedre har Martins gjort etter Owens skade, som gjør at han er så vanvittig mye bedre enn Owen? Hva har Martins foretatt seg der ute på banen, som Owen ikke har gjort? Owen har løpt, slått noenlunde presise pasninger. Han har kommet seg til halvsjanser på elendige dager. Martins får tre store sjanser mot Blackburn og setter én. Og du klager over alle bommene til Owen mot Wigan? Jeg synes ikke Martins har foretatt seg noe mer vettugt på banen enn det Owen har gjort, eller ville ha gjort om han hadde spilt.

Er Owen virkelig skyld i at vi tapte mot Reading og Portsmouth? Er Owen skyld i at vi spilte ræva mot Sunderland?
Har Owen skyld i at vi tapte mot Derby?

Er det Martins som var hjernen bak uavgjorten mot Arsenal? Hvorfor vant vi ikke mot Blackburn, hvis forskjellen på Martins og Owen er seier og tap? Nøyaktig hvorfor har ikke Martins scoret mer enn 6 mål? Er det fordi han ikke har spilt mer, eller er det fordi han bommer på altfor mange opplagte sjanser?
Er det resten av laget sin feil hvis Martins bommer på åpent mål? Er det Owens feil hvis han ikke setter en halvsjanse i mål på en elendig dag?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 08. Des. 2007, 00:28 »
Det er en grunn til at managere som Mclaren og Allardyce på død og liv bruker Owen! De kan MYE mer fotball enn alle oss inne på dette forumet til sammen. Jeg mener Owen fortsatt er en klassespiller, og en av PLs absolutt beste spisser.