20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 29823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #90 på: 21. Sep. 2007, 11:19 »
For å svare Joakim....Shola er en bra squad-player å ha...og jeg er gld vi har han i stallen..Han er ikke god nok for førstelaget nå, men jeg vil ihvertfall gi han litt tid og ikke dømme han nord og ned etter derby kampen. Synes jeg så mye positivt fra Shola i fjor før han la seg under kniven.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 21. Sep. 2007, 15:40 »
Det var ikke noe positivt å se av Shola i den tiden rett før han la seg under kniven. Det som var positivt var vårsesongen 2006. DA var Shola god. Men bare da.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 21. Sep. 2007, 15:42 »
Glem da ikke CL-sesongen vår! Da han var aller best hos oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 21. Sep. 2007, 16:08 »
Jojo, men nå tenker jeg på fjoråret. Altså 2006.
Men ja, han gjorde helt klart sine beste kamper for oss i 02/03, som så mange, mange andre. Det er vel på mange måter den mest fullkomne sesongen, på tross av noen kjedelige tap, noen direkte pinlige tap og det faktum at vi ikke kom så veldig mye nærmere et etterlengtet trofé, ved å ryke ut tidlig i begge cuper.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 21. Sep. 2007, 16:58 »
SHola var best i 03/04 sesongen...glemmer ikke scoringen mot liverpool på anfield som sikret oss europacup spill! Dessuten scoret han et fantastisk mål mot Chelsea da vi slo dem 2-1 på SJP, Shearer avgjorde med et annet fantastisk mål! Han endte på 10 mål totalt i 03/04 mot 8 i 02/03....04/05 var fiasko med to ligascoringer...05/06 med godkjente 9 mål på 25 starter og 5 innhopp i ligaen...

Men de to vårsesongene Shola hadde i 2004 og 2006 er de gangene vi har sett Shola Ameobi slik vi vil se han!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 21. Sep. 2007, 17:00 »
Ja, det er jeg enig i. Men to vårsesonger på hvor mange år på a-laget? Det begynner for alvor å bli på tide å prestere mer stabilt, og Shola har én sesong på seg. Min en gang så sterke tillitt til det evige talentet blir tynnere og tynnere for hver dårlige kamp han gjør.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 21. Sep. 2007, 17:03 »
Jepp..stabilitet er nøkkelordet for Shola! Jeg har egentlig alltid hatt litt sansen for Shola, så jeg håper han begynner å prestere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 21. Sep. 2007, 17:06 »
Hadde trua, men den er nesten slitt helt nå. Han har enda tilgode å vise tegn på stabilitet, og det har gått mange år nå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oxigiN

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #98 på: 27. Sep. 2007, 01:26 »
Hva med at Big Sam er så tøff at han faktisk tør å spille sin kjærlige 4-3-3 med Viduka eller Smith som midtspiss, og både Owen og Martins på hver sin side av han. De burde ikke brukes på lik måte. Owen er en veldig typisk bakromsspiss, mens Martins faktisk liker veldig godt å komme nedover på banen å hente ballen. Martins er jo en spiller som mikser og trikser med ballen, og kan flott spille opp "Target man'en" vår i midten, så vel som Owen på sine bakromsløp. Dette er jo bare en versjon av dette systemet, og det finnes så utrolig mange måter å spille på i forhold til det systemet. Men i forhold til den stallen vi har nå så ender vi vel opp på en 4-4-2 som Big Sam egentlig ikke vil spille. Når vi spiller med en taktikk som vår revolusjonerende trener ikke har full tro på, hvordan spiller vi da? - Jo, som mot Derby f.eks! Hvor det vi produserte var verdt like mye som den oddsen-kuppongen min som ikke gikk igjennom, nettopp på grunn av en kamp jeg ser på som -KRISE-

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #99 på: 28. Sep. 2007, 20:05 »
Jeg skjønner ikke hvorfor Shola fortsatt er med i diskusjonen om en plass på benken en gang, hvis han i det hele tatt skal bli litt bedre enn han er i dag, kommer det aldri til å skje i Newcastle, han er ferdig her! Han hadde nok aldri potensialet til å utvikle seg til en toppspiss, og jeg kjøper ikke heller stallfyll-argumentet når folk snakker om å beholde han. Skal vi bli blant de store igjen, må det laveste nivået i spillerstallen blant spissene være mye høyere enn Shola sitt, dessverre.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 28. Sep. 2007, 20:18 »
Slik Shola spilte mot Derby, var selvsagt ikke godt nok...og han viste at bunnivå er svært lavt.

Stabilitet er nøkkelordet for Shola Ameobi, mot arsenal i midtuka spilte han veldig bra....men det er det da, at neste kamp kan han være tilbake på nivået som han var på mot derby....

Men alt i alt er han faktisk en grei squad-player.....

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #101 på: 28. Sep. 2007, 20:20 »

Men alt i alt er han faktisk en grei squad-player.....

For et lag med små ambisjoner, ja!

luxury

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #102 på: 30. Sep. 2007, 23:46 »
Martins/owen  - Viduka. Sist nevnte et soleklart førstevalg!

oxigiN

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #103 på: 01. Okt. 2007, 00:07 »
Er så enig med Heinrich som det går an!

Shola funker ikke på det nivået vi vil være... Om han hadde vært mye bedre teknisk, og vært mer konsentrert, så kunne han kanskje vært noe i nærheten av en benkpalss.

Hvorfor i H****** har vi ikke kvitta oss med han enda? Han er også skada hele tiden... hjelper ikke på (spesielt ikke til du som snakka om at han burde være stabil). Om man tar shola og stabil og seter et likhetstegn ( = ) mellom de orda, vil det være det samme som å si 49 = 1

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 07. Des. 2007, 04:00 »
Ingen tvil om at Smith/Martins har vært det beste paret på topp denne sesongen....de utfyller hverandre og det virker som om BigSam har funnet noe som fungerer...Når Owen har vært en flopp hittill, er det godt at en annen engelskmann viser at han duger, for Oba Martins er og skal være selvskreven i laget...