20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Startellever  (Lest 10921 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Startellever
« Svar #15 på: 04. Aug. 2007, 23:27 »
Given

Enrique - Cacapa/Rozenhal - Taylor -  Solano/Carr/Geremi

NZogbia/Duff - Geremi/Smith -  Barton/Dyer?    Milner

Viduka/Luque - Martins/Owen

Tror eg ville prøvd Med Smith evt Geremi liggendes bak Barton evt Dyer. Som eit slags anker

edit. Glømte ut Emre ja hmm backup for Barton han
« Siste redigering: 04. Aug. 2007, 23:29 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04. Aug. 2007, 23:35 »
Der har du blanda litt vel, Benson? I forhold til hvilken side hvilke spillere spiller på! ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 04. Aug. 2007, 23:45 »
Der har du blanda litt vel, Benson? I forhold til hvilken side hvilke spillere spiller på! ;)

Ja sikkert. Men ein forstår jo det uansett da.  ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Aug. 2007, 08:43 »
Given

Geremi-Taylor-Rozehnal-Enrique

Milner-Barton-Emre-Duff

Viduka-Owen

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Aug. 2007, 11:41 »
Jeg har egentlig ikke tenkt veldig mye på hvordan jeg vil se årets start 11er ennå, men det som gleder meg er at vi nå nærmer oss å ha 2 gode spillere i nesten hver posisjon, forutsatt at Drago og Enrique kommer er det høyrebacken som ser svakest ut nå, tror jeg.

En annen ting jeg liker, er noe av det Big Sam er sitert på i gårsdagens Evening Chronicle:

Sitat fra: Big Sam til Evening Chronicle
We?ve got to try to be flexible with our systems. We need to understand the need to play different ways throughout the season and be adaptable and flexible.

Ut ifra pre-season kampene kan det virke som om vi vil spille 4-4-2 i år også (til manges glede?), men jeg ser heller ingen grunn til at vi ikke kan spille 4-3-3 med det spillermaterialet vi er i ferd med å få tilgjengelig.

3-5-2, eller 5-3-2 (velg selv) med tre stoppere og vingbacker er heller ikke noen umulighet dersom vi skulle ønske det. I 4-4-2 har vi også muligheten til å variere i en flat firer på midten, og en diamant med en ren offansiv midtbane og en ren pivote med to kantspillere. En annen formasjon som kan være spennende er 4-2-3-1.

Dersom vi nå får inn Enrique, og kanskje tilogmed Baines kan det være en tanke å stille med en back som er med opp og ned langs venstresida mens vi har en stopper som en mer deffansiv høyreback. Da kan vi eventuelt bruke en ren kantspiller på høyre, mens vi har tre sentrale og legger venstresiden åpen for en offansiv venstreback. Noe alà det Argentina har gjort med både Sorin (på venstre) og Zanetti (på høyre). Det vil bli seende litt skjevt ut på papiret, men det kan fungere utmerket for å stille et best mulig lag ut ifra spillerne vi har til disposisjon.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #20 på: 05. Aug. 2007, 11:56 »
I fjor var dette kanskje den mest brukte startoppstillingen:

Given
Solano Taylor Bramble Baba
Milner Parker Emre Duff
Martins Sibierski

De med kursiv skrift er borte. Duff er skadet i flere mnd, og Baba tror jeg ikke satses på for å si det sånn.

Da sitter vi igjen med seks spillere fra i fjor. På høyreback vil nok en annen en Solano bekle. Kanskje Carr, kanskje henter vi inn en ny? (Drago midtstopper?)

Taylor er her fortsatt, og vil nok spille endel i år også. Cacapa og Rozenhal vil nok spille mest, med Taylor og Drago som back-ups. Forhåpentligvis kommer Enrique fra Villarreal, og da vil han ta fra Baba venstrebacken.

Høyrevingen har Milner gjort til sin egen etter meget godt spill forrige sesong. Parker er borte, og Barton overtar hans plass. Emre er her fortsatt, men er mye skadet. Geremi har vist i pre-season at hans beste posisjon er sentral midtbane. La oss si Geremi defensiv, og Barton offensiv. Smith kommer også til å få noen kamper sentralt på midtbanen. Spennende å se hvordan Big Sam løser dette. Dyer er vel fortsatt også i klubben.

På venstrevingen har vi Duff, N'Zogbia og til nød Luque (ikke rask nok etter min mening). Håper og tror at N'Zogbia finner tilbake formen for to år tilbake. Da var han unstoppable, men herlig driv og teknikk. Scoret også noen mål.

Owen, Martins, Viduka, Smith, Luque og Ameobi vil utgjøre spissrekken. I den rekkefølgen håper jeg de blir rangert.

Det gir dette laget:

Given
Carr/ny Cacapa Roz Enrique
Milner Barton Geremi N'Zogbia
Martins Owen

Men vi har faktisk så mange gode spillere at det er vanskelig å vrake noen av de  :P
Et fin-fint problem

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. Aug. 2007, 14:31 »
Det er et luksusproblem som vi ikke har hatt på år og dag.
Og en total krasj med filosofien til Graeme Souness, som syntes å mene at jo tynnere stall, men bedre førsteellever, jo bedre blir Newcastle...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #22 på: 06. Aug. 2007, 00:54 »
Given
Geremi - Taylor(Cacaba) - Rozenhal - Enrique
Milner                -Barton-            Zoggy
                       -Smith-
   Owen/Luque(2)   -   Martins/Viduka(2)
Newcastle United We Stand

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #23 på: 06. Aug. 2007, 10:20 »
                       Given

Carr- Taylor- Rozenhal- Enrique

Milner- Geremi- Barton- Duff

Owen- Martins

Harper

Geremi- Cacapa- Drago- Baba

Solano- Butt- Smith- N`Zogbia

Viduka- Ameobi

+ Edgar, Huntington,Ramage,Emre,Luque,Carroll og Dyer om han blir..

I fjor så var d også vanskelig å ta ut et lag,men d var fordi man ikke visste hvem som ville gjöre MINST skade ute på banen..nå er d vanskelig fordi man vil ikke sette noen på benken...Håper bare att spillerne takler denne konkurransen og tar den på rett måte..d er vel ikke så mange av de som er igjen fra i fjor som er vant til konkurransen om sin plass.hehe...

Jg tror forresten på denne startelveren mot Bolton:

Given

Carr- Taylor- Rozenhal- Enrique(om han er klar,hvis ikke tror jg på Ramage faktisk)

Milner- Geremi- Smith- N`Zogbia

Viduka- Martins

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 06. Aug. 2007, 18:19 »
Tipper Solano tar høyrevingen, Milner venstrevingen og N'Zogbia venstrebacken mot Bolton. Om vi da velger å spille 4-4-2.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 06. Aug. 2007, 18:23 »
Tipper Solano tar høyrevingen, Milner venstrevingen og N'Zogbia venstrebacken mot Bolton. Om vi da velger å spille 4-4-2.

Det er iallfall den formasjonen vi har hatt mest suksess med i forsesongen såvidt jeg har forstått. Uten at jeg vet ca hvor mye vi bør legge i akkurat det...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 06. Aug. 2007, 18:39 »
Joda, men borte mot Bolton vil jeg ikke bli overrasket om Sam velger å spille 4-5-1.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 06. Aug. 2007, 18:43 »
Det kan vel meget vel bli en varirende formasjon mot Bolton alt etter kampsituasjonen. Ser for meg at en av spissene kan komme til å måtte operere litt mellom midtbane og angrep.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #28 på: 07. Aug. 2007, 14:01 »
                             10.Owen 9.Martins

7.Barton

11.Duff                                          15.Solano

22.Butt                                                                                                                                      
               3.Erique     4.Rozenahl     27.Taylor     20.Geremi

1.Given

Eg vil onnanera itte denna 11'ren.....;)hehe
« Siste redigering: 07. Aug. 2007, 14:05 av David 7 »
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Morphern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 på: 07. Aug. 2007, 14:07 »
                             10.Owen 9.Martins

7.Barton

11.Duff                                          15.Solano

22.Butt                                                                                                                                      
               3.Erique     4.Rozenahl     27.Taylor     20.Geremi

1.Given

Eg vil onnanera itte denna 11'ren.....;)hehe

Hvor er Smith, cacapa, milner, luque, viduka og zoggy?