20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Startellever  (Lest 10914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Startellever
« på: 04. Aug. 2007, 01:10 »
Hei.
Jeg skal ikke prøve å ta æren fra noen, men det kom et innlegg fra en som mente at elleveren ble vanskelig å tippe(og det er alltid en god nyhet). Jeg oppretter derfor tråden, og tipper selv følgende:

Given
Carr-Taylor-Rozenahl-Enrique
            -------
Nobby-Zoggy-Geremi-Milner
           ----------
Martins - Viduka

------------------------------------------

Optimalt utfra hva jeg håper(uavhengig av skader)

Given
Geremi-Tayls- Rozenahl-Enrique
             Smith(Think you little about....)
Milner                                             Zoggy
                         Barton
         Owen                    Viduka

« Siste redigering: 04. Aug. 2007, 01:11 av bjørni »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Startellever
« Svar #1 på: 04. Aug. 2007, 01:16 »
Det er deilig å tenke på at vi har DUFF, LUQUE, NOBBY, AMEOBI + en meget stor del av fjorårets store navn i stallen...

« Siste redigering: 04. Aug. 2007, 11:13 av bjørni »

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Aug. 2007, 14:43 »
Jeg tipper Newcastle for det meste kommer til å spille et 4-3-3/4-5-1-system (de med rød skrift vil jeg tror er førstevalgene i utgangspunktet). Owen/Martins og Viduka/Ameobi på topp, ofte støttet av Barton/Smith bakfra. Avhengig av motstander tipper jeg Viduka med sin fysikk og luftstyrke kommer mest til å fungere som en femtemann på midten til tider.

Jeg er av dem som mener at Steven Taylor er for uerfaren til å ha fast plass på dette laget. Han gjør fremdeles for mange  feil som er en direkte konsekvens av at han er ung og har liten erfaring, og jeg ser helst at han er et tredjevalg på midstopperplass til tross for sitt store talent. Han bør starte 20-25 kamper i året, men jeg vil helst ikke se ham fra start på Old Trafford, Stamford Bridge og Anfield når vi har ringrever som Cacapa og Drago som kan spille i de posisjonene.

Ellers syns jeg vi har en meget bred og fin tropp, og jeg kan ikke fatte hvorfor Sam fremdeles klager på tynn tropp. Spillere som Smith og Luque kan i tillegg bekle spissposisjonene.

Jeg håper og tror at førstevalget på høyrebackplass enda ikke er kjøpt.

Owen
                     Martins
                                       Viduka
                                       Ameobi

Duff                   Barton             Milner
  N'Zogbia             Smith              Solano
  Luque                 Emre

Geremi
                           Butt

Enrique          Rozenhal     Cacapa       ??
Babayaro        Drago         Taylor        Carr 

Given
                           Harper
« Siste redigering: 04. Aug. 2007, 14:50 av Jarle »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Aug. 2007, 16:16 »
Meget bra formasjon Jarle, og jeg sier meg 100% enig angående det du skriver om Steven Taylor. Jeg er også av den oppfatning at Taylor bør "matches" forsiktig og la han bygge opp sitt talent og selvtillit mot antatte svakere lag. Begynner han og vise seg som en stabil stopper etterhvert ser jeg ikke noen grunn til ikke å gi han en større oppgave når sesongen nærmer seg slutten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Aug. 2007, 17:10 »
Jeg kan til en viss grad være enig hva angår Taylor. Vi skal ikke slite ham ut heller, og det er klart, når vi har spillere som Rozenhal, Drago og Cacapa, så er det ingen tvil om at vi ikke trenger å starte med Taylor på Anfield, Old Trafford eller Stamford Bridge.

Likevel, vi kan ikke begynne å behandle Taylor på samme måte som Huntington og Edgar. Han har kommet mye lenger enn de to, selv om han er bare 21 år og fremdeles har et godt stykke igjen til det nivået han kan nå. Det betyr at han må spille mye mer enn de to, og han bør starte kamper, ikke bare hoppe inn. Jeg synes 20-25 STARTER og en 30-35 kamper totalt er passende for Taylor. Såpass mye spilletid bør han så absolutt få. Han er ingen læregutt lenger. Han er proff nå, og bør behandles som en. Selv om vi bør ta høyde for at han bare er 21 år og fortsatt har mye igjen å lære.

Taylor er en særdeles viktig del av laget, og det er ikke sånn at han kan knuses hvis han spiller mot bedre lag enn Hull City. Jeg er helt sikker på at Taylor tåler å spille mot Man Utd, Chelsea og Liverpool også denne sesongen, som han gjorde det forrige sesong. Fordelen med å ha Cacapa, Rozenhal og Drago er at vi kan avlaste presset på Taylor, og slipper å være avhengig av at han presterer stabilt veldig godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Aug. 2007, 17:32 »
Generelt får vi nok se endel rotering over hele fjøla denne sesongen vil jeg tro; Sam har mange stjernespillere nå som må holdes fornøyde. Steven Taylor vil utvilsomt få sine kamper. Jeg er personlig heller ikke fremmed for at Taylor kan modnes på høyrebacken, dersom det viser seg at den tredje spilleren Sam vil ha ikke er høyreback. Carragher i Liverpool ble utviklet til forsvarskjempe gjennom å bekle høyrebacken i flere år.

For øvrig får jeg nesten frysninger når jeg ser hvilken balansert og fin tropp vi er i ferd med å få. Med unntak av backplassene, kan vi i praksis stille to lag som er nesten like gode! Riktignok blir det spennende å se hvordan backfireren kommer til å fremstå. Nesten bare nye spillere, ingen av dem med erfaring fra England, er naturligvis ikke gitt umiddelbar suksess. På papiret er det derimot kanonspillere.

Vi har en tropp som tåler skader, og dersom ikke skadesituasjonen skulle bli helt ekstrem tror jeg Newcastle kan nå langt i år. Topp seks bør absolutt være innenfor rekkevidde, selv om jeg på forhånd heller ikke vil gråte dersom det skulle bli en 7. plass.

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Aug. 2007, 17:53 »
                               Given

Carr             Cacapa           Rozehnal         Enrique

Geremi

Milner                                                        N'Zogbia

Barton/Smith

Viduka             Martins

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Aug. 2007, 18:04 »
                        Owen      Viduka

Smith
Duff                                                        Milner

Barton

Enrique         Rozenhal          Cacapa           Geremi

Given

Dette er min første 11er! Men jeg vil at det skal være mye rotasjon. Det er viktig at Martins, Taylor, Luque med fler får nok spilletid!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Aug. 2007, 18:39 »
Er redd den midtbanen blir for offensiv, Kesse.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Aug. 2007, 19:17 »
Kanskje. Den var mest satt opp slik for å illustrere at Barton vil ligge defensivt og Smith offensivt, men kunne like gjerne satt de opp ved siden av hverandre.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Aug. 2007, 19:24 »
Skjønner, men både Smith og Barton har vel mer offensive enn defensive fiber i seg..Vi trenger et anker som kan ligge foran forsvaret.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Aug. 2007, 19:48 »
Vel. Husk at både Smith og Barton er spillere som gir alt i dueller og kjemper som noen guder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04. Aug. 2007, 19:54 »
Må bare si det. Er jævli full, men må bare si det, elsker alle dere som heier på Newcastle, fantastisk at dere lager enn sånn side, jobber fast så jeg tjener nok til å dra på mange newcastle-kamper og det er akkurat det jeg akter å gjøre :D elsker nufc!!!! akter å dra på hver kamp, måtte alt gå bra for Nufc i år! Howay te Toons, har slitt i minst 1time for å¨få alt rett, men nå satser jeg på at det har blitt få gramatiske feil, HOWAY THe TOON!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. Aug. 2007, 20:04 »
Vel. Husk at både Smith og Barton er spillere som gir alt i dueller og kjemper som noen guder.

Hjelper lite hvis begge blir for offensive..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Aug. 2007, 22:41 »

Hjelper lite hvis begge blir for offensive..
Det spørs kansje hvordan forsvaret vil ligge!?
Med en flat firer der alle er duellsterke og svært gode defensivt, og backene i tillegg ikke vil få "lov" til å bidra noe særlig fremover på banen, så tror jeg de fire utvalgte i forsvar skal klare seg greit om det skulle komme noen kjappe angrep imot.
Jeg liker tanken med Smith - Barton sentralt, innsatsfylte, gode defansivt og meget sterke offensivt.

Liker Kesse sin formasjon meget godt, Jarle sin er også en formasjon jeg støtter bra opp!