20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168530 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #825 på: 25. Juli 2011, 10:07 »
Dette var dråpen, Enrique. Makan til syting. Berre å kvitte seg med han.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #826 på: 25. Juli 2011, 11:25 »
Sist jeg såg så var dette ett yttringsfritt land, så da har jeg vel lov å yttre MINE meninger så ofte jeg har lysst ?
Vis dere er fornøyde med 12 plasser, løgner, å regelrett bli pisset på av Mr Ashley, så er det helt greit for meg, det har jeg overhode ingen problemer med å akseptere. Men da bør dere også akseptere at det finnes andre meninger en deres.
JE har hatt to kjempe sesonger i NUFC nå, han blir lovet ting og tang for å bli, gull og grønne skoger.
Det ene etter det andre viser seg å være blank løgn. I tillegg går nikkedukken Pardew ut og sier at han har fått ett FANTASTISK tilbud om ny kontrakt til media, dette for å presse JE opp i ett hjørne, og vi vet hvordan en katt som blir presset opp i ett hjørne reagerer, den går til angrep.

At noen av dere er uenige i at dette gjøres på Twitter kan helt klart forståes, men i motsettning til flere av dere så velger jeg å sette meg inn i situasjonen til spillerne kontra økonomisk direktør MA.

Og å sei at vi bruker 25 millioner av Carrollpengene på lønninger til to spillere er fullstendig vås, ettersom vi ikke forhåndsbetaler spillerne lønnen. Dessuten om di gjør det bra, er di solgt innen 1-2-3 år med stor fortjeneste, som går med til nye "lønninger".

Kansje du kan oppdatere meg på hva bra Ashley har gjordt for klubben ??? Så kan jeg oppdatere deg på hva dårlige ting han har gjort for klubben ? Tipper det ender i en score på 2 - 20 cirka.
(Slettet gjelden sier dere, er det noe dere vet eller har han bare gitt ett personlig lån til klubben ? )

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 25. Juli 2011, 11:54 »
Sjønner ikke at han har så mange tilhengere her inne.

Er vi ikke ferdige snart med at folk trenger sine meninger ned over hodet på andre? Hvor alle disse Ashley-supporterne er her inne vet jeg ikke, men du vet tydligvis om mange. Det er tydligvis vanskelig for enkelte å forstå at Ashley kan gjøre noe bra selv om han gjør noe dårlig. Dette handler jo absolutt ikke om å være tilhenger av mannen, men det handler om at man får ta av seg hat/elsk brillene og lære seg å skille sak og person.

Helt enig!

Daniel: Det er uansett slik MA disponerer carrollgryna.. Og som Christian har vist, vi bruker nok til lønn som det er. Men MA har tatt høyde for en ny spiss..Utover det skjønner jeg at andre spillere må ut før nye kan hentes, jfr Smith og Xisco spesielt. Jeg synes forøvrig det er fornuftig. Vi i Norge lever i en økonomisk boble, mens flere land i Europa sliter. Vi vet ikke hva som vil skje i nærmesteste fremtid, både ifht nasjonale økonomier og UEFAs økonomireglement. Vi kan få en stor økonomisk og sportslig opptur hvis klubben har fått lagt opp litt fett mens likeverdige klubber ala Villa fortsetter å øse ut lønninger som ikke står i stil med størrelsen på klubben.
« Siste redigering: 25. Juli 2011, 11:59 av InspectorC »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 25. Juli 2011, 12:36 »
Det er faktisk sant... Klubben bruker fortsatt MYE på lønninger. Det er vel snakk om at 80% av inntektene går til lønninger (usikker, kilde?) Dvs at det blir vanskelig å sette av kapital til nye investeringer som stadion og nye spillere. Å kjøpe to gode spillere som Maveraux og Cabaye krever faktisk en del økonomiske ressurser. Begge har fått 5 årskontrakter, og jeg regner med at de tjener rundt £40-50 000 i uka. Det er utgjør utrolige £26 millioner (hvis de tjener 50) over kontraktsperioden, eller 2/3 av inntektene fra carroll.. I tillegg kommer Ba og forhåpentligvis Erdnic. Inkludert  signonfee, agenthonorarer og kjøpssummer kommer da beløpet fra Carroll til å være oppbrukt og vel så det. Sannsynligvis ville vi ikke fått inn Maveraux uten salget av Nolan heller.
Blir jo helt idiotisk å sette opp regnestykket ved å regne alle 5 årene av kontraktene. Dette er utgiftsposter som vil gå på hvert årsregnskap. Hvis du ser på mitt innlegg fra i går kveld er uansett ikke lønnsutgiftene mye høyere nå enn hva de var.

Problemet er vel at lønnen som utbetales allerede er altfor høy og spiser opp altfor mye av klubbens inntekter. Den er allerede redusert noe, men må rimmelig nok reduseres enda mer.

At Smith og Xisco alene drar ut over £100 000 i uka av klubben, eller tar jeg i da?, er altfor ille. Skjønner derfor at Ashley vil selge før han vil kjøpe nye, problemet er bare at disse gutta ikke får mer enn en fjerdedel av det de har nå, eller noe lignende, i de klubbene som er villige til å kjøpe dem. Og da nyter de vel heller livet på Tyneside og gjør seg gode og rike. Og ærlig talt: jeg kan forstå dem. Det er bare synd det er klubben jeg heier på som blir sittende igjen med svarteper og ikke kommer noen vei -foreløpig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 25. Juli 2011, 12:37 »
Er vi ikke ferdige snart med at folk trenger sine meninger ned over hodet på andre? Hvor alle disse Ashley-supporterne er her inne vet jeg ikke, men du vet tydligvis om mange. Det er tydligvis vanskelig for enkelte å forstå at Ashley kan gjøre noe bra selv om han gjør noe dårlig. Dette handler jo absolutt ikke om å være tilhenger av mannen, men det handler om at man får ta av seg hat/elsk brillene og lære seg å skille sak og person.
+1

Meget bra sagt Hughie, er akkurat sånn eg tenker også.

+2.

Godt innlegg Hughie.  :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #830 på: 25. Juli 2011, 13:02 »
Sist jeg såg så var dette ett yttringsfritt land, så da har jeg vel lov å yttre MINE meninger så ofte jeg har lysst ?

Rolig nå, om du leser en gang til så ser du kanskje at jeg ikke vil nekte deg å ytre din mening? Det blir voldsomt dramaqueen å påberope seg et angrep på ytringsfriheten din bare fordi jeg forbeholder meg retten å være uenig med deg i at Ashley har "så mange tilhengere her inne" og etterlyse noe etterrettelighet på dine vegne når du påstår dette.

Vis dere er fornøyde med 12 plasser, løgner, å regelrett bli pisset på av Mr Ashley, så er det helt greit for meg, det har jeg overhode ingen problemer med å akseptere. Men da bør dere også akseptere at det finnes andre meninger en deres.

Her er det vel strengt tatt MINE meninger du endrer på og ikke aksepterer. Hvor ser du mine meninger der jeg er fornøyd med "12 plasser, løgner, å regelrett bli pisset på av Mr Ashley" du ytringsfrihetens forkjemper? Er ikke endel av ytringsfriheten at du ikke skal tillegge meg meninger? Jeg aksepterer vitterlig andre meninger enn min, men jeg aksepterer ikke at du skal si hva jeg mener.

Kansje du kan oppdatere meg på hva bra Ashley har gjordt for klubben  Så kan jeg oppdatere deg på hva dårlige ting han har gjort for klubben ?

Angående bra og dårlige ting Ashley har gjort for klubben så føler ikke jeg at jeg trenger, i motsetning til deg tydeligvis, noen oppfrisking av dette. Det har jeg og andre diskutert sammen til gangs her inne.

I tilfelle det enda ikke er klart, og før du tillegger meg nye meninger som det passer deg: jeg er altså ingen tilhenger av Ashley, sånn til opplysning for andre gang på tre timer i dag. For å bruke dine egne ord så synes jeg bestemt ikke at man skal kritisere 2 ting som er bra bare fordi det er 20 ting som er dårlig, og heller mener jeg ikke at man må mene at 20 dårlige ting er bra bare fordi 2 andre ting er positive. At du mener jeg liker en mann jeg slettes ikke liker bare fordi jeg synes enkelte aspekt av driften er positive får nesten bare være din mening, for det er iallefall ikke realitet.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #831 på: 25. Juli 2011, 13:21 »
Jeg skrive vel at jeg har ingen problemer med å akseptere dette, hvordan du tolker det til å bli at jeg ikke akseptere dette, vet ikke jeg ....

Prøver på ingen som helst måte å omvende deg eller andre som synes klubben gjør det "fornuftig" når di lar di fleste av lagets stjerner gå.
Det går an å selge seg til fant... Det gjenstår å se !

Jeg kritiserer det jeg mener er feil, ingenting annet, og det må jeg få lov til. At Ashley har lånet penger til Newcastle er en av få bra ting han har gjort. Sliter med å finne så mange flere. Desverre.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #832 på: 25. Juli 2011, 13:58 »
Jeg sier ikke at du ikke aksepterer min mening, men at du tillegger meg en mening jeg ikke har. Det er en vesentlig forskjell. Samtidig synes jeg det er pussig at du mener jeg ikke aksepterer at du kommer med din mening bare fordi jeg er uenig i din fremstilling av at det er så mange Ashley-tilhengere her inne. Jeg forsøkte til og med å underbygge dette med at ikke alle som sier noe godt om regimet nødvendigvis er fan av det.

Det virker gjennomgående å være vanskelig for enkelte å forstå at man kan mislike Ashley, men likevel mene at han gjør noe bra og noe nødvendig. Det eneste jeg hører når jeg sier noe med driften er bra, er at jeg er en "Ashley-tilhenger" m.m. Så svart/hvitt trenger det strengt tatt ikke å være.

Men jeg skjønner at dette tydligvis er vanskelig å forstå for enkelte, eventuelt er det vanskelig for meg å formidle.

Og igjen tillegger du meg meninger som at jeg synes det er fornuftig å selge de fleste av lagets stjerner. Mildt sagt spesielt å komme med den... Vel til det vil jeg igjen si at jeg absolutt ikke har forkynt noe syn om at dette er så fornuftig og jeg lurer på hvor du tar det fra?

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #833 på: 25. Juli 2011, 14:28 »
Desverre har jeg vært med på så mange nedturer med MA at jeg er blitt partisk og svart/hvit som du kaller det. Svart hvit burde forøvrig våre en positiv skildring av NUFC, ikke en negativ.

Det kommer til ett punkt hvor en får nok av noe, desverre for min del og mange andre supportere er begeret fullt, og man tenker ikke alltid rasjonellt.

Det virker ut som det er ett diktatur som herjer i NUFC for tiden, der Mike er diktatoren med stor D.
Det er ikke uten grunn at han har ansatt Pardew, ene og alene for å gjøre som han sier.
Å tro at du skal tjene mye penger på en fotballklubb som berører så mange, er ikke så veldig fornuftig. Og som suksessfull businessmann som MA , så er det sjokkerende å tro annerledes.
Du skaffer deg mange fiender, kansje er fotballen nesten som en verdens religion, og det engasjerer.
Synd det engasjerer i negativ forstand.

Jeg skrev "vis dere er fornøyde med 12 plasser ect" så er det greit for meg, ikke at du var det, men vis du var det så var det GREIT for meg.
Så her vri å vrenger du på hva som blir skrevet.

Og nok en gang : "Prøver på ingen måte å omvende deg eller andre som SYNES det er fornuftig å selge unna våre største stjerner".
Sa ikke du eller andre gjør det, men om du hadde gjordt det, så en min personlige mening at jeg er uenig.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #834 på: 25. Juli 2011, 15:13 »
Jeg skrev "vis dere er fornøyde med 12 plasser ect" så er det greit for meg, ikke at du var det, men vis du var det så var det GREIT for meg.
Så her vri å vrenger du på hva som blir skrevet.

Vel... Blir for meg helt søkt å komme med helt vilkårlige argument og si til meg: "Hvis du mener dette så er jeg uenig.". Kan jo alltids holde på på den måten, men det blir jo ganske latterlig i lengden? Det kreves vel ikke store fantasien for å regne med at du tok disse påstandene ut av noe, at det var noe du mente jeg hadde gitt uttrykk for å mene. Det blir jo helt meningsløst å komme med det hvis ikke.

Da kan jo jeg like gjerne slenge ut at hvis du er fornøyd med at vi spiller med Smith og Løvenkrands som spisser i år istedetfor Aguero og Tevez så er det greit for meg, ikke at du er fornøyd med det, men hvis du er det så er det GREIT for meg.  ::)

Altså jeg hverken vrir eller vender på noe som helst, jeg svarte på din påstand som jeg regnet med hadde noe med det vi diskuterte. Hadde jeg visst at du bare satt og vilkårlig tippet hva jeg kunne mene så hadde jeg jo såklart ikke sagt at du tilla meg noen mening. :)

Prøver på ingen som helst måte å omvende deg eller andre som synes klubben gjør det "fornuftig" når di lar di fleste av lagets stjerner gå.
Det er vel strengt tatt helt legitimt å lese dette som om at du sier at jeg (eller andre) synes det er "fornuftig" å selge de fleste av lagets stjerner? Synes det er vanskelig å lese det så veldig annerledes, men igjen, om du konstruerer meninger for meg som jeg skal si meg enig eller uenig i så for all del. Men jeg må nok omstille meg litt når vi snakker da.

Jeg tuller litt nå, men vi har nok rotet oss inn i en noe meningsløs diskusjon akkurat her tror jeg.  :o  :)

Velvel uansett, er helt med på at det er mye galt med Ashley, og du skal såklart få lov til å si at ditt beger er fullt. Det er jo heller ikke poenget. Det må kunne nevnes ting som er bra, eventuelt få komme med innvendinger og modereringer mot de som har fått nok og ser alt "partisk og svart/hvitt" ,som du da tydligvis gjør. Dette uten at det eneste svaret man skal få er at man er Ashley-tilhenger, at man ønsker å selge alle gode spillere, at man angriper ytringsfriheten eller hva annet man måtte finne på i farten.

Møt heller argumentet på felles grunn, da er jeg gjerne med å diskutere! Jeg sitter iallefall ikke med noe svar alene, da hadde jeg gjort noe annet her i livet! Som å drifte fotballklubb.  ;)

Angående svart/hvitt så har jeg vel allerede skrevet om dette på forumet.
Liker meg mer i det grå grumset der man ser gode og dårlige sider [om driften]. Den nydelige kontrasten mellom svart og hvitt nyter jeg best på banen.

;D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #835 på: 25. Juli 2011, 15:21 »
og hva med å fortsette diskusjonen angående Jose Enrique?? :p

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #836 på: 25. Juli 2011, 15:41 »
Jose Enrique er god, synd vi ikke kan gi han den kontrakten han fortjener :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #837 på: 25. Juli 2011, 15:44 »
Greit nok ser den. :) Pardew har jo et poeng når han sier at det verste er om han skulle gå på slutten av overgangsvinduet.Det så vi jo delvis følgen av i januar. Sånn sett greit nok å selge nå når ting kanskje er slik de er. Men håper vi er harde ved forhandlingsbordet og får en relativt betydelig sum for han.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 25. Juli 2011, 15:56 »
Jose Enrique er god, synd vi ikke kan gi han den kontrakten han fortjener :)

Etter mitt skjønn har Enrique fått et kontraktstilbud som er han verdig. Han er allerede en av de best betalte backene i PL, men han er ikke uerstattelig. Enriques styrke er først og fremst det defensive, og hans fysikk. Men vi skal ikke glemme at Jonas gir han mye hjelp bakover. Forøvrig blir spennende å se hvordan han klarer seg uten Jonas.  Hadde Enrique hatt 4 strålende sesonger bak seg kunne saken vært en annen, men han har ikke begynt å levere før nå nylig. Derfor tror jeg kontrakten gjenspeiler hans markedsverdi. Det vil ikke være smart å gi enrique et ekstremt lukerativt tilbud for at vi så opplever at han havner tilbake i sitt gamle mønster med konsentrasjons- og plasseringsglipper. Da sitter vi med en dyr back som vi må spille med fordi vi ikke har råd til å hente inn en erstatter.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #839 på: 25. Juli 2011, 18:56 »
Enrique er blitt tilbudt de samme betingelsene som i sin gamle kontrakt. En skam spør du meg,  han har utviklet seg til en av PL`s 4 beste backer. 45.000 er halvparten av det Evra tjener. Ashley cole tjener 120.000 i uka. 3 ganger så mye som Enrique.

De lønningene er ikke på samme planet en gang :P
If it has tits or wheels, count on problems!