20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 11.8: Bolton - Newcastle United [C+ Sport 2]  (Lest 38505 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Lørdag 11.8: Bolton - Newcastle United [C+ Sport 2]
« Svar #195 på: 12. Aug. 2007, 11:28 »
Utrolig deilig med en seier.. Å ta en 3-0 ledelse på borte bane i PL er utrolig sterkt.. Følte vi hadde god kontroll på hele kampen bortsett fra de 10-15 første min. i 2 omgang!

Men men, vi kom ikke til Bolton for å underholde heller, så like greit at vi bare drepte kampen og rodde det i land!

Fint å se fightere som Smith og Butt krige på midten..

Martins imponerte meg sykt med løp og innsats (få fornyet og sletta den klausulen i kontrakten hans) Fortsetter han sånn så kommer budene i januar og da er £ 13 mill lite!!

Bare lurer på hvor Newcastle fansen i Bergen var???
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

Sons

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #196 på: 12. Aug. 2007, 12:01 »
Syns først og fremst det var gledelig å se at forsvaret fungerte så og si hele kampen. Rozehnal var bra, og Taylor gir som alltid alt! Zogbia imponerte meg stort! Han hadde full kontrol defensivt, og han er god med ball i beina. Jeg tror han kommer til å gi Enrique kamp om den venstre back plassen. Jeg syns også at Geremi, Smith og ikke minst Butt var gode igjennom hele kampen. De er sånne spillere som folk hater å spille mot, og det er bra for oss!

Geremi stod fram som kaptein, og skal bli spennende å bruke han som høyreback når Barton kommer på plass ( hvis han i det hele tatt kommer tilbake ).
Carr er ubrukelig. Du ser det i vurderingene han gjør i forkant av målet til anelka! han skulle bare løpt ut han, og lagt anelka i offside, men neida!
Martins leverer som alltid varene! Jeg tror han er, i dette øyeblikk, premier league's beste spiss=)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 12. Aug. 2007, 12:11 »
Jeg syns dette var en meget god start på årets sesong. Jeg er spesielt glad for å se at artistene i laget vårt, først og fremst Martins og N'Zogbia, skinner igjen. Martins fikk en glimrende start på sesongen, og ut ifra de kvalitetene Martins har så tror jeg han kan bli meget god i en "vingangriper" rolle i 4-3-3.

I tillegg er jeg meget fornøyd med midtbanen vår som jeg føler gjør en meget god jobb. Jeg tror vi vant kampen igår veldig mye takket være de tre på midten som jobbet meget hardt. Da Alan Smith kaster seg sidelengs(?) i lufta og blokkerer det skuddet er det selve symbolet på den "fighter viljen" jeg mener var så utrolig viktig i en kamp som igår.

I likhet med de andre her så merker jeg meg også at nivået falt litt i andre omgang. Men når vi leder såpass komfortabelt er det nok bare naturlig. Det skjer med langt flere, og bedre, lag enn Newcastle også for å si det sånn. Så lenge vi ror det komfortabelt inn så syns jeg det er bedre enn at vi kjører på altfor hardt og i verste fall risikerer unødvendige skader.

Backene fungerte ikke helt optimalt, men det var jo ikke noen bombe. Carr er ikke god nok dessverre, men N'Zogbia gjør en god nok jobb til at jeg godkjenner den siden han egentlig ikke er noen back, i tillegg så er han en aldri så liten personlig favouritt, det hjelper på det også... ;)
Rozenhal og Taylor i midten fungerte bra nok til å være den første virkelige kampen de spiller sammen, noe de ikke fikk mulighet til å gjøre for mye av i treningskampene. De fremsto iallfall allerede igår som det tryggeste stopperparet Newcastle har mønsret på veldig lang tid.

Shola imponerte på ingen måte når han kom inn igår. Men det var et greitt bytte, litt taktisk var det også. Heller ikke Ameobi hadde de beste forutsetningene for å gjøre det bra igår så sånn sett forventet jeg heller ikke allverdens av ham.

Alt i alt vil jeg oppsummere med at det var en meget god start. Vi ser forbedringspotensialet etter første kampen. Men dersom vi ikke hadde gjort det så hadde det nesten vært verre.

Kristoffer: du valgte litt av et tidspunkt for en biltur du også....  :P

Gleden av årets første seier ble som seg hør og bør feiret. Idag lurer jeg bare på hvorfor folk på død og liv skal spandere så forbanna mye konjakk (ja skriver det "på norsk) og hvorfor jeg aldri skal lære å si nei. Det får konsekvenser....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 12. Aug. 2007, 12:22 »
Skjønner ikke helt hvorfor man skal kritisere Shola Ameobi for et dårlig innhopp når stillingen var 3-1 og vi var mest opptatt av å bare spille på det enkle og trygge og få tiden til å gå. Ameobi kom ikke inn for å score to mål, lage dribleshow og imponere voldsomt. Ameobi kom inn for å avlaste Viduka, og for å bare "gjøre ferdig jobben".

Når vi tok ut Martins kort tid etterpå, sier vel det alt om ambisjonene om å score flere mål... Når vi ledet 3-0 ved pause var det viktigste å bare holde det ut i andre omgang. Jeg gjør regning med at Big Sam forventet et stormløp fra Bolton det første kvarteret etter sidebytte, og det ble det også. Og jeg synes vi greide å ri den stormen av ganske greit. Selv om det glapp ved en anledning. Men det var jo nesten uunngåelig.

Det viktigste var å få tida til å gå, og ikke pådra seg unødvendige skader. Det er unødvendig å ta ut alt du har av krefter når du har en så komfortabel ledelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 12. Aug. 2007, 12:26 »
NETTOP!

Godt sagt (eventuelt skrevet) Joakim!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 12. Aug. 2007, 12:41 »
Intervju (riktig skrevet?) med en fornøyd Big Sam etter kampen...

http://www.skysports.com/video/0,20285,12606_2656441,00.html

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 12. Aug. 2007, 12:50 »
Helt korrekt stavet, chicken.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 12. Aug. 2007, 15:23 »

Eg satt på scotsman. Var ein del Newcastle fans der.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 12. Aug. 2007, 22:08 »
heh jeg var også på scotsman, så en del newcastle folk der. Pleide å gå på kvarteret, men nå er jo det stengt, så da blir det scotsman.

Uansett, er veldig fornøyd med en bra kamp, og etter søndagskampene kan vi faktisk kalle oss selv serieledere!! Det er faen ikke verst!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #204 på: 12. Aug. 2007, 22:40 »
Helt korrekt stavet, chicken.

Men det var ikke "nettop" i forrige innlegg...

Ikke for å være pirkete da, men alle er jo pirkete med meg.

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #205 på: 13. Aug. 2007, 00:53 »

Eg satt på scotsman. Var ein del Newcastle fans der.

Ok!! Hva med å prøve fotball puben da? Må ha noen Newcastle folk å snakke med under kampene :P
La oss ha en Newcastle date til Villa kampen :)
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #206 på: 13. Aug. 2007, 01:17 »
Må si jeg synes personlig at Rozy var fantastisk.. bedre spillende midtstopper har jeg ikke sett siden Albert herjet på St. James!

Må si meg uenig i den der. Han virket litt satt ut av tempoet i går, og tapte noen baller han ikke kommer til å gjøre senere i sesongen. Han gjorde mye bra, men det var lett å se at det var hans første PL kamp, så fantastisk er nok feil ord. Greit gjennomført er vel begrepet man leter etter  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 13. Aug. 2007, 22:32 »
Kom over et glimrende stillbilde av Obas førstemål på newcastle online-forumet.

http://www.whoateallthepies.tv/76058949.jpg

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 14. Aug. 2007, 00:03 »
Kom over et glimrende stillbilde av Obas førstemål på newcastle online-forumet.

http://www.whoateallthepies.tv/76058949.jpg

Hehe Geremi var tydeligvis imponert ;D

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 14. Aug. 2007, 11:01 »
Tidenes bilde. Ny bakgrunn, for å si det sånn. Ut med dama - inn med Martins.