20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370050 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2100 på: 30. Mai 2012, 21:23 »
Godt du kom med fasiten, Boris! Setter pris på slikt når det så ut til å bli en diskusjon mellom folk som ikke hadde peiling!

Har for øvrig fra flere hold hørt at han venter med å pøke til han blir gift - men vet ikke om dette stemmer. Noen som vet?  :)

Om han ikke har beisa Selena enda, så er det bare å kastrere gutten! Er en sammen med hu, er det en skam at hun ikke får kjørt seg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2101 på: 30. Mai 2012, 21:29 »
Godt du kom med fasiten, Boris! Setter pris på slikt når det så ut til å bli en diskusjon mellom folk som ikke hadde peiling!

Jeg regner med at dette er ironi, og om jeg har rett i det er jeg vært veldig interessert i å høre hva du er uenig i.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2102 på: 30. Mai 2012, 21:38 »
Når du skriver mot både det at han er et utrolig musikalsk talent og at kvalitet kan summeres opp i tall, så er jeg uenig. Greit nok at vi ikke er enige, men denne belærende og pinlige tonen du kjørte ble jeg litt forundret over.

Tviler på at det egentlig er noen ting som er mer subjektivt enn musikksmak, og når man har såpass mange "beliebers" mot seg som det virker som du har, så virker det litt spesielt for meg å være såpass bastant. Eller?

Greit nok at en fyr som legger ut haugevis med japansk musikk i musikktråden ikke helt anerkjenner Justin Bieber som et musikalsk vidunderbarn, men jeg tror heller ikke helt at jeg hadde forventet det..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2103 på: 30. Mai 2012, 21:45 »
Jamen, han begrunner det jo ypperlig. Han er jo plukket opp av en kynisk bransje nettopp av de grunnene boris nevner. Han har ikke komponert stor popmusikk selv - men blitt formet og backet av et enormt profesjonelt apparat i det henseende å tjene flust med gryn fra tenåringsjenter over hele verden. Det er ikke noen større deal enn alle de boybanda som er satt sammen opp igjennom historien eller Aaron Carter og lignende. Fyren har aldri bevist noen evner til å komponere musikk selv - slik det bandet/artisten boris nevner. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2104 på: 30. Mai 2012, 21:48 »
Nå tar jeg utgangspunkt i at dette stemmer da:

"Justin Bieber wrote his song Baby, Eenie Meenie featuring Sean Kingston, Somebody To Love, U Smile, Pray, Never Say Never, Stuck In The Moment, Never Let You Go, Bigger and Down To Earth. Justin Bieber is the primary songwriter of many of his songs including every song on his My World 2.0 album. He did not write the songs One Less Lonely Girl, One Time and Next 2 You featuring Chris Brown."

Og hvis det viser seg at det er løgn, så er det en annen sak.  :)

Men at det sum a sumarium er de beste aristene som selger mest plater og tjener mest penger - det står jeg fortsatt for. At noen har en annen musikksmak som gjør at de ikke liker Rihanna, Justin Bieber m.m., så får det bare være.

Selvfølgelig kommer det avvik/"humorinnslag" som Rebecca Black en eller annen gang, men disse når jo selvfølgelig aldri Bieber til knærne engang resultatmessig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2105 på: 30. Mai 2012, 21:52 »
Da har vi to SVÆRT ulike syn på musikk. Salgstall har ingen verdens betydning for kvaliteten på musikken. Og selv om Bieber selger som hakka møkk blant jenter på 16 år og nedover - så anser jeg det ikke som kvalitet eller musikk som vil tåle tidens tann spesielt godt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2106 på: 30. Mai 2012, 21:55 »
Så skal det sies at jeg er VG lista-konge #1, så ja - jeg er nok i utakt med de aller fleste menn/gutter som har fylt 18. Men sånn er det vel bare.  ;)

Nyt det!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2107 på: 30. Mai 2012, 21:56 »
Smaken er som baken! Jeg for min egen del synes Metallica suger eselpung. Men det betyr ikke at jeg "ser ned" på alle som liker de.

Ser 40-åringer komme med "Jostein Bever" osv. DET er tragisk.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2108 på: 30. Mai 2012, 21:57 »
Nå "digger" jeg jo BSB da, men det er ren nostalgitripp og herlig stemning når man er full nok! Et bra vors/nach inneholder allsang til diverse BSB-låter :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2109 på: 30. Mai 2012, 21:59 »
Smaken er som baken! Jeg for min egen del synes Metallica suger eselpung. Men det betyr ikke at jeg "ser ned" på alle som liker de.

Ser vel ikke ned på noen her?
Men det er vel ikke en feilaktig observasjon å påpeke hvem som åpenbart er målgruppen og Justin Bieber sin fremste målgruppe. Det er nok ikke feil å påstå at en betydelig del av disse noen år frem i tid vil ha andre preferanser heller :P

Vanskelig å se ned på metal-fans generelt vel. De er jo statistisk sett ganske intelligente mennesker :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2110 på: 30. Mai 2012, 22:00 »

Ser vel ikke ned på noen her?
Men det er vel ikke en feilaktig observasjon å påpeke hvem som åpenbart er målgruppen og Justin Bieber sin fremste målgruppe. Det er nok ikke feil å påstå at en betydelig del av disse noen år frem i tid vil ha andre preferanser heller :P

Vanskelig å se ned på metal-fans generelt vel. De er jo statistisk sett ganske intelligente mennesker :P

Hahaha  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2111 på: 30. Mai 2012, 22:03 »
Hehe. Kødder faktisk ikke her - har lest om diverse undersøkelser rundt det derre. Unge metalfans hadde statistisk sett høy intelligens.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2112 på: 30. Mai 2012, 22:07 »
Salgstall har da mye å si for kvalitet på musikk. Mennesker flest er middelmådige, ergo vil middelmådig musikk alltid toppe hitlistene. Ville vært interessant å teste det emosjonelle og generelle intelligensnivået på tvers av musikksmak. Tipper at Justin Bieber-fanbasen ville samlet seg et sted nært bunnen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2113 på: 30. Mai 2012, 22:09 »
Nå "digger" jeg jo BSB da, men det er ren nostalgitripp og herlig stemning når man er full nok! Et bra vors/nach inneholder allsang til diverse BSB-låter :P

Haha! Godt å høre at dette er en nasjonal idrett.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2114 på: 30. Mai 2012, 22:09 »
Haha, ja det kan godt være det. Men nå har det seg slik at høy intelligens ikke har noe som helst å gjøre med "bra" musikksmak og gjøre ::p

Men nok om det! Vi er nok rimelige enige når det kommer til JB.

And I was like baby baby baby oooooooooooooooooooooooooh