20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 369836 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2085 på: 30. Mai 2012, 18:07 »
Ligner. Fant bilde på facebook.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 30. Mai 2012, 18:22 »
Jaja, det er han. Sjekk video på VG. Patetiske småjenter. :koko:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 30. Mai 2012, 18:29 »
Jeg er sjokkert. Det er jo Elvis/Beatles/MJ-tendenser - og c'mon, den reka der når ikke de til tåneglene engang!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 30. Mai 2012, 18:40 »
Tja, fyren har jo utvilsomt et helt utrolig musikalsk talent i tillegg til en del sanger jeg godt kan forstå at folk liker. (Nei, sier ikke med dette at jeg er noen Justin Bieber-fan selv om noen skulle tolke det slik).  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 30. Mai 2012, 18:45 »
Uten at jeg skal ta en veldig stor diskusjon på talentet hans - har han noensinne skrevet en sang selv?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 30. Mai 2012, 18:49 »
Tja, fyren har jo utvilsomt et helt utrolig musikalsk talent i tillegg til en del sanger jeg godt kan forstå at folk liker. (Nei, sier ikke med dette at jeg er noen Justin Bieber-fan selv om noen skulle tolke det slik).  :)
I beg to differ. Visste at han var populær, men de tilstandene der fikk jeg helt avsmak av. Ungdommen er fortapt hva musikk angår.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 30. Mai 2012, 18:51 »
Uten at jeg skal ta en veldig stor diskusjon på talentet hans - har han noensinne skrevet en sang selv?

Det jeg fant:

"Justin Bieber wrote his song Baby, Eenie Meenie featuring Sean Kingston, Somebody To Love, U Smile, Pray, Never Say Never, Stuck In The Moment, Never Let You Go, Bigger and Down To Earth. Justin Bieber is the primary songwriter of many of his songs including every song on his My World 2.0 album. He did not write the songs One Less Lonely Girl, One Time and Next 2 You featuring Chris Brown."

Uansett; så dokumentaren om Justin Bieber, og fikk et helt annet inntrykk av han etter å ha sett den. Han har jo en god stemme mener jeg i hvert fall, men så er jeg jo også en fan av James Blunt da, så mange vil selvfølgelig ta mine musikkpreferanser med litt salt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 30. Mai 2012, 19:09 »
Jøss. Det var faktisk mer enn jeg visste, nå ble jeg i det minste positivt overraska :P

Uten tvil at han har musikalske kvaliteter i form av en stemme som spesielt passer tenåringsjenter perfekt! Det er vel ikke til å legge under en stol. Men det er en lang vei frem til store artister som komponerer musikken sin fullt ut fortsatt :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 30. Mai 2012, 19:23 »
Hehe, skal ikke kaste meg inn i noen diskusjon angående det. Men det er vel som i fotball; mye av kvaliteten kan føres tilbake til resultater (i musikken i form av salg av sanger, antall folk på konserter o.l.).

Så det at halvparten av alle 14-åringer i Lillestrøm,Oslo, Ski og Bærum står på operataket for å se 30 minutter av han i dag - det er i hvert fall en slags bekreftelse for min del.  :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 30. Mai 2012, 19:50 »
Er det først nå vår generasjon kan se hvordan det var når Beatles var the shit? :P

Blir litt for takeoff for min smak, men det som verre er, er voksne mannfolk som sitter på internett og slenger dritt om en 18-åring fra Canada. Sikter ikke til noen her altså, men vg, facebook etc :P
Same old Shearer, always scoring!

Christian

• Gjest
« Svar #2095 på: 30. Mai 2012, 20:04 »
https://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10053881

"Også Elisabeth Fjallsett fra Arendal har en 12 år gammel datter som reiste inn til Oslo sammen med en venninne i går kveld. Hun raser over planleggingen til plateselskapet Universal."

Kven sender ei 12 år gamel jente til Oslo? Synst foreldrene må ta litt selvkritikk også.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 30. Mai 2012, 20:54 »

Feil. Han er en musiker helt på det greie. En kurrant vokalist som bare blir bedre og bedre for hvert år, men som neppe vil ende opp som en gud. Han er heller ingen stor låtskriver heller, og han får latterlig mye hjelp. Med mindre noe veldig stort skjer vil ikke Justin Bieber bli husket om 10-15 år. Han kommer til å ende opp som uendelige pop-poppiser før han - nemelig å bli glemt.

Og om Justin Bieber hadde vært en mindre attraktiv kis hadde han aldri i verden vært like populær som han er per dags dato. Han er en usedvanlig kjekk kis, og sånt selger som hakka møkk. Og store, store, store, store, store deles av fansen er jenter som garantert ikke bryr seg om musikk i det hele tatt, men liker'n fordi han er en kjekkas.
Dette er også noe som gjelder for alle artister som ser spektakulære ut, både jenter og gutter. Image selger som faen, og det er derfor de store produsentene plukker ut de fineste, uavhengig av hvor flinke artister de er. De fleste skal uansett bare selge et produkt de selv ikke vet så veldig mye om. Det finnes selvfølgelig mange unntak, men dere skjønner greia. Disse store selskapene som hyrer inn bøtter og spann med folk som skal være med å lage musikk er ofte folk som vet akkurat hva som er populært om dagen, og skriver musikken deretter, for at det skal blir populært.

Men det er vel som i fotball; mye av kvaliteten kan føres tilbake til resultater (i musikken i form av salg av sanger, antall folk på konserter o.l.).

Dette er også feil. Rebecca Black har tjent latterlig mye penger pga. Friday - er det da en god låt? Er hun en god vokalist? Nei, på ingen måte. Ræv låt, døll tekst og autotune fra helvete. Rebecca Black har tjent sykt med penger fordi hun suger.
Som sagt før, jeg liker en håndfull Justin Bieber-låter, og jeg synger med når Justin Bieber spilles på radion. Jeg er ingen såkalt "hater", men han er ikke en kjempeartist, men en artist helt på det greie. På My World 2.0, som er hans debut(?) er det nærmere 25 personer som har vært inolvert i låtskrivingen. 25 personer som har vært med å skrive 14 låter. Det er vel one av det samme på Under the Mistletoe og Believe også. Det er rimelig sprøtt, spør du meg, og jeg lar meg ikke imponere av det.

Og det er selvfølgelig fantastisk patetisk av alle disse som klager over Bieber og utseende hans osv. Folk er sjalu. Gutten er fremdeles i tennårene og har tjent mer enn de vil tjene hele livet, han har pult mer enn de vil pule frem til de dør og han får oppmerksomhet både her og der.

Og for de litt mer interesserte:

Til sammenligning har Mirai Kawashima skrevet musikk for Sigh mer eller mindre alene i over tyve år nå. Og for  2010'sScenes From Hell så inkluderte han ekte strenginstrumenter i stedet for å programere det for første gang, og han endte opp med å skrive over 100 sider med musikk kun for stringinstrumentene, hvor blant annet strykekvartett, trumpet, trombone, tuba, fløyte, obo, clarinet osv. var inkludert. Og med tanke på at han ikke spiller disse instrumentene selv ser jeg for meg at det kan ha vært litt av en jobb å skrive musikk for de. I tillegg til det har han jo selvfølgelig skrevet sider opp og ned for hva han skal spille selv, og det inkluderer piano, organ, theremin, sitar, tabla og tampura.
På Imaginary Sonicscape, et annet album Sigh ga ut for ti år siden, skrev Mirai all musikk alene (med unntak av lyrikken til Nietzschean Conspiracy som ble skrevet av Bård Eithun), samt at mannen spilte (kopiert fra Wiki pga. latskap) Fender Rhodes-piano, Hammond-organ, minimoog, Yamaha acoustic piano, Hohner clavinet, Yamaha string machine, Roland vocoder, other keyboards, sampling, programming, modulator, effects, Speak & Spell, recorder, melodeon, bass, vocals.
Men det blir jo igjen litt annerledes. Musikken til Bieber er laget for og nå massene. Den er laget for å selge så mye som overhodet mulig. Mirai og Sigh har aldri gått i overskudd i løpet av disse 20+ årene, og det har heller aldri vært meningen. Sigh hadde elsket å kunne leve av musikken, men for at de skal kunne leve av musikken kan han ikke lage den musikken de elsker, og det som kommer naturlig forde. Jeg er 100% sikker på at Mirai kan sette seg ned å lage noen fenomenala poplåter som kan gi han relativt greit med penger, for mannen er usedvanlig dyktig. Men det blir ikke riktig for han. Det blir som å sitte å lyve, siden det ikke er den musikken han vil lage. Jeg skjønner han godt, selv om jeg selv hadde laget noe for å tjene penger om jeg var dyktig nok.
Alle i Sigh har hatt jobber i disse 20 årene, og betalt masse fra sine egne lommer for å kunne gi ut plater og turnere.

Takk for meg. :ler:
« Siste redigering: 30. Mai 2012, 21:03 av boris. »
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 30. Mai 2012, 21:17 »
Godt du kom med fasiten, Boris! Setter pris på slikt når det så ut til å bli en diskusjon mellom folk som ikke hadde peiling!

Har for øvrig fra flere hold hørt at han venter med å pøke til han blir gift - men vet ikke om dette stemmer. Noen som vet?  :)

Peter

• Gjest
« Svar #2098 på: 30. Mai 2012, 21:21 »
Fint innlegg Boris, veldig enig. JBs stemme er veldig average sånn egentlig, men med det søsteste og kjekkeste ansiktet evah blir jentene så glad i ham, så de begynner å tro at stemmen er fantastisk. Kjærlighet blender er det vel noe som heter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 30. Mai 2012, 21:22 »
Han er jo en jævla gallionsfigur for konservative kristne der borte da, så han har ihvertfall sagt så.

Ellers var det jo greit oppsummert av boris. Han er som sagt en fin melkeku for en kynisk bransje.