20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 371382 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1560 på: 02. Nov. 2011, 14:34 »
+1 torfinn.

Nå er ikke jeg så veldig kjent i Oslo, men de gangene jeg har vært ute på byen der, så har det aldri vært noen problem å finne folk man kan ta taxi med? (Ikke pirat)

Har man 1000 kroner til å kjøpe alkohol for, så har man vel 2-400 kroner til taxi, så man kommer seg sikkert hjem.

Haha, hva skjer med bedreviter-kommentarene? Skulle tro folk var eksperter her. Det er IKKE jeg. Føkkings ignoranse.

Hvor i innlegget mitt finner du bedreviter-tendenser?? herre, ro ned deg ned da!
Same old Shearer, always scoring!

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1561 på: 02. Nov. 2011, 14:51 »
Hvor i innlegget mitt finner du bedreviter-tendenser?? herre, ro ned deg ned da!

+1 torfinn.

Nå er ikke jeg så veldig kjent i Oslo, men de gangene jeg har vært ute på byen der, så har det aldri vært noen problem å finne folk man kan ta taxi med? (Ikke pirat)

Har man 1000 kroner til å kjøpe alkohol for, så har man vel 2-400 kroner til taxi, så man kommer seg sikkert hjem.

Jeg er rolig, Cheik. Men akkurat som pleb, skriver du som om du har førstehånds kunnskap vedrørende folks situasjon og omstendigheter en lørdags kveld. Glem bedreviter. Ignoranse er det rette ordet.

Noreng

• Gjest
« Svar #1562 på: 02. Nov. 2011, 15:02 »
Voldtekt er tapere, er ikke tvil om det, og de har alt ansvar, det er jo åpenbart. Men det pleb sier (som jeg er litt enig i) er at når situasjonen i Oslo er som det er, er det kanskje lurt å ta visse forholdsregler, som med mange andre kriminale problemer. Er du ei heit blondine på 20, så prøv å unngå å gå alene i parken.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1563 på: 02. Nov. 2011, 15:03 »
Poenget med den linja var at nå var det snakk om dritafulle jenter.

Om man ikke har for god råd, kan det kanskje være lurt å kjøpe et par drinker mindre, så man kan taxi. Uenig? Med i beregningen her er da at man må kjøpe drinker for en god del penger, for å bli dritafull(selvfølgelig forskjell på folk).

Jeg skulle ønske vi levde i en verden hvor folk kunne gå fritt rundt i Kabul f.eks, men sånn er det ikke.
Og nå for tiden, så viser det seg at det ikke er lurt for jenter å gå alene i f.eks parker etter en bytur i Oslo.

Kaller du det da ignoranse om man tar noen forhåndsregler?

I en optimal verden hadde vi klart å forhindre voldtekter. BREAKING NEWS : Vi lever ikke i en optimal verden.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1564 på: 02. Nov. 2011, 15:10 »
Dere snakker om to vidt forskjellige ting - selv om de griper inn i hverandre.

Coxie snakker om et moralbegrep og generell holdning til voldtekt. Dere andre snakker om problemløsning/forhindring.

Såvidt jeg kan forstå er ytterligheten hvorvidt det er/burde være nødvendig å ta forholdsregler eller ikke. Og som det er sagt mange ganger her er det overhodet ikke meningen at dette skal være nødvendig, men det er nok lurt - ikke bare i dag pga situasjonen slik den er akkurat nå - men generellt. Dog er det nå engang slik at man ikke alltid planlegger å bli drita - det kan skje den beste - og da hjelper det fint lite å ha planlagt noe i edru tilstand som er totalt fraværende i motsatt tilstand. Dermed er egentlig den diskusjonen lite interessant og tildels ikke relevant.

Støtter coxie her.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1565 på: 02. Nov. 2011, 15:15 »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1566 på: 02. Nov. 2011, 15:21 »
Sinnssykt respektløst og lite reflektert av P4 å spørre noen krigstraumatiserte flyktninger som ikke har vokst opp i Norge om deres holdninger i voldtektssaken. Way to go med å bygge opp fordommer.

Litt det samme som å spørre to alkoholiserte, trygda norske sjømenn på Stargate hundre meter lengre borti gata om hva de synes om alkoholpolitikk her i landet.

Og P4 har ikke kommentarfelt, journalistene har faktisk selv tastet inn tekstmeldinger med brunt oppgulp nederst i saken. Hva med å spørre noen andre om dette, noen førstegenerasjons nordmenn som er overlykkelig over gratis utdanning? Eller utvekslingsstudenter fra Afrika som er nyter godt av internasjonale utdanningsavtaler?

Innlegg som P4 sin "reportasje" er en så utrolig unødvendig fordumming av debatten, alle skjønner jo at disse gutta trenger hjelp...

(kopiert fra fb)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1567 på: 02. Nov. 2011, 15:28 »
Herregud da, greit nok at disse idiotene ikke bør skjære alle innvandrere over en kam, men det viser jo hvordan enkelte tenker. Jeg gir blanke faen i hva en alkis mener om alkopolitikken.
Det de sier her er skremmende!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1568 på: 02. Nov. 2011, 15:34 »
Enig der.

Men hadde du leitet litt, så hadde du garantert finni tre etniske nordmenn som også mener det samme.

Saker som det der er bare til for å provosere.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1569 på: 02. Nov. 2011, 15:40 »
Helt sikkert. Men det de sa på nyhetene igår, var at det var flertall av innvandrere som gjør dette, og da synes jeg det er på sin plass å dra frem den artikkelen.

Respektløse jævler rett og slett...

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1570 på: 02. Nov. 2011, 15:44 »
Poenget mitt, som Elvenkind ser, er at debatten er inne på feil spor når den handler om hva kvinnen kan gjøre annerledes i stedet for diskusjon rundt tiltak som må settes inn for å hindre gjerningsmannen i å kunne utføre en overfallsvoldtekt i utgangspunktet, som for eksempel økt ressurser til politi og natteravner. Forholdsregler må man selvfølgelig ta, men det er i bunn og grunn ikke det det handler om. Jenter tar ansvar, tro det eller ei. Det er ikke den debatten vi skal kjøre. Den er helt uvesentlig. Er det noe jenter kjenner bedre enn oss gutta, er det nettopp det å ta forholdsregler.

Edit: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=150532
« Siste redigering: 02. Nov. 2011, 15:54 av coxie »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1571 på: 02. Nov. 2011, 15:54 »
Helt uvesentlig er det ikke, men jeg skjønner poenget ditt og er helt enig!

Litt off-topic, men noe vi ser gang på gang her i Norge, er når noen ikke-vestlige gjør noe kriminelt, så blir det mye mer fokus på at han er ikke-vestlig, istedet for selve handlingen! Det gjør meg så jæ**a forbanna og det hjelper ingen! Hat avler hat.

Over til denne saken, som sagt så er jeg ikke kjent i Oslo. Men hva kan gjøres for å bekjempe denne forferdelige utingen som har blusset opp så voldsomt i det siste?

Mer synlig politi, natteravn som du sier er vel det mest spesifike man kan gjøre ja.

Men når det skjer så mye annet, er jo drap hver helg i hovedstaden for tiden, så kan ikke politiet være alle stedet på en gang heller.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1572 på: 02. Nov. 2011, 16:06 »
når noen ikke-vestlige gjør noe kriminelt, så blir det mye mer fokus på at han er ikke-vestlig, istedet for selve handlingen!

Er forsåvidt enig i det du skriver her, men jeg mener det er naivt å ikke ta innvandrings-debatten med i dette når tall som 70% viser seg i slike sammenhenger.

Sitat fra: P4 Artikkelen
I fjor ble det anmeldt rekordhøye 161 voldtekter og 35 voldtektsforsøk i Oslo, der gjerningsmannen i over 70 prosent av tilfellene hadde bakgrunn fra et annet land enn Norge.

Med forbehold om at de tallene der holder vann - pluss at jeg mener å ha hørt det i tillegg var snakk om "ikke-vestlige", men det er som sagt bare noe jeg mener å huske fra en avis.

Slik jeg ser det, og med bakgrunn i overnevnte 70%, bør det gjennomføres tiltak som går på opplysning i første rekke, med mål om å endre holdninger i disse miljøene. Holdningskampanjer rett og slett. Innvandrer miljøene må selv bidra slik at Ola og Kari Dunk ser at majoriteten fordømmer slike handlinger og at slike holdninger tilhører minoriteten. Et slikt intervju (P4 Artikkelen) er med på å skape en følelse av at majoriteten har disse holdningene - og hvis det er tilfellet, noe jeg håper og tror det ikke er - er det svært skummelt.

Funker ikke dette bør det innføres mer drastiske tiltak uten at jeg har noen stor plan for akkurat det. Myndighetene får tjene til livets opphold de også ;)
« Siste redigering: 02. Nov. 2011, 16:10 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1573 på: 02. Nov. 2011, 16:12 »
^ +1 til det meste=)

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1574 på: 02. Nov. 2011, 16:44 »
Poenget mitt, som Elvenkind ser, er at debatten er inne på feil spor når den handler om hva kvinnen kan gjøre annerledes i stedet for diskusjon rundt tiltak som må settes inn for å hindre gjerningsmannen i å kunne utføre en overfallsvoldtekt i utgangspunktet, som for eksempel økt ressurser til politi og natteravner. Forholdsregler må man selvfølgelig ta, men det er i bunn og grunn ikke det det handler om. Jenter tar ansvar, tro det eller ei. Det er ikke den debatten vi skal kjøre. Den er helt uvesentlig. Er det noe jenter kjenner bedre enn oss gutta, er det nettopp det å ta forholdsregler.

Helt uvesentlig er det ikke, men jeg skjønner poenget ditt og er helt enig!

Jo, i denne sammenheng og diskusjon, og i dette forumet, er den uvesentlig. Og du, når jeg skriver folks situasjon og omstendigheter en lørdags kveld, trenger ikke det nødvendigvis å henspeile på økonomi. Det finnes flere forhold enn penger alene som kan ha påvirkning på en avgjørelse om å ta taxi eller ikke. Slik at når du skriver at man kan ta én drink mindre eller to for å få råd til hjemtur i drosje, vitner det om uvitenhet og mangel på forståelse.
« Siste redigering: 02. Nov. 2011, 16:51 av coxie »